Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSORCI DE RESIDUS URBANS I ENERGIA DE MENORCA

Núm. 13307
Aprovació de la convocatòria i les bases específiques del procediment de selecció per a la contractació d’un/a tècnic/a d’administració general (llicenciat en dret), mitjançant nomenament d’un funcionari interí per acumulació de tasques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el present anunci es fa públic que la Junta de Govern del Consorci de Residus i Energia de Menorca, en sessió extraordinària de data 17 de novembre de 2016, va acordar el següent:

PRIMER.- Aprovar la convocatòria i les bases específiques, que figuren com annex d’aquesta proposta, del procediment de selecció pel nomenament com a funcionari/a interí/na per acumulació de tasques, d’un/a TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL (llicenciat en Dret), equiparat al subgrup de classificació professional A1 nivell 22, per un període de sis mesos.

Els aspirants admesos passaran a formar part d’una borsa de treball de TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL (llicenciat en Dret) per a nomenaments com a funcionari/a interí/na de la mateixa especialització i categoria professional en el Consorci de Residus i Energia de Menorca.

SEGON.- Les funcions del lloc de treball seran les d’assessorament jurídic en tots aquells assumptes i expedients que siguin competència del Consorci de Residus i Energia de Menorca.

TERCER.- La retribució del lloc de treball serà la prevista en el pressupost general de l'estat per l'exercici corresponent. El complement específic assignat serà de 9.046,49 euros anuals.

QUART.- Atribuir a la Presidència del Consorci la competència pel nomenament dels integrants del tribunal qualificador i per la tramitació i resolució del procediment, atenent-se a les bases que figuren annexes.

ANNEX:

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ PER A LA CONTRACTACIÓ D’UN/A TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ GENERAL (LLICENCIAT EN DRET), MITJANÇANT NOMENAMENT D’UN FUNCIONARI INTERÍ PER ACUMULACIÓ DE TASQUES.

L’objecte d’aquestes bases és regular el procés selectiu i establir els criteris de selecció pel nomenament com a funcionari/a interí/na per acumulació de tasques (Art. 10.1.d. del RDL 5/2015, de 30 d'octubre, per el que aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l'empleat públic), d’un/a TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL (llicenciat en Dret), equiparat al subgrup de classificació professional A1 nivell 22, per un període de sis mesos.

La retribució del lloc de treball serà la prevista en el pressupost general de l'estat per l'exercici corresponent. El complement específic assignat serà de 9.046,49 euros anuals.

Així mateix, els aspirants admesos passaran a formar part d’una borsa de treball de TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL (llicenciat en Dret) per a nomenaments com a funcionari/a interí/na de la mateixa especialització i categoria professional en el Consorci de Residus i Energia de Menorca.

El procés selectiu consistirà únicament en la valoració de mèrits exposats i convenientment acreditats pels aspirants dins el termini previst en aquestes bases.

Aquest procés selectiu es regirà per l’establert específicament en aquestes bases, i per tot allò no previst en les mateixes, per la normativa local, autonòmica i estatal que sigui d’aplicació.

PRIMERA. Requisits i condicions específiques dels/de les aspirants i drets d’examen

a) Tenir la nacionalitat espanyola o trobar-se en alguns dels supòsits previstos en l’article 57 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP).

b) Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

c) Tenir complerts 16 anys i no excedir, si s’escau, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per llocs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l’accés a la funció pública.

e) Estar en possessió de la titulació de llicenciat en dret o titulació equivalent. Les persones aspirants d’altres estats que es trobin en els supòsits de l’article 57 de l’EBEP hauran d’estar en possessió d’alguns dels títols reconeguts a Espanya, d’acord amb el que estableix la normativa vigent en la matèria. Així mateix, hauran de demostrar coneixements suficients de castellà i de català, per a la qual cosa se’ls podrà exigir la superació de proves de coneixement d’aquestes llengües.

f) No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents al lloc, sens perjudici de l’examen posterior específic per al lloc a cobrir que acrediti que està capacitat per al desenvolupament normal de les funcions pròpies d’aquest.

g) No trobar-se inclòs, en el moment de prendre possessió de la plaça, en cap de les causes d’incompatibilitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

h) Acreditar estar en possessió del certificat del nivell B2 (nivell avançat) de llengua catalana o superar una prova específica, de conformitat amb el que estableix la Disposició addicional primera de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.

SEGONA. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per participar en el procediment selectiu s’han de formular en document normalitzat, al qual s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del document nacional d’identitat de la persona sol·licitant o, si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat i que autoritzi a treballar.

b) Original i còpia o fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en la convocatòria o resguard d’haver abonat els drets per a la seva expedició. Si la titulació figura en una llengua diferent a la catalana o a la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s’ha d’aportar el títol traduït per un intèrpret jurat en alguna d’aquestes dues llengües.

c) Curriculum vitae, amb el contingut mínim següent: dades personals, titulació exigida a la convocatòria i mèrits que s’al·leguen. En l’apartat d’experiència professional cal especificar el nom dels centres de treball, les categories professionals exercides i el temps de prestació de serveis. En l’apartat de formació cal especificar el nom del centre formatiu i la durada o els crèdits de cada acció formativa. (S’han d’adjuntar OBLIGATÒRIAMENT els documents acreditatius dels mèrits al·legats en el currículum que s’indiquen en base sisena d’aquestes bases).

TERCERA. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds per formar part d’aquesta convocatòria i en el seu cas de la borsa de treball és de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se'n publicat la convocatòria en el BOIB. A efectes informatius també es publicarà al tauler d’anuncis del Consell Insular de Menorca i a la plana web del Consorci (http://www.cremenorca.org/) i com a mínim en un diari de difusió local.

Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del Consorci de Residus i Energia de Menorca (situat a la plaça de la Biosfera, 5, de –07703 Maó).També es podrà presentar la documentació en la forma establerta en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de las Administracions Públicas, sens perjudici dels altres mitjans prevists en la norma.

Si la sol·licitud es presenta en una oficina de correus, s’ha de fer en sobre obert perquè pugui ser datada i segellada abans de ser certificada. Si no es fa d’aquesta manera, no es podrà considerar com a presentada en aquella data.

En el cas de presentar la sol·licitud en un lloc diferent del Registre General del Consorci, la persona interessada ho ha de comunicar mitjançant fax (971368671).

QUARTA. Admissió dels aspirants i llista d'admesos

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència del Consorci dictarà resolució en la que s’establirà la llista provisional d’admesos i exclosos, indicant la causa d’exclusió i concedint un termini de tres dies hàbils comptats a partir del següent a la publicació de la resolució en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Menorca i a la plana web del Consorci (http://www.cremenorca.org/); per reclamar contra l’esmentada exclusió i, en el seu cas, esmenar els defectes que hagin motivat l’exclusió.

En aquesta mateixa resolució es determinaran els membres del tribunal qualificador als efectes de l’establert als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Transcorregut el termini assenyalat, la Presidència del Consorci resoldrà, en el seu cas, les reclamacions formulades i dictarà resolució aprovatòria de la relació definitiva dels aspirants admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Menorca i a la plana web del Consorci (http://www.cremenorca.org/). Si no es formulessin reclamacions o no existissin defectes esmenables, les llistes s’entendran definitivament aprovades.

CINQUENA. Procés selectiu i ordre de classificació provisional

1) El procés selectiu consistirà en la valoració de mèrits al·legats en el currículum i convenientment acreditats, conforme el barem que s’estableix en la base sisena.

Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits al·legats en el currículum que s’hagin acreditat convenientment durant el termini previst per a la presentació de sol·licituds,

L’experiència laboral sempre s’ha d’acreditar amb l’aportació de la vida laboral acompanyada de contractes laborals, certificats oficials d’empresa o de serveis prestats a l’Administració.

No es valoraran els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, excepte el que preveu la Llei 3/2007, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a l'article 88.bis (afegit pel DL 2/2013)

Exclusió del procediment: Són causes d’exclusió i en el seu cas de la borsa de treball les següents:

a) La falsedat en la informació aportada.

b) La pèrdua dels requisits necessaris per cobrir el lloc.

c) No superar el termini de prova regulat en l’acord marc del personal funcionari del Consell Insular de Menorca, aplicable al personal del Consorci.

2) Una vegada acabat el procés de valoració, el tribunal qualificador establirà el llistat provisional d'aspirants en ordre de preferència en funció del que es desprengui de la puntuació total obtinguda.

La llista provisional amb les persones candidates, la puntuació obtinguda i l’ordre de prelació serà publicada en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Menorca i a la plana web del Consorci (http://www.cremenorca.org/).

En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, per ordre de preferència, els criteris següents:

a) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el cos, l’escala o l’especialitat de què es tracti, d’acord amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s’ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d) o e).

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o com a personal laboral en el Consell Insular de Menorca.

c) Ser major de 45 anys.

d) Tenir majors càrregues familiars.

e) Ser una dona víctima de violència de gènere.

f) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.

g) Si finalment persisteix l’empat, s’ha de fer un sorteig.

S’estableix un termini de 10 dies hàbils, a partir del següent a la data de publicació, per presentar les al·legacions que les persones interessades considerin oportunes. Si no ni ha cap al·legació, la llista provisional s'entendrà definitiva.

 

SISENA. Barem de mèrits

AREA 1: EXPERIENCIA PROFESSIONAL

Puntuació màxima 160,00

Mèrit

Especificacions

Punts/unitat

1.1. En qualsevol administració pública

Experiència professional en llocs de similar categoria i professió (assessor jurídic), desenvolupada específicament en departaments relacionats amb la gestió de residus, l’energia o els recursos hídrics.

4p/mes

1.2. En qualsevol administració pública

Experiència professional en llocs de similar categoria i professió (assessor jurídic)

2p/mes

1.3. En empreses privades

Experiència professional en llocs de similar categoria i professió (assessor jurídic), desenvolupada específicament en departaments relacionats amb la gestió de residus, l’energia o els recursos hídrics.

3p/mes

1.4. En empreses privades

Experiència professional en llocs de similar categoria i professió (assessor jurídic).

2p/mes

 

AREA 2: FORMACIÓ

Puntuació màxima 140,00

Mèrit

Especificacions

Punts/unitat

2.1. Master en dret ambiental

Títol universitari de postgrau

60p

2.2. Master en gestió i tractament de residus, en energia o en recursos hídrics.

Títol universitari de postgrau

50p

2.3. Master en dret administratiu

Títol universitari de postgrau

40p

2.4. Cursos de formació que tinguin relació directa amb la categoria professional

Cursos de formació, amb certificat d’aprofitament

2p/10h

Cursos de formació, amb certificat d’assistència

1p/10h

2.5. Cursos específics en matèria medi ambiental

Cursos de formació relacionats en matèria de gestió i/o instal·lacions de residus amb certificat d’aprofitament

4p/10h

Cursos de formació relacionats en matèria de gestió i/o instal·lacions de residus amb certificat d’assistència

2p/10h

Cursos de formació referits a altres matèries medi ambientals amb certificat d’aprofitament

1 p/10h

Cursos de formació referits a altres matèries medi ambientals amb certificat d’assistència

0,5p/10h

2.6. Altres cursos

Curs bàsic de prevenció de riscos laborals (mínim 30 hores)

10punts

2.7. Altres accions formatives relacionades amb el lloc

Seminaris, congressos, jornades d’estudi o similars

1p per acció

 

AREA 3: CONEIXEMENT LLENGUA CATALANA

Puntuació màxima 6,00

certificat de l’organisme competent en matèria lingüística, o els reconeguts per aquest com a equivalents. Únicament es valorarà el nivell més alt del C1 o C2 i el nivell E es podrà sumar

Nivell C1

2p

Nivell C2

3p

Nivell E

3p

 

SETENA. Resolució del procediment

Una vegada acabat el procés selectiu, la llista definitiva serà formalitzada mitjançant resolució de la presidència del Consorci.

La mateixa resolució aprovarà la llista ordenada d’aspirants no exclosos del procediment, que formaran la borsa de treball regulada en la base vuitena.

Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la mateixa presidència en el termini d’un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Menorca i a la plana web del Consorci (http://www.cremenorca.org/).

L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si no s’ha notificat la seva resolució dintre del termini de tres mesos des de la seva interposició.

Contra la desestimació per silenci administratiu es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de sis mesos comptats des del dia següent a aquell en què es produeix l’acte presumpte.

VUITENA. Borsa de treball

Els aspirants admesos al procediment passaran a formar part de la borsa de treball de TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL (llicenciat en Dret) per a nomenaments com a funcionari/a interí/na de la mateixa especialització i categoria professional en el Consorci de Residus i Energia de Menorca.

L’ordre de prelació dels aspirants en la borsa de treball es determinarà en funció de la puntuació obtinguda en el procés selectiu previst en aquesta convocatòria.

L'ordre de prelació dels aspirants en la borsa de treball es mantindrà invariable durant tot el termini de vigència de la mateixa.

S'entendrà que es mantén aquest ordre inclòs en els casos d'estar ocupant algun interinatge o de renuncia al nomenament per cobrir algun lloc de treball.

El termini de vigència de la borsa de treball serà de quatre anys comptats des de la seva aprovació.

NOVENA. Tribunal qualificador

Per dur a terme les valoracions necessàries dels requisits i els mèrits de les persones candidates, es constituirà un tribunal qualificador que estarà conformat per un/a president/a i quatre vocals. Així mateix, es designarà un secretari amb veu i sense vot.

La configuració d’aquest òrgan seguirà els principis d’imparcialitat, especialització i professionalitat dels seus membres (article 60 de l’EBEP i la Llei de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent), la seva composició tendirà a la paritat home-dona, la categoria vindrà determinada per la categoria del lloc a cobrir, d’acord amb el que estableix la normativa vigent.

Els integrants d’aquest òrgan podran procedir del propi Consorci o de qualsevol dels ens que el componen, i serà competència de la presidència del Consorci el seu nomenament.

Els seus acords adoptats per aquest tribunal hauran de ser publicats pel mitjans establerts en aquestes bases.

Els membres del tribunal qualificador i els assessors s’han d’abstenir d’intervenir quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP). Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l’autoritat que els va nomenar. L’abstenció i recusació dels membres dels tribunals es regularà pels articles 23 i 24 de la LRJSP.

El Tribunal, en l’acte de constitució, ha de fer constar tots els aclariments o totes les interpretacions que cregui oportunes sobre la interpretació d’aquestes bases de forma prèvia al començament de les proves selectives, establir els criteris d’aplicació que cregui convenients i informar-ne les persones aspirants.

Els seus acords seran adoptats per majoria de vots dels membres presents en cada sessió; en cas d’empat, el vot del president o de la presidenta tindrà caràcter diriment.

Maó, 22 de novembre de 2016

El President

Javier Antonio Ares García