Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 12929
Bases Reguladores per a la concessió de subvencions per a la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials en el terme municipal de Calvià
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 7 de novembre de 2016, va aprovar les bases reguladores i la convocatòria per concedir subvencions per rehabilitar edificis, habitatges i locals comercials situats al terme municipal de Calvià, es procedeix a publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'acord adoptat, les bases reguladores i la convocatòria de subvenció, per fer-ne difusió i perquè siguin de coneixement públic.
ACORD
PRIMER. APROVAR les Bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials del terme municipal de Calvià, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
SEGON. APROVAR la Convocatòria de subvencions per a la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials del terme municipal de Calvià, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
TERCER. DESTINAR un total de cent deu mil cent vuitanta euros amb vint-i-vuit cèntims (110.180,28 €) de la partida pressupostària 204-15200-7800001 Rehabilitació de Cases i Habitatges del pressupost de l'Ajuntament de Calvià previst per a l'anualitat 2016 (61.180,28 €) i de la partida pressupostària 202 43100 7700000 Pla de Rehabilitació de Comerç de l'Ajuntament de Calvià previst per a l'anualitat 2016 (50.000,00 €).
QUART. INSERIR el present acord, així com el text de les Bases i el text de la Convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, així com en la Base de Dades Nacional de Subvencions als efectes de la seva difusió i públic coneixement.
CINQUÈ. DELEGAR en el Tinent d'Alcalde de Turisme, Comerç i Urbanisme la facultat per aprovar els models normalitzats de les sol·licituds així com qualsevol altra actuació que es precisi.
BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A LA REHABILITACIÓ D'EDIFICIS, HABITATGES I LOCALS COMERCIALS EN EL TERME MUNICIPAL DE CALVIA.
1. Objecte de les bases.
Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per a la rehabilitació d'edificis, habitatges situats en les àrees de regeneració urbana prioritària, garantint l'adequació funcional, adaptació a la normativa d'accessibilitat i d'habitabilitat de les mateixes, donant especial rellevància a les actuacions dirigides a la millora de l'eficiència energètica i aïllament tèrmic dels habitatges així com el desenvolupament de l'Ordenança municipal per al Foment de la Rehabilitació d'Edificis, habitatges i Locals Comercials al terme municipal de Calvià aprovada pel ple de la corporació, mitjançant acord plenari de data 29 de setembre de 2016. així com també la regulació de la concessió de subvencions als per a la rehabilitació de locals comercials situats a les zones turístiques madures així declarades per acord del Consell de Govern de la CAIB de data 19 de desembre de 2014.
2. Procediment de la concessió.
El procediment de concessió de subvencions serà el de concurrència competitiva en règim de convocatòria oberta, que és l'acte administratiu pel qual s'acorda de manera simultània la realització de diversos procediments de selecció successius al llarg d'un exercici pressupostari per a una mateixa línia de subvenció.
La concessió de subvencions mitjançant concurrència competitiva s'ha de fer mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre les sol·licituds, d'acord amb la puntuació que s'atorgui a cada sol·licitud, atenent els criteris de valoració que es troben establerts a la base 12.
3. Òrgan competent per a la instrucció i la resolució del procediment. De l'activitat administrativa de seguiment, inspecció i control.
El Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià, realitzarà la tramitació dels expedients i ha de confeccionar les propostes de subvenció que ha d'aprovar la Junta de Govern Local.
Un cop rebudes les sol·licituds, s'examinarà si reuneixen els requisits exigits i si s'acompanya a la mateixa la preceptiva documentació, requerint-se en cas contrari a l'interessat perquè, en el termini de deu (10) dies hàbils esmeni i / o completi els documents i / o dades que s'han de presentar, advertint-se que si no ho fa es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient prèvia resolució a aquest efecte.
El Departament d'Habitatge durà a terme un seguiment constant i permanent del compliment de les obligacions que incumbeixen als beneficiaris de les subvencions regulades en aquesta norma. Aquest seguiment serà el que determini l'aplicació dels pertinents controls.
Els beneficiaris de les subvencions hauran de col·laborar i facilitar totes les dades i documents siguin requerits pel departament d'habitatge, en l'exercici de l'activitat administrativa de seguiment, inspecció i control d'actuacions protegides de què és titular, sense perjudici de la competència de comprovació i control financer que puguin tenir altres òrgans, organismes públics i institucions.
Serà competent per a l'atorgament de la qualificació provisional, el Tinent d'Alcalde delegat de Turisme, Comerç i Urbanisme en virtut de delegació de competències segons Decret de 01.12.2015
Finalment, assenyalar que serà competent per a l'atorgament de la qualificació definitiva i aprovació de la subvenció la Junta de Govern Local mitjançant l'adopció del corresponent acord.
4. Beneficiaris.
Tindrà la consideració de beneficiària, la persona, física o jurídica que hagi de realitzar l'activitat de rehabilitació, adequació i reparació de les edificacions ubicades en el terme municipal de Calvià.
Per tant podran accedir a la consideració de beneficiaris / àries d'aquests ajuts els que assumeixin la responsabilitat de l'actuació, és a dir:
-Els propietaris / àries únics / es d'habitatges.
-Els arrendataris i usufructuaris degudament autoritzats per la propietat.
-Les comunitats de propietaris.
-Les persones físiques o jurídiques, titulars d'activitats exercides en els locals o edificis comercials, amb independència de la seva condició de propietari, arrendatari o usufructuari degudament autoritzats per la propietat.
Quan els beneficiaris siguin persones físiques, han de tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que sigui d'aplicació. En el cas dels estrangers no comunitaris, hauran de tenir residència legal a Espanya.
Els beneficiaris destinaran l'import íntegre de la subvenció al pagament de les actuacions corresponents.
No podran obtenir la condició de beneficiari d'aquestes subvencions qui incorrin en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions o els que hagin estat subjectes a una revocació, per l'òrgan competent de la tramitació d'alguna de les subvencions contemplades en plans estatals o autonòmics d'habitatge.
La justificació per part de les persones o entitats de no estar sotmesos a les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora podrà realitzar-se mitjançant una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic, i en tot cas pels mitjans que preveu l' article 13.7 de la Llei General de Subvencions.
5. Activitat subvencionable.
Seran objecte de subvenció i, per tant, tindran la consideració d'inversions protegibles les següents actuacions a realitzar en edificis d'habitatges, edificis comercials i locals comercials:
1. En Habitatge:
1a) L'adequació estructural, considerant com a tal les obres que proporcionin a la totalitat de l'edifici o habitatge condicions de seguretat constructiva, de manera que quedi garantida la seva estabilitat, resistència, i solidesa.
1.b) L'adequació funcional, entenent com a tal la realització de les obres que proporcionin a l'edifici condicions suficients respecte a accessos, estanquitat enfront de la pluja i humitat, aïllament tèrmic, xarxes generals d'aigua, gas, electricitat, telefonia, sanejament i seguretat enfront d'accidents i sinistres.
1.c) L'adequació d'habitabilitat, es consideren obres per a l'adequació d'habitabilitat, aquelles que proporcionin a l'habitatge condicions mínimes respecte a la seva superfície útil, distribució interior, il·luminació natural o ventilació, serveis higiènics i instal·lacions de cuina o altres serveis de caràcter general.
Les actuacions protegibles poden estendre als annexos de l'edifici d'habitatges o habitatge, incloent patis, «Claustres» i altres elements com tancaments que respectin els tradicionals de la zona.
1.d) L'adequació d'edificis i locals comercials al Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques i la resta de normativa d'aplicació, que permeti el ús per persona amb mobilitat reduïda.
1.e) La rehabilitació de façanes de l'immoble.
1.f) La rehabilitació d'elements comunitaris en edificis d'habitatges plurifamiliars.
2. En locals comercials:
2a) La rehabilitació i adequació interior de locals comercials, consistent en obres de millora de les instal·lacions bàsiques i d'elements de seguretat i protecció i supressió de barreres arquitectòniques.
- Dins de les obres de millora de les instal·lacions bàsiques es consideren aquelles obres que, entre d'altres, afecten: Instal·lacions d'il·luminació, calefacció i climatització, instal·lacions de fontaneria i serveis sanitaris, desguassos i sanejament de serveis sanitaris, escomeses a instal·lacions, adequació del local i millora de les condicions d'accessibilitat i aïllament acústic.
- Dins de les obres de millora d'elements de seguretat i protecció es consideren aquelles obres que, entre d'altres, afecten: rehabilitació d'estructures afectades, instal·lació de tancaments de protecció d'aparadors i accessos al local en façana, instal·lació de vidre de seguretat, instal·lació de sistemes de detecció i protecció contra incendis.
2.b) Les actuacions conjuntes de rehabilitació de locals comercials, consistent en obres de millora de la façana i elements exteriors annexos a la via pública.
- Dins de les obres de millora de la façana i elements exteriors a la via pública es consideren aquelles obres que, entre d'altres, afecten: Revestiments i acabats de façana, fusteria de buits de façana, adequació de rètols i cartells anunciadors, expositors, tendals , marquesines, paravents, suports publicitaris i altres elements que normalment es troben a les terrasses i que es regulen a les ordenances vigents.
Es consideren actuacions conjuntes de rehabilitació de locals comercials les sol·licituds que es presentin simultàniament de manera individual o bé conjuntament mitjançant comunitats de propietaris o entitats legalment constituïdes. En tot cas hauran de complir les següents condicions:
- Hauran d'incloure tots els locals comercials de l'edifici en el qual s'ubiquen.
- El pressupost d'obra a subvencionar haurà d'incloure obligatòria i exclusivament els elements de façana i espais exteriors amb tots els elements que s'ubiquen en ell.
- Les obres a subvencionar han de preveure obligatòriament la unificació de criteris d'estètica i de qualitat de la façana i elements exteriors annexos a la via pública, tendals, rètols, expositors, paravents, marquesines, suports publicitaris i altres elements que normalment es troben a les terrasses , amb la finalitat d'aconseguir una millora de la qualitat dels espais exteriors.
En els casos que preveuen els apartats anteriors, i quan les façanes de l'immoble no reuneixin les condicions mínimes d'estanquitat, decòrum urbà, així com quan es requereixin ajustos raonables en matèria d'accessibilitat, serà requisit indispensable incloure el cost dels mateixos en l'actuació.
Queden excloses i, per tant, no tenen la consideració d'actuacions protegibles, les següents:
1. Les edificacions destinades a l'explotació turística.
2. Les obres que comportin un augment de volum de l'immoble.
3. Els habitatges unifamiliars la superfície superi els 120 m2 útils, a excepció de les ajudes a rehabilitació de façana a habitatges unifamiliars no aïllats.
4. La rehabilitació de façanes i elements comunitaris en aquells habitatges plurifamiliars en què almenys un 25% dels habitatges de l'edifici no estiguin destinats a residència habitual i permanent el que hauran de justificar mitjançant la presentació dels corresponents certificats d'empadronament i habitatge.
Les actuacions de rehabilitació s'ajustaran estrictament a la legislació i el planejament urbanístic vigent en el moment de sol·licitar la subvenció així com les altres normes sectorials que se li apliquen.
6. Requisits.
Per obtenir els ajuts que preveuen aquestes bases reguladores, serà necessari el compliment dels requisits que apareixen regulats en l'article 9 l'Ordenança Municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià aprovada pel Ple de la Corporació Municipal en data de 29 de setembre de 201
7. Termini per a la realització de l'activitat.
El termini màxim de realització de les obres serà el que vingui determinat en la llicència d'obres corresponent, amb un màxim de 12 mesos, excepcionalment i prèvia sol·licitud es podrà concedir una ampliació d'aquest termini sempre que no excedeixi de la meitat de l'inicialment previst.
El promotor que no hagi acabat les obres en el termini fixat en la cèdula de qualificació provisional, quedarà decaigut en els seus drets i s'arxivarà l'expedient mitjançant resolució de l'òrgan competent.
8. Característiques de les ajudes econòmiques.
Les ajudes econòmiques previstes tindran el caràcter de subvenció a fons perdut, podran dirigir-se a qualsevol de les actuacions assenyalades en l'apartat 5 de les presents bases i finançaran parcialment les actuacions de rehabilitació en les proporcions i quantitats previstes.
Els tipus i quanties màximes de les subvencions es determinarà atenent el cost subvencionable de l'actuació i el tipus d'actuació.
Per als efectes d'obtenir les ajudes previstes en les presents normes de procediment, s'han de tenir en compte que seran concedides en funció dels informes tècnics i jurídics emesos pel servei municipal de l'Ajuntament de Calvià.
9. Pressupost protegible. Tipus d'ajuda i límit de la subvenció.
S'entén per pressupost protegible el cost real de les obres objecte dels ajuts, determinat pel preu total de l'execució de les mateixes, inclòs l'IVA corresponent, incloent-se així mateix els conceptes d'honoraris dels arquitectes més l'IVA generat per aquests honoraris ..
El Departament d'Habitatge, ha de determinar el pressupost protegible, en funció d'aquells que aportin els interessats, demanats d'entre empreses homologades. Aquest pressupost servirà de base per a l'aplicació del percentatge corresponent per al càlcul final de la subvenció.
Els tipus i quanties màximes de pressupost protegible seran les següents:
- En les ajudes a la rehabilitació interior d'habitatges:
L'import de la subvenció serà com a màxim un 25% del pressupost de les obres que es destinin a aquest fi amb un màxim de 1.800 € per habitatge, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia , de les obres que es vagin a realitzar.
- En les ajudes a la rehabilitació de façanes:
L'import de la subvenció serà com a màxim un 25% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi amb un màxim de 9.000 € per edifici, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que es vagin a realitzar.
- En les ajudes a la rehabilitació d'elements comuns:
L'import de la subvenció serà com a màxim un 25% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi amb un màxim de 9.000 € per edifici, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia de, de les obres que es vagin a realitzar.
-En els ajuts a la rehabilitació interior de locals comercials i actuacions conjuntes de rehabilitació de locals comercials:
L'import de la subvenció en el cas de rehabilitació interior de locals comercials serà com a màxim un 25% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi amb un màxim de 7.500 € per local i de 15.000 € per sol·licitant de la subvenció, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que es vagin a realitzar.
En el cas d'actuacions conjuntes de rehabilitació de locals comercials l'import de la subvenció serà com a màxim un 30% del pressupost protegible amb un màxim de 200 € per metre lineal de façana a la via pública, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que es vagin a realitzar.
En l'adjudicació d'ajudes incloses en aquest apartat tindran prioritat les obres de rehabilitació en actuacions conjunta de rehabilitació de locals comercials.
-En les ajudes a les obres per a complir el Decreto110 / 2010, d'accessibilitat:
L'import de la subvenció serà com a màxim un 25% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi amb un màxim de 6.000 € per promotor, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que es vagin a realitzar.
-En els ajudes a la supressió d'elements externs en façana (antenes individuals, unitats externes intercanviadors de calor, ...):
L'import de la subvenció serà com a màxim un 25% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi amb un màxim de 6.000 €, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que es vagin a realitzar.
-En els ajuts a la rehabilitació d'habitatges destinats al lloguer:
L'import de la subvenció serà com a màxim un 25% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi amb un màxim de 6.000 € per habitatge, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que es vagin a realitzar.
-En Els ajuts a la rehabilitació d'habitatges situats en zona ARI:
En cada cas, en el moment de la presentació per aprovació de la memòria d'intencions i del projecte complet de reactivació de cada àrea, es proposaran les ajudes a fons perdut que es vagin a concedir i la manera de gestionar-les.
Així doncs, se subvencionarà la totalitat de les taxes i impostos abonats pel promotor, i en cas que fos aplicable el prorrateig de la subvenció, la part proporcional corresponent.
Les subvencions previstes en les presents bases tindran les limitacions que la normativa aplicable prevegi i les que estiguin establertes en el procés de rehabilitació.
Les subvencions s'atorgaran amb càrrec a les partides pressupostàries que s'inclouran en els pressupostos per a la corresponent anualitat.
La concessió de les subvencions per a tots els exercicis econòmics, queden condicionades i limitades a l'existència de partida i de crèdit pressupostari disponible a cadascuna de les anualitats a què s'imputen les actuacions a subvencionar.
10. Prioritat de les sol·licituds de rehabilitació d'habitatges i edificis residencials
Atenent a l'ordre d'entrada en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, les sol·licituds de rehabilitació d'habitatges es prioritzaran atenent que el projecte de rehabilitació previst contempli actuacions en els àmbits i per ordre de prioritat següents:
1. Millora de l'eficiència energètica de l'habitatge.
2. Adequació funcional de l'habitatge, prioritàriament en peça humides (banys i cuina).
3. Millora de l'habitabilitat de l'habitatge.
11. Determinació de l'import de la subvenció.
En atenció al que disposa la Base 5a anterior i per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds de subvenció, es procedirà a l'anàlisi de les mateixes i a l'estimació de la inversió protegible per a cadascuna de les sol·licituds.
La concessió de la subvenció es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant comparació de les sol·licituds presentades, establint la prelació de les mateixes mitjançant l'aplicació dels criteris de valoració indicats a la Base 12ª.
Es procedirà a l'assignació de la subvenció entre aquelles sol·licituds que en aplicació dels criteris de valoració indicats haguessin obtingut la major puntuació. La subvenció per a cada sol·licitud es calcularà d'acord amb els límits establerts en la Base 9a i fins a l'import del crèdit pressupostari determinat en la corresponent convocatòria.
En el supòsit que en aplicació dels límits establerts en la Base 9a, l'import global de la subvenció a atorgar excedís del límit pressupostari establert en la corresponent convocatòria de subvencions, es procedirà al prorrateig de l'import global màxim entre tots els beneficiaris de la mateixa .
12. Criteris de Valoració.
Els criteris que es tindran en compte per a la valoració de les sol·licituds presentades, així com el barem aplicable, seran els que apareixen reflectits a continuació:
1.CRITERIS DE VALORACIÓ PER ALS PROJECTES DE REHABILITACIÓ D'EDIFICIS I HABITATGES
a. Segons el tipus actuació protegible:
|
|
Punts |
|
Millora Eficiència Energètica |
50,00 |
|
Funcional |
45,00 |
|
Habitabilitat |
40 |
En cas de tractar-se d'un projecte que contempli actuacions de rehabilitació en 2 o més dels epígrafs indicats, únicament es valorarà l'actuació en l'epígraf de major ponderació sobre el total de pressupost protegible. A aquests efectes, el pressupost d'actuació s'ha de presentar degudament desagregat per a cada un dels epígrafs indicats.
b. Segons quantia del pressupost protegible
|
desde |
fins |
Punts |
|
< 10.000 € |
10,00 |
|
|
10.001 € |
25.000 € |
15,00 |
|
25.001 € |
50.000 € |
17,50 |
|
50.001 € |
100.000 € |
12,50 |
|
> 100.001 € |
5,00 |
c. Segons antiguitat de l'habitatge:
|
|
Punts ( * ) |
|
Rehabilitació del habitatge |
1,50 |
|
Rehabilitació d'habitatges en sòl rústic |
0,5 |
(*) Punts per cada any d'excés respecte de l'antiguitat mínima exigida
d. Segons ingressos:
|
|
Puntos |
|
Per cada tram complet de reducció del 5% sobre l'import de 44.730,84 €, equivalent a 6 vegades l'IPREM |
6,00 |
2. CRITERIS DE VALORACIÓ PER ALS PROJECTES DE REHABILITACIÓ DE LOCALS I EDIFICIS COMERCIALS
a. Per ubicació del projecte de rehabilitació:
|
Punts |
|
|
Àrea coincident amb inversió pública municipal: |
|
|
1.Àrea de Magaluf: |
|
|
1.Avinguda de Magaluf |
40,00 |
|
2.Contraalmirall Ferragut |
40,00 |
|
3.Contraalmirall Riera |
40,00 |
|
4.Contraalmirall Pou |
40,00 |
|
5.C/ Galió |
35,00 |
|
6.C/ Blanca |
35,00 |
|
2.Àrea Peguera: |
|
|
1.C/ Eucaliptus |
40,00 |
|
2.Boulevar de Peguera |
25,00 |
|
Àrees prioritaries: |
|
|
3.Área Santa Ponsa: |
|
|
1.C/ Ramón de Montcada |
25,00 |
|
2.C/ Puig de Galatzó |
25,00 |
|
4.Área Palmanova: |
|
|
1. Passeig de la Mar |
25,00 |
|
2. Avinguda de la Platja |
25,00 |
|
5. Altres locals comercials sempre que s'haguessin acollit al Pla de Modernització preveu el Decret 20/2015 de desplegament de la Llei 8/2012 de Turisme de la CAIB. |
15,00 |
|
6.Reste de les àrees situades dintre del municipi de Calvià |
5,00 |
b. Per tipus d'actuació:
|
Puntos |
|
|
Actuacions conjuntes de rehabilitació de locals comercials consistents en obres de millora de façanes i elements exteriors annex a la via publica, amb unificació de criteris estètics i de qualitat dels elements de façana |
30 |
|
Actuacions individuals de rehabilitació de locals comercials consistents en obres de millora de façanes i elements exteriors annex a la via publica |
20 |
|
Actuacions de rehabilitació i adequació interior de locals comercials, consistent en obres de Millora de les Instal·lacions bàsiques i d'elements de seguretat i protecció i supressió de barreres arquitectòniques |
7,5 |
c. Segons la quantia de l'import mitjà del pressupost protegible del local:
|
desde |
fins |
Punts |
|
10.000,00 € |
10 |
|
|
> 10.000 € |
20.000,00 € |
17,5 |
|
> 20.000 € |
30.000,00 € |
22,5 |
|
> 30.000 € |
25 |
d. Segons l'antiguitat del local comercial o de l'edifici comercial:
|
|
Punts ( * ) |
|
Rehabilitació de locals comercials o edificis comercials |
0,2 |
|
( * ) per cada any que excedeixi de l'antiguitat mínima de 15 anys, amb un màxim de 5 punts. |
|
13. Procediment per a la determinació de l'import de la subvenció a concedir a les sol·licituds de rehabilitació d'edificis i de locals comercials.
En tractar-se d'una convocatòria de subvenció mitjançant procediment de concurrència competitiva, en el supòsit d'insuficiència de crèdit pressupostari per a atendre la subvenció de totes les sol·licituds rebudes, d'acord amb les propostes emeses pels serveis tècnics municipals als efectes de l'obtenció de la qualificació provisional, s'establiran els següents escalats per prioritzar el repartiment de la subvenció, en aplicació dels criteris de valoració establerts en la present Base 12ª.
1.- Les sol·licituds que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 65 punts.
2.- En cas que hi hagi crèdit sobrant, les sol·licituds que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 50 punts, fins al límit establert en l'apartat anterior.
3.- En cas que hi hagi crèdit sobrant, les sol·licituds que hagin obtingut una puntuació inferior a 50 punts.
En cas que s'hagi de procedir al prorrateig entre les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació en els trams indicats, aquest prorrateig es realitzarà de manera proporcional a l'import que li hauria estat concedit en cas de suficiència pressupostària.
14. Obtenció de Qualificació Provisional.
La qualificació provisional reconeix els beneficis que correspondran a cada actuació i s'obtindrà un cop completada tota la documentació exigida en la convocatòria de la subvenció, prèvia inspecció física de l'habitatge i dictamen favorable del servei tècnic d'habitatge.
L'obtenció de la qualificació provisional no eximeix al promotor de l'obtenció dels permisos i llicències urbanístiques pertinents d'acord amb la legislació vigent.
Atenent a la seva incidència pressupostària, en cap cas es pot entendre atorgada la qualificació provisional per silenci administratiu.
15. Justificació de la inversió realitzada.
Finalitzada l'obra, el beneficiari de la subvenció ha de presentar els documents justificatius de les actuacions realment executades (factures, certificacions d'obra, informes i certificats emesos per la direcció obres, justificants bancaris del pagament de factures i / o certificacions d'obra, etc.) tot això degudament conformat pel promotor de les obres, el contractista i la direcció tècnica de les mateixes, si n'hi ha.
16. Obtenció de la Qualificació Definitiva.
Finalitzades les obres de rehabilitació, el promotor sol·licitarà de l'òrgan competent l'obtenció de la qualificació definitiva de les obres de rehabilitació. A aquest efecte, els Serveis Tècnics d'Habitatge revisaran la documentació presentada i mitjançant inspecció física es verificarà l'adequació de les obres executades, pel que fa a capítols d'obra i imports executats, a la qualificació provisional prèviament obtinguda.
A la vista del que s'ha indicat, els Serveis Tècnics d'Habitatge emetran un informe tècnic de qualificació definitiva, amb l'especificació de la inversió protegible executada i l'import de la subvenció a atorgar.
A partir del que indica l'Informe Tècnic de qualificació definitiva, i després d'incorporar l'interessat a l'expedient administratiu la documentació requerida en finalitzar les obres realitzades, acreditant trobar-se al corrent de pagaments en relació als tributs municipals, així com la no existència de qualsevol altra càrrega municipal com puguin ser multes o sancions, i finalment l'acreditació de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social s'elevarà una proposta a la Junta de Govern Local per a atorgar la qualificació definitiva a les obres de rehabilitació, aprovar l'import de la subvenció i ordenar el pagament de la mateixa.
17. Compatibilitat de subvencions.
La subvenció concedida serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
L'import d'aquesta subvenció en cap cas pot, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superar el cost d'activitat a desenvolupar pel beneficiari. En tot cas, el sol·licitant haurà de declarar les ajudes que haja obtingut o sol·licitat per a la mateixa activitat, tant a l'iniciar l'expedient com en qualsevol moment en què això es produeixi.
18. Abonament de la subvenció.
Aprovada la subvenció per la Junta de Govern Local es procedirà al seu abonament.
Reconegut el dret a la subvenció i comprovat que el beneficiari compleix tots els requisits exigits per a la recepció de la mateixa, es procedirà a l'abonament de la subvenció.
En cap cas es realitzaran bestretes i / o pagaments a compte de la subvenció autoritzada.
19. Obligacions del beneficiari.
Els beneficiaris de les subvencions estan subjectes a les següents obligacions:
-Complir amb l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
-Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
-Comunicar immediatament, fins i tot durant la tramitació de la sol·licitud, l'òrgan competent de la tramitació que li hagi reconegut la subvenció, qualsevol modificació de les condicions que van motivar tal reconeixement que poguessin determinar la pèrdua sobrevinguda del dret a la subvenció. La no comunicació d'aquestes modificacions serà causa suficient per a l'inici d'un expedient de reintegrament de les quantitats que es puguin haver cobrat indegudament.
-Comunicar a l'òrgan concedent les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits subjectius tinguts en compte per a la concessió de la subvenció.
-Justificar davant l'òrgan concedent del compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió o gaudi de la subvenció.
-Sotmetre a les actuacions de comprovació i inspecció que el departament d'Habitatge consideri pertinent durant l'execució de l'actuació.
-Comunicar a l'òrgan concedent tan aviat com es conegui l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades procedents d'entitats públiques o privades.
-Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
-Procedir al reintegrament dels fons percebuts més l'interès de demora meritat des del moment de l'abonament de la subvenció fins al moment en què s'acordi la procedència del reintegrament en els supòsits que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la normativa de desenvolupament.
20. Limitació de les ajudes.
L'edifici, habitatge o local comercial objecte de rehabilitació, pel qual el promotor hagi rebut les ajudes per aquest concepte, no podrà ser objecte d'un nou ajut pel mateix concepte fins transcorreguts cinc (5) anys des de la data d'obtenció de la qualificació definitiva.
21. Incompliments.
L'incompliment d'algun dels requisits necessaris per a l'obtenció de la qualificació definitiva de rehabilitació per part del promotor, determinarà la paralització i l'arxiu de l'expedient, a més de la impossibilitat de sol·licitar una nova qualificació per a realitzar obres de rehabilitació en el mateix habitatge, durant un període de cinc anys.
Quan es procedeixi a l'arxiu de l'expedient per no haver aportat el promotor la documentació exigida o no haver esmenat la deficiències en els terminis establerts, aquest no podrà sol·licitar una nova qualificació per a realitzar obres de rehabilitació en la mateixa edificació, durant un període de cinc anys a comptar de la notificació de la resolució de l'arxiu.
En cas de verificar l'incompliment, per part del beneficiari, de les condicions establertes en les bases reguladores, en la convocatòria de la subvenció o en la pròpia ordenança reguladora, l'òrgan competent ha d'acordar la revocació total de la subvenció, amb reintegrament de les quantitats percebudes més els interessos legals des de la seva percepció.
22. Infraccions i sancions.
És aplicable pel que fa a les infraccions i sancions els articles bàsics 59, 67, 68 i 69 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
23. Prescripció.
És aplicable, pel que fa al règim de prescripció, el que estableix l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIÓ PER A LA REHABILITACIÓ D'EDIFICIS, HABITATGES I LOCALS COMERCIALS AL TERME MUNICIPAL DE CALVIA
1. Marc normatiu.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del TR de la Llei de Subvencions.
- Reglaments i altra normativa de desenvolupament de l'esmentada Llei i Decret Legislatiu.
- Ordenança municipal per al Foment de la Rehabilitació d'Edificis, Habitatges i Locals Comercials en el Municipi de Calvià, (BOIB Núm. 131, de 15 d'octubre de 2016).
Els ajuts previstos en aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les Bases Reguladores per a la concessió de subvencions destinades al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià, aprovades per la Junta de Govern Local en sessió celebrada en data 7 de novembre del 2016.
2. Crèdit pressupostari.
L'assignació pressupostària per a la present convocatòria ascendeix a la quantitat de cent deu mil cent vuitanta euros amb vint-i vuit cèntims (110.180,28 €) de la partida pressupostària 204-15200-7800001 Rehabilitació Cases i Habitatges del pressupost de l'Ajuntament de Calvià previst per a l'anualitat 2016 (61.180,28 €) i de la partida pressupostària 202-43100-7700000 Pla Rehabilitació Comerç del pressupost de l'Ajuntament de Calvià previst per a l'anualitat 2016 (50.000,00 €).
3. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds dels interessats, en models normalitzats, acompanyaran els documents i informacions determinats en la convocatòria, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats hauran d'aportar al procediment administratiu les dades i documents exigits per les administracions públiques d'acord amb el que disposa la normativa aplicable. Així mateix, els interessats podran aportar qualsevol altre document que estimin convenient.
Les sol·licituds, en models normalitzats, en unió de la documentació i informació requerits, podran presentar-interessats en qualsevol dels llocs indicats en l'article 16 apartat 4 de l'abans esmentada Llei 39/2015:
a) En el registre electrònic de l'Administració o organisme al qual es dirigeixin, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1.
b) En les oficines de Correus, en la forma que s'estableixi per reglament.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En les oficines d'assistència en matèria de registres.
e) En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents. Els registres electrònics de totes i cadascuna de les administracions, han de ser plenament interoperables, de manera que es garanteixi la compatibilitat informàtica i interconnexió, així com la transmissió telemàtica dels assentaments registrals i dels documents que es presentin en qualsevol dels registres.
El termini de presentació de les sol·licituds serà d'UN MES (1 MES) a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, podent obrir-se un segon o ulteriors terminis en cas d'autoritzar la redistribució d'anualitats o a conseqüència de l'existència de romanents.
En tot cas, l'Ajuntament difondrà la convocatòria, així com els altres acords i resolucions a què es fa referència en la mateixa, pels mitjans que consideri oportuns.
4. Termini de resolució i notificació.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució no podrà excedir de sis mesos (6 mesos) a comptar de l'endemà de la publicació de l'oportuna convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de subvenció.
Les resolucions adoptades per l'òrgan concedent es notificaran i publicaran segons el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i disposicions concordants.
La resolució posarà fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar la resolució en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, o bé, directament mitjançant la interposició del pertinent contenciós -administratiu davant el jutjat corresponent del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació.
En cas de presentar recurs de reposició no es podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins a la resolució expressa del recurs o la seva desestimació presumpta.
5. Documents i informacions que han d'acompanyar a la sol·licitud.
a) En el moment de la sol·licitud inicial d'ajudes per a la rehabilitació interior d'habitatges i habitatges destinats al lloguer:
- La mateixa sol·licitud en model oficial degudament complimentada.
- Documents acreditatius de la representativitat, si escau i titularitat del sol·licitant de la subvenció (Nom o raó social, Fotocòpia autenticada del DNI / NIF si es tracta d'una persona física i CIF del promotor si es tracta d'una comunitat de propietaris).
- Còpia de l'IRPF de l'últim exercici, en el cas de persones físiques. El sol·licitant que no estigui obligat a presentar la declaració haurà d'aportar un certificat d'imputacions de l'IRPF, certificat de retencions i ingressos de l'empresa / es i / o certificat de retencions i ingressos de l'INEM
- Declaració responsable de no estar sotmés a les prohibicions per obtenir la condició de beneficiaris.
- Breu memòria descriptiva de l'actuació que es pretén dur a terme
- Documentació gràfica de l'estat de l'habitatge: fotografies.
- Plànols o croquis acotat de l'habitatge a rehabilitar, especificant l'ús de cada dependència, així com la superfície útil d'il·luminació i ventilació. Si la reforma afecta la distribució serà necessari presentar els plànols en el seu estat actual i definitiu.
- Justificació de l'antiguitat de l'habitatge.
- Memòria tècnica detallada de les actuacions a realitzar.
- Pressupost detallat per capítols d'obra, amb estat d'amidaments i preus unitaris de cada partida, signat pel promotor i pel constructor de l'obra, assenyalant el termini d'execució de les obres
- Documents acreditatius de la propietat:
Si es tracta d'una persona física s'haurà d'aportar escriptura de propietat o nota simple registral de l'habitatge, còpia de l'última declaració de renda de la unitat familiar presentada o, si no, certificat d'imputacions emès per l'AEAT.
Si hi ha dret arrendatici o usufructuari, s'haurà d'aportar titularitat d'aquest i autorització de la propietat.
- Si és el cas, sol·licitud de llicència d'obres i acreditació del pagament de taxes i de l'impost de construccions.
- Declaració responsable de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública o de la Seguretat Social i d'estar al corrent de pagament dels tributs i altres càrregues municipals amb l'Ajuntament de Calvià.
b) En el moment de la sol·licitud inicial d'ajudes per a la rehabilitació de façanes:
- Sol·licitud degudament emplenada.
- Fotografia de l'estat exterior de la façana.
- Croquis acotat de l'estat actual i reformat de la façana.
- Memòria descriptiva de l'actuació que es pretén dur a terme.
- Justificant de l'antiguitat de l'habitatge.
- Pressupost detallat de les obres amb medició i preu unitari de cada partida, signat pel promotor i constructor, especificant materials a utilitzar i colors d'acabats exteriors. Serà requisit indispensable assenyalar el termini d'execució de les obres.
- Si es tracta d'edificis plurifamiliars, acord de la junta de propietaris.
- Fotocòpia del DNI i NIF en el cas de persones físiques, i fotocòpia del CIF en el cas de Comunitat de Propietaris.
- Còpia de l'IRPF de l'últim exercici, en el cas de persones físiques. El sol·licitant que no estigui obligat a presentar la declaració haurà d'aportar un certificat d'imputacions de l'IRPF, certificat de retencions i ingressos de l'empresa / es i / o certificat de retencions i ingressos de l'INEM.
- Certificat d'estar al corrent d'obligacions amb l'Ajuntament de Calvià.
- Llicència d'obres o comunicació prèvia d'obres, o bé, document que acrediti haver-les sol·licitat, i imprès de pagament de taxes municipals.
- Còpia de l'escriptura de propietat (en cas de ser arrendatari de l'habitatge a rehabilitar, haurà d'aportar contracte d'arrendament i autorització escrita del propietari per efectuar les obres).
- Certificats d'empadronament i habitatge dels diferents veïns de l'edifici per acreditar la residència habitual i permanent.
c) En el moment de la sol·licitud inicial d'ajudes per a la rehabilitació interior de locals comercials i actuacions conjuntes de rehabilitació de locals comercials:
- Sol·licitud degudament emplenada.
- Fotografia de l'exterior del local o locals comercials per al cas d'actuacions conjuntes.
- Croquis acotat de l'estat actual i reformat de les actuacions a realitzar.
- Memòria descriptiva de l'actuació que es pretén dur a terme.
- Pressupost detallat de les obres amb medició i preu unitari de cada partida, signat pel promotor i pel constructor, especificant materials a utilitzar, qualitats i colors de les obres a realitzar. En el cas de rehabilitació conjunta es presentarà relació de locals comercials i pressupost detallat per cada local.
- Termini de l'execució de les obres.
- Justificant de l'antiguitat del local.
- Documentació acreditativa de la personalitat del sol·licitant, amb fotocòpia del DNI i del NIF del beneficiari. En el cas de persona jurídica, comunitat de propietaris o entitat legalment constituïda, per al cas d'actuacions conjuntes per agrupació de locals comercials, hauran d'aportar fotocòpia de la identificació fiscal i còpia de l'escriptura de constitució i estatuts o document a l'efecte, degudament inscrits .
- Còpia de l'escriptura de propietat o documentació acreditativa de la titularitat del local comercial. Si és el cas, fotocòpia del contracte d'arrendament del local o escriptura de traspàs del mateix, així com autorització escrita del propietari per efectuar les obres.
- Si es tracta de comunitat de propietaris o entitat legalment constituïda, en el cas d'actuacions conjuntes per agrupació de locals comercials, acord de la junta de propietaris o de l'entitat constituïda a l'efecte.
Declaració responsable de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública o de la Seguretat Social i d'estar al corrent de pagament dels tributs i altres càrregues municipals amb l'Ajuntament de Calvià.
- Fotocòpia de la Llicència d'obres o comunicació prèvia d'obres, i imprès de de pagament de taxes municipals, acompanyada, si escau, de la documentació tècnica corresponent.
- Si es disposa d'ella, fotocòpia de la llicència d'obertura del local, o de la sol·licitud d'obertura del mateix per a modificacions o noves implantacions, així com justificant de pagament de la mateixa, acompanyada, si escau, de la documentació tècnica corresponent.
d) Rehabilitació d'elements comunitaris d'edificis i adaptació d'acord amb el Decret 110/2010 d'accessibilitat:
- Sol·licitud degudament emplenada.
- Acord de la junta de propietaris.
- Llistat de veïns.
- Pressupost detallat de les obres amb medició i preu unitari de cada partida, signat pel promotor i constructor, especificant materials a utilitzar i colors d'acabats exteriors. Serà requisit indispensable assenyalar el termini d'execució de les obres.
justificant de l'antiguitat de l'habitatge.
- Fotografia de l'estat exterior de la façana.
- Llicència d'obres o comunicació prèvia d'obres, o bé, document que acrediti haver-les sol·licitat, i imprès de pagament de taxes municipals.
- Fotocòpia del CIF de la Comunitat de Propietaris.
- Certificat d'estar al corrent d'obligacions amb l'Ajuntament de Calvià.
- Memòria descriptiva de l'actuació que es pretén dur a terme.
- Certificats d'empadronament i habitatge dels diferents veïns de l'edifici per acreditar la residència habitual i permanent.
Finalitzades les obres totes les sol·licituds hauran d'aportar:
1. Documents justificatius de les actuacions realment executades:
- factures.
- certificacions d'obra.
- informes i certificats emesos per la direcció obres.
- justificants bancaris del pagament de factures i / o certificacions d'obra, etc. tot això degudament conformat pel promotor de les obres, el contractista i la direcció tècnica de les mateixes, si n'hi ha.
2. Certificat d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública i de les obligacions amb la Seguretat Social.
3. Certificat d'estar al corrent de pagament de tributs i càrregues municipals.
La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l'acceptació de les bases i obligacions establertes en la present norma, així com l'autorització per obtenir dades en poder de qualsevol administració pública que siguin necessaris per a la tramitació de la sol·licitud.
6.- Esmena de sol·licituds.
D'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud presentada de l'ajuda, no reunís els requisits previstos o la documentació aportada és incompleta, es requerirà al sol·licitant perquè esmeni les deficiències detectades o s'aporti la documentació necessària en el termini de deu dies hàbils, advertint-li que de no complir amb aquest requeriment en els termes previstos, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de l'esmentada llei.
Calvià, 11 de novembre de 2016
El Tinent d'Alcalde de Turisme,
Comerç i Urbanisme
Antonio García Moles