Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 12790
Bases reguladores per a la concessió d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016
Versió PDF
De conformitat amb allò establert a l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores per a la concessió d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de data 28 d’octubre de 2016, següents:
“Bases de la convocatòria d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016
1. Objecte i finalitat
L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades al foment del sector artesà, persones artesanes i empreses artesanals, per a la participació a fires i activitats que es realitzin a l’illa d’Eivissa i fora d’aquesta, així com per a la millora i modernització dels tallers i la pròpia activitat artesana, per a l’any 2016, d’acord amb les característiques i els requisits que s’hi estableixen.
2. Consignació pressupostària
El pressupost per a aquesta convocatòria és de TRENTA SET MIL EUROS (37.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l’exercici 2016, que es distribuiran de la següent manera:
· TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €), a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.77900, per a la millora de tallers artesans en l’adquisició d’immobilitzat (equipaments, maquinària, utillatge, mobiliari,...) i creació de pàgines web per al foment i comercialització de productes artesans.
· SET MIL EUROS (7.000,00 €), a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.47900, per a la participació en fires i activitats, així com per a la participació en activitats formatives del sector.
3. Beneficiaris. Requisits
Podran sol·licitar subvenció únicament les persones artesanes que acreditin estar en possessió de la carta d’artesà/ana, carta de mestre/a artesà/ana o empreses amb DQA de l’illa d’Eivissa en vigor, o bé que puguin acreditar haver realitzat la sol·licitud per a la seua obtenció i entregat tota la documentació requerida per a la seua tramitació abans de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, que realitzin les activitats que figuren a la base quarta, i que compleixin els requisits següents:
- Tenir residència a l’illa d’Eivissa amb una antiguitat mínima de dos anys. En el cas d’empreses, tenir l’activitat i domicili social a l’illa d’Eivissa amb una antiguitat mínima de dos anys.
- Estar en possessió de la carta d’artesà/ana, de la carta de mestre/a artesà/ana, del Document de Qualificació Artesanal (DQA), o bé haver iniciat la tramitació per a la seua obtenció abans de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
- Estar donat d’alta a l’IAE corresponent.
- Estar d’alta en la Seguretat Social, en tot cas en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa i de les altres obligacions tributàries amb Hisenda i amb la Seguretat Social imposades per la normativa vigent.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l’article 10 de text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
4. Activitats subvencionables
Seran objecte de subvenció les activitats dutes a terme entre el dia 1 d’octubre de 2015 fins al dia 15 d’octubre de 2016 (ambdós inclosos) que s’incloguin dins les línies d’actuació següents:
4.1. Línia 1: Participació en fires i activitats del sector artesà a Eivissa o fora de l’illa:
Són despeses subvencionables les derivades de l’assistència a fires, mercats i activitats de promoció de l’artesania a l’illa d’Eivissa o fora d’Eivissa, així com la participació en trobades i cursos de formació relacionats amb el sector artesanal, etc., i, en aquest sentit, es consideraran despeses subvencionables:
- Despeses de viatge de les persones artesanes o representants/assalariats de l’empresa artesanal, fins a dos persones, per a la participació a la fira, mercat, activitat o curs de formació, en el cas que aquestes activitats es realitzin fora de l’illa. Queda exclòs el quilometratge per desplaçaments amb mitjans propis.
- Despeses d’allotjament de les persones artesanes o representants/assalariats de l’empresa artesanal, fins a dos persones, per a la participació a la fira, mercat, activitat o curs de formació, en el cas que aquestes activitats es realitzin fora de l’illa.
- Material i articles promocionals (fullets, targetes de presentació, catàlegs, etc) de les persones artesanes o empresa artesanal.
- Despeses de la inscripció o taxa per a la participació a la fira, mercat, activitat o curs.
- Despeses derivades directament de la participació a la fira o a l’activitat: lloguer d’espais, lloguer de carpes, lloguer o adquisició de mobles expositors, cost del muntatge de l’estand, trasllat dels productes per mitjans aliens en el cas d’activitats fora de l’illa.
4.2. Línia 2: Millora i modernització dels tallers:
Són despeses subvencionables les derivades de les actuacions realitzades per la millora i la modernització dels tallers artesanals, així com del procés productiu de les persones artesanes i de les empreses artesanals, considerant, per tant, que seran despeses subvencionables les següents:
- Despeses per l’adquisició de maquinària, equipament, utensilis i altres materials no fungibles necessaris per a la producció artesanal.
- Despeses per inversions de millora i modernització de les instal·lacions dels tallers, així com per adaptació dels tallers a la normativa d’obligat compliment per al procés de producció.
- Despeses per creació de pàgines web.
- Despeses per l’adquisició de material informàtic, sistemes operatius i desenvolupament d’aplicacions informàtiques sempre que estiguin directament destinades a l’exercici de l’activitat artesana, la comercialització i la promoció de l’artesania.
En cap cas, en les dos línies, seran considerades despeses subvencionables:
- Les despeses que no compleixin l’objecte de la convocatòria.
- Les despeses subvencionables, però l’import de les quals, en la seua adquisició, sigui superior al valor de mercat.
- Les despeses financeres, d’assessoria jurídica o financera, notarials i registrals.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
- Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, com és el cas de l’IVA.
5. Compatibilitat de les ajudes
Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles entre si i amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades.
L’import de les subvencions en cap cas no pot ser d’una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.
El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d’Eivissa (vegeu Annex 4) l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l’activitat subvencionada.
6. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d’aquesta convocatòria.
Amb les sol·licituds de subvenció s’haurà d’aportar la documentació que es requereix en aquest punt de les bases i, al mateix temps, s’aportaran també els documents requerits per a justificar l’activitat, que serà objecte de subvenció si es compleixin els requisits (punt 11 de les presents bases).
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General d’Entrada de la mateixa Institució (avinguda d’Espanya, 49, planta baixa, tel. 971 19 59 00) o en qualsevol de les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE de 2 d’octubre de 2015).
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptadors a partir del dia següent de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOIB; així mateix, aquesta convocatòria s’anunciarà a la pàgina web del Consell (www.conselldeivissa.es) i s’exposarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.
Les sol·licituds aniran, juntament amb els documents del punt 11 de les presents bases, acompanyades de la següent documentació:
- Còpia acarada del document nacional d’identitat o NIE del/de la sol·licitant. En el cas de persones jurídiques, còpia acarada del NIF i del DNI/NIE del/de la representant legal.
- Acreditació de la representació si la sol·licitud es fa en nom d’una altra persona i còpia del DNI/NIE del representant.
- Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinen els estatuts, s’ha d’adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l’òrgan corresponent de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.
- Si el sol·licitant és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica pròpia, la sol·licitud haurà de ser signada per tots els integrants i adjuntar els seus DNI (o documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants), així mateix han de designar una persona com a representant únic a efectes de notificacions.
En compliment de l’article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s’hauran de fer constar expressament a la sol·licitud els compromisos d’execució de cada membre fent referència a quina part de l’activitat ha estat executada per cadascun d’ells, així com l’import de subvenció que sol·licita i que s’ha abonar a cada membre de l’agrupació, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s’haurà de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders per complir les obligacions que, com beneficiar, correspon a l’agrupació. No es podrà dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la citada llei.
- Còpia acarada del certificat d’empadronament.
- Fotocòpia de la targeta que acredita la possessió de la carta d’artesà/ana, de la carta de mestre/a artesà/ana, del DQA, o bé dels comprovants que acreditin haver realitzat la sol·licitud per a la seua obtenció i entregat tota la documentació requerida per a la seua tramitació abans de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB.
- Còpia acarada de l’acreditació d’estar donat d’alta en l’IAE corresponent.
- Còpia acarada de l’alta a la Seguretat Social o, si n’és el cas, rebuts de pagament a la Seguretat Social per demostrar que ha estat d’alta en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.
- Declaració responsable signada pel/per la sol·licitant de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, segons model normalitzat que figura com a Annex 2 d’aquesta convocatòria.
- Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa, segons model normalitzat que figura com a Annex 3 d’aquesta convocatòria.
- Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, segons model que figura com a Annex 4.
- L’imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).
- Qualsevol altra documentació que el/la sol·licitant consideri convenient.
Les persones sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
El Consell Insular d’Eivissa pot requerir, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies, a partir del corresponent requeriment.
Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Règim dels ajuts
La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de TRENTA SET MIL EUROS (37.000,00 €), que es distribuiran de la següent manera:.
7.1. Línia 1: Participació en fires i activitats del sector artesà a Eivissa o fora de l’illa:
· TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.77900, per a la millora de tallers artesans en l’adquisició d’immobilitzat (equipaments, maquinària, utillatge i mobiliari) i creació de pàgines web per al foment i comercialització de productes artesans.
S’atorgarà una ajuda màxima de 1.500,00 € a tots els sol·licitants que reuneixin les condicions de beneficiaris segons el previst a aquestes bases referents a la línia 1.
Si la quantitat màxima prevista per a la línia 1 d’aquesta convocatòria (30.000,00 €) no resultés suficient per fer front a les sol·licituds dels beneficiaris, aquesta quantia (N) es repartirà entre tots els beneficiaris de la següent manera:
· Les subvencions s’atorgaran a cada sol·licitant seguint un criteri proporcional en funció de la suma total de les despeses justificades i subvencionables (S) entre totes les sol·licituds que es presentin a cada línia d’aquesta convocatòria i compleixin els requisits d’aquestes bases, segons la següent relació:
K= (N)Quantia de les ajudes/(S)Suma de totes les despeses justificades subvencionables de totes les sol·licituds
On K es una constant de proporcionalitat a obtenir en funció de les sol·licituds
La quantia a atorgar per cada sol·licitud serà la següent:
Qi Quantia a atorgar = K * Si Sol·licitud; Si Qi es menor a 1.500€.
Si Qi es superior es limitarà a 1.500€.
Una vegada realitzat el repartiment de totes les quanties corresponents per sol·licitud, en cas que hi hagi excedent, aquest excedent (N) es tornarà a repartir entre totes aquelles sol·licituds que encara no hagin arribat al límit atorgable segons el mateix criteri de repartiment.
K= (N)excendent resultant/(S)Suma de totes les sol·licituds de les despeses justificades subvencionables que no hagin arribat al límit atorgable
Qi Quantia a atorgar = K * Si Sol·licitud; Si Qi es menor a 1.500€.
Si Qi es superior es limitarà a 1.500€.
En el cas que torni a quedar excedent, es tornarà a realitzar un darrer repartiment segons el mateix criteri.
7.2. Línia 2: Millora i modernització dels tallers:
· SET MIL EUROS (7.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.47900, per a la participació en fires i activitats, així com per a la participació en activitats formatives del sector.
S’atorgarà una ajuda màxima de 700,00 € a tots els sol·licitants que reuneixin les condicions de beneficiaris segons el previst a aquestes bases referents a la línia 2.
Si la quantitat màxima prevista per a la línia 2 d’aquesta convocatòria (7.000,00 €) no resultés suficient per fer front a les sol·licituds dels beneficiaris, aquesta quantia (N) es repartirà entre tots els beneficiaris de la següent manera:
· Les subvencions s’atorgaran a cada sol·licitant seguint un criteri proporcional en funció de la suma total de les despeses justificades i subvencionables (S) entre totes les sol·licituds que es presentin a cada línia d’aquesta convocatòria i compleixin els requisits d’aquestes bases, segons la següent relació:
K= (N)Quantia de les ajudes/(S)Suma de totes les despeses justificades subvencionables de totes les sol·licituds
On K es una constant de proporcionalitat a obtenir en funció de les sol·licituds
La quantia a atorgar per cada sol·licitud serà la següent:
Qi Quantia a atorgar = K * Si Sol·licitud; Si Qi es menor a 700€.
Si Qi es superior es limitarà a 700€.
Una vegada realitzat el repartiment de totes les quanties corresponents per sol·licitud, en cas que hi hagi excedent, aquest excedent (N) es tornarà a repartir entre totes aquelles sol·licituds que encara no hagin arribat al límit atorgable segons el mateix criteri de repartiment.
K= (N)excendent resultant/(S)Suma de totes les sol·licituds de les despeses justificades subvencionables que no hagin arribat al límit atorgable
Qi Quantia a atorgar = K * Si Sol·licitud; Si Qi es menor a 700€.
Si Qi es superior es limitarà a 700€.
En el cas que torni a quedar excedent, es tornarà a realitzar un darrer repartiment segons el mateix criteri.
Les ajudes s'atorgaran previ informe del Departament instructor de les ajudes, fins esgotar la quantia màxima establerta a la partida pressupostària per cada línia d’ajudes, que és de TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €) per la línia 1 i SET MIL EUROS (7.000,00 €) per la línia 2, i sempre amb el límit de TRENTA SET MIL EUROS (37.000,00 €) per al total de la convocatòria, entre totes les sol·licituds presentades dins de termini.
En cap cas l’ajuda efectivament pagada podrà ser superior a la quantia degudament justificada, en tal supòsit la quantitat de l’ajuda es reduirà en la mateixa proporció.
Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
8. Instrucció, resolució i notificació
8.1. El Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds.
Amb fonament en l’informe de la comissió d’avaluació i en la proposta de l’òrgan instructor, les ajudes es concediran, pel Consell Executiu, a proposta de la Consellera executiva del Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 16 i següents del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
8.2. Els expedients es resoldran en un termini màxim de trenta dies a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
La resolució expressa de concessió, que es farà juntament amb la resolució de pagament, de les subvencions, serà motivada i fixarà la quantia de les subvencions concedides. La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies comptadors a partir del dia següent a l’adopció de l’acord del Consell Executiu.
Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant de la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
9. Comissió d’avaluació
La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb les bases establertes en aquesta convocatòria.
- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
La comissió d’avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.
10. Obligacions dels beneficiaris/àries
10.1. Justificar degudament la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció. En aquest sentit es presentarà una memòria explicativa de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica.
10.2. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions. En aquest sentit, el Consell Insular d’Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organisme i institucions.
10.3. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent.
10.4. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
10.5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
10.6. Adoptar mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s’ha d’incloure de forma visible el suport del Consell Insular d’Eivissa o es donarà difusió de l’ajuda, mitjançant mencions, en les pàgines web o altres mitjans de comunicació ordinaris (revistes, comunicats, etc.) dels què disposi el/la beneficiari/ària.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.
11. Justificació i pagament de les subvencions
Per justificar degudament les despeses subvencionables s’haurà d’aportar la següent documentació, en el moment de la sol·licitud:
11.1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme.
Línia 1. Participació en fires i activitats del sector artesà a Eivissa o fora de l’illa:
La memòria tècnica ha d’incloure l’explicació de l’activitat, data de realització, els resultats obtinguts, quins productes es van promocionar i amb quin material publicitari (catàlegs, vídeos, etc.), fotografies de l’expositor i dels productes, i còpia de la publicitat generada per l’activitat (dossier de premsa) si n’és el cas. A més, s’haurà d’aportar certificat o document similar emès per l’organització de la fira/activitat o empresa organitzadora de l’activitat formativa probatori de l’assistència a dita activitat.
Línia 2. Millora i modernització dels tallers:
La memòria tècnica ha d’incloure explicació del material i equipament adquirit, o de la pàgina web creada i imatges del mateix.
A més, s’haurà d’especificar els objectius que es volen assolir amb aquestes millores, pel que fa a la modernització, la promoció, l’increment de la venta o de la producció, la millora del procés, el compliment i/o adaptació a la normativa (especificant la normativa a la qual es refereix), etc.
11.2. Compte justificatiu, el qual contendrà:
- liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada entre 1 d’octubre de 2015 i el 15 d’octubre de 2016. En ella s'informarà, si n'és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel sol·licitant, segons model que figura a l'annex 6 de la convocatòria.
- relació de les factures i els justificants presentats amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar la subvenció concedida, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquesta convocatòria.
En tot cas, s’hauran de justificar degudament la totalitat de les despeses de l’activitat subvencionable, és a dir, s’hauran d’aportar les factures corresponents per justificar totes les despeses realitzades i, per tant, la totalitat del cost de l’activitat encara que aquest cost sigui superior al de l’ajuda màxima que pugui rebre el beneficiari.
Per a aquelles despeses que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.
Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat degudament pagada en el període subvencionable (entre el dia 1 d’octubre de 2015 i el 15 d’octubre de 2016). Per aquest motiu, s’haurà d’acreditar el pagament de les factures en alguna de les següents formes, depenent del mitjà de pagament:
- En el cas que el pagament s’hagi realitzat per transferència bancària, s’acompanyarà documentació acreditativa de la transferència bancària.
- En el cas que el pagament s’hagi realitzat en efectiu, haurà de constar a la factura que s’ha pagat al comptat amb la signatura i el segell del proveïdor.
S’ha de presentar, juntament amb la justificació, un joc de fotocòpies de tots els documents presentats com a justificatius de despeses corresponents a l’activitat subvencionada.
Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
El pagament de la subvenció es realitzarà una vegada pres l’acord de concessió i pagament pel Consell Executiu. En cap cas s’efectuarà el pagament si els beneficiaris no es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa.
Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
12. Revocació de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.
13. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
14. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic; pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
15. Publicitat i vigència
Les bases de la present convocatòria s’enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la Ley 38/2003, general de subvenciones, s’enviarà la convocatòria i un extracte de la mateixa a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que en donarà trasllat de l’extracte al BOIB.
L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
Annex 1
Sol·licitud convocatòria d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016.
Sol·licitant
|
Nom: |
NIF/CIF: |
|
Domicili: |
Núm.: Pis: |
|
Població: |
Codi postal: Província: |
|
Telèfon: Fax: |
Adreça electrònica: |
Representant del/de la sol·licitant
|
Nom i llinatges: |
NIF: |
|
Domicili: |
Núm.: Pis: |
|
Població: |
Codi postal: Província: |
|
Telèfon: Fax: |
Adreça electrònica: |
Adreça a efectes de notificacions
|
Del/de la sol·licitant
|
Del/de la representant
|
Documentació:
( ) Còpia acarada del document nacional d’identitat o NIE del/de la sol·licitant. En el cas de persones jurídiques, còpia acarada del NIF i del DNI/NIE del/de la representant legal.
( ) Acreditació de la representació si la sol·licitud es fa en nom d’una altra persona i còpia del DNI/NIE del/de la representant.
( ) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinen els estatuts, s’ha d’adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l’òrgan corresponent de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.
( ) Si el sol·licitant és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica pròpia, la sol·licitud haurà de ser signada per tots els integrants i adjuntar els seus DNI (o documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants), així mateix han de designar una persona com a representant únic a efectes de notificacions.
En compliment de l’article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s’hauran de fer constar expressament a la sol·licitud els compromisos d’execució de cada membre fent referència a quina part de l’activitat ha estat executada per cadascun d’ells, així com l’import de subvenció que sol·licita i que s’ha abonar a cada membre de l’agrupació, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s’haurà de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders per complir les obligacions que, com beneficiar, correspon a l’agrupació. No es podrà dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la citada llei.
( ) Fotocòpia de la targeta que acredita la possessió de la carta d’artesà/ana, de la carta de mestre/a artesà/ana, del DQA, o bé dels comprovants que acreditin haver realitzat la sol·licitud per a la seua obtenció i entregat tota la documentació requerida per a la seua tramitació abans de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB.
( ) Còpia acarada del certificat d’empadronament.
( ) Còpia acarada de l’acreditació d’estar donat d’alta en l’IAE corresponent.
( ) Còpia acarada de l’alta a la Seguretat Social o, si n’és el cas, rebuts de pagament a la Seguretat Social per demostrar que ha estat d’alta en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.
( ) Declaració responsable signada pel/per la sol·licitant de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, segons model normalitzat que figura com a Annex 2 d’aquesta convocatòria.
( ) Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa o autorització a l’òrgan instructor per comprovar aquestes dades. Annex 3
( ) Declaració responsable en què es fan constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, segons model que figura com a Annex 4.
( ) L’imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).
( ) Qualsevol altra documentació que el/la sol·licitant consideri convenient.
Les persones sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular ................................... .........................................................................................................................
Eivissa, ____ d _____________________ de 201__
(Signatura del/de la sol·licitant)
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 2
Convocatòria d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016.
El Sr./La Sra._________________________________________________
amb DNI/NIE número _________________
(en qualitat de representant legal de _______________________________
amb DNI/NIE número_________________
Domicili a____________________________________________________
CP__________________
Telèfon_______________
Adreça electrònica_____________________________________________
Declara responsablement
Que la persona sol·licitant ...................................................................... reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.
La persona interessada,
Eivissa, ____ de________________de 201_
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 3
Convocatòria d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016.
El Sr./La Sra._________________________________________________
amb DNI/NIE número _________________
(en qualitat de representant legal de _______________________________
amb DNI/NIE número_________________)
Domicili a____________________________________________________
CP__________________
Telèfon_______________
Adreça electrònica_____________________________________________
Declara responsablement
Que la persona sol·licitant ...................................................................... està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa.
( ) Autoritz a l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social, així com a comprovar al Consell Insular d’Eivissa que s’està al corrent de les obligacions econòmiques amb aquesta institució.
La persona interessada,
Eivissa, ____ de________________de 201_
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 4
Convocatòria d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016.
Declaració sobre altres ajuts i subvencions
|
Nom i llinatges: |
||
|
Càrrec: |
DNI/NIE/Passaport: |
|
|
En representació del/la sol·licitant: |
NIF: |
|
Declar
( ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.
( ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:
|
Entitat o situació |
Quantia |
( ) Que el/la sol·licitant ha estat beneficiari/ària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:
|
Entitat |
Quantia |
[Firma]
Eivissa, _____ de __________________ de 201__
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 5
Convocatòria d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016.
Relació de despeses de l’activitat
Any:
Nom i llinatges sol·licitant:
|
Fra. núm. |
Creditor |
NIF |
Concepte |
Import |
% |
Import CIE |
Data d’emissió |
Data de pagament |
Activitat |
|
Total |
Firma del/de la sol·licitant,
Eivissa,
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 6
Convocatòria d’ajudes per al foment del sector artesà, per a l’any 2016.
Declar responsablement a l’òrgan instructor que la liquidació d’ingressos i despeses de l’objecte de subvenció és la següent:
LIQUIDACIÓ D’INGRESSOS I DESPESES
Nom i llinatges sol·licitant:
INGRESSOS
|
Procedència |
Concepte |
Import |
Data |
Activitat |
TOTAL INGRESSOS: __________________________________________________ €
DESPESES
|
Fra. núm. |
Creditor |
NIF |
Concepte |
Import |
% |
Import CIE |
Data d’emissió |
Data de pagament |
Activitat |
|
Total |
TOTAL DESPESES: __________________________________________________ €
Firma del/de la sol·licitant,
Eivissa,
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa”
Eivissa, 7 de novembre de 2016
El secretari tècnic d'Economia, Hisenda, Indústria i Comerç,
Sergio Sora Pascual