Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 12551
Expedient número: 1006/2016 Aprovació definitiva del Reglament de funcionament de la Comissió de Seguiment del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna
Versió PDF
Expedient número: 1006/2016
Procediment: aprovació de reglament o ordenança municipal
Assumpte: aprovació definitiva del Reglament de funcionament de la Comissió de Seguiment del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna
Emissora: RCS
Feim públic que durant el termini d'informació pública del Reglament de funcionament de la Comissió de Seguiment del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna, aprovat inicialment per acord del Ple ordinari de l'Ajuntament de 5 de maig de 2016, s'han presentat al·legacions, i aquestes han estat resoltes i aprovat definitivament el Reglament de funcionament de la Comissió de Seguiment del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna per acord del Ple ordinari de data 6 d'octubre de 2016, conforme al que disposa l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i l'article 102, apartat d, de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, només es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el BOIB.
Es publica el text íntegre del Reglament d'acord amb l'art. 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i l'art. 103.1 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, la qual entrarà en vigor un cop transcorregut el termini establert a l'art. 113 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre
Es pot consultar el text esmentat a l'enllaç següent:
http://alaior.sedelectronica.es/transparency/45a34247-c695-46b3-a834-0dfbc7d91ff6/
Reglament de funcionament de la Comissió de Seguiment del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna
Exposició de motius
Atès que el convent de Sant Diego – Pati de sa Lluna és un edifici tan emblemàtic per al nostre poble, l'existència del qual ha de ser un dinamitzador per revifar la vida cultural d'Alaior;
Atès que un projecte d'aquestes dimensions demana que les decisions siguin consensuades entre els diferents grups municipals que conformin l'Ajuntament i els ciutadans i ciutadanes que mostrin el seu interès, al llarg dels anys i atenent a tots els canvis que es puguin anar produint en la nostra societat d'ara endavant;
Prenent com a principi fonamental que el Convent de Sant Diego – Pati de sa Lluna ha de ser la seu de la cultura, un promotor d'activitat, d'oci i de creativitat que contribuirà, també, a la reactivació de l'economia del nostre municipi, l'Ajuntament acorda aprovar el següent reglament:
Article 1
Objecte
La Comissió de Seguiment del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna és un òrgan de participació, de caràcter consultiu, no vinculant, deliberant i coordinador, que té per objecte fer el seguiment del servei que ofereixen els edificis culturals del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna.
Article 2
Principis bàsics
Són principis bàsics que justifiquen la creació d'aquesta Comissió:
a) Controlar la gestió i l’ús del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna.
b) Crear circuits de col·laboració entre els diferents grups polítics municipals.
c) Canalitzar les demandes cap a la resta d’administracions que estan vinculades al Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna.
d) Rebre demandes i suggeriments que neixin de les empreses locals i/o de les entitats ciutadanes envers el conjunt del Convent de Sant Diego – Pati de sa Lluna.
Article 3
La Comissió estarà integrada per les persones següents:
• Presidència: l'alcalde/essa president/a de l'Ajuntament o regidor/a en qui delegui.
• Vocals: el nombre de regidors/es que acordi el Ple de la corporació, garantint l'assistència d'una persona representant de cada grup polític i atribuint la resta als grups polítics proporcionalment a la seva quantia numèrica.
Així mateix, sempre que sigui possible, s'intentarà distribuir de manera equilibrada el nombre de dones i homes en els nomenaments dels càrrecs de responsabilitat que corresponguin, de manera que en el conjunt de persones cap sexe no superi el 60 % ni sigui inferior al 40 %.
• Secretari/ària: nomenament per l'alcalde/essa president/a de l'Ajuntament.
Podran assistir a les reunions de la Comissió les persones responsables de les àrees municipals de Serveis Generals, Urbanisme i Serveis Jurídics, i altres que l'Alcaldia consideri adient en funció de l'assumpte a tractar. En qualsevol cas aquestes persones tindran veu però no vot.
Cada grup polític haurà de nomenar els titulars i el mateix nombre de suplents.
Les persones que composen la Comissió no tindran dret a cap remuneració ni dieta per assistir a les reunions.
Article 4
Funcions de la Comissió
Les funcions de la Comissió de Seguiment del Convent de Sant Diego - Pati de sa Lluna són informar, debatre i proposar actuacions, amb caràcter no vinculant, sobre les següents qüestions:
- Funcionament del Pati de sa Lluna - Convent de Sant Diego.
- Proposta del pla de conservació i manteniment.
- Aprovació de serveis complementaris.
- Altres assumptes relacionats amb la gestió del servei.
Tots els dictàmens adoptats seran traslladats a la Comissió de Seguiment formada per l'Agència de Turisme de les Illes Balears, el Consell Insular de Menorca i l’Ajuntament d’Alaior.
Article 5
Règim de sessions i adopció d'acords
1. La Comissió es reunirà com a mínim amb caràcter ordinari una vegada cada trimestre i de forma extraordinària quan la convoqui el president o la presidenta i/o a petició d'1/4 dels membres representants a la Comissió.
2. La convocatòria de la Comissió, la realitzarà el president o presidenta. Les persones que integren la Comissió podran adreçar per escrit a la presidència les propostes de temes a tractar a les sessions.
3. La convocatòria amb l'ordre del dia serà notificada per la secretària o el secretari de la Comissió, amb una antelació de 4 dies a la seva celebració. No obstant això, en cas d'urgència, es podrà convocar amb una antelació de 24 hores.
4. La Comissió es considerarà vàlidament constituïda amb l'assistència mínima d'un terç dels seus membres. Serà necessària la presència del president o presidenta, o de la persona substituta, i de la persona que faci les funcions de secretari o secretària.
5. Les sessions es desenvoluparan segons les regles de funcionament del Reglament orgànic municipal.
6. Les conclusions que adopti la Comissió necessitaran la majoria simple de les persones que la composen i, en cas d'empat, el vot de la presidència tindrà caràcter diriment.
7. Del desenvolupament de les sessions de la Comissió, la persona titular de la secretaria n'estendrà acta, amb succinta relació dels temes tractats i dels acords adoptats. Les actes s'aprovaran a l'inici de la sessió posterior.
Disposició final
Aquest reglament romandrà en vigor mentre el Ple de l'Ajuntament no n'acordi la modificació o adequació.
Signat per mi,
Alaior, 2 de novembre de 2016
La batlessa,
Misericòrdia Sugrañes Barenys,