Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 12441
Resolució de renovació de la Junta de Govern Local, nomenament de tinents de batle i delegació de competències de batlia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A la Ciutat de Llucmajor, dia 21 d’octubre de 2016, el batle que subscriu, Sr. Bernadí Vives Cardona, en presència del secretari de la corporació, venc a dictar la següent

RESOLUCIÓ

Antecedents de fet:

1. Dia 15 d’octubre passat vaig ser elegit batle de Llucmajor en virtut del pacte assolit per les tres forces polítiques que conformen l’equip de govern municipal arran de les eleccions locals de dia 24 de maig de 2015.

2. El meu antecessor en el càrrec, mitjançant decrets de data 26/06/2015 va designar les persones que ocupaven els càrrecs de tinent de batle i les que integraven la Junta de Govern Local (JGL). Així mateix, per decret de data 04/12/2015 va modificar les delegacions de competències en favor dels regidors i en favor de la Junta de Govern Local (aquest darrer es va modificar amb el Decret 1156/2016, de 18 de maig). Així mateix, amb el Decret 2.390/2016, de 27 de setembre, va modificar el règim de les sessions ordinàries de la JGL per fixar-les amb periodicitat quinzenal els dimecres, a les 13.30 hores.

Fonaments de dret:

I. D’acord amb l’article 23.1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL), i amb l’article 52.2 del RD 2.568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), correspon al batle el nomenament i la separació dels membres de la JGL d’entre els regidors de la corporació i, en el cas de Llucmajor, en un nombre no superior a 7. De dit nomenament se n’ha de donar compte al Ple, notificar-lo personalment als afectats, i publicar-lo en el BOIB.

II. La periodicitat de les sessions ordinàries de la JGL l’ha de fixar el Ple [art. 88.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB)], i com a mínim serà cada 15 dies hàbils (art. 112 ROF). El dia i hora concrets de les sessions ordinàries les fixarà el batle per decret (art. 112.3 ROF).

III. Els tinents de batle són d'existència obligatòria en tots els municipis (art. 20.1 a) LBRL i art. 22 LMRLIB). Aquests seran lliurement nomenats i cessats pel batle d'entre els membres de la JGL. Els nomenaments i cessaments es faran mitjançant resolució del batle, de la que se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que se celebri, i es notificarà als designats i es publicarà en el BOIB (art. 46.1 ROF). El nombre de tinents de batle no podrà excedir del nombre de membres de la JGL.

En conseqüència, RESOLC:

Primer. Confirmar la composició de la Junta de Govern Local que ha estat vigent fins a l’actualitat, de manera que estarà formada per mi mateix com a president, i pels regidors següents, que no superen el terç del nombre legal dels membres que integren la corporació:

- Jaume Tomàs Oliver

- Gregori Estarellas Mas

- Jaume J. Oliver Vallès

- Adelina Gutiérrez Bonet

- Miquel Àngel Serra Teruel

- Lucía Escribano Alés.

Segon. Per a la substitució de la Batlia en els casos de vacant, absència o malaltia, nomèn com a tinents de batle als següents regidors i regidores i pel següent ordre:

Primer tinent de batle: Sr. Jaume Tomàs Oliver

Segon tinent de batle: Sr. Gregori Estarellas Mas

Tercer tinent de batle: Sr. Jaume J. Oliver Vallès

Quarta tinenta de batle: Sra. Adelina Gutiérrez Bonet

Tercer. Ratificar la vigent delegació d’atribucions en favor de la Junta de Govern Local i que es concreta en els termes següents:

- Aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció, així com la concessió de subvencions quan estiguin destinades a finançar despeses que tenguin una durada de fins a quatre anys.

- Autorització de la celebració de fires i festes patronals.

- Aprovació de bases de concursos artístics, culturals i festius.

- Aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovada pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball. Així mateix, es delega les altres atribucions en matèria de personal no expressament atribuïdes a altres òrgans, excepte l’autorització per assistir a cursos de formació del personal.

- Acordar les sancions del personal, tret de la separació del servei dels funcionaris i l’acomiadament del personal laboral.

- Resoldre sol·licituds relatives al règim de segona activitat de la Policia Local.

- L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, i la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.

- L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent el batle per a la seva contractació o concessió i estiguin prevists en el Pressupost.

- L'aprovació d'instruments de col·laboració amb altres administracions o entitats cíviques, sempre i que no siguin competència del Ple.

- La concessió d’ajudes socials de caràcter excepcional, no incloses dins el sistema de caixa fixa.

Quart. Mantenir la realització de les sessions ordinàries de la JGL quinzenalment els dimecres, a les 13.30 hores, i en el cas que el dia que correspongui sigui inhàbil, realitzar la sessió el primer dia hàbil següent.

Cinquè. Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es detallen, les següents competències:

- Jaume Tomàs Oliver: Urbanisme, Ordenació del Territori, Entorn Urbà, Medi Ambient i Medi Rural.

- Gregori Estarellas Mas: Convivència Ciutadana i Policia. En exercici d’aquestes competències se li atribueixen les següents facultats amb potestat de firma:

- gestió dels vehicles abandonats que es troben en els dipòsits municipals.

- gestió del personal adscrit a la Policia Local;

- rúbrica del vistiplau en les certificacions emeses en matèria de Policia Local;

- nomenament d’instructor i secretari en els expedients sancionadors en matèria de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial;

- atribucions en matèria de publicitat de la Policia Local;

- atribucions en matèria de canvi de destinació entre unitats i seccions de la Policia Local;

- atorgament de llicències i autorització de situacions administratives del personal de la Policia Local;

- assignació i retirada d’armes a la Policia Local.

- Jaume J. Oliver Vallès: Economia i Hisenda, Contractació, Recursos Humans, i Funció Pública. En exercici d’aquestes competències se li atribueixen les següents facultats amb potestat de firma:

- contractació de personal laboral i finalització d’aquests contractes;

- aprovació de llistes d’admesos i exclosos en processos selectius d’empleats públics;

- actes de desenvolupament de la gestió del personal municipal;

- atorgament de llicències i autorització de situacions administratives dels empleats municipals, excepte les de la Policia Local;

- atorgament de prestacions socials als empleats públics de l’Ajuntament;

- autorització al personal per assistir a cursos i jornades de formació;

- ordenació de pagaments sobre retencions practicades al personal funcionari i laboral a abonar a sindicats, retencions judicials, drets passius i altres;

- aprovació dels organigrames departamentals en matèria de personal, excepte els de la Policia Local;

- rúbrica del vistiplau en les certificacions emeses en matèria de personal i econòmica;

- reconeixement d’obligacions, despeses a justificar, i devolució de fiances;

- resolucions en matèria de gestió tributària.

- Adelina Gutiérrez Bonet: Cultura, Festes i Fires.

- Maria Antònia Gil Clar: Atenció Social, Tercera Edat, Residència, Comerç i Mercats. En exercici d’aquestes competències se li atribueixen les següents facultats amb potestat de firma:

- autoritzar caixes fixes de Serveis Socials;

- concedir ajudes socials ordinàries fora del sistema de caixa fixa;

- i autoritzar llicències de personal dins l’àmbit de la seva àrea.

- Miquel Àngel Serra Teruel: Innovació, Comunicació, Àrea d’Atenció Ciutadana a s’Arenal, Mobilitat i Transports.

- Maria Barceló Calviño: Educació i Escoletes.

- Bartomeu Tugores Vicens: Esports, Participació Ciutadana, i Cooperació.

- Francisca Almagro Peset: Joventut i Política Activa d’Ocupació.

- Lucía Escribano Alés: Turisme i Atenció als Ciutadans a les Urbanitzacions.

Sisè. Donar compte de la present resolució al Ple en la primera sessió que es realitzi. També es notificarà personalment els designats, i es farà pública en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de demà mateix, d’acord amb el que estableix l’art. 44.2 del ROF.

Llucmajor, 21 d’octubre de 2016.

       El batle                                                               Davant meu El secretari

Bernadí Vives Cardona                                                     Marc Rigo Manresa