Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE POLLENÇA
Núm. 12265
Bases reguladores de l'Ajuntament de Pollença de subvencions per a beques de transport escolar per a l'alumnat de Batxillerat i Formació Professional
Versió PDF
El Ple de la Corporació, en sessió ordinària de dia 27 d’octubre de 2016, ha aprovat les bases reguladores de les subvencions per a les beques de transport escolar per a l’alumnat de batxillerat i formació professional. CURS 2016-2017.
BASES REGULADORES DE L’AJUNTAMENT DE POLLENÇA DE SUBVENCIONS PER A BEQUES DE TRANSPORT ESCOLAR PER A L’ALUMNAT DE BATXILLERAT I FORMACIÓ PROFESSIONAL. CURS 2016-2017.
1. Objecte de la convocatòria.
L’objecte de la subvenció és col·laborar en les despeses de transport dels alumnes que cursin estudis a centres docents públics de batxillerat i/o formació professional, sempre que no hi hagi cap centre docent adequat al seu nivell d’estudis a la mateixa localitat.
2. Persones beneficiàries.
Pot ser beneficiari d’aquesta ajuda l’alumnat que reuneixi els requisits següents:
a. Cursar estudis de batxillerat i/o formació professional a un centre docent públic fora de Pollença perquè no és possible cursar-los en el municipi.
b. Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria dins els terminis establerts.
3. Dotació pressupostària.
El crèdit assignat a la present convocatòria és de 5.000,00€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 0-320-48104 del vigent Pressupost General. La Corporació es compromet a dotar del crèdit necessari l’exercici 2017 en el cas que l’òrgan competent no dicti la resolució de concessió de la subvenció amb anterioritat al 30 de desembre de 2016.
4. Accions subvencionables.
Despeses de transport d’alumnes que cursin estudis de batxillerat i/o formació professional sempre que no hi hagi cap centre docent adequat al seu nivell d’estudis a la mateixa localitat.
L’import de les ajudes individualitzades de transport escolar es diversifica segons l’escala de quilòmetres existents entre el domicili familiar i el del centre:
i. Fins a 15 km: un màxim de 300 € per alumne i curs.
ii. De 15 a 30 km: màxim de 400 € per alumne i curs.
iii. Més de 30 km: màxim de 450 € per alumne i curs.
Les quanties màximes estan supeditades al fet que el crèdit sigui suficient per poder becar tots els sol·licitants sempre que reuneixin els requisits contemplats en aquesta convocatòria.
Les accions subvencionables s’hauran de dur a terme dins el termini següent: de l’1 de setembre de 2016 al 31 de maig de 2017.
5. Criteris de distribució de la subvenció i valoració.
Les subvencions es distribuiran entre tots els sol·licitants en funció del quilometratge que hi hagi entre el municipi de Pollença i el centre educatiu en el qual s’hagi matriculat.
La quantia de la subvenció no podrà ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable. En el cas que la proposta de subvenció corresponent a algun dels projectes presentats superi la quantia expressada a la seva sol·licitud, es concedirà la subvenció amb el límit de l’esmentada sol·licitud.
En el cas que no es pugui repartir la quantitat màxima subvencionable entre tots els sol·licitants es tindrà en compte la renda familiar de conformitat amb el següent criteri:
a) Càlcul de la renda familiar.
Per determinar la renda dels membres computables cal sumar la base imposable general amb la base imposable de l’estalvi, i excloure’n els saldos nets negatius de guanys i pèrdues patrimonials de 2015 i el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari de 2015 a integrar a la base imposable de l’estalvi.
b) Criteris per a atorgar els ajuts (únicament en el cas de no atorgar la quantitat màxima subvencionable).
1. Condicions econòmiques.
Es computen com a ingressos familiars la totalitat dels ingressos de la unitat familiar durant l’any fiscal 2015. Al quocient resultant de dividir tots els ingressos entre el nombre de membres de la unitat familiar, se li ha d’adjudicar la puntuació següent:
Ingressos puntuació:
Fins a 4.000 euros: 10 punts
De 4.000,01 euros a 6.000 euros: 9 punts
De 6.000,01 euros a 8.000 euros: 8 punts
De 8.000,01 euros a 10.000 euros: 7 punts
De 10.000,01 euros a 11.000 euros: 6 punts
D’11.000,01 euros a 12.000 euros: 5 punts
De 12.000,01 euros a 13.000 euros: 4 punts
De 13.000,01 euros a 14.000 euros: 3 punts
De 14.000,01 euros a 15.000 euros: 2 punts
De 15.000,01 euros a 16.000 euros: 1 punt
Més de 16.000 euros: 0 punts
2. Dades familiars.
Per cada infant en acolliment: 1 punt
Per cada persona de la unitat familiar amb discapacitat física o psíquica (més d’un 33 %): 2 punts
Per família nombrosa general: 1 punt
Per família nombrosa especial: 2 punts
Per família monoparental: 2 punts
6. Sol·licitud i documentació.
Les sol·licituds es formalitzaran en el model oficial (Annex I); es dirigiran al Sr. Batle President de l’Ajuntament de Pollença, signades per la persona o persones interessades o pel representant legal de l’entitat i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Pollença.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de deu dies naturals comptadors des del dia següent a la publicació de l’anunci de la convocatòria al BOIB.
Les sol·licituds hauran d’anar acompanyades de la següent documentació:
1. Certificat d’empadronament.
2. Còpia del document de matrícula.
3. Per al criteri de renda anual de la unitat familiar es presentarà un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària corresponent a l’exercici fiscal de l’any 2015, del pare i de la mare o dels tutors del sol·licitant. En els casos de nul·litat matrimonial, separació o divorci, es tindrà en compte la renda de qui tingui atribuït l’exercici de la guarda i custòdia.
4. Fotocòpia del llibre de família amb tots els seus components. En els casos de nul·litat, separació o divorci s’ha de acompanyar la sentència judicial que ho declari, com també el conveni regular aprovat en aquesta. La separació de fet s’ha d’acreditar mitjançant qualsevol documentació que la demostri.
5. Declaració jurada de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions (Annex II).
6. Declaració jurada de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (Annex II).
7. Declaració de no haver demanat cap altre suport, ajut o subvenció, i, si n’és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (Annex III).
7.- Procediment de concessió. Inici, instrucció i resolució.
1.La convocatòria, les seves bases i l’inici del procediment de concessió de subvencions es produeix d’ofici. El Ple de l’Ajuntament serà l’òrgan encarregat de la seva aprovació. Aquestes seran publicades al BOIB, a la Base de Dades Nacional de Subvencions BDNS, al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i al web www.ajpollenca.net, per tal que es puguin presentar les sol·licituds durant el termini establert a la base sisena.
2. L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d’Educació que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l’article 24 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
Una comissió avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes bases. S’aixecarà acta de tot l’actuat en aquesta reunió.
La Comissió Tècnica Avaluadora estarà integrada pels següents membres:
Presidència: el batle de l’Ajuntament de Pollença o, en el seu lloc, persona en qui delegui.
Vicepresidència: el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Pollença o, en el seu lloc, persona en qui delegui.
Secretariat: un/a funcionari/ària adscrit/a a Secretaria (amb veu però sense vot).
Vocalies: regidor/a de la Corporació
assistent social
tècnic d’Educació
La Comissió Tècnica Avaluadora quedarà constituïda legalment amb l’assistència del president, vicepresident i secretari o els seus substituts si escau, i d’un dels tres vocals esmentats en el paràgraf anterior.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà al web de l’Ajuntament, i s’obrirà un termini de cinc dies naturals per presentar al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades les al·legacions presentades pels interessats, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, tot especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
La proposta de resolució definitiva es publicarà al web de l’Ajuntament i s’atorgarà als beneficiaris un termini de cinc dies naturals per tal que comuniquin la seva acceptació. S’entendrà acceptada si dins aquest termini no s’expressa el contrari.
3. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal.
La resolució es notificarà a tots els sol·licitants i es publicarà al web de l’Ajuntament.
El termini màxim per resoldre i publicar la resolució d’aquesta convocatòria és de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes comptador des que s’hagi notificat, o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu en el termini de dos mesos des que s’ha notificat.
8. Abonament.
El pagament de les subvencions es farà, com a norma general, després que el sol·licitant hagi lliurat la justificació de les despeses totals generades per les accions.
9.- Justificació de despeses.
Les despeses justificades han de ser del període comprès entre l’1 de setembre de 2016 i el 31 de maig de 2017.
El termini per justificar la subvenció finalitzarà dia 30 juliol de 2017.
La documentació acreditativa per justificar les despeses serà:
1.- Model de sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de l’Ajuntament de Pollença, degudament emplenat, i així mateix conformat per l’entitat bancària (Annex IV).
2.- Declaració responsable del beneficiari del fet que es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb les administracions públiques (AEAT i ATIB), i específicament amb l’Ajuntament de Pollença, que es troba al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i que no manté cap obligació amb l’Ajuntament de Pollença per reintegrament de subvencions, o que, en tot cas, es troba al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions amb l’Ajuntament de Pollença (Annex V).
3.- Compte justificatiu (Annex VI).
4.- Certificat emès pel centre docent en el qual s’acrediti que l’alumne/a ha assistit almenys al 80% de les classes.
Les despeses s’han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original i còpia per compulsar. Si s’han de retornar les factures o justificants originals, a petició de l’entitat subvencionada, s’hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.
Les factures originals, acreditatives de la despesa subvencionada, expedides a nom de les persones o entitats subvencionades o representats legals i amb el seu NIF, han d’expressar clarament:
o Data d’emissió, que haurà de correspondre al període comprés entre l’1 de setembre de 2016 i el 31 de maig de 2017.
o Dades fiscals (nom, domicili, NIF, etc.) de l’entitat emissora i de l’entitat pagadora.
o Número de la factura.
o Concepte detallat pel qual s’expedeix, que haurà de ser suficientment clar.
o Import, desglossant la part que correspon a IVA, si escau. Si l’operació està exempta d’IVA s’ha d’esmentar a la factura.
L’import de les subvencions o ajudes econòmiques concedides en cap cas podrà, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes econòmiques d’altres administracions públiques o d’entitats privades, superar el cost de l’activitat a desenvolupar per l’entitat beneficiària.
Es procedirà al reintegrament de les quantitats percebudes en els casos següents:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles circumstàncies que ho haguessin impedit.
b) Incompliment total o parcial de l’objectiu de l’activitat.
c) Incompliment de l’obligació de justificació o la justificació insuficient.
d) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer, o la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
e) L’incompliment de les obligacions imposades per l’administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests, amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com s’han d’aconseguir els objectius, realitzar l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenti la concessió de la subvenció.
10. Obligacions de les persones beneficiàries.
Les persones perceptors de les subvencions estan obligades a:
a) Dur a terme l’activitat objecte de la subvenció d’acord amb les condicions establertes.
b)Acreditar davant l’Ajuntament de Pollença la realització de l’activitat amb les corresponents factures girades per tercers al beneficiari de la subvenció en les quals es faran constar el concepte de la despesa i el compliment dels requisits o condicions que determini la concessió de la subvenció.
c) Comunicar a l’Ajuntament de Pollença les modificacions que s’hagin produït i que siguin causa de la concessió o compliment de la subvenció.
d) Comunicar a l’Ajuntament de Pollença, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades a la sol·licitud.
e) Constituir les garanties que siguin exigibles, si escau.
f) Fer constar que l’activitat està subvencionada o patrocinada per l’Ajuntament de Pollença.
g) L’Ajuntament de Pollença podrà, en qualsevol moment, auditar tant econòmicament com tècnicament el programa objecte de la subvenció.
h) Sotmetre’s a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l’Ajuntament de Pollença.
11. Règim jurídic.
En el que no preveuen aquestes bases reguladores serà d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, el Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les Bases d’execució del pressupost municipal per al 2016 així com la resta de normativa que sigui d’aplicació.
12. Recursos.
Contra l’acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució.
No obstant això, s’hi pot presentar, si escau, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Pollença, 28 d’octubre de 2016.
El Batle,
Miquel A. March Cerdà
ANNEX I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
Dades del/de la representant
Llinatges i nom NIF
En qualitat de:
Dades de la persona sol·licitant
Sol·licitant CIF
Adreça
Telèfon / Fax Adreça postal
SOL·LICIT
Una subvenció d’acord amb la convocatòria de subvencions corresponents a transport de l’alumnat que cursi estudis a centres docents públics de batxillerat i/o formació professional.
I DECLAR
1.- Que són certes les dades que consten en aquesta instància de sol·licitud i en els documents que l’acompanyen.
2.- Que complesc i accept tots els requisits exigits a les bases específiques reguladores de la convocatòria de subvencions.
Sgt.
___________________, de______________________ de 2016.
SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE POLLENÇA
ANNEX II
DECLARACIÓ JURADA DE NO INCÒRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONES ESTABLERTES ALS APARTATS 2 I 3 DE L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS.
Dades del /de la representant
Llinatges i nom NIF
En qualitat de
Dades de la persona sol·licitant
Sol·licitant CIF
Adreça
Telèfon /Fax
DECLAR
- Que estic al corrent de les obligacions econòmiques amb l’Ajuntament de Pollença.
- I que no incorr en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003) per obtenir la condició de beneficiària d’una subvenció.
Pollença, de de 201....
(signatura del representant)
Signat
ANNEX III
DECLARACIÓ DE NO HAVER DEMANANT CAP ALTRE SUPORT, AJUT O SUBVENCIÓ, I, N’ÈS EL CAS, RELACIÓ DE LES SUBVENCIONS I AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES, AMB INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES.
Dades del /de la representant
Llinatges i nom NIF
En qualitat de
Dades de la persona sol·licitant
Sol·licitant CIF
Adreça
Telèfon /Fax
DECLAR sota jurament/promesa que l’associació que represent:
( ) No ha sol·licitat subvencions a cap altra administració pública per a la realització de les mateixes activitats per a les quals formul petició d’ajuda.
( ) Ha sol·licitat, i estan pendents de resolució, les ajudes publiques que s’indiquen a continuació:
Institució:
Quantitat sol·licitada:
Data:
( ) Ha estat beneficiària per a la realització del mateix projecte/activitat per al qual se sol·licita subvenció, de les ajudes públiques que es detallen a continuació:
Institució:
Quantitat concedida:
Data:
Es compromet a comunicar a la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Pollença, immediatament després que se li hagi atorgat, qualsevol ajuda pública no descrita en aquest document i que li sigui atorgada per a l’execució del projecte/activitat per al qual s’ha sol·licitat la subvenció.
Pollença, de de 201....
(signatura del representant)
Signat
ANNEX IV
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS.
DADES DEL PERCEPTOR
|
CIF / NIF: |
|||
|
NOM / RAÓ SOCIAL: |
|||
|
ADREÇA: |
|||
|
CODI POSTAL: |
LOCALITAT: |
||
|
TELÈFON: |
FAX: |
||
|
ADREÇA ELECTRÒNICA: |
|||
DADES BANCÀRIES
|
CODI BANC: |
CODI OFICINA: |
DÍGIT DE CONTROL: |
NÚMERO DE COMPTE: |
Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu, o en el cas d’una entitat jurídica, a nom d’aquesta.
(signatura de la persona interessada, i en el cas de persona jurídica signatura del representant i segell)
Pollença, dia____ de ______________ de 2016
CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L’ENTITAT BANCÀRIA
___________________________________________________________________________
Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina.
DIRECTOR/A / DELEGAT/DA:___________________________________________ (Firma i segell de l’entitat bancària)
SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE POLLENÇA
ANNEX V
..………..………………………………………….....................……………………………….. (nom i llinatges), amb DNI …………………………........................... i domicili a efectes de notificacions a ………………………...............…………, carrer/plaça.................................................................. ………………………………..................................…………………. número……..……, CP…………………, telèfon………………..…., fax..................., adreça electrònica................................................, que actua en nom propi/o en representació de l’entitat ............................................................, amb CIF ................................................., domiciliada a .................................................., carrer/plaça ...................................... ......................................................., núm. ........., segons acredita documentalment mitjançant................................................................................
DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT:
Que en qualitat de beneficiari/ària de la subvenció que ha estat concedida en el procediment indicat a l’encapçalament, amb subjecció al que estableixen els articles 23 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions en relació amb l’establert als articles 22.1, 24.4 i 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei general de subvencions, i de conformitat amb els termes requerits pels articles 18, 19 i 21 de l’esmentat Reglament, es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb les administracions públiques (AEAT i ATIB) i específicament amb l’Ajuntament de Pollença, que es troba al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i que no manté cap obligació amb l’Ajuntament de Pollença per reintegrament de subvencions o que, en tot cas, es troba al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions amb l’Ajuntament de Pollença.
Pollença, ..... de .................... de 201...
La persona interessada,
Signat:............................
ANNEX VI
MODEL DE COMPTE JUSTIFICATIU
· MEMÒRIA ECONÒMICA
1. RELACIÓ CLASSIFICADA DE LES DESPESES I PAGAMENTS EFECTUATS RELACIONATS AMB L’ACTIVITAT SUBVENCIONADA.
[Cal adjuntar les factures originals o altres documents comptables acreditatius del pagament. Cal adjuntar els certificats, càrrecs bancaris o detalls de moviments de compte que acreditin la despesa].
|
CREDITOR (CIF) |
DESCRIPCIÓ DE LA DESPESA |
IMPORT |
DATA D’EMISSIÓ |
DOCUMENT ACREDITATIU DE LA DESPESA |
DATA DE PAGAMENT |
2. RELACIÓ D’ALTRES INGRESSOS O SUBVENCIONS QUE HAN FINANÇAT L’ACTIVITAT SUBVENCIONADA.
|
IMPORT |
PROCEDÈNCIA |
3. ALTRES DOCUMENTS A APORTAR EN EL COMPTE JUSTIFICATIU.
1. Quan l’import d’algunes despeses superi la quantia de 18.000 €, cal aportar la relació de pressuposts demanats i justificació escrita del pressupost escollit.
Mitjançant la present, el Sr. /la Sra.__________________________________________ , amb DNI____________, en qualitat de representant de l’Associació de ____________, amb CIF _________________ i seu al carrer __________________________________ CP________, beneficiari/ària de la subvenció, declara sota la seva responsabilitat:
· Que totes les dades presentades en aquest compte justificatiu són certes.
· Que totes les despeses presentades en aquest compte justificatiu s’han abonat en la seva totalitat al proveïdor o subministrador.
· Que no s’ha rebut cap ajuda o subvenció de cap altra administració pública, l’objecte de la qual coincideixi amb la subvenció del compte justificatiu que es presenta en aquest document. De no ser així, s’indica a l’apartat 2.
A fi de justificar l’adequada execució de la despesa realitzada i el fidel compliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció davant l’Ajuntament de Pollença, com a òrgan concedent, s’emet aquest certificat.
Pollença, _____ de/d’ _________ de 20__
Representant legal del/de la beneficiari/ària de la subvenció.
Sr./Sra. _______________________.
Signatura: _________________