Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME

Núm. 12183
Resolució del conseller d’Innovació, Recerca i Turisme per la qual s’ordena l’inici del procediment de reintegrament de la subvenció atorgada mitjançant Resolució de la consellera d'Economia, Hisenda i Innovació de 13 d’octubre de 2010, Conveni instrumental entre el Govern de les Illes Balears i el Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB) per tal consolidar el funcionament d’aquesta associació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Amb data 13 d'octubre de 2010 es va signar conveni instrumental entre el Govern de les Illes Balears i el Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB) per tal consolidar el funcionament d’aquesta associació.

El Conveni es modificà mitjançant dues addendes.

A la primer addenda, signada el 3 de setembre de 2012, s'incloïen els sistemes de puntuació dels indicadors de la clàusula 5 (apartat I del present informe, pàg. 14), s’unificava i corregia el contingut de l'annex II, i s'ampliava el període executiu en una anualitat sense augment total de la despesa associada al conveni.

La segona addenda, signada el 23 de gener de 2013, modificava les clàusules 4 i 11 sobre justificació i vigència del conveni respectivament, i establia que el tercer, i darrer, període d’execució comprenia des del 16 d’agost de l’any 2013 fins a dotze mesos a partir del pagament de la tercera anualitat.

2. El Conveni, a la clàusula 3, atorga al CLAB, amb CIF G57601908, una subvenció màxima de 300.000 euros amb pagament avançat, sobre un pressupost de 300.000 euros, per dur a terme les accions i projectes específics del Pla Estratègic del CLAB.

3. La clàusula 2 del conveni establia l’objecte del mateix amb la realització de les següents tasques per part del clúster:

a. Consolidació del clúster o agrupació d'empreses innovadores. Aquest objectiu engloba principalment les següents accions:

- Reajustament i millora del Pla Estratègic, pla d'actuacions i del pla de viabilitat.

- Execució de les accions de promoció descrites en el pla d'actuacions com a fonamentals per a la posada en funcionament del clústers.

b. Estructura organitzativa del clúster. L'objectiu d'aquesta línia és recolzar a la implementació d'una estructura organitzativa que aporti solidesa i dinamisme al clúster mitjançant l'estructuració dels òrgans de govern i la contractació de personal qualificat i amb experiència rellevant per dur a terme les accions acordades pel clúster i impulsar-ho a nivell nacional i internacional.

c. Suport a la preparació de projectes que optin a fons públics o privats nacionals i internacionals. Aquests projectes han d'orientar-se al disseny i execució de desenvolupaments tecnològics de caràcter experimental, promoguts pel clúster i dirigits a resoldre problemàtiques comunes de la seva àrea d'activitat econòmica, arribant a implantacions tecnològiques d'àmbit autonòmic i amb projecció econòmica i comercial, suposant al mateix temps un avanç tecnològic i industrial per a la regió.

d. Suport a la participació en agrupacions nacionals i internacionals afins. L'objectiu de la creació de clústers és principalment crear cadenes de valor entre els diferents agents de la cadena de valor d'un mateix sector per impulsar la seva competitivitat a nivell global; és per això que la integració del Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB) a agrupacions nacionals i internacionals per a la seva promoció són considerats elements fonamentals d'aquest procés.

4. D’acord amb la clàusula 6 del Conveni i les seves addendes, la justificació d’activitats i econòmica s’havia de fer en el termini d’un mes des de la data de venciment de cada període d’execució, es a dir, que en aquest cas, d’acord amb la clàusula 4, s’havia de fer un mes després de la finalització dels dotze mesos des del pagament efectiu de la darrera anualitat del conveni.

5. El pagament, amb caràcter avançat, de la darrera anualitat es va efectuar el 12 d’agost de 2014, per un valor de 89.944,00 €. Així, el període d’execució comprenia des de aquesta data fins el 13 d’agost de 2015, i, així, la data màxima de justificació era d’un mes després, el 14 de setembre de 2015.

6. El dia 14 de setembre de 2015, amb registre d’entrada 14843/2015, el Clúster CLAB va lliurar la documentació justificativa del darrer pagament del Conveni.

7. El 04 de novembre de 2015, amb registre de sortida 10490/2015, es va requerir al beneficiari que esmenes les deficiències de la documentació de la justificació.

8. El 17 de novembre de 2015, el clúster CLAB va lliurar documentació addicional com a resposta al requeriment.

9. El 21 de juliol de 2016, la direcció general d’Innovació i Recerca va emetre informe sobre la justificació de la darrera anualitat  del Conveni instrumental entre el Govern de les Illes Balears i el Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB) per tal de consolidar el funcionament del projecte d'aquesta associació. La conclusió de l’informe era la necessitat i oportunitat d’iniciar un procediment de reintegrament per un valor de 85.173,35 €.

Fonaments de dret

1. Conveni instrumental entre el Govern de les Illes Balears i el Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB) per tal consolidar el funcionament d’aquesta associació, signat el 13 d'octubre de 2010.

2. Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

4. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Llei 38/2003, de 17 de novembre, de subvencions.

6. Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

7. Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

8. Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament General de Recaptació.

Conclusió

De l’anàlisi de la documentació lliurada el 14 de setembre de 2015, i el 17 de novembre de 2015, s’ha verificat que el beneficiari, el Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB), ha realitzat actuacions que s’ajusten dintre del marc del Conveni instrumental entre el Govern de les Illes Balears i el Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB) per tal de consolidar el funcionament del projecte d'aquesta associació, i per a la consecució dels objectius del mateix. Encara així, les deficiències formals en la justificació només permeten considerar correctament justificades i elegibles despeses per un total de 4.770,65 € sobre un pressupost de 100.000,00 €, quantia que representa el 4,77% del total.

Així, s’informa favorablement de les actuacions del clúster dins del marc i objectius del Conveni, però també s’informa sobre necessitat d’iniciar un procés de reintegrament pel percentatge de 95,23 % del pressupost no justificat de la darrera anualitat, la qual cosa, sobre una subvenció de 89.944,00 €, es tradueix en un retornament de 85.653,09 €.

A aquesta quantia se li ha de sumar  4.304,66 € en concepte d’interessos de demora des de la data de pagament del darrer pagament, el 12 d’agost de 2014, fins a la data de justificació, el 14 de setembre de 2015, d’acord amb l’ interès del doblers publicat al BOE (5,000% des de el 12 d’agost de 2013 fins el 31 de desembre de 2014 amb un total de 1.656,80 €, i del 4,375% des del 01 de gener de 2015 fins el 14 de setembre de 2015 amb un total de 2.623,75 €).

 

Palma, 08 d’agost de 2016

El cap del Servei de Transferència del Coneixement
Josep Xavier Nadal Coll

 

Per tot això, i vist l’informe del cap de servei de Transferència del Coneixement, s’eleva a la consideració del conseller d’Innovació, Recerca i Turisme, la següent

Proposta de resolució

Primer. Iniciar l’expedient de reintegrament parcial de 85.653,09 € contra l’entitat Clúster Audiovisual de les Illes Balears (CLAB) per justificació insuficient de la totalitat del pressupost del projecte. A aquesta quantia s’hi ha d’afegir 4.304,66 € euros en concepte d’interessos.

Segon. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

Tercer. Concedir la persona interessada un termini de quinze dies, comptadors des de l’endemà de la notificació d’aquesta Resolució, perquè pugui fer les al·legacions o presentar els documents que consideri oportuns.

Quart. Informar la persona interessada que l’expedient es troba a disposició seva a l’oficina de la Direcció General d’Innovació i Recerca de la conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme (Edifici Naorte, Bloq A, Pis 2º, Porta 8, ParcBit, ctra. Valldemossa km 7,4, 07121, Palma), de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores.

Cinquè. Informar la persona interessada que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de 12 mesos a comptar des de la notificació d’aquesta resolució d’inici i que la manca de notificació en aquest termini dóna lloc a la caducitat del procediment.

 

Palma, 08 d’agost de 2016

El director general d’Innovació i Recerca
Pep Lluís Pons Hinojosa

   Palma, 10 d'agost de 2016

Conforme amb la proposta. En dict resolució.

El conseller d’Innovació, Recerca i Turisme

Gabriel Barceló i Milta