Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 12097
Bases que regiran el concurs de mèrits per a cobrir, com a funcionari interí , una plaça d'Arquitecte Superior de l' Ajuntament d'Andratx
Versió PDF
El Batle President, en virtut del Decret núm. 2576/2016, ha disposat el següent;
Atès que en la Mesa General de Negociació del passat 6 de juny de 2016, es va donar compta als representants de les organitzacions sindicals, les Bases específiques que regiran les proves selectives per cobrir interinament la plaça vacant d' Arquitecte Superior de l’Ajuntament d’Andratx, i la creació d’una borsa de treball, corresponent al grup A, subgrup A1.
Davant la situació excepcional en la qual es troba el departament d'Urbanisme, a causa de la disminució de set efectius, que provoca una acumulació dels encàrrecs d'informes tècnics i per tant una ralentització en la tramitació dels expedients; és d'urgent necessitat la provisió de la plaça d'arquitecte, que es realitzarà pel procediment de Concurs.
Vista la proposta de la Tècnica de Personal de data 22 d'agost de 2016.
En us a les atribucions que em confereix la vigent legislació,
RESOLC:
PRIMER: Aprovar les Bases que regiran el concurs per proveir en interinatge, la plaça vacant d' Arquitecte Superior de l’Ajuntament d’Andratx, i la creació d’una borsa de treball, corresponent al grup A, subgrup A1.
BASES QUE REGIRAN EL CONCURS DE MÈRITS PER A COBRIR, COM A FUNCIONARI INTERÍ , UNA PLAÇA D'ARQUITECTE SUPERIOR DE L' AJUNTAMENT D'ANDRATX , ACTUALMENT VACANT , AIXÍ COM TAMBÉ PER A CONSTITUIR UN BORSÍ PER A LA COBERTURA TEMPORAL DE PLACES VACANTS
1- PROVISIÓ DE LA PLAÇA
La provisió de les plaça vacant d'Arquitecte superior a la plantilla de l'Ajuntament d'Andratx, i la creació d'una borsa de treball , pertanyent al grup A, subgrup A1, es realitzarà pel procediment de Concurs.
2. - REQUISITS DELS ASPIRANTS :
S'exigiran als aspirants els requisits d'accés que preveu la normativa bàsica de l'empleat públic que sigui d'aplicació al personal funcionari, i els específics de titulació o altres propis del lloc de treball que es convoqui.
Els aspirants a aquestes proves selectives hauran de reunir, a la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, o en el cas de nacionals d'altres Estats, complir els requisits que estableixen els articles 56 i 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
b) Tenir complerts els setze anys en el moment de presentació d'instàncies i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de Llicenciatura o Grau en Arquitectura, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.
d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions que corresponen a la plaça.
e) No haver estat separat / a ni acomiadat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupació o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el que hagi situat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública, segons determina l'article 56. d) del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP).
f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
g) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell C1, mitjançant un certificat expedit per l'EBAP a partir de 1994 o per la Direcció General de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004), garanteixi els coneixements de català exigits.
h) Per als aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar el seu coneixement mitjançant el diploma d'espanyol com a llengua estrangera regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre ; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmia espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
i) Abans del nomenament, l'aspirant haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre i que no percep pensió de jubilació , retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.
3.- FORMA I TERMINI PER A LA PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
Les sol·licituds, en les quals es farà constar que es reuneixen les condicions exigides per les presents Bases Específiques per a la plaça, es dirigiran al Sr. Alcalde i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, en el termini de vint dies naturals a partir del dia següent de la publicació respectiva de l'anunci de la convocatòria en el BOIB, i s'hauran d'acompanyar els següents documents:
a) Fotocòpia del D.N.I.
b) Documents acreditatius dels mèrits i circumstàncies al·legats. No s'admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies. No es requerirà documentació o esmena d'errors referida a mèrits. En cap cas l'ocupació d'un lloc de treball reservat a personal eventual constituirà mèrit per a l'accés a la funció pública.
Les instàncies podran també presentar-se en la forma que determina l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
c) Abonar 25,00 euros pels drets de tramitació, dins el termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment.
Els Aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats, hauran d'adjuntar a la instància el certificat de l'Equip Oficial de Valoració, que acrediti l'esmentada condició, la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents a la plaça a cobrir i, en cas de necessitat, les adaptacions que necessiti en el lloc de treball.
Per ser admesos i prendre part en el procés selectiu, les instàncies hauran d'anar acompanyades d'originals o fotocòpies compulsades del DNI, de la titulació exigida, de la justificació dels mèrits i del currículum. Únicament es valorarà els mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.
Així mateix, aportaran una declaració expressa que compleixen els requisits generals per a presentar-se a la convocatòria.
La data límit per a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius als mateixos i l'acreditació del nivell de català exigit, serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.
Referent als serveis prestats, si fos el cas , a l'Ajuntament d'Andratx, es comprovarà d'ofici pel tribunal en base a les dates que figuren en els arxius i bases de dades del consistori.
4.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS .
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies , l'Alcalde requerirà , si escau , l'esmena de deficiències en el termini màxim de deu dies hàbils. Aquest requeriment es publicarà al tauler d'edictes ia la pàgina web municipal. Finalitzat , si escau , el termini d'esmena de deficiències, l'alcalde aprovarà per resolució la relació d'admesos i exclosos , que es publicarà en el Tauler d' anuncis de l'Ajuntament d'Andratx i la pàgina web de la Corporació ( www. Andratx .cat) .
Aquesta resolució determinarà el començament dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos. Aquesta resolució ha de contenir , A més de les dades abans indicades , la designació nominativa dels membres de la Comissió de Valoració, així com el lloc, data i hora de la seva constitució.
5. - COMISSIÓ DE VALORACIÓ :
Per a la valoració dels mèrits es constituirà una Comissió de Valoració, integrada per 5 membres, un President ( la Secretària Municipal ) i quatre vocals , que seran designats i nomenats en el Decret d'Alcaldia que aprovi la llista d'admesos i exclosos, i de entre els quals es designarà un secretari.
La comissió de valoració podrà sol·licitar la designació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves , perquè, en qualitat d'experts actuïn amb veu però sense vot, en ajuda de la Comissió.
Podran assistir amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives , per a efectuar funcions de vigilància i vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
L'abstenció i / o recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al que preveuen els Articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
6. - DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU :
La Qualificació final serà la puntuació atorgada als aspirants admesos .
Els resultats es publicaran en el Tauler d'edictes d'aquest Ajuntament ia efectes informatius, a la seva pàgina web , disposant els candidats de tres dies hàbils , a partir de l'endemà de la publicació, per presentar reclamacions , al·legacions o sol·licitar revisió de la puntuació del concurs davant el tribunal. En el cas que aquest fet suposés un canvi en la relació anterior es publicaria una nova llista, ja definitiva, amb la rectificació d'errors i / o publicació de noves puntuacions.
La Comissió de valoració està facultada per resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin produir-se durant el desenvolupament del procés selectiu.
7.- RELACIÓ D'APROVATS I NOMENAMENT .
El Sr. Alcalde nomenarà l'aspirant que hagi obtingut el primer lloc en el procés selectiu , segons la proposta del Tribunal de Valoració. L'aspirant nomenat haurà de prendre possessió en el període màxim de 30 dies hàbils a comptar de l' endemà en què se li notifiqui el nomenament.
Període de prova.- La persona que hagi obtingut la plaça haurà de superar un període de prova de sis mesos realitzant les tasques pròpies del lloc de treball , percebent el salari corresponent a la plaça. Passats els sis mesos, la cap del Departament d'Urbanisme i el Coordinador Tècnic del Departament d'Urbanisme han d'informar motivadament sobre la idoneïtat de la persona per seguir ocupant la plaça i , en cas que aquell informe és negatiu, i previ Decret a l'efecte, la persona perd la condició de funcionari interí.
La resta d'aspirants admesos, passaran a formar part d'una relació única, per ordre de puntuació total, a efectes de poder ser nomenats interinament en el cas que sigui necessari, durant els tres anys següents a la data de la present convocatòria, prorrogables per un any més amb l'obligació que en aquesta anualitat quedi constituïda la nova borsa.
Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat al seu nomenament com a funcionari interí en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la trucada es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació:
- Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
- Declaració jurada o promesa de no haver estat separat / a, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, i que no està inhabilitat / ada per a l'exercici de funcions públiques.
No podran ser nomenats aquells que no presentin la documentació en el termini indicat, excepte cas de força major o si es dedueix que no tenen algun dels requisits.
A la resta, el funcionament de la borsa creada es durà a terme de conformitat amb el que preveu l'article 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
8.- INCOMPATIBILITATS I RÈGIM DEL SERVEI .
Serà aplicable la normativa vigent sobre règim d'incompatibilitats en el sector públic , en compliment de la qual, l'aspirant, en el moment de ser nomenat , haurà de realitzar una declaració de les activitats que realitza, o sol·licitud de compatibilitat, de ser necessària.
Pel que fa a l'adscripció al lloc de treball , règim d'horaris i jornada li seran d'aplicació els fixats a l'Ajuntament mitjançant els acords vigents o adoptats per la Corporació.
9. - BAREM DE MÈRITS .
Els mèrits a valorar en aquest concurs seran els que es detallen a continuació. Aquests mèrits es valoraran en referència a la data de finalització del termini d'admissió d'instàncies.
Experiència professional.- La puntuació màxima per experiència professional és de 8 punts.
A) Elaboració de projectes i direcció tècnica d'edificació i urbanisme, per organismes públics i experiència en tasques pròpies d'arquitecte en l'exercici lliure de la professió. Màxim 4 punts. Es valorarà motivadament en atenció a la importància i quantitat de treballs realitzats.
a) Redacció de projectes d'edificació i urbanisme tant per organismes públics com en l'exercici lliure de la professió. Màxim 2 punts.
b) Direcció tècnica d'obres d'edificació i d'urbanisme. Màxim 2 punts.
B) Per serveis prestats en Administracions Públiques, col·legis professionals o empreses privades, desenvolupant funcions pròpies d'arquitecte: Màxim de 2 punts.
* En Administracions Públiques i / o Col·legis professionals: 0,050 punts / mes
* En empreses privades: 0,030 punts / mes.
S'exigeix vincle laboral, administratiu o estatutari. S'acredités mitjançant certificat expedit per l'Administració o col·legi o empresa corresponent.
C) Per premis guanyats en treballs d'arquitectura i / o urbanisme. Màxim de 2 punts.
Titulacions acadèmiques oficials.- La puntuació màxima és de 7 punts.
Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques o de caràcter oficial o l'equivalència estigui reconeguda i establerta pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic, superior o d'un nivell inferior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
* Per cada títol de doctor / a en arquitectura: 4 punts.
* Per cada llicenciatura o equivalent: 3 punts.
* Per cada Màster oficial de l'àmbit d'arquitectura, paisatgisme i / o urbanisme, d'un mínim de 150 hores: 3 punts.
* Per cada màster que sigui títol propi d'universitats, de la mateixa àmbit que l'anterior, d'un mínim de 150 hores: 2 punts.
* Per cada diplomatura o títol de grau: 2 punts.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessari per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor o màster oficial, en el qual sí que es pot valorar la llicenciatura o equivalent, a excepció de la que s'exigeix a la convocatòria.
Cursos d'formació.- La puntuació màxima és de 3 punts.
Es valorarà la formació específica i relacionada amb l'arquitectura, rehabilitació, paisatgisme, urbanisme i altres relacionats a les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:
a) Postgraus, cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i / o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants d'acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions i els col·legis professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional. Màxim 2,5 punts.
b) Formació en les eines informàtiques relacionades amb i per al desenvolupament d'aquestes matèries. Màxim 0,5 punts.
Tots aquests processos formatius hauran de tenir una durada mínima de 15 hores, per ser valorats.
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, és a dir no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
Valoració :
* Per formació impartida : L'hora d'impartició es valora amb : 0,007 punts
* Per treballs publicats d'arquitectura : 0,010 per treball publicat .
* Per formació rebuda
a ) L'hora d'aprofitament es valora amb : 0,005 punts
b ) L'hora d'assistència es valora amb : 0,002 punts
c ) Pel que fa a cursos o activitats expressats en crèdits ( LRU ) , s'entén que cada crèdit equival a deu hores.
d) Pel que fa a cursos o activitats expressats en crèdits ( ECTS ) , s'entén que cada crèdit equival a vint hores.
Coneixement de llengua catalana. La puntuació màxima és de 2 punts.
Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C2. La puntuació en cada cas serà :
- Coneixements superiors ( certificat C2 ) : 1,50 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu ( certificat E ) : 0,50 punts.
Total puntuació fase de concurs : 20 punts.
En cas d'igualtat de puntuació, es resoldrà per la Comissió de Valoració per mitjà d'una entrevista personal
ENTREVISTA PER AL DESEMPAT.- Els criteris per valorar l'entrevista personal són :
- Capacitat d'organització i d'orientació per aconseguir i seguir les tasques del lloc de treball.
- Capacitat d'integració en equips de treball i per a treball en equip.
- Coneixement de les tasques, programes i funcions de l'Ajuntament d'Andratx .
- Capacitat proactiva i flexibilitat de l'aspirant.
SEGON: Publicar aquestes bases en el tauler d’edictes de l’Ajuntament d’Andratx, en el BOIB, i la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx.
Andratx, a 22 d'agost de 2016
El Batle President
Jaume Porsell Alemany