Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FERRERIES

Núm. 12345
Bases específiques per les quals s'ha de regir el concurs oposició per a la creació d'una borsa de treball de netejadora dels serveis públics de Cala Galdana amb caràcter laboral temporal de l'Ajuntament de Ferreries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ferreries, en sessió extraordinària de dia 21/10/2016, va aprovar les bases i la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball de netejadora dels serveis públics de Cala Galdana amb caràcter laboral temporal, les quals es descriuen seguidament:

"BASES ESPECÍFIQUES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL DE NETEJADORA DELS SERVEIS PÚBLICS DE CALA GALDANA AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL DE L’AJUNTAMENT DE FERRERIES.

1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA

És objecte de la present convocatòria constituir una borsa de treball de la categoria d’encarregat/ada dels Serveis de Neteja dels serveis públics de Cala Galdana, enquadrada en el grup de classificació (E), amb caràcter laboral temporal, mitjançant el sistema de concurs-oposició.

Les tasques a desenvolupar per el/la netejador/a consistiran en les pròpies i necessàries per al bon ús dels serveis públics existents a la platja de Cala Galdana, organitzant-les i executant-les de manera efectiva, així com el fet de realitzar les compres del material necessari per a les mateixes.

2.- REQUISITS DELS ASPIRANTS

1. Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici d’allò disposat a l’article 57 (accés a l’ocupació pública de nacionals d’altres Estats) de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

2. Tenir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.

3. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, ambdues el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.

4. No haver estat separats, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació ni estar inhabilitats per al desenvolupament de funcions públiques.

5. No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents.

6. No trobar-se inclosos en cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

7. No trobar-se inclosos en cap dels supòsits d'incompatibilitat prevists a la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitat del personal al servei de les administracions públiques.

8. Estar en possessió del certificat d’escolaritat, estudis primaris o equivalent, o en condicions d’obtenir-lo en la data en que conclogui el termini de presentació d’instàncies.

3.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Els/les aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives hauran de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Ferreries (Sant Bartomeu, 55), una instància tipus a la que s’adjunta en aquesta convocatòria com a annex II, adreçada al Batle de l’Ajuntament.

També es podran presentar en la forma establerta en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sens perjudici dels altres mitjans prevists en la norma, tenint en compte, però, que no s’ha subscrit el conveni corresponent.

El termini per a la presentació d’instàncies comptarà des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins a 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB. En cas que el dia d’acabament del termini de presentació de sol·licituds coincideixi en diumenge o festiu, l’esmentat termini finalitzarà el següent dia hàbil.

Per ser admès i prendre part en les proves selectives corresponents, les instàncies hauran d’anar acompanyades de la següent documentació:

1. Fotocòpia compulsada del DNI.

2. Els documents acreditatius del requisit del epígrafs h) de la base segona, per original o fotocopia compulsada.

3. Manifestar que compleixen totes les condicions referides en la base segona, amb independència de la seva posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu.

Relacionar els mèrits que tenguin, seguint el mateix ordre d’exposició que consta en el barem de mèrits; aquests hauran d’acreditar-se documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc, originals o fotocòpies compulsades.

El Tribunal Qualificador no en podrà valorar d’altres que no siguin aportats en aquest moment. Únicament resten exceptuades d’aquesta exigència les acreditacions referides als serveis prestats en aquest Ajuntament, les quals s’efectuaran mitjançant document expedit pel Servei de Personal i s’aportaran d’ofici a l’expedient, sempre, però, que prèviament s’hagin al·legat en la instància.

Els errors de fet que es poguessin advertir podran ser corregits en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

Si alguna de les instàncies tingués cap defecte esmenable, es comunicarà a la persona interessada, a fi que en un termini de deu dies l’esmeni, de conformitat amb l’article 68 de la de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Els aspirants amb discapacitat hauran de presentar còpia del document del IBAS o equivalent que acrediti aquesta circumstància i la seva capacitat per a les funcions corresponents a la plaça convocada, i demanar les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la realització de l’exercici en que aquesta adaptació sigui necessària.

4.- ADMISSIÓ DELS/ DE LES ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim 15 dies, per la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la designació del Tribunal Avalador i es fixarà el dia, l’hora i el lloc de l’inici de la prova.

Aquesta resolució serà publicada en la pàgina web (www.ajferreries.org) de l'Ajuntament, i una còpia s'exposarà al públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Es concedirà un termini de tres dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Els /les aspirants que, dintre del termini assenyalat, no esmenin l’exclusió o alegin l’omissió, justificant el seu dret a ser inclosos en la relació de persones admeses, seran definitivament exclosos de la realització de les proves. Les al·legacions que es puguin presentar es resoldran en el termini màxim dels 15 dies hàbils següents a contar des de la presentació de les mateixes; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran desestimades.

Si no s’hi presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista d’aspirants admesos i exclosos i no caldrà tornar-la a publicar. Si s’haguessin presentat reclamacions, aquestes seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s’aprovarà la llista definitiva, que serà publicada en la pàgina web de l’Ajuntament i en el taulell d’edictes municipal.

5.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal avaluador està constituït per un número imparell de membres, no inferior a tres, que seran nomenats pel Batle; els vocals hauran de posseir titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a la plaça convocada. La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents. El Tribunal tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat del Batle.

El Tribunal podrà disposar la incorporació en les seves tasques d'assessors/es especialistes, per a totes o algunes de les proves, i és publicarà la seva designació en el tauler d'edictes abans d'iniciar-se les proves.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.

L’abstenció i la recusació dels membres del Tribunal s’ha d’ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

El Tribunal en l’acte de constitució farà constar tots els aclariments o totes les interpretacions que cregui oportunes sobre les bases de forma prèvia al començament de les proves selectives, i establirà els criteris d’aplicació que cregui convenients.

D’acord amb allò establert en el RD 462/2002, de 24 de maig, a efectes d’indemnització per assistència, el tribunal qualificador es classifica amb la categoria de tercera.

6.- INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

El procediment de selecció és el de concurs-oposició. El procés tindrà dues fases diferenciades: la primera fase, d’oposició; i la segona, de concurs.

FASE D’OPOSICIÓ: Constarà d'una prova pràctica de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà en el desenvolupament d’un supòsit pràctic relacionat amb el lloc de feina i les funcions a desenvolupar, elaborat pel Tribunal, que fixarà la durada màxima del mateix, en base als temes que figuren a l’annex I.

L’exercici es valorarà amb un màxim de 10 punts, els candidats que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en aquest examen pràctic quedaran eliminats del procés selectiu.

FASE DE CONCURS: Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 10 punts, i de conformitat amb les escales següents:

1.- Experiència professional:

1.1.- Serveis prestats a l’Administració Local (ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte laboral) durant els cinc darrer anys, efectuant funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant certificació de l’administració corresponent: 0,13 punts per mes fins a un màxim de 4 punts.

1.2.- Serveis prestats a altres administracions públiques que no siguin la Local (ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte laboral) durant els cinc darrers anys, efectuant funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant certificació de l’administració corresponent: 0,11 punts per mes fins a un màxim de 3 punts.

1.3.- Serveis prestats a empreses privades durant els cinc darrers anys en activitats relacionades amb la plaça convocada, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant contractes de treball, altes a la seguretat social i document acreditatiu de la vida laboral: 0,09 punts per mes fins a un màxim d’2 punts.

2.- Coneixement de la llengua catalana: Per certificats que superin el nivell de coneixements de català requerit a la plaça que es convoca, segons certificat de la Junta Avaluadora de Català, els reconeguts per aquesta com a equivalents, els expedits per l’EBAP o equivalents, amb el següent barem:

  • Certificat A2 o equivalent: 0.12 punts
  • Certificat B1 o equivalent: 0,25 punts
  • Certificat B2 o equivalent: 0,50 punts
  • Certificat C1 o equivalent: 0,75 punts
  • Certificat C2 o equivalent: 1 punts

3.- Coneixements de llengua anglesa: Per certificats de l’Escola Oficial d’Idiomes, i amb independència del nivell: 0,50 punts

La qualificació definitiva dels aspirants vindrà determinada per la suma de punts obtinguda en la fase de concurs i la fase d’oposició.

7.- LLISTA DE PERSONES APROVADES I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal farà pública en el tauler d’edictes de la corporació i a la pàgina web municipal (www.ajferreries.org) la relació provisional d’aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació final obtinguda, i del document nacional d’identitat.

Tots els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de l’exposició, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el tribunal.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, després, farà pública la llista definitiva d’aspirants (i dels seus DNI), que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda. En ordre al número de places convocades (1) l’aspirant proposat serà un.

El Tribunal Avaluador elevarà la proposta de contractació del candidat aprovat amb major puntuació a la Presidència de la Corporació. En cas de renúncia expressa de l’aspirant proposat, el Tribunal Avaluador elevarà la proposta de contractació del següent aspirant, en ordre de puntuació, fent referència expressa a les causes del mateix.

8.- NOMENAMENT, PERÍODE DE PRÀCTIQUES I PRESA DE POSSESSIÓ

El Batle nomenarà personal en pràctiques a l’aspirant proposat pel Tribunal en el termini d’un mes. Aquest nomenament serà notificat a l’interessat.

Una vegada efectuada aquesta notificació, l’aspirant nomenat haurà d’incorporar-se al servei de la corporació en el moment en què hi sigui requerit.

L’aspirant que injustificadament no s’incorpori al servei de la corporació perdrà tots els drets derivats del procés de selecció i del nomenament subsegüent com a personal laboral.

El període de pràctiques serà d’un mes.

9.- INCIDÈNCIES

El Tribunal Avaluador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució del Tribunal Avaluador, s’atribueix a la Junta de Govern Local la facultat d’aprovar i interpretar aquestes bases i resoldre les incidències i els recursos que puguin donar-se.

Dins d’aquestes facultats, s’inclouen les de desqualificar als aspirants i, en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

En allò que no estigui previst en les bases, es procedirà segons el que determinin les disposicions reguladores de l’ingrés del personal a les administracions públiques, i la resta de disposicions aplicables.

Contra les convocatòries i bases, i d’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i disposicions concordants, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el Batle, en el termini d’un mes a partir de la data de la seva publicació en el BOIB, o directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala d’aquesta Jurisdicció del Tribunal Superior de Justícia de Balears, a partir de la data de l’esmentada publicació en el BOIB.

 

ANNEX I
TEMARI ESPECÍFIC

1. Funcions de les netejadors/res dels edificis municipals.

2. Materials i articles de neteja més utilitzats. Formes de neteja segons el tipus de material a netejar.

3. Neteja de banys. Neteja de banys públics

4. Organització de les tasques de neteja.

5. Condicions mínimes de seguretat en els llocs de treball.

ANNEX II

El senyor/a ........................................ amb DNI ................. i domicili a efectes de notificacions a .................................................... i telèfon .................

EXPÒS

- Que m’he assabentat de la convocatòria feta per l’Ajuntament de Ferreries per creació d'una borsa de treball de Netejador/a dels serveis públics de Cala Galdana.

- Que complesc tots els requisits assenyalats en la base tercera de l’esmentada convocatòria.

Per això,

SOL·LICIT: Que m’admeteu en l’esmentada convocatòria, per a la qual cosa aport la documentació següent:

- Fotocòpia compulsada del DNI.

- Fotocòpia compulsada del certificat d’escolaritat, estudis primaris o equivalent. - Manifestació que complesc totes i cadascuna de les condicions referides en la base tercera.

- Relació dels mèrits al·legats junta amb la documentació acreditativa corresponent.

(localitat), (dia) d (mes) de 2016 (signat)

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE FERRERIES”

Ferreries, 28 d’octubre de 2016

El batle
Josep Carreres Coll