Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 12030
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s'incrementa el crèdit de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 de febrer de 2015, de convocatòria, per a l'any 2015, de determinades ajudes comunitàries directes a l'agricultura i a la ramaderia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, de 26 de febrer de 2015, publicada en el BOIB núm. 30, de 28 de febrer de 2015, es varen convocar determinades ajudes comunitàries directes a l'agricultura i a la ramaderia, posteriorment modificada per la Resolució del president del FOGAIBA  de dia 21 de maig de 2015, publicada en el BOIB dia 26 de maig de 2015.

D’acord amb el que estableix l’apartat segon, punt 1, de la Resolució esmentada, l’Ajuda nacional als fruits de closca serà finançada pel Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (MAGRAMA). El FOGAIBA complementarà l’ajuda finançada pel MAGRAMA fins a un import màxim de 1.000,00 euros, inclosa l’aportació del MAGRAMA, amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA, per a l’exercici 2015. 

A l’apartat segon, punt 2 disposa que de conformitat amb el que regula l’article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les quanties previstes en el punt 1 anterior  podran ser incrementades amb una quantia addicional de 1.500.000,00 euros, i quedarà condicionada l’efectivitat d’aquestes quanties addicionals a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies assenyalades a l’apartat a) del punt 2 de l’article 58 esmentat i prèvia aprovació de la modificació pressupostària que procedeixi amb anterioritat a la resolució de concessió de la subvenció.

A la Conferència Sectorial celebrada dia 28 de setembre de 2015, es va assignar a la comunitat autònoma de les Illes Balears, per al finançament d’aquesta línia, la quantitat de cent seixanta-dos mil set-cents vuitanta-nou euros  (162.789,00 €), a càrrec del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient. Posteriorment el FEGA ha comunicat que, d’acord amb les disponibilitats pressupostàries, l’import unitari de l’ajuda finançada pel MAGRAMA per a la campanya 2015/2016 és de 8,26 €/ha.

A les Illes Balears hi ha al voltant d’unes 23.000 hectàrees amb necessitats d’ajudes. Un cop calculades les necessitats existents, a més dels romanents que es disposen juntament amb l’aportació del MAGRAMA, suposa un màxim de cent vuitanta-cinc mil  euros (185.000,00 €).

Tenint en compte el gran nombre de sol·licituds tramitades i la gran superfície sol·licitada, i atesa la disponibilitat pressupostària, es procedeix a incrementar la quantia destinada a l’Ajuda nacional als fruits de closca, en aquesta convocatòria.

Per tot això, en virtut de les competències que tenc atribuïdes i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Incrementar el crèdit destinat a la convocatòria d’ajudes per a l’Ajuda nacional als fruits de closca, en l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, corresponents a l’any 2015, convocada mitjançant la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, de 26 de febrer de 2015, publicada en el BOIB núm. 30, de 28 de febrer de 2015, en cinc-cents cinquanta-quatre mil  euros  (554.000,00 €) i en queda destinat un crèdit final de cinc-cents cinquanta-cinc mil  euros  (555.000,00 €), que corresponen a cent vuitanta-cinc mil  euros  (185.000,00 €) a càrrec del MAGRAMA i tres-cents setanta mil euros (370.000,00 €) a càrrec del FOGAIBA.

Segon

Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

     

Palma, 24 d’octubre de 2016

El president del FOGAIBA
Vicenç Vidal Matas