Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 12028
Bases convocatòria per consituir borsa treball i cobrir de forma interina lloc de treball d'intervenció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La junta de govern local d’aquest ajuntament, en exercici de l’atribució delegada per resolució de batlia núm. 592-2015, de 2 de juliol (BOIB núm. 120, de 08.08.2015), en sessió d’avui, ha adoptat els següents acords:

1r. Es revoca i es deixa sense efectes l’acord d’aquesta junta de govern de 18 d’octubre de 2016 (BOIB núm. 133, de 20.10.2016), pel qual es prorrogà el termini de vigència de la borsa d’aspirants per cobrir de forma interina el lloc de treball d’intervenció, atès que s’ha escoltat el parer del servei competent de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, del Govern de les Illes Balears, perquè no es pot reactivar una borsa un cop hagi transcorregut el termini de vigència màxima de tres anys; (article 109,1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sobre la revocació d’actes; i art. 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció del personal interí al servei de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, respecte la vigència de les borses).

2n. S’aproven les següents,

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL I COBRIR DE FORMA INTERINA EL LLOC DE TREBALL D'INTERVENCIÓ DE CLASSE SEGONA DE L’AJUNTAMENT D’ALARÓ.

1. Objecte de la convocatòria.

És objecte d’aquesta convocatòria la provisió, amb caràcter d'interí, del lloc de treball d'intervenció de classe segona d’aquesta corporació, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, subescala d'intervenció-tresoreria, categoria d'entrada i classificat com a intervenció de classe segona, d’acord amb allò que disposa l’article 2 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional.

La plaça d’intervenció està temporalment vacant perquè s’ha concedit una comissió de serveis a la persona titular.

Ha quedat acreditat en l'expedient, núm. 5168-2016, la impossibilitat de cobrir la vacant esmentada mitjançant funcionari de carrera.

2. Normativa.

Article 92 bis, punt 7, de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.

Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Procediment selectiu.

El procediment de selecció serà el concurs de mèrits.

4. Requisits de les persones aspirants.

Per ser admeses en aquesta convocatòria, les aspirants hauran de complir en la data d’acabament del termini de presentació d’instàncies els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola.

b. Estar en possessió de la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

c. Haver complit setze anys i no excedir, si s’escau, l’edat màxima de jubilació forçosa.

d. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d’inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial o per a l’accés a l’escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal.

e. Estar en possessió d’alguna de les titulacions següents: llicenciat en dret, llicenciat en ciències polítiques i de l’administració, llicenciat en sociologia, llicenciat en administració i direcció d'empreses, llicenciat en economia, llicenciat en ciències actuarials i financeres o el títol de grau corresponent.

f. Coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell B2, acreditat mitjançant certificat, diploma, títol o equivalent expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o de l'Escola Balear d'Administració Pública.

5. Instàncies i termini de presentació (procediment abreujat).

5.1 Presentació. La instància per prendre part en aquesta convocatòria, en la qual les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat que compleixen tots els requisits exigits a la base quarta, es dirigiran a la batlessa de la corporació i es presentaran en el registre general de l’ajuntament en hores d'oficina o bé en la forma establerta en l’article 16,4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.2 Termini de presentació d'instàncies. Les instàncies es dirigiran a l’ajuntament dins el termini de vuit dies hàbils comptats a partir del dia següent a la publicació de les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

S’aplica el procediment abreujat en aquesta convocatòria; el motiu de la  urgència en cobrir el lloc de treball vacant és poder atendre adequadament el control i la fiscalització interna de la gestió econòmic financera i pressupostària, en una temps de destacada acumulació de feines (rendició de comptes, informació comptable i pressupostària, avantprojecte de pressupost, sol·licituds i justificacions de nombroses subvencions, modificacions pressupostàries, licitacions contractuals).

Si el darrer dia del termini fos inhàbil, es prorrogarà fins el primer dia hàbil posterior.

5.3 Drets de participació. – (no se’n fixen).

5.4 Documentació per adjuntar a la instància. A la instància s’haurà d’adjuntar:

a. Fotocòpia compulsada del DNI.

b. Fotocòpia compulsada de la titulació requerida.

c. Fotocòpia compulsada certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de la llengua catalana.

d. Fotocòpia compulsada dels documents exigits per acreditar els mèrits de la fase de concurs, d’acord amb l’establert a la base setena.

e. Full d’auto-puntuació (d’acord amb el model que consta a l’annex).

Adreça electrònica per a rebut de comunicacions: les aspirants hauran d’indicar una adreça de correu electrònic, i en el seu defecte un número de fax, a la qual l’ajuntament dirigirà les comunicacions referentes a aquest procediment i les que esdevinguin de la borsa de treball que es constitueix.

5.5 Llista d'admeses i excloses. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la batlessa dictarà resolució en el termini màxim de tres dies, aprovant la llista provisional d'admeses i excloses, explicant els motius, si s'escau, de l'exclusió. L'esmentada resolució es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'ajuntament, donant un termini màxim de tres dies hàbils per esmenar defectes.

6. Tribunal qualificador

6.1 Composició. El tribunal, nomenat per la batlia, estarà constituït per tres membres funcionaris de carrera i el mateix nombre de membres suplents; qualsevol d’ells podrà actuar indistintament. La totalitat dels membres ha de posseir un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés en la subescala d'intervenció-tresoreria.

Pel nomenament dels membres titulars del tribunal es demanarà la cooperació i la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears, del Consell Insular de Mallorca i del Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de les Illes Balears.

En el suposat cas de no atendre’s la petició de l’ajuntament, els membres del tribunal seran designats per la batlia.

6.2 Abstenció i recusació. Els membres del tribunal estan subjectes a les causes d’abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre,  de règim jurídic del sector públic.

6.3 Actuació. D’acord amb el que disposa l’article 17 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, a partir de la seva constitució, el tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents.

6.4 Indemnitzacions. Les indemnitzacions per assistències que hagin de percebre els membres del tribunal es regiran pel que disposa l'article 23 del Decret 54/2002, de 12 d'abril, regulador de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6.5 El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.

7. Mèrits del concurs

1. Experiència professional:

a) Haver prestat serveis a l’administració municipal ocupant plaça d’intervenció:

  • 0’40 punts per mes, amb un màxim de 9 punts.

b) Haver prestat serveis a l’administració municipal ocupant plaça de secretaria-intervenció:

  • 0’20 punts per mes, amb un màxim de 7 punts.

c) Realització de tasques de caire econòmico-financer o comptable a l’administració pública mitjançant relació funcionarial o contracte laboral, ocupant lloc de treball del grup A1 o A2 (o assimilat):

  • 0’10 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.

d) Realització de tasques de caràcter jurídic-administratiu, econòmico-financer o comptable a l’empresa privada a nivell de llicenciat o diplomat universitari a l'empresa privada:

  • 0’5 punts per any complet de feina, amb un màxim d’1 punt.

Puntuació màxima en aquest apartat primer: 22 punts.

Per poder valorar-se aquest mèrit serà necessari que es presenti certificat de l’administració pública corresponent en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa i els serveis prestats; i en el cas de l’empresa privada, certificat d’empresa en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa i serveis prestats o contractes laborals en els que s’especifiquin les tasques a desenvolupar acompanyats del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

2.-Superació proves oposició:

Per haver superat qualque prova en els procediments selectius de l'Escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal a les subescales de Secretaria-Intervenció i d’Intervenció-Tresoreria:  2 punts per prova.

Puntuació màxima en aquest apartat segon:  6 punts.

Per valorar-se aquest mèrit, serà necessari que es presenti el corresponent certificat o document públic acreditatiu.

3.-Cursos, jornades o seminaris:

a) Màsters universitaris, cursos d’especialista universitari o cursos de postgrau en matèria de dret laboral o seguretat social:  0’20 punts per cada 20 h., fins un màxim de 8 punts.

b) Màsters universitaris, cursos d’especialista universitari o cursos de postgrau en matèria d’hisenda pública o de dret local:  0’10 punts per cada 20 h., fins un màxim de 6 punts.

c) Cursos, jornades o seminaris sobre matèries d’hisenda pública, econòmico-financeres, comptables, o dret laboral: 0’05 punts per cada 20 h., fins un màxim de 3 punts.

d) Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’005 punts per cada 20 h., fins un màxim de 2 punts.

e) Publicacions sobre estudis o treballs sobre matèries o temes relacionats amb les funcions de l’especialitat objecte de la convocatòria: fins un màxim d’1 punt.

Aquests mèrits es valoraran mitjançant la presentació de certificat, títol o diploma expedit per l’entitat corresponent; per a la valoració de les publicacions se’n haurà de presentar un exemplar.  

En cas que els certificats no n´expressin les hores sinó els crèdits que representen, cada crèdit serà comptabilitzat com a 10 hores de curs.

Puntuació màxima global per a aquest apartat tercer:  20 punts.

4.-Coneixement de la llengua catalana:

  • Nivell LA: 0’50 punts.
  • Nivell C2: 1’75 punts.
  • Nivell C1: 1’50 punts.

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti.

Puntuació màxima en aquest apartat: 2‘25 punts.

No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.

El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l’única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

8. Puntuació final i procediment de nomenament

El tribunal avaluarà els mèrits al·legats per les aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d’anuncis de la corporació i a la pàgina municipal d’internet (www.ajalaro.net). A partir del dia següent i durant un termini de tres dies hàbils els  aspirants podran presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions. La resolució de les observacions o reclamacions s’hauran de resoldre dins el termini dels tres dies següents.  

La puntuació final d’aquest procés selectiu es publicarà al tauler d’edictes de la corporació i a la pàgina municipal d’internet i l’aspirant seleccionada haurà de presentar, dins el termini dels cinc dies naturals següents a l'exposició, els documents acreditatius de què reuneix els requisits establerts a la base tercera.

Si dins el termini indicat i llevat de casos de força major, l’aspirant proposada no presentés la documentació o no tengués els requisits exigits, no podrà ser nomenada i restaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la instància.

Realitzat aquest procés selectiu, el tribunal elevarà a l’òrgan competent l’acta de la sessió amb una proposta de nomenament a favor de la persona que hagi obtingut major puntuació.

La competència per realitzar el nomenament com a interventor de caràcter interí correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. Borsa de feina.

Es crearà una borsa de treball amb les aspirants admeses, ocupant els llocs d’aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de cobrir de forma interina aquesta plaça en el supòsit de renúncia o baixa del titular.

L’ordre d’oferta d’incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.

La borsa tendrà una vigència de tres anys, des que es publiqui en el tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal.

Seran d’aplicació les disposicions previstes a l’art. 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig.

En tot cas, l’existència d’aquesta borsa de treball, no enerva la potestat de l’ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.

10. Recursos

Contra l’acord d’aprovació d’aquestes bases, hom pot interposar

a. Directament, el recurs contenciós-administratiu, regulat als arts. 45 i següents de la Llei de la jurisdicció contenciosa-administrativa de 13 de juliol de 1998 davant el jutjat competent, dins el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació al BOIB del mateix.

b. Potestativament, el recurs de reposició, regulat als arts. 123 i següents de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, dins el termini d’un mes comptat a partir del dia següent al de la publicació al BOIB del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar el recurs contenciós-administratiu, dins el termini de sis mesos comptats a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant això, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.

Alaró, 25 d’octubre de 2016.

La batlessa,
Aina Maria Munar Isern

ANNEX D’AUTOPUNTUACIÓ (veure fulles següents)

AUTOPUNTUACIÓ

APARTATS DEL BAREM

AUTO- AVALUACIÓ

VALIDACIÓ DELTRIBUNAL

1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

a)  Per serveis a l’administració municipal ocupant plaça d’intervenció (màxim 9 punt)

Per cada mes complet.............................................................................................................. 0,40 punts

b)  Per serveis a l’administració municipal ocupant plaça de secretaria-intervenció (màxim 7 punts)

Per cada mes complet............................................................................................................... 0,20 punts

c) Realització de tasques de caire econòmic-financer o comptable a l’administració pública mitjançant relació funcionarial o contracte laboral, ocupant lloc de treball del grup A1 o A” (o assimilat), (màxim 5 punts)

 Per cada mes complet .............................................................................................................. 0,10 punts

d) Realització de tasques de caràcter jurídic-administratiu, econòmic-financer  o comptable a l’empresa privada a nivell de llicenciat o diplomat universitari (màxim 1 punt)

Per cada any complet ................................................................................ 0,50 punts

Puntuació total de l’apartat

2. SUPERACIÓ PROVES OPOSICIÓ

1.Per haver superat alguna prova en els procediments selectius de l’escala de funcionaris amb habilitació de caràcter nacional a les subescales d’intervenció-tresoreria i secretaria-intervenció (màxim 6 punts)

Per prova superada .............................................................................................................................................................. 2 punts

Puntuació total de l’apartat

3. CURSOS, JORNADES O SEMINARIS

a)  Màsters universitaris, cursos d’especialista universitari o cursos de postgrau en matèria de dret laboral o seguretat social:  0’20 punts per cada 20 h., fins un màxim de 8 punts.

b)  Màsters universitaris, cursos d’especialista universitari o cursos de postgrau en matèria d’hisenda pública o de dret local:  0’10 punts per cada 20 h., fins un màxim de 6 punts.

c) Cursos, jornades o seminaris sobre matèries d’hisenda pública, econòmico-financeres, comptables, o dret laboral: 0’05 punts per cada 20 h., fins un màxim de 3 punts.

d)  Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’005 punts per cada 20 h., fins un màxim de 2 punts.

e) Publicacions sobre estudis o treballs sobre matèries o temes relacionats amb les funcions de l’especialitat objecte de la convocatòria: fins un màxim d’1 punt.

Puntuació total de l’apartat

4. CONEIXEMENT DE LA LLENGUA CATALANA

Nivell LA: 0’50 punts.

Nivell C2: 1’75 punts.

Nivell C1: 1’50 punts.

    Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti.

Puntuació màxima en aquest apartat: 2‘25 punts.

Puntuació total de l’apartat

 TOTAL (suma de les puntuacions de cada un dels apartats)