Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 11521
Bases convocatòria per constituir borsa de feina d'aspirants a una plaça d'arquitecte
Versió PDF
La Junta de govern local d’aquest ajuntament, en sessió d’avui, ha aprovat les següents,
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE FEINA D’ASPIRANTS A UNA PLAÇA D’ARQUITECTE, (PERSONAL LABORAL, CONTRACTE TEMPORAL)
1a. NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA
Tipus de personal: personal laboral temporal
Denominació: arquitecte
Tipus de contracte: temporal o de durada determinada (RD 2720/1998, de 18 de desembre)
(substitució per raó de llicències, permisos, vacances, situacions d'incapacitat temporal; acumulació de feina, o altres necessitats que puguin sorgir).
Durada estimada del contracte (en la primera contractació prevista): 14.11.2016 a 14.05.2017
Característiques: - les pròpies de la carrera o professió d’arquitecte superior, i especialment: informes llicències urbanístiques, planejament, gestió i disciplina urbanística; obres municipals, patrimoni immobiliari municipal i manteniment.
Jornada i horari laboral: 22 hores / setmana (58’67 % de jornada -de 37 hores i 30
minuts a la setmana-); dilluns de 8’30 a 15 h., dimecres de 8’30 a 17’30 h., i dijous de 8’30 a 15 h.
L’horari podrà ser modificat, atenent les necessitats del servei i prèvia audiència a l’empleat.
Nivell de coneixement de la llengua catalana (requisit): C1
Període de prova: 15 dies
Retribució: 2.569,02 € mensuals (14 pagues anuals)
Antiguitat: 15,62 €/trienni/mensual (si pertoca)
2a. NORMES GENERALS
Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de l’estatut bàsic de l’empleat públic; RDL 781/1986, de 18 d'abril;; Llei autonòmica 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB; RD 364/1995, de 10 de març; i Decret 30/2009, de 22 de maig
3a. REQUISITS DELS ASPIRANTS
Els aspirants a aquestes proves selectives hauran de reunir, a la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, o en el cas de nacionals d'altres estats, complir els requisits que estableixen els articles 56 i 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
b) Tenir complerts els setze anys en el moment de presentació d'instàncies i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de llicenciatura o grau en arquitectura, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.
d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions que corresponen a la plaça.
e) No haver estat separat ni acomiadat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupació o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el que hagi situat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública, segons determina l'article 56. d) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (TRLEBEP).
f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
g) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell C1, mitjançant un certificat expedit per l'EBAP a partir de 1994 o per la Conselleria d'Educació, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004), garanteixi els coneixements de català exigits.
h) Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar el seu coneixement mitjançant el diploma d'espanyol com a llengua estrangera regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.
i) Abans del nomenament, l'aspirant haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.
4a. SISTEMA SELECTIU
Concurs.
5ena. BAREM DE MÈRITS DEL CONCURS
A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL. (Puntuació màxima: 7 punts). L’experiència en un lloc de treball en la categoria equivalent a la que es convoca, es valorarà:
1r.- Per cada mes de serveis prestats a l’administració pública: 0,025 punts. En cap cas la puntuació d’aquest apartat podrà excedir de 4 punts.
La forma d’acreditar els serveis prestats a una administració pública serà mitjançant un certificat expedit per l’administració corresponent, tot especificant el tipus de servei i les característiques de la relació laboral o funcionarial; en aquest apartat no es prendran en consideració el serveis prestats sota cap altre tipus de relació.
2n.- Per cada mes de serveis en el sector privat, o com autònom treballant, en la redacció de projectes que hagin estat sotmesos a llicència administrativa: 0,01 punts. En cap cas la puntuació d’aquest apartat podrà excedir de 2 punts.
La forma d’acreditar els serveis prestats al sector privat serà mitjançant un certificat d’empresa, amb indicació de la data d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, certificat o informe de vida laboral emès per l’Instituto Nacional de la Seguridad Social, i declaració o llistat de projectes redactats, amb el corresponent número de visat col·legial.
Els serveis prestats en virtut d’una assistència tècnica a una administració pública, es valoraran d’acord a allò que estableix l’apartat A,2n.
Excepcionalment, pel cas d’extinció de l’empresa on es prestaren els serveis, s’aportarà la documentació original o fotocòpia degudament acarada amb l’original que justifiqui de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
D’acord amb allò que preveu l’article 176,4 del RDL 781/86, de 18 d’abril, no constituirà mèrit per a l’accés a la funció pública el desenvolupament d’un lloc de treball com a personal eventual.
B) TITULACIONS I ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS. (Puntuació màxima: 6 punts).
Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques o de caràcter oficial o l'equivalència estigui reconeguda i establerta pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic, superior o d'un nivell inferior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
1. Per cada títol de doctor / a en arquitectura: 4 punts.
2. Per cada màster oficial de l'àmbit d'arquitectura, paisatgisme i/o urbanisme, d'un mínim de 150 hores: 3 punts.
3. Per cada llicenciatura o equivalent: 2 punts.
4. Per cada diplomatura o títol de grau: 1 punt.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessari per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor o màster oficial, en el qual sí que es pot valorar la llicenciatura o equivalent, a excepció de la que s'exigeix a la convocatòria.
C) CURSOS DE FORMACIÓ ESPECÍFICA. (Puntuació màxima: 3 punts)
Es valorarà la formació específica i relacionada amb l'arquitectura, rehabilitació, paisatgisme, urbanisme i altres relacionats a les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:
a) Postgraus, cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Instituto Nacional de Administración Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'administració de l'estat, l'autonòmica, la insular o la local, les organitzacions sindicals signants d'acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions i els col·legis professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional. Màxim 2,5 punts.
b) Formació en les eines informàtiques relacionades amb i per al desenvolupament d'aquestes matèries. Màxim 0,5 punts.
Tots aquests processos formatius hauran de tenir una durada mínima de 15 hores, per ser valorats.
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, és a dir no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
Valoració :
* Per formació impartida : L'hora es valora amb: 0,007 punts
* Per treballs publicats d'arquitectura: 0,010 per treball publicat .
* Per formació rebuda
a ) L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts
b ) L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts
c ) Pel que fa a cursos o activitats expressats en crèdits LRU, s'entén que cada crèdit equival a deu hores.
d) Pel que fa a cursos o activitats expressats en crèdits ECTS, s'entén que cada crèdit equival a vint hores.
D) CONEIXEMENT DE CATALÀ.
Certificats de coneixement de català expedits o homologats per la Conselleria d’Educació o per l’Institut Balear d’Administració Pública o equivalent, segons la normativa sobre equivalències. Es puntuarà d’acord amb el següent barem:
Aquest mèrit s’acreditarà formalment mitjançant original o còpia acarada del certificat expedit pels anomenats organismes.
E) ALTRES ACCIONS FORMATIVES. (La puntuació màxima és de 2 punts).
Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’005 punts per cada 20 h., fins un màxim de 0’50 punts.
En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0’001 punts per curs.
En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada amb el títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la durada del mateix i de les matèries tractades.
El tribunal de valoració podrà demanar als interessats els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l’única finalitat de comprovar la veracitat del mèrits aportats amb la sol·licitud per a participar al procés de selecció.
Resolució d’empats.
En cas d’empat en la puntuació final acumulada, serà preferent l’aspirant que tingui més puntuació en l’apartat a), seguit del b), del c), del e) i del d). Si persisteix l’empat, es resoldrà per sorteig.
6ena. LLOC, TERMINI I DOCUMENTACIÓ QUE S'HA D'ACOMPANYAR A LES SOL·LICITUDS
Lloc: Ajuntament d'Alaró, registre general, C/ Petit, núm. 1.
Termini de presentació: 10 dies hàbils des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No s'estableix un model d'instància.
Les sol·licituds per participar en aquest concurs inclouran les següents dades:
Nom i llinatges del sol·licitant
NIF
Direcció
Telèfon
Adreça de correu electrònic
Índex de la documentació que s'hi adjunta
A les sol·licituds s'adjuntarà obligatòriament:
1. Declaració jurada de complir els apartats d), e) i f) de la Base 3a.
2. Titulació acadèmica (original o fotocòpia)
3. Certificat o títol oficial que acrediti el coneixement de la llengua catalana, nivell C1 o superior; els títols, certificats o diplomes hauran de ser aquells lliurats per la Junta Avaluadora de Català, o els homologats.
4. Fotocòpia DNI
5. Full d’auto-puntuació (d’acord amb el model que consta a l’annex).
6. Justificació documental (originals o fotocòpies autenticades) dels mèrits que s'al·leguin.
7ena. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de deu dies hàbils aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Hi constaran les inicials del nom i llinatges dels aspirants, el seu número de document nacional d’identitat i la causa de no admissió, si fa el cas. Aquesta llista es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ajuntament, i s'atorgarà un termini de tres dies hàbils per a reclamacions. A la mateixa resolució s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.
Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la batlia en la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.
Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
8ena. PUBLICITAT.
Aquesta convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis de l'ajuntament, a la pàgina web municipal, a un diari de l’illa i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9ena. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
President: persona designada per la Conselleria competent del Govern de les Illes Balears, o en el seu defecte, designada per la batlia.
Suplent: (id. anterior)
Vocals:1r. Designat pel Consell Insular de Malorca.
2n. Designat pel Col·legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears.
3r. Arquitecta municipal
Suplents: (seran designats per les entitats esmentades o, en seu defecte, per la batlia)
Secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l'ajuntament.
Suplent:Francisca Maria Borrás Gelabert, administrativa
Categoria del tribunal: A
L'abstenció i recusació dels membres del tribunal es resoldrà d'acord amb allò que disposen els arts. 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
10ena. BORSA DE TREBALL.
Els aspirants que hagin participat en aquest procés selectiu constituiran la borsa de treball per cobrir les possibles vacants o substitucions, i altres incidències que puguin sorgir en el servei, i seran cridats per ordre de la puntuació obtinguda.
El tribunal avaluarà els mèrits al·legats pels aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d’anuncis d’aquesta corporació. A partir del dia següent i durant un termini de tres dies hàbils els aspirants podran presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions. La resolució de les observacions o reclamacions s’hauran de resoldre dins el termini dels tres dies següents.
La borsa tindrà una vigència de quatre anys, des que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Seran d’aplicació les disposicions previstes a l’art. 5 del D. 30/2009, de 22 de maig.
11ena. INCIDÈNCIES.
El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu. Amb aquests efectes, s'estableix expressament que el tribunal podrà convocar els aspirants a una entrevista personal per tal de concretar determinats aspectes dels mèrits al·legats.
12ena. IMPUGNACIÓ.
Aquestes bases, la convocatòria i quants actes administratius es derivin de la mateixa i de l'actuació del tribunal, podran ésser impugnats pels interessats en la forma i terminis que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.
b. El recurs de reposició potestatiu davant la Junta de govern local, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Alaró, 11 d’octubre de 2016.
La batlessa,
Aina Maria Munar Isern
ANNEX D’AUTO-PUNTUACIÓ:
AUTO-PUNTUACIÓ
|
APARTATS DEL BAREM |
AUTO AVALUACIÓ |
VALIDACIÓ DEL TRIBUNAL |
|
|
A. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL 1. Per cada mes de serveis prestats en l’administració pública exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça a la qual s’opta Per cada mes complet................................................................................................ 0,025 punts |
|||
|
2. Per cada mes de serveis prestats en una empresa privada, o com antònom, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça a la qual s’opta Per cada mes complet................................................................................................. 0,01 punts |
|||
|
Puntuació total de l’apartat |
|||
|
B. ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS 1. Per cada títol d’estudis universitaris oficials de doctorat en arquitectura: reconeguts com a nivell 4 pel Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior (d’ara endavant MECES) i amb el nivell 8 del Marc europeu de qualificacions (d’ara endavant MEC)................................................................... 4 punts |
|||
|
2. Per cada màster oficial de l'àmbit d'arquitectura, paisatgisme i/o urbanisme, d'un mínim de 150 hores.............................. 3 punts. |
|||
|
3. Per cada llicenciatura o equivalent ................................................................................................................................................. 2 punts |
|||
|
4. Per cada diplomatura o títol de grau ............................................................................................................................................... 1 punt |
|||
|
Puntuació total de l’apartat |
|||
|
C. CURSOS DE FORMACIÓ I PUBLICACIONS Els cursos s’han de valorar de la manera següent: a. formació amb certificat d’aprofitament per hora................................................. 0,005 punts b. formació amb certificat d’assistència per hora..................................................... 0,002 punts c. formació impartida per hora................................................................................. 0,007 punts d. Per cada treball d’arquitectura publicat............................................................... 0,010 puntS Un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS a 25 h de formació |
||
|
Puntuació total de l’apartat |
|
D. CONEIXEMENT DE CATALÀ 1. Certificat oficial de català (s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior) C2 = 0,25 punts LA = + 0,50 punts acumulats al nivell acreditat Només s’han de valorar els de nivell superior al que es demana com a requisit. Si es posseeix més d’un certificat, només s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu que s’acumula a la puntuació de l’altre certificat que s’acredita. |
||
|
Puntuació total de l’apartat |
|
E. ALTRES ACCIONS FORMATIVES Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’005 punts per cada 20 h., fins un màxim de 0’50 punts. En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0’001 punts per curs. En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada. |
||
|
Puntuació total de l’apartat |
|
|
||
|
TOTAL *(suma de les puntuacions de cada un dels apartats) * Aquesta suma total només serveix a efectes de control |
||