Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 11337
Bases específiques que regiran la convocatòria de 2 places d'agent de la Policia Local, funcionaris de carrera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament va acordar a la sessió celebrada el 28 de setembre de 2016 l'aprovació de les Bases i la convocatòria per a cobrir 2 places d'agents de la Policia Local, funcionaris de carrera de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

D'acord amb el que estableix la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les Illes Balears, així com de conformitat amb el Decret 28/2015, de 30 d'abril pel qual s'aprova el Reglament Marc de Coordinació de les Policies Locals, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció per al personal funcionari de carrera de la Policia Local de les Illes Balears, s'exposen al públic les següents Bases:

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DE 2 PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY.

Primera. Objecte, procediment de selecció i normativa

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la convocatòria de 2 places de Policia Local, torn lliure, de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

2. Les esmentades places pertanyen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

4. S'aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 66/2006, de 21 de juliol, que modifica el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés en les diferents categories de la policia local de les Illes Balears i el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s'estableix la formació, ingrés, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d'aptitud dels policies locals; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l'EBAP en plena validesa o haver superat la part teòrica del curs pertinent de formació bàsica per a policia local de l'Escola Balear d'Administració Pública (tenen la consideració de part teòrica, totes les assignatures del curs de formació bàsica de l'Escola Balear d'Administració Pública, que han de ser superades), i haver superat la prova psicotècnica a què fa referència l'article 66.3 del Decret 28/2015, de 30 de abril (en vigor i acreditada per qualsevol ajuntament de les Illes Balears, psicòleg col·legiat o per l'Escola Balear d'Administració Pública en el cas de no haver superat el termini de cinc anys des de la finalització del curs bàsic).

d) Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents de l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l¡equivalència de títols.

e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d'acord amb el quadre d'exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament dels policies locals de les Illes Balears.

g) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en un expedient disciplinari o al compliment d'una sanció disciplinària.

i) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

j) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B.

k) Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar (es presentarà mitjançant declaració jurada).

l) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, es realitzarà una prova específica de llengua catalana d'acord amb el contingut de la base sisena.

L'acreditació del nivell de coneixements de la llengua catalana exigit, als efectes de quedar exempt de la realització de la prova específica, s'ha de presentar dins el termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de fer activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal tengués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, ha de proposar-ne l'exclusió a l'alcalde i comunicar-li, a l'efecte oportú, les inexactituds o falsedats consignades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió.

Tercera. Protecció de dades personals

De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució de aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.santantoni.net) d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i en el article 59.6-b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n'autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, situada al Passeig de la Mar, 16, Sant Antoni de Portmany.

Quarta. Sol·licitud i documentació

1. Les sol·licituds per participar a les proves de selecció s'ha d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex IV), i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 20 dies naturals, comptadors a partir del dia següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOE. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran.

Si l'últim dia de presentació cau en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i la pàgina web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

El model normalitzat de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a partir de l'obertura del termini per a la seua presentació.

2. Les instàncies presentades en la forma prevista a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, no seran admeses encara que consti que es lliuraren abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l'OAC de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany per fax al 971 34 4175 o correu electrònic a rrhh@santantoni.net

3. La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

4. Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació (excepte si aquestes ja fossin en poder de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, segons regulen els articles 35. F de la Llei 30 / 1992 i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per a la qual cosa haurà de declarar a la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquin en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

b) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.

c) Fotocòpia compulsada del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia Local, expedit per l'EBAP o per l'òrgan competent i en plena validesa, o del certificat que acrediti haver superat la part teòrica del curs pertinent de formació bàsica per a policia local de l'Escola Balear d'Administració Pública.

d) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

e) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

f) Relació dels mèrits aportats (segons model annex V), on es recullin ordenadament els mèrits al·legats, estructurada segons els sis blocs en què es divideix el barem de mèrits recollit en l'Annex I d'aquestes bases.

g) Comunicació en la qual consti una adreça electrònica i telèfons (fix i mòbil) per comunicar-se amb l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (segons model annex VI).

h) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta a la base novena d'aquesta convocatòria. La Comissió de Valoració no tendrà en compte els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu.

Cinquena. Admissió de les persones aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de deu dies hàbils, es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment. Un cop finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'alcalde dictarà resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació del número de document nacional d'identitat, que serà publicada en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Sisena. Prova per acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana.

Amb caràcter previ a l'inici dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat estar en possessió dels certificats o títols acreditatius del coneixement de la llengua catalana hauran de realitzar una prova del nivell B2.

Aquesta prova tendrà caràcter obligatori i el seu resultat serà d'Apte/a o No Apte/a. La qualificació de No Apte/a, o la no compareixença de la persona aspirant, donarà lloc a l'exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l'àmbit d'aquesta convocatòria i no generarà cap dret respecte a procediments futurs.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es comptarà amb els serveis de personal tècnic assessor, que portarà a terme les proves necessàries per determinar l'aptitud o no aptitud de les persones candidates.

Setena. Procés de selecció

Constarà d'una fase d'oposició lliure, una de concurs, en la qual només participaran els aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i una altra consistent en un període de pràctiques de sis mesos, d'acord amb el que preveu l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.

D'acord a com s'estableix a la base novena, els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

La data límit per a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius a aquests, serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar a la convocatòria.

La puntuació final del concurs-oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

             60              40

Pt = –------- o + –------ c

            O                C

 

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: puntuació obtinguda en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase de concurs

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Vuitena. Fase d'oposició

Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per a poder passar a la següent. Les proves es duran a terme a raó d'una prova per sessió.

Un cop realitzada la primera prova dels successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d'anuncis de la Corporació i al portal web www.santantoni.net , amb un interval mínim de 48 hores d'antelació al començament de la prova.

1a) Prova d'aptitud física i mèdica, que té per objecte comprovar, entre d'altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques que figuren a l'annex II per a totes les categories.

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador una certificació mèdica en què es faci constar que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l'esmentada certificació implica l'exclusió automàtica de l'aspirant a la realització de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques han de ser superades globalment, d'acord amb el barem i els mèrits assenyalats a l'annex II. El resultat global d'aquesta prova es donarà amb la superació d'un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d' "Apte" s'atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de "No Apte".

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP de l'article 163.3 d'aquest Reglament estan exemptes de realitzar les proves físiques que consten a l'annex II. La validesa del certificat és de dos anys, comptadors des del dia de la superació de les proves.

2a) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat. Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici de les funcions pròpies de policia. Aquesta prova constarà de dues parts:

  • La primera consistirà a respondre un test d'aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir-ne un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
  • La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits en les bases de la convocatòria i pot consistir en un test o una entrevista personal. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-les. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

3a) Prova de coneixement tipus test. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre els 30 temes que figuren a l'annex III. La valoració d'aquesta prova serà de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2,5 hores.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

            {A- (E / 4)} x 20

Q = -------------------------------

                       P

 

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

4a) Prova de desenvolupament. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a respondre per escrit les 5 preguntes formulades pel tribunal entre els 30 temes que figuren a l'annex III. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 4 hores.

5a) Prova pràctica. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a resoldre un cas pràctic relacionat amb les matèries que figuren en el temari de l'Annex III. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores.

6a) Prova tipus test de coneixements de les característiques geogràfiques, socials i demogràfiques, i localització dels centres públics i llocs d'interès general del municipi de Sant Antoni de Portmany, i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a respondre per escrit 25 preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. Les preguntes no resoltes no es valoraran i les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta no penalitzaran. La durada màxima de la prova serà d'1 hora i 15 minuts

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. La valoració serà d'apte o no apte.

Per accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany www.santantoni.net

Novena. Fase de concurs

1. El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem de l'Annex I. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

2. Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, cal acreditar la homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

3. Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Desena. Òrgan de selecció

1. L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador que es determinarà per resolució de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. S'ha de publicar en el tauler d'anuncis o al web corporatiu la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat, la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seua composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no poden formar-ne part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d'estar acreditats i com a màxim n'hi pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o a compte de ningú.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents:

a) Presidència: designada per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la direcció general competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i dos designats per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

c) Secretaria: designada per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany amb veu i sense vot.

6. El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.

7. El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència ni secretaria, i les seues decisions s'adoptaran per majoria.

8. Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els membres de la Corporació o entre el personal al servei de les administracions públiques.

9. Els membres del tribunal s'abstindran d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 28 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú .

10. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

11. Són funcions del tribunal qualificador:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals per tal que els esmenin, o quan necessitin l'aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini i en la forma adequada.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma adequada.

e) Elevar a l'alcaldia la composició definitiva de la borsa.

f) Expedir els justificants d'assistència corresponents a petició dels aspirants.

12. Els mèrits acreditats per les persones candidates s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex 1 i que s'estructura en sis blocs: curs bàsic de capacitació, serveis prestats, estudis acadèmics oficials, coneixements de llengües, cursos de formació i reconeixements honorífics.

13. La puntuació màxima que poden obtenir els mèrits al·legats és de 64,4 punts, d'acord amb el que estableixen els apartats de l'Annex 1 per a cada tipus de mèrit.

Onzena. Publicació de les valoracions

1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà la relació de persones aprovades per ordre de puntuació i elevarà a l'Alcalde la proposta de les persones aspirants que han de ser nomenades funcionaris i funcionàries en pràctiques, que en cap cas pot ser un nombre superior al de places convocades.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de 10 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la proposta de nomenament, per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. L'incompliment d'aquest termini, o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Dotzena. Funcionaris en pràctiques

1. Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionaris i funcionàries en pràctiques de la categoria de Policia Local. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris i funcionàries de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no aptes.

2. El període de pràctiques tendrà una durada de sis mesos. El tribunal qualificador elevarà a l'Alcalde la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils.

3. En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants de la borsa de treball de funcionaris interins resultant del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en aquestes, per a ser nomenat funcionari en pràctiques. L'esmentada resolució esgotarà la via administrativa i podrà ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Tretzena. Valoració de la fase de pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia local. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La renúncia de la persona interessada s'ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés a la funció pública.

 

Annex I

Barem de mèrits

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

Concurs per a l'ingrés en la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local, i concurs de les borses extraordinàries d'interins per a aquesta categoria.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:

A) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

B) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a les que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

- Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim de 1,5 punts.

- Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

- Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

- Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

- Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

- Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

Només s'ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés a la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte en el cas del títol de doctor, que s'afegeix a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

- Certificat C2 (abans D) o equivalent: 2 punts

- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans E): 0,50 punts

S'ha de valorar únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

Nivells del

Marc Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles de administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

A1

0,40

0,30

1r curs nivell inicial

0,10

A2

0,60

0,40

2n curs nivell inicial

0,20

B1

0,80

0,60

1r curso  nivell elemental

0,30

B1+

1

0,80

2n curso nivell elemental

0,40

B2

1,20

1

1r curso nivell mitjà

0,60

B2+

1,40

1,20

2º curso nivell mitjà

0,80

C1

1,60

1,40

1r curso nivell superior

1

C2

1,80

1,60

2n curs nivell superior

1,20

Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només es valoren els títols de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats d'activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han d'impartir i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1 Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

- Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

- Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

- Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en Seguretat i Ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt

b) Títols propis de graduat universitari relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol , fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1 Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Han de valorar-se, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'ha de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

d) Felicitacions públiques: 0,01 punts

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurats per un ajuntament només s'han de valorar en els procediments per a accedir a un lloc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu només es podrà valorar en el mateix concurs una de les dues.

7. Valoració de les proves físiques de la part d'oposició del concurs oposició per a l'accés

La superació de les proves físiques amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

 

Annex II

Barem de puntuació de les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

Prova d'aptitud física.

Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a l'EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Proves que es realitzaran:

1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

 

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15'

+6,00'

+7,25'

 

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50’

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminada

+4,40'

+5,30'

+6,20'

+7,40'

  

2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes(segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50"

-8,00"

-8,20"

-9,50"

9

-7,55"

-8,15"

-8,35"

-10,00"

8

-8,00"

-8,30"

-8,50"

-10,20"

7

-8,05"

-8,45"

-9,00"

-10,30"

6

-8,25"

-9,00"

-9,20"

-10,55"

5

-8,50"

-9,20"

-9,40"

-11,05"

3

-9,10"

-9,40"

-10,00"

-11,15"

Eliminat

+9,10"

+9,40"

+10,00"

+11,15"

 

 

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00"

-8,20"

-9,00"

-10,00"

9

-8,20"

-8,35"

-9,15"

-10,20"

8

-8,30"

-8,50"

-9,30"

-10,50"

7

-8,50"

-9,00"

-9,50"

-11,10"

6

-9,00"

-9,30"

-10,10"

-11,45"

5

-9,10"

-9,50"

-10,50"

-12,00"

3

-9,15"

-10,10"

-11,10"

-12,15"

Eliminada

+9,15"

+10,10"

+11,10"

+12,15"

   

3.Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35"

-40"

-45"

-50"

9

-37"

-42"

-47"

-52"

8

-39"

-44"

-49"

-54"

7

-41"

-46"

-51"

-56"

6

-43"

-48"

-53"

-58"

5

-45"

-50"

-55"

-60"

3

-47"

-55"

-57"

-1,02"

Eliminat

+47"

+55"

+57"

+1,02"

   

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40"

-45"

-50"

-55"

9

-42"

-47"

-52"

-57"

8

-44"

-49"

-54"

-59"

7

-46"

-51"

-56"

-1,01"

6

-48"

-53"

-58"

-1,03"

5

-50"

-55"

-1,00"

-1,05"

3

-52"

-1'

-1,02"

-1,07"

Eliminada

+52"

+1'

+1,02"

+1,07"

 

4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta a les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

 

Homes: pilota de 5 kg- Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

 

5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

  

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminat

-1,78

-1,68

-1,57

-1,37

  

Annex III

Temari pel qual regiran les proves selectives per a l'accés a 6 places de la categoria de Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

1.Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El TC.

4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

6. L'acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. La validesa de l'acte administratiu. La notificació dels actes administratius. Els recursos administratius.

7. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. jurídica. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

8. Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

9. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

10. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

11. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

12. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.

13. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

14. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

15. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.

16. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

18. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

19. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

20. Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

21. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

22. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.

23. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

24. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. L'homicidi i les seues formes. Les lesions.

25. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

26. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra l'administració pública. Delictes contra l'administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

27. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

28. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.

29. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.

30. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

   

Annex IV

Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

Sol·licitud per a prendre part en el concurs d'una borsa de policia local interí

SOL·LICITANT

NOM I LLINATGES:

DNI:

ADREÇA:

CODI POSTAL:

MUNICIPI:

ILLA:

PROVÍNCIA:

PAÍS:

TELÈFON FIX:

TELÈFON MÒBIL:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentària de desplegament.

EXPOSA: que vista la publicació al BOIB núm. --- De data xx de xxxxx de 201X de la convocatòria del concurs oposició de 6 places de Policia Local, torn lliure, de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

SOL·LICITA: que es tingui per presentada la present sol·licitud dins el termini concedit a l'efecte i sigui admesa per prendre part en el procés selectiu de concurs oposició de Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

Lloc, data i signatura

DESTINATARI: ALCALDE DE SANT ANTONI DE PORTMANY

   

 

Annex V

Relació de mèrits aportats

ASPIRANT (nom, cognoms i DNI):

CURS DE CAPACITACIÓ

(indicau la nota)

SERVEIS PRESTATS

(indicaU ajuntament i mess complets)

Cossos o forces se seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autonòmiques o exèrcit professional.

-

-

ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS

(indicau títol)

-

-

-

-

-

CONEIXEMENTS DE LLENGÜES

(indicau idioma i nivell)

-

-

-

-

CURSOS DE FORMACIÓ

(indicau títol i hores)

Accions formatives relacionades amb l'àrea professional (indicau també si s'han impartit)

-

-

-

-

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

-

-

-

-

Accions formatives no relacionades amb l'àrea professional

-

-

-

-

Formació universitària no oficial no relacionada con l'àrea professional

-

-

-

RECONEIXEMENTS HONORÍFICS

(indicau el tipus de reconeixement i l'administració atorgant)

-

-

-

-

-

 

 

Annex VI

Registre de comunicacions

 

EMISSOR

DESTINATARI

ASSUMPTE

MITJÀ DE COMUNICACIÓ

DATA

RESULTAT

         

         

   

        

     

    

         

       

       

        

   

     

      

      

    

      

   

Sant Antoni de Portmany, 6 d'octubre de 2016

 

L'Alcalde

José Tur Torres