Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 11640
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria borsí extraordinari TAE Economista

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 16.166 de 20 de setembre de 2016 (i la seva modificació per resolució 17.474 de 10 d’octubre de 2016), es va acordar el següent:

PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució d’un borsí extraordinari pel sistema de concurs-oposició pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a funcionaris interins de tècnics d'Administració especial de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració Especial, subescala tècnica superior, especialista Economista, grup A, subgrup A1, que s’adjunten.

SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

BASES I PROGRAMA MARC PER A CONVOCATÒRIES DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONTITUCIÓ DE BORSINS PER A LA COBERTURA TEMPORAL DE PLACES D’ECONOMISTA.

PRIMER. -JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’article 20.2 de la Llei 48/2015, de 29 d'octubre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2016 disposa que durant l’any 2016 no es procedirà a la contractació de personal temporal ni al nomenament de personal estatutari o de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables que es restringiran als sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris o que afectin el funcionament dels serveis públics essencials.

La necessitat d’iniciar aquesta convocatòria per a la creació d’un borsí extraordinari de personal tècnic d'Administració especial de l’Ajuntament de Palma, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma interina, atès que els seus titulars, per diferents situacions administratives, puguin deixar vacants de manera temporal aquests llocs de feina. Així mateix, també es poden nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment d’activitat que, en el seu cas, es determinaran en el moment del nomenament de la persona interina.

Vist que l’actual borsí d’Economistes, està exhaurit i atès que es considera necessari per a l’adequat funcionament dels serveis municipals el nomenament de personal tècnic en cas que sigui necessari, s’ha de procedir de forma urgent i inajornable a la creació d'aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina; aquest supòsit es troba dins l’excepció que recull la Llei 48/2015, de pressuposts generals de l’Estat per a l'any 2016, atès que afecta a un servei públic essencial com és la gestió dels recursos públics.

És objecte de la present convocatòria la creació d’un borsí extraordinari pel sistema de concurs-oposició pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a funcionaris interins de tècnics d'Administració especial de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració Especial, Subescala tècnica superior, especialitat Economista, grup A, subgrup A1.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 86, de 7 de juliol de 2016.

SEGON. -REQUISITS DELS ASPIRANTS:

A més dels establerts a les bases generals:

  • Estar en possessió del títol de Llicenciatura o Grau en Economia, Administració i direcció d’Empreses o equivalent.
  • Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell C1 mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

TERCER.-IGUALTAT DE CONDICIONS

Els aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats, hauran d’adjuntar en la instància el certificat de l’Equip oficial de valoració, que acrediti l’esmentada condició, la compatibilitat amb l’exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de feina.

El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de la prova.

QUART.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per l’Ajuntament de Palma, que se’ls facilitarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania d’aquest Ajuntament. Així mateix, l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina web www.palmademallorca.es; aquest imprès haurà d’obtenir-se per duplicat a l’objecte que l’interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s’han de dirigir a la Regidora de Funció Pública i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Els drets d’examen seran de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d’admissió d’instàncies mitjançant el document d’autoliquidació que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d’amissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’acompanyar:

a. Una fotocòpia acarada del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria (anvers i revers) i de qualsevol altres requisits exigit a les bases específiques (nivell de català). El justificant de pagament dels drets d’expedició d’aquest només té validesa fins a l’expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició i, en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d’acreditar-lo en el termini d’esmenes de les deficiències en la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d’un mes aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d’exclusió, així com el termini d’esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils.

Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament i en la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades, la composició de l’òrgan de selecció i s’indicarà la data, lloc i hora de l’exercici de la fase d’oposició.

CINQUÈ.- COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

SISÈ.- PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ

EXERCICI ÚNIC. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització d’un supòsit pràctic, que pot contenir varis enunciats, a més de preguntes d’aplicació pràctica relacionades amb el temari de l’Annex I.

El temps màxim per realitzar aquest exercici serà determinat pel tribunal. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 40 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 20 punts per superar-lo.

Durant el desenvolupament de la prova es podrà utilitzar màquines de calcular no programables ni financeres. El tribunal ha d’indicar amb caràcter previ al dia de la realització de la prova si es permet utilitzar textos legals.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

El Tribunal publicarà la llista provisional d’aspirants aprovats en fase d’oposició en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions que estimin pertinent. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d’aspirants aprovats en fase d’oposició.

SETÈ.- MÈRITS FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.

L’acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l’acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d’una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

Experiència professional

  • Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
  • Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
  • Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.

La puntuació màxima es de 7 punts.

Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.

L’hora d’impartició es valora amb: 0,007 punts

L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,005 punts

L’hora d’assistència es valora amb: 0,002 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 5 punts.

Titulacions acadèmiques oficials

1.Estudis que es valoren.

1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

1.2 La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.

2. Puntuació.

2.1 Estudis de Postgrau.

2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

No es tendrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

2.2 Estudis universitaris.

2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.

2.2.2 Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.

2.2.3 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3 punts.

2.3 Estudis no universitaris.

2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.

2.3.2 Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.

2.3.3 Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.

La puntuació màxima és de 6 punts

 

Coneixement de llengua catalana

Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

- Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.

- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

La puntuació màxima és de 2 punts.

Total puntuació fase de concurs: 20 punts.

VUITÈ.- PUNTUACIÓ FINAL

La puntuació final es determinarà per la suma de la puntuació de la fase d’oposició i la de concurs. En cas d’empat es decidirà a favor de l’aspirant que hagi obtingut més puntuació en la fase d’oposició. Si l’empat persisteix s’acudirà al criteri establert a l’article 18.4 punt 2 de l’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma. La llista es farà pública en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions i subsanacions que estimin pertinent. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d’aprovats.

En tot cas, el tribunal qualificador tindrà un termini de 3 mesos per resoldre des de la realització de l’exercici.

La Regidoria de Funció pública dictarà resolució formant el borsí de treball, de conformitat amb la llista definitiva elevada pel tribunal. Aquest borsí, a la que es podrà acudir directament per ordre de puntuació quan resulti necessari el nomenament de funcionari interí, tindrà una vigència de quatre anys.

     

Annex I
TEMARI

Temari General

1. La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat.

2. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.

3. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. La invalidesa de l’acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. La convalidació del acte administratiu. La revisió d’ofici.

4. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Identificació i firma dels interessats en el procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques. Llei 40/2015, d’1 d’octubre de Règim Jurídic del sector públic: funcionament electrònic del sector públic.

5. La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes. La formalització dels contractes.

6. L’administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. Les formes d’activitat de les entitats locals.

7. Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació

8. El servei públic en l’esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics. Consideració especial de la concessió.

9. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació. Llei 11/2016, de 28 de juliol d’igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l’actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

10. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs. Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut.

Temari Específic

1. Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, delegades i competències distintes de les pròpies. La sostenibilitat de la hisenda local com a pressupost de l’exercici de les competències. Els convenis sobre exercici de competències i serveis municipals. Els serveis mínims.

2. La iniciativa econòmica de les Entitats Locals i la reserva de serveis en favor de les Entitats Locals. El servei públic en les entitats locals. Concepte. Les formes de gestió dels serveis públics locals. Les formes de gestió directa.

3. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. La prorroga del pressupost.

4. Els crèdits del pressupost de despeses: delimitació, situació i nivells de vinculació jurídica. Les modificacions de crèdit: concepte, classes, finançament i tramitació.

5. L’execució del pressupost de despeses i d’ingressos: les seves fases. Els pagaments a justificar. Les bestretes de caixa fixa. Les despeses de caràcter plurianual. La tramitació anticipada de despeses. Els projectes de despeses. Les despeses amb finançament afectat: especial referència a les desviacions de finançament.

6. La liquidació del pressupost. Tramitació. Els romanents de crèdit. El resultat pressupostari. El romanent de tresoreria. La consolidació pressupostària.

7. Estabilitat Pressupostaria i sostenibilitat financera. Principis generals. Objectius d’estabilitat pressupostaria, de deute públic i de la regla de despesa per a les Corporacions locals: establiment i conseqüències associades al seu incompliment. Els Plans econòmics-financers: contingut, tramitació i seguiment. Plans d’ajust i de sanejament financer. Subministrament d’informació financera de les Entitats Locals.

8. La tresoreria de les entitats locals. Règim jurídic. El principi d’unitat de caixa. Funcions de la tresoreria. Organització. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancaris. La realització de pagaments: prelació, procediments i mitjans de paga- ment. El compliment del termini en els pagaments: el període mig de pagament. L’estat de conciliació.

9. La planificació financera. El pla de tresoreria i el pla de disposició de fons. La rendibilització d’excedents de tresoreria. Les operacions de tresoreria. El risc de tipus d’interès en les operacions financeres.

10. El sistema de comptabilitat de l’Administració local: principis, competències i finalitat de la comptabilitat. Les instruccions de comptabilitat: especial referència al model normal. Documents comptables i llibre de comptabilitat.

11. El compte general de les entitats locals. Els estats i comptes anuals annexos de l’entitat local i dels seus organismes autònoms: contingut i justificació. Els comptes de les societats mercantils. Tramitació del compte general. Altra informació a subministrar al Ple, als òrgans de gestió i a altres administracions públiques.

12. El control intern de l’activitat econòmico-financera de les entitats locals i dels seus ens dependents. La funció interventora: àmbit subjectiu, àmbit objectiu i modalitats. Especial referència a les objeccions.

13. Els controls financer d’eficàcia i eficiència: àmbit subjectiu, àmbit objectiu, procediments i informes. Especial referència al control financer de subvencions i ajudes publiques i de la gestió indirecta. L’auditoria com a forma d’exercici del control financer. Les normes d’auditoria del sector públic.

14. El control extern de l’activitat econòmico-financera del sector públic local. La fiscalització de les entitats locals pel Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes. Les relacions del Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes.

15. Els recursos de les hisendes locals . Els tributs locals. La potestat reglamentaria de les Entitats locals en matèria tributaria: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d’impugnació des actes d’imposició i ordenació de tributs. L’establiment de recursos no tributaris.

16. La gestió, inspecció i recaptació dels recursos de les Hisendes Locals. La revisió en via administrativa dels actes de gestió dictats en matèria d’hisendes locals. La devolució d’ingressos indeguts.

17. L’impost sobre béns immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable. Base liquidable. Quota, meritació i període impositiu. Gestió cadastral. Gestió tributària. Inspecció cadastral.

18. L’impost sobre activitats econòmiques. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions. Quota: les tarifes. Meritació i període impositiu. Gestió censal i gestió tributària. El recàrrec provincial. L’impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

19. L’impost sobre vehicles de tracció mecànica. L’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana. Taxes i preus públics. Principals diferències. Les contribucions especials: bestreta i ajornament de quotes i col·laboració ciutadana.

20. Activitat subvencional de les administracions públiques. Procediments de concessió i gestió de les subvencions. Reintegrament de subvencions. Control financer. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions. Els fons de la Unió Europea per a entitats locals.

21. El crèdit local. Classes d’operacions de crèdit. Naturalesa jurídica dels contractes : tramitació. Les operacions de crèdit a llarg termini : finalitat ,duració, competència i límits i requisits per a la seva concertació. Les operacions de crèdit a curt termini: requisits i condicions. La concessió d’avals per les Entitats locals.

22. El personal al servei de les corporacions locals: classes i règim jurídic. La gestió dels recursos humans. Instruments de planificació de recursos humans. Sistemes de selecció i provisió. Drets, deures i situacions administratives. Drets econòmics i seguretat social. Negociació col·lectiva. Règim d’incompatibilitats.

23. Els béns de les entitats locals. Classes. Béns de domini públic. Béns patrimonials. Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb els seus béns. Els béns comunals. L’inventari. Els monts veïnals en mà comuna.

24. Les Societats mercantils publiques. La seva constitució. Control. Rendició de comptes. Les Fundacions : règim jurídic.

25. Els contractes del sector públic: delimitació. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, la informació, el règim de la invalidesa i la revisió de decisions en matèria de contractació. Les parts en els contractes del sector públic. L’òrgan de contractació. L’empresari: capacitat, prohibicions, solvència i classificació.

26. La preparació de contractes per les administracions públiques. Classes d’expedients de contractació. La selecció del contractista: procediments, formes i criteris d’adjudicació. Garanties. Perfeccionament i formalització del contracte. La invalidesa dels contractes. Execució i modificació dels contractes administratius. Prerrogatives de l’Administració. La revisió de preus. L’extinció dels contractes administratius. La cessió dels contractes i la subcontractació.

27. El contracte d’obres. Actuacions administratives preparatòries. Formes d’adjudicació. Formalització. Efectes. Extinció. La cessió del contracte i subcontracte d’obres. Execució d’obres per la mateixa Administració. El contracte de concessió d’obra pública: principis, drets i obligacions de les parts. Prerrogatives i drets de l’Administració. Règim econòmic- financer. Extinció. Subcontractació.

28. El contracte de subministrament: règim jurídic. Execució, modificació, compliment i resolució. El contracte de serveis: règim jurídic. Execució, modificació, compliment i resolució. Els contractes de col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Organització administrativa de la contractació. Aplicació de la Llei de contractes del sector públic a les entitats locals.

29. L’extinció de l’obligació tributària. El pagament: requisits, mitjans de pagament i efectes del pagament. La imputació de pagaments. Conseqüències de la falta de pagament i consignació. Altres formes d’extinció: la prescripció, la compensació, la condonació i la insolvència.

30. El procediment de recaptació en període voluntari. El procediment de recaptació en via de constrenyiment. Ajornament i fraccionament del pagament. Desenvolupament del procediment de constrenyiment: l’embargament de béns, alienació i aplicació i imputació de la suma obtinguda. Terminació del procediment. Impugnació del procediment. Les garanties tributàries.

31. L’impost sobre el valor afegit. Fet imposable, supòsits de no subjecció, subjectes passius, repercussió de l’impost i tipus impositius. Deduccions. Regla de prorrata.

32. Comptabilitat financera. Comptabilitat de societats. Comptabilitat analítica i de gestió. Integració i consolidació de balanços. Sistemàtica de la consolidació d’estats comptables. Anàlisi dels estats financers : anàlisi patrimonial i anàlisi financer. Anàlisi de rendibilitat.

33. Comptabilitat pública local. La instrucció de comptabilitat aplicable als ens locals, Ordre HAP/1781/2013, de 20 de setembre. El Pla General de comptabilitat publica adaptat a l’administració Local. Estructura. Principis comptables públics. Indicadors de gestió

34. Matemàtiques financeres: capitalització i descompte, simples i compostos. Rendes constants , variables i fraccionades. Préstecs i emprèstits.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

   

Palma, 10 d’octubre de 2016

La cap del Servei de Selecció, Provisió i Gestió
Esperanza Vega Terrón