Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 11600
Ple - Aprovació definitiva del Reglament de la Comissió de valoració de dispenses de caràcter turístic, adscrita al Departament d'Ordenació Territorial i Turística del Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter extraordinari de 26 de setembre de 2016 aprovà definitivament el Reglament de la Comissió de valoració de dispenses de caràcter turístic, adscrita al Departament d'Ordenació Territorial i Turística del Consell Insular de Menorca, el text íntegre del qual es publica a continuació, per a general coneixement.

 

ANNEX
REGLAMENT DE LA COMISSIÓ DE VALORACIÓ DE DISPENSES DE CARÀCTER TURÍSTIC, ADSCRITA AL DEPARTAMENT D'ORDENACIÓ TERRITORIAL I TURÍSTICA DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA

Exposició de motius

L'article 25 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, en la seva redacció donada pel Decret 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística, disposa el següent:

1. Excepcionalment, i anteriorment a la presentació de la declaració responsable d'inici d'activitat o comunicació prèvia, la persona interessada pot sol·licitar a l'Administració turística la dispensa d'algun dels paràmetres exigits per la normativa turística. Hi pot haver aquesta dispensa quan, després d'una valoració conjunta de les instal·lacions, els serveis i les millores introduïdes en els projectes, sigui possible una compensació, de manera que es consideri convenient per a l'interès general.

2. Per a la valoració de les dispenses i el compliment dels aspectes a què es refereix l'apartat anterior s'ha de crear una comissió integrada dins de cadascuna de les administracions turístiques insulars, que ha d'emetre un informe preceptiu sobre això.

Per tant, la creació d'aquesta comissió de dispenses de caràcter turístic per part del Consell Insular de Menorca, corporació que té les competències en matèria d'ordenació turística a l'illa de Menorca, és una obligació legal que emana directament de la Llei del turisme de les Illes Balears.

El capítol II del títol II del Decret 20/2015, de 17 d'abril, dictat en desplegament de la Llei del turisme, recull els principis generals relatius a les comissions de valoració de dispenses de caràcter turístic, que s'han tingut en compte a l'hora d'elaborar el present reglament.

 

Capítol I.
Disposicions generals

Article 1

Naturalesa i finalitats

La Comissió de Dispenses de caràcter turístic és un òrgan col·legiat, de caràcter deliberant i consultiu, sense personalitat jurídica, i es crea per mandat de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, amb la composició, l'estructura i les funcions que s'estableixen a continuació.

S'adscriu al departament competent en matèria d'ordenació turística del Consell Insular de Menorca.

Article 2

Composició

Integren la Comissió de Dispenses de Caràcter Turístic del Consell Insular de Menorca els membres següents:

a) Presidència: el conseller o la consellera executius del departament competent en matèria d'ordenació turística del Consell Insular de Menorca. En cas de vacant, absència, malaltia o qualsevol altra circumstància que l'impossibiliti temporalment per exercir les seves funcions, serà substituït pel director o la directora insular del departament competent en matèria d'ordenació turística del Consell Insular de Menorca.

b) Dos vocals tècnics en la matèria, proposats pel conseller o la consellera executius competents en la matèria, un dels quals exercirà així mateix les funcions de secretari, a proposta del conseller executiu en matèria d'ordenació turística

c) Els membres els nomena la Presidència del Consell Insular de Menorca

 

Article 3

Funcions de la Comissió

Són funcions de la Comissió de Dispenses de Caràcter Turístic:

a) Informar sobre la possibilitat de dispensa del compliment d'algun dels requisits normatius de caràcter turístic, quan d'una valoració conjunta de les instal·lacions, els serveis i les millores introduïdes en els projectes inclosos en les declaracions responsables d'inici d'activitat turística o comunicacions prèvies, es consideri possible compensar l'incompliment de manera que resulti convenient per a l'interès general.

b) Totes les altres que per norma legal o reglamentària li siguin atribuïdes.

  

Article 4

Règim de sessions

La Comissió de Dispenses de Caràcter Turístic es reunirà quan es presenti al Consell Insular de Menorca un projecte o documentació tècnica en el qual consti la petició raonada del titular d'acollir-se a la possibilitat de dispenses de l'article 25 de la Llei del turisme de les Illes Balears, i ha de ser convocada pel secretari per ordre del president.

La constitució de la Comissió requereix l'assistència d'almenys la meitat dels vocals, i també de la Presidència i de la Secretaria, o de les persones que legalment els substitueixin.

La Secretaria de la Comissió ha d'aixecar acta de les reunions, la qual ha de reflectir els acords adoptats.

La Secretaria ha de custodiar les actes de la Comissió

Article 5

Informes de la Comissió de Dispenses

Els informes que emet la Comissió s'han d'aprovar per majoria i han d'estar fonamentats, i quan ho considerin necessari poden sol·licitar la col·laboració dels tècnics competents en la matèria, o d'altres administracions públiques, o també d'associacions constituïdes relatives al sector afectat.

El termini màxim d'emissió dels informes serà de tres mesos des que la comissió hagi rebut la petició amb la documentació completa.

En cas d'empat, la Presidència, o si escau la Vicepresidència, gaudeix del vot de qualitat.

Article 6

Pèrdua de la condició de membre

Són causes de la pèrdua de la condició de membre de la Comissió:

a) La pèrdua de la qualitat o posició que n'hagi determinat la condició de membre de la Comissió.

b) La renúncia expressa, manifestada mitjançant un escrit adreçat a la Presidència del Consell Insular de Menorca.

c) La destitució, lliurement acordada en qualsevol moment, per la Presidència del Consell Insular de Menorca.

d) El cessament en el càrrec de la Presidència del Consell Insular de Menorca que els hagi nomenat, sense perjudici que se'n prorroguin les funcions fins que la nova Presidència hagi pres possessió del càrrec.

Disposició final primera

Pel que fa al funcionament de la Comissió, s’aplicarà supletòriament el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Disposició final segona

Aquest reglament entrarà en vigor a partir del dia que es publiqui en el BOIB i un cop transcorregut el termini que assenyalen els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases de règim local, i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà del dia que es publiqui aquest edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.

Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

Maó, 10 d'octubre de 2016

LA SECRETÀRIA INTERINA
Rosa Salord Olèo