Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 11311
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del Conveni col·lectiu de l'empresa FCC, SA per a la seva contracta de sanejament urbà de Ciutadella (exp.: CC_TA_03/070, codi de conveni 07001781011995)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El dia 8 de juliol de 2014, la representació de l'empresa FCC, SA i la del seu personal per a la seva contracta de sanejament urbà de Ciutadella varen subscriure el text del Conveni col·lectiu de treball.

2. El dia 12 d'agost, el senyor Luis Suárez Zarcos, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu esmentat.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l'empresa FCC, SA per a la seva contracta de sanejament urbà de Ciutadella en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.

2. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.

3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana n’és una traducció.

4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 28 d'octubre de 2015

La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral
Isabel Castro Fernández
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria
(BOIB 105/2015)

 

CONVENI COL·LECTIU DE TREBALL DE L'EMPRESA FCC, SA PER A LA SEVA CONTRACTA DE SANEJAMENT URBÀ A CIUTADELLA DE L'ILLA DE MENORCA  

CAPÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS

ARTICLE 1. ÀMBIT FUNCIONAL

El present Conveni Col·lectiu regula les condicions de treball de les activitats integrades al Conveni General del Sector de Neteja Pública i afins a la contracta que manté amb l'Ajuntament de població esmentada.

ARTICLE 2. ÀMBIT PERSONAL I TERRITORIAL

El present Conveni Col·lectiu serà d'aplicació als treballadors integrats a FCC, S.A. i que prestin els seus serveis en la contracta de Ciutadella de Menorca per compte de l'Ajuntament de Ciutadella en l'àmbit territorial de la referida ciutat.

ARTICLE 3. ÀMBIT TEMPORAL I VIGÈNCIA

El present Conveni Col·lectiu, amb independència del dia de la seva firma, i de la seva publicació en el BOCAIB tindrà una vigència, des del dia 1 de gener de 2014 fins a 31 de desembre de 2014.

Els seus efectes econòmics són els que es concreten a l'Art. 27 del present Conveni. Una vegada finalitzat el període de durada, el present Conveni s'entendrà prorrogat un màxim d'any, de no existir denúncia prèvia amb una antelació mínima d'1 mes a l'acabament d’aquest.

Durant la pròrroga màxima indicada no serà procedent cap increment econòmic, i s’ajustarà a l'acord del nou Conveni Col·lectiu quan aquest es produeixi.

ARTICLE 4. DENÚNCIA I TERMINIS DE NEGOCIACIÓ

Una vegada denunciat, les parts establiran de mutu acord la data raonable d'inici de negociacions i un calendari, aquest sense limitació de temps, tant en mínim com en màxim.

En tot cas es negociarà sota el principi de la bona fe.

 

ARTICLE 5. PARTS INTERVINENTS

El present Conveni Col·lectiu ha estat negociat per la representació legal de l'empresa afectada i la representació legal dels seus treballadors al centre de treball corresponent a Ciutadella de Menorca.

ARTICLE 6. PROCEDIMENTS PER RESOLDRE DISCREPÀNCIES PER FALTA D'ACORD

Les parts una vegada transcorregut el temps prudencial que consensuïn per assolir un acord sense aconseguir-ho; acorden per resoldre les discrepàncies sorgides per la falta d'acord referida, la possibilitat de sotmetre's a un arbitratge, dels quals es puguin regular en negociació col·lectiva d'àmbit superior. En tot cas si aquest es produeix serà voluntari.

 

CAPÍTOL II
ARTICLE 7. NORMA SUPLETÒRIA I SUBROGACIÓ

1r El Conveni General del sector, constitueix norma supletòria del present Conveni Col·lectiu.

2n Pel que fa a la subrogació, s'estarà íntegrament al que es pugui estipular en aquella norma convencional general, amb les següents especificitats: 

  1. Serà procedent la subrogació parcial quan un servei quedi modificat de tal manera que una o diverses entitats es facin càrrec de l'execució que prèviament s'executava divididament o conjuntament.
  2. Aquells treballadors, que s'integressin a l'Empresa signant del present Conveni, mitjançant subrogació, es veuran obligats a adaptar-se al conjunt de condicions laborals contingudes al present Conveni.
  3. Tant en la regulació de la lletra a) com en la b), la Comissió Paritària intervindrà especialment a fi de garantir la correcta aplicació dels seus continguts. 

 

CAPÍTOL II
CONDICIONS PROFESSIONALS
 

ARTICLE 8. CONTRACTACIÓ

1r  L'Empresa donarà compliment en les seves necessitats de contractació al regulat legalment pel que fa a modalitats de contractació i informació a la representació dels treballadors. Així mateix donarà compliment pel que fa a període de prova al regulat en la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

El treballador podrà requerir la presència d'un representant dels treballadors en el moment de la seva subscripció.

2n Quan es tracti de realitzar treballs fixos i periòdics en l'activitat de l'empresa, però de caràcter discontinu; el treballador que hagi deixat treballs dins del període comprès entre les dates d'1/4 i 30/11 de cada exercici durant un mínim de dos, tindrà la consideració de fix de caràcter discontinu.

La crida derivada de la seva relació laboral s'haurà de fer per rigorós ordre de data d'ingrés en l'empresa, dins de cada categoria, i, la seva interrupció, a la inversa. Per data d'ingrés s'entendrà la que correspongui a la primera contractació, independentment de la seva modalitat de contractació.

Aquests treballadors fixos discontinus, sense perdre el caràcter de tals, tindran prioritat absoluta per ser cridats cada vegada que es requerissin els seus serveis, per a la realització de treballs de caràcter temporal, a realitzar fora del període abans delimitat, fins a completar 6 mesos de contractació acumulada. A tal finalitat es comptabilitzessin els períodes de fix discontinu al costat de les suplències de vacances encara que aquestes arribin als primers mesos de l'any natural següent.

Els treballadors amb la condició de fixos de caràcter discontinu, tindran prioritat per a l'accés a aquelles vacants que poguessin produir-se per als treballs de caràcter fix de l'empresa que es tracti.

El criteri per a l’accés esmentat, serà el de prioritat per a qui ostenti més antiguitat en l'empresa referida. 

 

CAPÍTOL III
JORNADES, HORARIS I VACANCES
 

ARTICLE 9. JORNADA DIÀRIA

La jornada laboral diària de treball efectiu serà de 6 hores 30 minuts. Els treballadors amb jornada continuada gaudiran de 20 minuts de descans diari inclosos en la jornada, els quals també s'estimaran com a jornada efectiva.

ARTICLE 10. JORNADA ANUAL

La jornada efectiva màxima anual s'estableix en 1693,50h.

Per calcular el compliment individual o no, de la referida jornada anual, es partirà finalitzat l'any que correspongui; a calcular les hores de presència i les efectivament treballades, a fi d'obtenir els possibles diferencials que es poguessin haver donat.

S'estimarà temps efectiu de treball el desenvolupat efectivament en tasca productiva de servei en inici i final de recorreguts. No considerant-se sota cap supòsit les situacions de: IT, excedències, absències, permisos, vaga, temps morts i desplaçaments, etc. Al contrari sí que s'estimarà temps efectiu el derivat de les situacions de: crèdit horari representatiu o sindical, matrimoni, infantament i acollida.

Una vegada efectuats els càlculs anteriors i assolit el resultat, si aquest donés un excés d'hores efectives treballades, se’ls aplicaria a l'any següent en temps lliure, preferentment unit a les vacances que li poguessin correspondre al treballador.

ARTICLE 11. HORARI DE TREBALL.

La fixació dels horaris de treball es realitzarà per l'Empresa d'acord amb les necessitats organitzatives del servei, i hi participarà la representació legal dels treballadors.

Al seu establiment es tindran en compte els descansos mínims setmanals i entre jornades establerts en la legislació vigent.

 

ARTICLE 12. CALENDARI

Durant l'últim mes de l'any es realitzarà conjuntament per l'Empresa i els representants dels treballadors el calendari laboral, que haurà de comprendre, almenys, les festes locals, dates per al gaudi de vacances, així com la fixació de llocs de torns de treball, ajustant-se a les variacions que es produeixin en cada moment.

En tot cas, es procurarà que els calendaris de festivitats s'acomodin al màxim amb les festivitats vigents en el Municipi.

ARTICLE 13. VACANCES

1r  El període de vacances anuals retribuïdes no substituïbles per compensació econòmica, serà de trenta dies naturals, meritables proporcionalment de gener a desembre.

El període del seu gaudi es fixarà en comú acord entre l'empresari, els representants dels treballadors o el treballador, que també podrà convenir en la divisió en dos del període total, sempre que l'organització del servei ho permeti. El Salari a percebre durant el període de vacances serà el corresponent al salari base, antiguitat i plus salarials excepte plus de productivitat.

2n  Per acord entre l'empresari i els representants dels treballadors es podran fixar els períodes de vacances de tot el personal en torns organitzats successivament, excloent els mesos d'estiu per ser els de més activitat estacional.

Si existís desacord entre les parts, la jurisdicció competent fixarà la data que per al gaudi correspongui.

3r A efectes del present article i amb referència a mesos d'estiu, s'estimarà el mateix al període de març a octubre.

Com a excepció a l'establert en el paràgraf 1r, existiran les següents possibilitats de millora de vacances, per elecció de data unit al compliment de les especificacions que es detallen més a baix:

- 33 dies naturals per als treballadors que en gaudeixin durant el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre amb les especificacions que es diran.

- 35 dies naturals per a aquells treballadors que en gaudeixin durant el període comprès entre l'1 de gener i el 30 d'abril amb les mateixes especificacions que es diran.

Especificacions per al gaudi de vacances millorades:

Unit a les dates escollides, el treballador durant l'any natural anterior al gaudi no haurà d'haver observat absentisme, no considerant-se en el càlcul les següents circumstàncies: 

- Vaga

- Hores de crèdit representatiu o sindical

- Permisos i llicències vinculades a la maternitat, acolliment i adopció, així com les de matrimoni.

Al contrari la resta de situacions d'absència justificada o no, computaran en el càlcul.

El treballador que hagués escollit data millorada però no complís el requisit d'absentisme, gaudirà d'un dia menys dels previstos, és a dir 32 o 34 segons els casos, i les proporcions que corresponguin en les meritacions parcials.

4t Per al supòsit que el treballador causés baixa per IT, abans de l'inici de les vacances, aquestes es reprogramaran de mutu acord, una vegada hagués retornat.

Una vegada iniciades les vacances, aquestes no se suspendran per cap causa a excepció de:

- Malaltia greu degudament establerta així pel facultatiu corresponent, cursi o no amb hospitalització.

- Coincidència amb paternitat (ambdós cònjuges), acolliment o adopció en els termes establerts legalment.

5è Es podran gaudir fraccionats en dos períodes.

ARTICLE 14. LLICÈNCIES

El treballador, avisant amb la possible antelació i justificant-ho adequadament, podrà faltar o absentar-se del treball, amb dret a remuneració per algun dels motius i durant el temps mínim que a continuació s'assenyala:

a) Per matrimoni del treballador: 18 dies.

b) Per naixement de fill: 2 dies laborals ampliables a 5 si es presenta gravetat o si hi ha desplaçament fora de la localitat de residència del treballador.

Per malaltia greu o mort de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat 2 dies quan les circumstàncies es produeixin a Menorca, 5 dies quan existeixi desplaçament dins de la comunitat autònoma i 6 dies per a la resta del territori nacional.

c) Per matrimoni de pares, fills o germans del treballador o del seu cònjuge: 1 dia si és a la mateixa localitat i uns altres 2 més quan sigui imprescindible desplaçar-se fora de Menorca.

d) Per trasllat del seu domicili habitual, 2 dies.

e) Pel temps indispensable per a compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic o personal.

f) Pel temps necessari que necessiti el treballador per acudir a examen en centre oficial de formació academicoprofessional, i seran retribuïts els deu primers dies de l'any, no seran retribuïts els que excedeixin del nombre esmentat.

g) Pel temps indispensable per visitar el metge, fins a un màxim de dues hores en visites locals i 4 hores si hi ha desplaçament fora de Ciutadella, i s’ha de justificar la visita amb el corresponent informe facultatiu. En els casos de més demora aquesta haurà de ser justificada.

h) Per realitzar funcions sindicals o de representació del personal en els termes establerts legalment.

i) Per a la realització d'anàlisi i exploracions en aparells de cor, fetge, estómac i òrgans de vista, que per tractament o preparació anterior aconsellin el repòs del treballador. Es donarà al personal en torn de nit permís la nit anterior als fets, sempre que aquestes es realitzin abans de les 10'00 hores de l'endemà i estiguin justificades pel facultatiu i siguin comunicades a l'Empresa amb vint-i-quatre hores d'antelació.

j) El treballador tindrà dret a gaudir en el període d'octubre a novembre i de gener a abril, ambdós inclusivament, de 3 dies d'assumptes propis.

Els treballadors amb contracte fix discontinu necessitaran 6 mesos de treball efectiu per gaudir dels 3 dies citats.

El treballador, avisant amb la possible antelació i justificant-ho adequadament, si la necessitat del servei ho permet previ acord entre empresa i treballador, en els mesos de gener a abril podrà faltar o absentar-se, sense dret a remuneració per un període màxim de 7 dies.

ARTICLE 15. EXCEDÈNCIES

S'atendrà a allò disposat legalment i convencionalment, tenint en compte els continguts de l'Estatut dels Treballadors i del Conveni General del Sector.

 

ARTICLE 16. FESTES PATRONALS

1r S’ajustarà a allò disposat al Conveni General en relació amb la festivitat del 3 de novembre.

En el supòsit que la referida festa coincideixi en diumenge, l'estipulat en aquest precepte s'aplicarà a un dia feiner vinent.

2n Respecte a les festes de S. Joan, cada any amb una antelació mínima de 30 dies, la Comissió Paritària procedirà a negociar les condicions laborals dels treballadors que donin servei durant aquestes. La base de negociació partirà del que hagués acordat l'any anterior.

ARTICLE 17. HORES EXTRAORDINÀRIES

Davant de la greu situació d'atur existent les parts acorden la conveniència de reduir-les al mínim indispensable.

S'estableixen els seus valors a les taules salarials annexes.

La Direcció de l'Empresa, informarà cada mes a la representació legal dels treballadors, sobre el nombre d'hores extres realitzades amb detall de causes i seccions implicades.

Com que l'activitat compresa al present Conveni és un servei públic d'ineludible necessitat ciutadana, els signants reconeixen expressament el caràcter estructural de les hores extraordinàries i els temps prolongats que finalment arribin a fer-se.

  

CAPÍTOL IV
MILLORES SOCIALS

ARTICLE 18. INDEMNITZACIÓ PER MORT O INVALIDESA ABSOLUTA

En cas de mort, invalidesa absoluta, total i parcial, causades per accident laboral, s'indemnitzarà els treballadors o els seus familiars amb 25.150,91€,  20.120,72€,  15.090,54€ i 15.090,54€ respectivament per les situacions descrites.

Quan les situacions descrites hagin estat produïdes per accident no laboral, les quantitats anteriors seran respectivament: 20.120,72€, 15.090,54€, 10.060,36€ i 10.060,36€.

L'Empresa contractarà una pòlissa d'assegurança que cobreixi els riscos citats.

ARTICLE 19. JUBILACIÓ ANTICIPADA I PARCIAL

La Comissió Paritària en el terme de 3 mesos des de la firma del present Conveni Col·lectiu, estudiarà la situació creada arran dels canvis legals produïts en relació amb la jubilació anticipada total i anticipada parcial; a fi de determinar la vigència o no total o parcial o nova regulació que s'acordi, en relació amb les regulacions convencionals preexistents al present Conveni Col·lectiu.

 

ARTICLE 20. COMPENSACIÓ PER ACCIDENT LABORAL I MALALTIA COMUNA

En cas d'accident de treball, l'Empresa complementarà les prestacions reglamentàries obligatòries que percebi el treballador de la Seguretat Social per la baixa mèdica esmentada, fins al cent per cent de les retribucions que percebi el treballador el mes anterior a l'accident (s’exclouran els conceptes de Plus Transport, dies festius treballats, hores extraordinàries, dietes i prestacions socials amb càrrec a l'empresa). El complement es percebrà a partir de del dia següent al de la baixa per accident de treball i mentre duri la situació de baixa mèdica a l'empresa.

En els casos de baixa mèdica per malaltia comuna l'empresa complementarà al treballador afectat la prestació de la Seguretat Social, fins al cent per cent del salari real que percebia el mes anterior al de la baixa (excloent Plus Transport, hores extres, dietes, dies festius treballats i prestacions socials amb càrrec a l'empresa). Aquest complement per baixa de malaltia comuna, s'abonarà a partir del primer dia de baixa fins a un màxim de 140 dies. Les diferents baixes mèdiques per malaltia comuna que tengui el treballador en el període d'un any no donaran lloc a superar el màxim de 140 dies abans citat de percepció del complement amb càrrec a l'empresa, i el termini a complementar per l'empresa serà el màxim. El complement esmentat es deixarà de percebre davant de la negativa del treballador a passar les revisions mèdiques de l'empresa.

ARTICLE 21. PRIVACIÓ DEL PERMÍS DE CONDUIR

La privació temporal del permís de conduir per un termini inferior a sis mesos i a causa d'infraccions comeses en l'execució del lloc de treball dels conductors no suposarà per si sola, ni la resolució ni la suspensió de les relacions laborals, sempre que no sigui per la comissió d'infracció o falta a causa d'imprudència temerària o negligència, o conduint en estat d'embriaguesa.

Durant la retirada de carnet amb les exclusions reflectides, donarà lloc que l'Empresa es vegi obligada a donar als afectats ocupació diferent i el salari a percebre serà el que corresponia a la seva categoria anterior. No obstant això, quan la retirada del permís derivi de fallada mecànica del vehicle, l'Empresa durant un termini màxim de 6 mesos abonarà al treballador la seva retribució de conductor. Finalitzat el període de privació del permís de conduir amb independència del lloc de treball que ocupi el treballador, automàticament, tornarà al lloc de treball que ocupava anteriorment.

ARTICLE 22. MULTES

L’empresa efectuarà el pagament de les multes de la Policia Municipal i de la Direcció General de Trànsit imposades als conductors durant el seu treball, exceptuant les multes imposades per imprudència o negligència greu, o quan es condueixi superant els límits autoritzats d’alcohol. 

  

CAPÍTOL V
SEGURETAT I SALUT

ARTICLE 23. DELEGATS DE PREVENCIÓ

Es designaran els Delegats de Prevenció que corresponguin perquè compleixin amb les funcions que els té encomanades la normativa vigent de Prevenció de Riscos Laborals.

Els Delegats de Prevenció esmentats disposaran del crèdit horari que es regula a l'art. 37 de la Llei de Prevenció de Riscos que en l'actualitat és de 15 hores mensuals, i es poden acumular entre si les de tres mesos per assistir a cursos i seminaris de formació, prèvia justificació d’aquest i de la seva assistència.

 

ARTICLE 24. RISC D'ACCIDENTS

En aquells casos que els treballadors puguin estar exposats a un risc greu i imminent, l'empresari i en la seva absència els delegats de prevenció o delegats de personal podran adoptar de forma urgent les mesures necessàries per a la seva solució, tot això segons el que preveu l'article 21 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

Tot això s’atendrà a allò disposat en la Llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals i successives modificacions d’aquesta.

ARTICLE 25. VESTUARI LABORAL I PREVENCIÓ

1r El personal afecte al present Conveni, gaudirà de les proteccions personals i de prevenció que es detallen a l’annex núm. 2.

Els elements que es reflecteixen a l'annex esmentat es troben dividits a efectes identificatius en tres grups:

  1. proteccions personals.
  2. prevenció equip-vehicle.
  3. peces de treball.

El material concret així enunciat, s'assenyala per a cada lloc de treball, sent d'ús obligatori durant la prestació del servei i constitueix en el seu conjunt uniforme i equip de protecció i prevenció laboral.

2n S'efectuaran els lliuraments corresponents coincidents amb la temporada (freda o calorosa ) o quan es necessiti per al desenvolupament concret dels treballs. No procedirà doble lliurament quan coincideixi que la peça tingui també característiques mitjanes de protecció personal.

3r Es considerarà temporada freda la compresa entre el 15 de novembre i el 15 d'abril i la calorosa la resta; les peces corresponents es lliuraran a l’inici d’aquests períodes.

4t Els mitjans de protecció contemplats a l'annex esmentat, es lliuraran a la persona que correspongui en funció del servei concret que hagi de desenvolupar.

5è Els mitjans de prevenció equip-vehicle, que no estiguin ubicats de forma estable al vehicle, seran rebuts pel treballador que correspongui, abans d'iniciar el servei l'execució del qual s'iniciï.

6è Aquells mitjans de protecció i prevenció equip-vehicle no contemplats a l'annex, per raó de les seves singularitats; es lliuraran al treballador pertinent abans d'iniciar el servei l'execució del qual es necessiti.

7è L'annex ja repetit està estructurat per serveis i categories dins de cada activitat, així com els elements preventius i de seguretat reflectits ho han estat en funció de la prevenció de riscos laborals contemplats per a cada un d'ells.

 8è El treballador procedirà amb els seus propis mitjans al rentat, manteniment i desinfecció de la roba de treball que se li lliuri, i percebrà com a contrapartida 5,199 euros mensuals, meritables per dia efectivament treballat.

   

 

CAPÍTOL VI
CONDICIONS ECONÒMIQUES

ARTICLE 26. SALARI BASE

El salari base és el que correspon al treballador per grup i nivell professional contingut a la taula salarial annexa a aquest Conveni Col·lectiu. Els valors allà establerts són en còmput mensual.

ARTICLE 27. INCREMENT SALARIAL

L'increment salarial per a l'any de vigència del present Conveni Col·lectiu serà l'equivalent a l'IPC nacional a dia 31 de desembre de 2014, i es garantirà en tot cas el 0,4% d'increment respecte de l'aplicació precedent.

La taula salarial corresponent al present any 2014 ja incorpora l'increment mínim. Així mateix els valors retributius continguts a la resta del text articulat.

Serà procedent abonar els retards corresponents, des de l'1 de gener del present any, com més aviat millor una vegada firmat el present Conveni col·lectiu.

ARTICLE 28. ANTIGUITAT

Els treballadors afectats per aquest Conveni percebran augments periòdics sobre el seu salari base, consistent en tres biennis del 5 per cent i posteriors quinquennis del 7 per cent.

Els complements d'antiguitat començaran a meritar-se des del dia primer del trimestre natural en què es compleixi cada bienni o quinquenni.

ARTICLE 29. GRATIFICACIONS EXTRAORDINÀRIES

El personal afectat pel present Conveni percebrà les pagues extraordinàries segons el seu grup i nivell professional per l'import que figura a l'annex salarial de més antiguitat si n'hi hagués.

Les esmentades pagues es faran efectives, la d’estiu abans del dia 20 de juliol, la de Nadal abans del dia 20 de desembre, i la de beneficis abans del dia 31 de març de l'any següent a la meritació.

La liquidació de l'import de les esmentades pagues extraordinàries es realitzarà proporcionalment al temps de servei a l'Empresa per al cas d'ingrés o cessament del treballador durant l'any.

ARTICLE 30. NOCTURNITAT

El personal que treballi entre les vint-i-dues hores i les sis hores del matí percebrà un plus de nocturnitat segons import mensual establert a la taula salarial annexa.

ARTICLE 31. PENOSITAT

S'estima que els treballs que es desenvolupen en les diferents contractes, l'àmbit funcional de les quals es troba afecte pel present Conveni, tenen penositat, per la qual cosa així es contempla a la taula salarial annexa.

 

ARTICLE 32. ASSISTÈNCIA

S'estableix un complement salarial d'assistència que serà percebut per tots els treballadors i l'import mensual del qual, per a tots els grups i nivells professionals, és el reflectit a les taules salarials. Aquest complement no serà integrant de les pagues extraordinàries i es percebrà íntegrament quan el treballador hagués assistit al seu treball tot el mes. Si faltés tres dies injustificats

ARTICLE 33. PRODUCTIVITAT

S'estableix una prima de productivitat per als grups i nivells professionals, l'import mensual de la qual es reflecteix a la taula annexa, que es percebrà en contraprestació d’un rendiment de treball major, s’ha de realitzar el servei assignat dins de la jornada de treball de forma normal i correcta en la totalitat de l'itinerari, complir a tota hora amb les condicions tècniques i organitzatives del servei, tenir cura de l'equip i material assignat. L'operari de nivell 3 d'escombradora manual haurà de realitzar el manteniment general, greixatge i neteja de l'escombradora citada.

Per als treballadors que condueixin vehicles, tant de recollida de càrrega lateral o a més d’escombradores autopropulsades lleugeres, la percepció d'aquest plus comportarà l'obligació de finalitzar el servei i itinerari assignat dins de la seva jornada amb un rendiment normal i correcte, amb les tasques de manteniment preventiu del vehicle  realitzades (manteniment de nivells, greixatge, neteja de vehicles, imatge d'equip, etc.) a més de l'absència d'avaries provocades per falta o mal manteniment dels vehicles, i absència de sinistralitat als vehicles, i amb els informes control de ruta i treball complimentats.

En el maneig i cura dels vehicles hauran d'observar i seguir les especificacions tècniques i mecàniques dels vehicles i les indicades pel taller.

ARTICLE 34. DIETES

Quan el treballador sigui desplaçat per decisió de l'Empresa del seu centre de treball habitual meritarà una dieta que es fixa en 20,08€./diaris. Si tornés a pernoctar al seu domicili només meritarà mitja dieta.

En els anys de vigència successius s'aplicaran a aquella quantitat els increments per a aquells anys, reflectits al present Conveni.

ARTICLE 35. REBUT DE SALARIS

L'empresa reflectirà en nòmina degudament complimentades totes les retribucions que percep el treballador a qui se li haurà de lliurar el full de salari dins dels deu dies següents al del seu pagament. 

  

CAPÍTOL VII
DRET DE REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA

ARTICLE 36. REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA

a) Els membres del Comitè d'Empresa o Delegats de Personal disposaran de 5 hores més, respecte del crèdit horari que la llei els reconeix. Les hores esmentades constituiran el màxim hàbil per exercir les funcions representatives que comporti el càrrec i seran en tot cas justificades davant de la Direcció d'Empresa. Els Delegats de personal que tinguin torn de nit, gaudiran de les hores citades la nit anterior si la seva activitat representativa es desenvolupa al matí i la nit posterior si es desenvolupa a la tarda.

b) Els membres del Comitè d'Empresa o Delegats de Personal podran acumular mensualment entre ells el seu crèdit horari, prèvia notificació a l'Empresa.

c) L'empresa descomptarà en nòmina les quotes sindicals d'aquells treballadors que així ho autoritzin per escrit.

d) El membre del Comitè d'Empresa o Delegat de Personal que ho desitgi podrà acumular per trimestres el crèdit horari que li correspongui per tal de poder assistir a cursos o seminaris de formació, prèvia justificació del curs així com la seva assistència.

  

CAPÍTOL VIII
ALTRES DISPOSICIONS

ARTICLE 37. COMISSIÓ PARITÀRIA

1r.- Es crea una Comissió Paritària que estarà integrada per dos representants de l'Empresa i dos dels treballadors. Aquesta tindrà les següents funcions:

  • Vigilància del compliment del present conveni.
  • Interpretació de la totalitat dels preceptes del present conveni.
  • Intervenció en els processos d'adaptació i modificació del Conveni durant la seva vigència.
  • Intervenció en els processos de modificació substancial de condicions de treball individuals i col·lectives, i es resoldran en el seu cas positivament mitjançant acord d’aquest.
  • Intervenció en l'establiment de mesures dirigides a promoure la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'àmbit laboral.

2n.- Per al supòsit que no hi hagi consens en la Comissió Paritària, per a casos que la seva discrepància sigui de caràcter col·lectiu, aquesta podrà sotmetre la discrepància citada a arbitratge voluntari dels que es trobin regulats en negociació col·lectiva d'àmbit superior, així com a qualsevol altre sistema de resolució que s'estimi pertinent en cada cas concret.

La decisió de submissió o no de la Comissió Paritària haurà de ser evacuada per aquesta en el termini de 15 dies, des que es constati fefaentment la discrepància irresolta de què es tracti.

3r.- La Comissió Paritària acordarà el seu Reglament de funcionament en el terme de 3 mesos posteriors a la publicació del present conveni col·lectiu; i hi formarà part integrant amb el seu mateix valor i força normativa.

4t.- Durant el temps que la Comissió Paritària, per necessitats pròpies, es trobi reunida; els seus membres, en representació dels treballadors, tindran dret a les percepcions del seu salari íntegre, conforme a allò estipulat a la taula salarial d'aquest Conveni. Les hores esmentades no computaran a càrrec del crèdit horari representatiu.

ARTICLE 38. VINCULACIÓ A LA TOTALITAT

Les condicions pactades al present conveni formen un tot orgànic i indivisible i als efectes de la seva aplicació seran considerades globalment i en còmput anual, pel que no podran ser modificades, reconsiderades, renegociades o parcialment apreciades si es separen del seu context íntegre. Si es donen aquestes circumstàncies les parts es reuniran per tal de resoldre el problema plantejat.

ARTICLE 39. GARANTIES, COMPENSACIÓ I ABSORCIÓ DE MILLORES

Les condicions que s'estableixen al present Conveni tenen la consideració de mínimes i, en conseqüència, els treballadors que tinguessin reconegudes condicions que considerades en el seu conjunt, en còmput anual, fossin més beneficioses que les establertes en aquest Conveni per a la seva mateixa categoria professional se'ls mantindran i respectaran amb caràcter estrictament personal.

Les millores voluntàries que tingui actualment concedides l'Empresa podran ser absorbides per l'augment de salari que s'estableix al present Conveni. En el cas que les millores esmentades fossin superiors als augments concedits, s’absorbirà només la part que cobreixi els beneficis atorgats en aquest Conveni.

Les disposicions legals futures que suposin una variació econòmica en tot o algun dels conceptes retribuïts o suposi la creació d'altres de nous únicament tindran eficàcia si, considerats en la seva totalitat i el còmput anual, superessin el nivell d'aquest Conveni; en cas contrari, s’hauran d’entendre absorbides per les millores pactades en aquest.

ARTICLE 40. CIRCUMSTÀNCIES ESPECIALS

Les especials circumstàncies que incideixen en el servei de recollida d'escombraries, quan defineixen una tasca discontínua amb unes fases de major i menor treball i organització productiva segons l'època de l'any, aconsellen que l'empresa pugui procedir a una regulació de les jornades laborals i de l'organització del treball d’acord amb les mateixes necessitats i exigències de la tasca a desenvolupar.

Es fa expressa declaració que amb el pagament de les retribucions pactades no s'assumeixen més obligacions de treball que les que resulten de l'activitat anual tal com està dimensionada, i es consideren els salaris establerts, com a compensació a l'activitat més gran en l'època estival.

Qualsevol variació en el treball de caràcter habitual requerirà l'acceptació pels treballadors afectats, prèvia consulta amb la representació social.

ARTICLE 41. AFILIACIÓ I COTITZACIÓ A LA SEGURETAT SOCIAL

Dins dels 5 dies següents a l'ingrés de qualsevol treballador en l'Empresa, aquesta estarà obligada a lliurar una còpia o fotocòpia de l'alta del treballador a la Seguretat Social si aquest ho sol·licita. L'empresa mensualment exposarà fotocòpia del butlletí de cotització a la Seguretat Social al tauler d'anuncis del seu centre de treball.

ARTICLE 42. REVISIÓ MÈDICA

L'Empresa estarà obligada al compliment estricte pel que fa a revisions mèdiques dels continguts de la normativa sobre prevenció de riscos laborals.

Es procedirà a realitzar una revisió mèdica prèvia a la contractació de personal de nou ingrés i es guardarà especial confidencialitat dels resultats de les revisions esmentades i es lliuraran als treballadors afectats pels reconeixements esmentats els resultats en sobre tancat.

ARTICLE 43. PERSONAL AMB CAPACITAT DISMINUÏDA

El personal amb capacitat disminuïda per al seu treball, conseqüència de la pèrdua de facultats, podrà negociar amb l'empresa el canvi a un lloc de treball que s'adeqüi a les seves facultats reals. La sol·licitud es realitzarà per escrit i, en el supòsit de produir-se, els emoluments a percebre seran els del nou lloc de treball que exerceixi segons la categoria, i es respectarà l'antiguitat del treballador en aquell moment. La situació esmentada es posarà en coneixement de la representació dels treballadors.

ARTICLE 44. CANVI DE LLOC DE TREBALL

L'Empresa, per motius organitzatius o de producció, podrà canviar de lloc de treball al seu personal. Per al supòsit que el nou lloc desenvolupat tingui inferior nivell salarial, el treballador mantindrà el nivell salarial del lloc de treball d'origen. Si el nivell salarial és superior s'acollirà a aquest.

ARTICLE 45. PLUS DE TRANSPORT

S'abonarà en concepte de plus de transport en compensació de despeses extrasalarials les quantitats que per a cada categoria figuri a la taula salarial annexa.

Aquest plus, atesa la seva naturalesa compensatòria, es meritarà per dia treballat efectivament, per la qual cosa no serà procedent el seu abonament durant vacances.

Pel que fa al seu tractament en relació amb la seguretat social i càrrega fiscal, s’atendrà al que en cada moment determini la legislació vigent.

ARTICLE 46. CONCILIACIÓ VIDA FAMILIAR I LABORAL

S'ajustarà a allò disposat a la Llei de l'Estatut dels Treballadors, d'acord amb les modificacions introduïdes entre d'altres, per les lleis 39/99 i 3/07.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA.  Organització del Treball

L'organització del treball és facultat de l'empresa que l'ha d'exercitar amb subjecció a allò establert al conveni col·lectiu i altres normes aplicables. El treballador està obligat a complir les ordres i instruccions de l'empresari en l'exercici regular de les seves facultats organitzatives, i ha d'executar tots els treballs, operacions i activitats que se li ordenin dins del seu grup i nivell professional. Entre elles hi ha incloses les tasques complementàries que siguin necessàries per a la comesa del seu acompliment principal, o la cura i neteja de les màquines, eines i lloc de treball que tingui al seu càrrec durant la jornada de treball.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA

Les Taules salarials i annexos formen part del present Conveni i amb força d'obligar les parts.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA. TAMIB

Les parts signants del present conveni Col·lectiu accepten que les divergències que se suscitin en aquest siguin dirimides mitjançant els procediments que conté el II Acord Interprofessional sobre Renovació i Potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears, de 12 de gener de 2005, publicat en BOIB de 3/02/2005, amb l'abast previst en aquest.

Tot això sense perjudici d’allò establert a l'art. 6 del present conveni.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL QUARTA. NORMATIVA SUPLETÒRIA

En el no previst ni regulat en el present Conveni Col·lectiu, s'atendrà al contingut del Conveni Col·lectiu General del Sector de Neteja Pública Viària, Regs, Recollida de Residus i d'altres subscrit el 28 de juny de 2013.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL CINQUENA 

  1. Els treballadors que s'esmenten, a la firma del present Conveni Col·lectiu, seran reconvertits de la seva condició actual d'eventuals a la de fixos discontinus adscrits a la contracta fins a la seva finalització.

- Jorge Moll Fawns 

  1. El treballador que s'esmenta, també a la firma del present Conveni, serà reconvertit de la seva condició actual de fix discontinu a fix a temps complet adscrit a la contracta fins a la seva finalització.

- Ignacio Bonet Egea

DISPOSICIÓ ADDICIONAL SISENA. Grups Professionals

El personal es trobarà enquadrat als grups i nivells professionals corresponent que s'han descrit a l'Annex adjunt, en funció de les categories professionals que haguessin ostentat en el moment previ a la firma del present Conveni Col·lectiu.

El personal enquadrat en un grup, nivell professional i torn concret no podrà ser destinat a un altre grup, nivell o torn professional diferent de l'anterior, excepte a acord individual o col·lectiu, amb respecte als procediments legalment establerts per a aquests supòsits.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL SETENA

Existeix un Fons Social provinent del Conveni Col·lectiu anterior al present, la dotació del qual era de 950 euros, que es manté per a cada un dels anys de vigència del present Conveni.

El Reglament de funcionament i administració del referit Fons s'insereix com a annex al present Conveni Col·lectiu formant part d'aquest.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL VUITENA

Les parts signants del present Conveni acorden, en aplicació de l'article 85.3 c) de l'Estatut dels Treballadors, que se sotmetran per resoldre les discrepàncies que poguessin sorgir per a supòsits d'inaplicació de les condicions de treball, a les quals es refereix l'article 82.3 de l'Estatut dels Treballadors, als procediments regulats en el II Acord Interprofessional per a la renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació d'Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 18 de 3 de febrer de 2005 o acord que li substitueixi, amb les particularitats establertes en aquest conveni.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL NOVENA

Les parts expressament indiquen que en el text no s'han reflectit diferenciacions de gènere, per innecessàries, ja que en llengua espanyola, la utilització del gènere neutre engloba tant el masculí com el femení. Per la qual cosa en conseqüència així han d'interpretar-se els diferents articles del present Conveni Col·lectiu.

DISPOSICIÓ FINAL 1a

Formant part integrant del present Conveni s'adjunten els següents annexos:

  • Annex 1: Taules.
  • Annex 2: Quadres de prevenció
  • Annex 3: Grups Professionals
  • Annex 4: Reglament del fons social
 

DISPOSICIÓ FINAL 2a:

Ambdues parts encarreguen a la representació de l'empresa perquè efectuï els tràmits necessaris que donin lloc al registre i publicació del present conveni col·lectiu.

DISPOSICIÓ FINAL 3a.Reglament Comissió Paritària

1r. La Comissió Paritària estarà formada per dos representants de l'Empresa i uns altres dos dels treballadors.

Ambdós representants podran elegir suplents que puguin intervenir en lloc dels titulars, amb plenes facultats.

2n. La Comissió Paritària es reunirà orientativament cada tres mesos o quan ho vegi oportú en funció de la urgència o transcendència dels assumptes que hagi de tractar.

3r. Cada part de la Comissió Paritària elegirà un portaveu que serà el destinatari de les comunicacions que les parts es dirigeixin entre si.

4t. A les reunions de la Comissió Paritària podran assistir amb veu però sense vot assessors de les dues representacions.

DISPOSICIÓ DEROGATIVA

Amb la firma del present Conveni Col·lectiu i la seva entrada en vigor queda derogat el Conveni Col·lectiu de FCC, SA, per a la contracta de sanejament urbà de Ciutadella de Menorca, que va estar vigent fins el 31/12/2013.

TAULES SALARIALS 2014 CIUTADELLA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Extra

 

Extra

 

Plus

 

Hores

 

 

 

GRUPS PROFESSIONALS

S.Base

P.Nocturn

P.Penositat

P.Assistència

 

P.Transp.

Estiu-Nadal

 

Beneficis

 

Product.

 

Extres

 

Dia festiu

 

Grup 1 Comandaments Intermedis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nivell I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nivell II (Capatàs)

982,35

 

196,46

792,56

 

19,09

1.255,66

 

982,35

 

 

 

21,62

 

136,18

 

Grup 2 Administratius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nivell I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nivell II (Auxiliar Administratiu)

934,35

 

 

52,46

 

19,09

763,37

 

868,65

 

23,70

 

13,90

 

87,57

 

Grup 3 Operaris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nivell I (Mecànics)

966,00

241,51

193,18

718,27

 

19,08

1.191,77

 

968,64

 

 

 

21,36

 

134,52

 

Nivell II (Conductors)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A) Conductor palista

989,75

247,44

197,94

59,08

 

19,09

877,15

 

877,15

 

 

 

20,13

 

126,83

 

B) Cond. RD nit, Cond. RD dia

989,75

247,44

197,94

143,25

 

19,09

1.219,35

(n)

970,44

 

10,71

 

21,99

(n)

138,52

(n)

 

 

 

 

 

 

 

989,75

(d)

 

 

 

 

18,61

(d)

117,29

(d)

C) Cond. Neteja.nit, Cond.Neteja.dia

989,75

247,44

197,94

126,65

 

19,09

904,48

 

887,10

 

14,64

(n)

20,47

(n)

128,99

(n)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19,12

(d)

17,63

(d)

111,03

(d)

D) Cond.CL nit, Cond. CL dia

989,75

247,44

197,94

140,67

(n)

19,09

1.200,18

 

974,01

 

142,04

 

23,73

(n)

149,49

(n)

 

 

 

 

133,61

(d)

 

 

 

 

 

 

 

20,59

(d)

129,73

(d)

E) Cond. Escombradora

989,75

 

197,94

123,73

 

19,09

886,02

 

886,02

 

28,16

 

17,69

 

111,35

 

Nivell III (Peons)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A) (Peó RD nit, Peó RD dia)

894,56

223,65

178,92

141,27

 

19,09

1.124,74

(n)

894,56

(n)

13,84

 

20,12

(n)

126,73

(n)

 

 

 

 

 

 

 

894,56

(d)

 

(d)

 

 

17,04

(d)

107,35

(d)

B)(Peó Neteja Nit, Peó Neteja Dia)

894,56

223,65

178,92

52,22

(n)

19,09

776,03

(n)

761,14

(n)

20,26

(n)

18,40

(n)

115,91

(n)

 

 

 

 

52,46

(d)

 

778,63

(d)

763,74

(d)

24,13

(d)

15,81

(d)

99,58

(d)

   

ANNEX 2
NETEJA PÚBLICA CONDUCTOR

SERVEIS

ESCOMBRADA

AIGUALEIG

VESTUARI NO ANUAL

 

 

IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT

X

X

 

 

 

ANUAL - TEMPORADA FREDRA

CAÇADORA AMB REFLECTORS

X

X

JERSEI

T

T

CAMISA MÀNIGA LLARGA

T

T

PANTALONS REFLECTORS

T

T

ARMILLA ALTA VISIBILITAT

T

T

ANUAL - TEMPORADA CALOROS

CAM. M.C. REF.

T

T

ARMILLA ALTA VISIBILITAT

T

T

GORRA

T

T

PANT. REFLEC.

T

T

PROTECCIONS PERSONALS

GUANTS SERRATGE

X

X

GUANTS ANTITALL

X

 

CALÇAT SEGUR. S III

X

 

BOTES AIGUA

X

X

DAVANTAL

 

X

ELEMENTS PREVENCIÓ  EQUIP - VEHICLE

FARMACIOLA

X

X

EXTINTOR

X

X

TRIANGLE AVARIES

X

X

ESPURNEJANT

X

X

X: INDETERMINA   T: PER TEMPORADA (ANUAL)

RECOLLIDA DOMICILIÀRIA CONDUCTORS I PEONS

 

CONDUCTORS

 

PEONS

 

 

SERVEIS

RECOLLIDA

RENTAT

REP.

PERS. RENTADA

VESTUARI NO ANUAL

 

 

CONT.

CONT

 

IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT

X

X

X

X

X

ANUAL - TEMPORADA FRED

CAÇADORA AMB REFLECTORS

T

T

T

T

T

JERSEI

T

T

T

T

T

CAMISA MÀNIGA LLARGA

T

T

T

T

T

PANTALONS REFLECTORS

T

T

T

T

T

ARMILLA ALTA VISIBILITAT

T

T

T

T

T

TEMPORADA CALOROSA

CAMISA M. CURTA REFLECTORS

T

T

T

T

T

PANTALONS REFLECTORS

T

T

T

T

T

GORRA

T

T

T

T

T

ARMILLA ALTA VISIBILITAT

T

T

T

T

T

PROTECCIONS PERSONALS

GUANTS ANTITALL

X

X

 

X

 

GUANTS AIGUA LLARGS

 

 

X

 

X

GUANTS PROD. QUIM. LLARGS

 

 

 X

 

 

BOTES AIGUA S1

X

X

X

X

X

CALÇAT SEGUR. S3

X

X

 

 

 

PANTALLA FACIAL

 

X

 

X

 

GRANOTA D'AIGUA

 

 

 

 

X

DAVANTAL

 

 

X

 

X

ELEMENTS PREVENCIÓ  EQUIP - VEHICLE

FARMACIOLA

X

X

X

X

 

 EXTINTOR

X

X

X

X

 

TRIANGLE AVARIES

X

X

X

X

 

ESPURNEJANT

X

X

X

X

 

CONS

 

 

 

X

 

SENYAL PERILL INDEFINIT

 

 

 

X

 

T: PER TEMPORADA (ANUAL) X: INDETERMINAT 

NETEJA PÚBLICA PEÓ NETEJA

SERVEIS

ESCOMBRADA

AIGUALEIG

VESTUARI NO ANUAL

 

 

IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT

X

X

ANUAL - TEMPORADA FREDA

CAÇADORA AMB REFLECTORS

X

X

JERSEI

T

T

CAMISA MÀNIGA LLARGA

T

T

ARMILLA ALTA VISIBILITAT

T

T

PANTALONS

REFLECTORS

T

T

ANUAL - TEMPORADA CALOROSA

CAM. M.C. REF.

T

T

GORRA

T

T

ARMILLA ALTA VISIBILITAT

T

T

PANT. REFLEC.

T

T

PROTECCIONS PERSONALS

GUANTS SERRATGE

X

X

GUANTS ANTITALL

X

 

GUANTS AIGUA LLARGS

 

X

CALÇAT SEGUR. S III

X

 

BOTES AIGUA

X

X

DAVANTAL

 

X

ELEMENTS PREVENCIÓ  EQUIP - VEHICLE

FARMACIOLA

X

X

EXTINTOR

X

X

TRIANGLE AVARIES

X

X

ESPURNEJANT

X

X

X: INDETERMINAT T: PER TEMPORADA (ANUAL)

TREBALLS EN TALLER

SERVEIS

VESTUARI NO ANUAL

IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT

X

ANUAL 

GRANOTA POLIESTER COTÓ

T

JERSEI

T

PROTECCIONS PERSONALS

GUANTS ANTITALL

X

GUANTS PROD. QUIM.

X

CALÇAT SEGURETAT

X

PANT. I FILTRES PER A SOLD.

X

ADAPTADORS FACIALS

X

FILTRES I PROTEC. VIES RESP.

X

ULLERES CONTRA IMPACTES

X

ULLERES PROTECC. POLS

X

DAVANTAL CUIR

X

POLAINES I GUANTS CUIR

X

T: PER TEMPORADA (ANUAL) X: INDETERMINAT

 

ANNEX 3
GRUPS PROFESSIONALS CIUTADELLA

GRUPS PROFESSIONALS

Els treballadors s'enquadraran en grups professionals i nivells funcionals, l'endemà de la firma del present Conveni Col·lectiu d'acord amb el que es dirà a continuació. Correlativament, això tindrà el seu reflex retributiu a la taula annexa que s'adjunta.

GRUP PROFESSIONAL 1- COMANDAMENTS INTERMEDIS:

Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les següents tasques: vigilància, control, supervisió, coordinació, correcció i comandament, distribució de tasques i serveis, organització i direcció, i qualsevol altres necessàries i útils per al bon funcionament i desenvolupament dels treballs, incloses l'eventual execució de tasques de servei quan així s'estableixi; amb independència dels seus aspectes quantitatius o qualitatius referit tant a treballadors com a equips.

Així mateix podran dependre jeràrquicament d'un altre comandament intermedi, o superior a aquest, així com tenir jerarquia sobre treballadors del mateix o diferent grup professional.

Seran responsables davant els seus superiors de la correcta execució dels treballs i funcions assignades havent de vetllar per la bona imatge de l'Empresa i els seus treballadors.

Es trobaran adscrits a algun dels següents nivells:

Nivell I: S'enquadrarà en aquest nivell el personal amb màxima responsabilitat en els serveis, qui en posseirà els coneixements plens i màxima autonomia en la seva organització, i podrà, en els termes que li ha facultat la direcció de l'empresa, decidir i executar.

Es tracta d'un lloc de confiança.

En aquest moment no existeixen treballadors que s’hi puguin enquadrar, però hipotèticament s’hi podrien adscriure treballadors funcionalment assimilables a “Cap de Serveis”.

Nivell II A S'enquadrarà en aquest nivell de personal amb un nivell de responsabilitat important en els serveis, sense arribar a ser-ne el responsable màxim. En tindrà els coneixements plens i autonomia en la seva organització, i els prestarà en els termes que li hagi formulat la direcció de l'Empresa decidir i executar.

Es tracta d'un lloc de confiança.

En aquest nivell d'enquadrament, els treballadors amb la categoria d'“Encarregat” i “Cap de Taller”.

Nivell II B: S'enquadrarà en aquest nivell el personal amb responsabilitat en un servei, sector, zona o demarcació concreta que se li hagués assignat en els termes que l'hagués facultat la direcció superior. Es tracta també d'un lloc de confiança.

En aquest nivell s'enquadrarien els treballadors amb la categoria actual de “Capatàs”.

GRUP PROFESSIONAL 2 - ADMINISTRATIUS

Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les següents funcions:

- Execució, intervenció i auxili complet o no de tasques administratives d'una o diverses seccions del departament d'administració.

- Per intervenir i executar aquelles tasques administratives que se li encomanin, haurà de tenir capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.

Es trobessin adscrits a algun dels següents nivells:

Nivell I: S'enquadrarà en aquest nivell el personal que, amb coneixements plens de l’executòria a totes les àrees, les executi amb autonomia i correcció, en els termes que l'hagués facultat la direcció superior.

En aquest nivell s'enquadrarien els treballadors amb la categoria actual d'“Oficial Administratiu”.

Nivell II: S'integrarà en aquest nivell el personal que amb coneixements suficients de l'executòria administrativa en les seves diferents àrees, les executi regularment encara que necessiti orientació o supervisió de la seva direcció superior.

En aquest nivell s'enquadrarien els treballadors amb la categoria actual d'“Auxiliar Administratiu”.

GRUP PROFESSIONAL 3- OPERARIS:

Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre directament o indirectament a una o algunes de les següents funcions:

- Conducció, maneig i utilització de vehicles de qualsevol tipus o tonatge, juntament amb els seus mecanismes i accessoris annexos.

- Maneig, utilització i ús d'eines, màquines, útils o materials amb independència de la funció que poguessin tenir en relació amb:

Escombrat, neteja, reg, decapat, neteja, recollida, transport, càrrega, descàrrega, poda, tall, plantat, afilat, excavat, manteniment, reparació, construcció, pintat, així com a qualssevol altres que poguessin aparèixer directament o indirectament relacionada amb les tasques mediambientals de l'àmbit d'aplicació del present Conveni Col·lectiu, amb independència del medi físic o forma que es desenvolupin.

- Hauran de tenir en el seu cas les capacitacions i acreditacions teòriques i pràctiques que els habilitin per als manejos i execucions de les tasques que així ho exigeixin.

Els treballadors adscrits en aquest grup s'organitzaran en nivells, segons la complexitat i la qualificació necessària per al desenvolupament de les seves funcions, així com per la tipologia de treball:

Nivell I: El personal que s'integri en aquest nivell efectuarà bàsicament les tasques que es derivin del manteniment i conservació dels vehicles, màquines o eines existents, tant si requereixen elements de taller o no, o impliquin sortida a la via pública o no.

En aquest nivell s'enquadraran aquells treballadors amb la categoria actual de “Mecànic”.

Nivell II: El personal que s'integri en aquest nivell efectuarà les tasques de conducció i maneig amb totes les seves variants de qualsevol dels vehicles o màquines que es poguessin destinar als serveis mediambientals directes o indirectes (Neteja viària, recollida, clavegueram, regs, etc.) tant en cabina com a terra.

Tindrà els coneixements necessaris per executar tota classe de manteniment i conservació dels vehicles inclosos aquells que requereixin elements de taller, a més de la neteja de la cabina.

Hauran d'estar en possessió del carnet de conducció “C” o superior i acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que assegurin l’eficàcia plena en les seves intervencions.

Tindrà al seu càrrec la conducció i conservació del vehicle o màquina, i s’haurà de responsabilitzar del seu entreteniment i s’haurà de coordinar amb el personal de l'equip del qual formi part.

Les seves funcions consistiran normalment en el manteniment i conducció de vehicles de gran tonatge de neteja pública, recollida domiciliària, selectiva, reg, etc.

Aquest nivell, atesa la diversitat de funcions existents, es dividirà en 5 subnivells: A,B,C,D i E.

Cada subnivell, amb independència de la unitat de pertinença al mateix nivell i grup professional, té especificitat pròpia.

En el subnivell A s'enquadraran aquells treballadors amb categoria actual de: “Conductor de pala”.

En el subnivell B, aquells treballadors amb categoria actual de: “Conductor recollida nit” i “Conductor recollida dia”.

En el subnivell C, aquells treballadors amb categoria actual de: “Conductor neteja nit” i “Conductor neteja dia”.

En el subnivell D, aquells treballadors amb categoria actual de: “Conductor càrrega lateral nit” i “Conductor càrrega lateral dia”.

En el subnivell E, aquells treballadors amb categoria actual de: “Conductor escombradora”.

Nivell III: S'enquadren en aquest nivell el personal que, adscrit a serveis mediambientals, no executi tasques de conducció de cap vehicle, i que estigui integrat o no en equip amb altres treballadors.

Aquest nivell es diferenciarà en dos subnivells en funció dels treballs que normalment executi el treballador.

A) Els treballadors que donin servei a Recollida domiciliària de residus i mecànics.

B) Els treballadors que donin servei a Neteja pública.

En el subnivell A s'enquadraran aquells treballadors amb categoria actual de: “Peó Recollida Nit”, “Peó Recollida dia” i “Mecànic”.

En el subnivell B s'enquadraran aquells treballadors amb categoria actual de: “Peó Neteja nit” i “Peó neteja dia”.

 

ANNEX 4
Reglament de Funcionament i de concessió d'ajuts del Fons Social – Conveni Col·lectiu: ciutadeLlA de l'illa de menorca

ARTICLE.- 1r Comissió d'Administració del Fons Social

1r Existeix una Comissió d'Administració del Fons Social creada en el seu dia que es mantindrà en funcions durant la vigència del present Conveni i possibles pròrrogues que s’acordin.

2n La Comissió d'Administració està formada per tres treballadors integrants del Comitè d'Empresa; a més d'un representant de l'Empresa. Aquesta Comissió té autonomia per administrar les dotacions econòmiques establertes respectant el present Reglament. Orientativament es reunirà cada trimestre.

3r El seu règim de funcionament correspondrà a decisions adoptades per majoria simple de cadascuna de les seves respectives parts integrants: treballadors i empresa. S'aixecarà acta de les seves decisions amb especificació de vots particulars si n'hi hagués.

L'Acta aixecada identificarà el treballador concret beneficiari i l'ajuda concedida.

La Comissió d'Administració examinarà la documentació aportada per a la concessió de l'ajuda així com les exigències que corresponguin per a cada cas d'acord amb el present Reglament. Les decisions negatives seran raonades succintament.

4t La Comissió d'Administració, davant d'una petició, examinarà amb caràcter previ si existeix o no dotació econòmica per a aquesta, i la rebutjarà de ple si no hi hagués prou dotació.

Per al supòsit de sol·licituds simultànies que en fessin impossible l’aprovació total, la Comissió valorarà successivament els aspectes següents: 

  • El no accés anterior a qualsevol ajuda del Fons.
  • El menor nombre d'accessos al Fons.
  • La denegació anterior de la mateixa ajuda.
  • L'antiguitat més gran a l'Empresa.

 Article.- 2n L'Empresa

1r L'Empresa rebrà les Actes amb la concessió d'ajuts, a partir de les quals, previ examen d'existència de Fons, n’ordenarà els abonaments a favor de les persones beneficiàries.

2n L'Empresa complirà amb els pagaments acordats per la Comissió d'Administració fins al límit total de les dotacions anuals del Fons Social, per sobre del qual cessarà la seva obligació.

L'Empresa retornarà a la Comissió d'Administració aquelles Actes en què se superessin els fons existents o que no s'ajustessin al present Reglament, que haurà d'actuar en conseqüència.

En cap supòsit, l'Empresa no efectuarà pagaments a compte d'exercicis futurs.

Article.-  3r El Treballador

1r El treballador haurà de sol·licitar l'ajuda mitjançant el model normalitzat de sol·licitud, i haurà d’aportar els documents originals que acreditin els requisits exigits. També haurà d'aportar la documentació complementària que se li requereixi.

2a El treballador quedarà inhabilitat per percebre ajuts, en cas d'haver incorregut en falsedats o ocultacions sobre elements rellevants per a la concessió de l'ajuda.

El treballador haurà de tornar aquells ajuts obtinguts fraudulentament, i s’autoritzarà expressament l'Empresa perquè procedeixi a descomptar-los en nòmina fins a la seva total satisfacció.

Article.-  4t Ajuts

Els tipus d'ajuts que s'enuncien seran aplicables en tant que ho sigui el Conveni Col·lectiu del qual emana el present Reglament. 

  1. Ajuda per a l'obtenció del carnet de conduir.
  2. Ajuda per a l'assistència a guarderia infantil.
  3. Ajuda per a tractament odontològic.
  4. Ajuda per a reposició d'ulleres de llarga vista.

1) Ajuda per a l'obtenció del carnet de conduir 

La suma anual dels ajuts no sobrepassarà els 500€.

L'ajuda per a l'obtenció del permís “B” serà de 100€; per a l'obtenció del permís “C”, 150€. Ambdós ajuts són per a una sola vegada.

2) Ajuda per a l'assistència a guarderia infantil 

L'ajuda de 50€ correspondrà per a l'assistència a guarderia infantil a  nens de 0 a 3 anys, ja sigui pública o privada. Se satisfarà per una sola vegada durant l'any natural.

3) Ajuda per a tractament odontològic

El tractament odontològic serà del tipus següent:

            a) obturacions

            b) desvitalitzacions

            c) pròtesi de qualsevol tipus

Els ajuts seran de 15 €, 40€ i 60€ respectivament per als apartats a), b) i c).

4) Ajuda per a reposició d'ulleres de llarga vista

L'ajuda només empararà la reposició de vidres i serà d’un màxim de 50€ a l'any. Per accedir a una segona ajuda s'haurà d'aportar documentació que acrediti la variació del defecte respecte de la situació anterior que obligui la seva correcció.

Article 5è .- Gestió i Seguiment

1r Per poder accedir a qualsevol dels ajuts el treballador haurà de posseir la condició de fix de plantilla amb un mínim de treball efectiu desenvolupat a l'Empresa de 12 mesos complets. La destinació de l'ajuda estarà vinculada a una despesa ja efectuada pel treballador beneficiari d’aquesta, l'objecte de la qual sigui cobrir necessitats personals o de fills en els casos dels ajuts 2 i 3 de l'art. 4t.

2n La dotació del Fons Social per al present any 2014 serà de 950,0 euros.