Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 11284
Reglament regulador de l’ús dels espais situats a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres com a Casal d’Entitats. Aprovació definitiva i publicació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. En data 27 de maig de 2016, el Ple del Consell Insular d’Eivissa va aprovar inicialment el Reglament regulador de l’ús dels espais situats a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres com a Casal d’Entitats.

2. Aquest Reglament es va sotmetre a informació pública i audiència a les persones interessades, perquè en el període de 30 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) poguessin presentar-hi reclamacions, objeccions i suggeriments, tot de conformitat amb l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL) i l’article 102 de la Llei 20/2006, 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRIB). L’anunci corresponent es va publicar en el BOIB núm. 73 de 11 de juny de 2016, en el taulell d’anuncis de la Corporació i a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es).

3. En data 5 de juliol de 2016 va tenir entrada informe d’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona (IBD), evacuat a l’empara de l’article 7 g de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, el qual efectua recomanacions de caire lingüístic als articles 4 i 11 que en cap cas no alteren el contingut del text.

4. Atès que ha acabat amb escreix el termini d’informació pública i audiència als interessats, sense que s’hi hagin presentat al·legacions, d’acord amb els articles esmentats s’entén aprovat definitivament el Reglament regulador de l’ús dels espais situats a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres com a Casal d’Entitats, sense necessitat d’un nou acord exprés.

Per tot l’anterior, seguidament es publica el text íntegre del Reglament regulador de l’ús dels espais situats a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres com a Casal d’Entitats, que incorpora ja les recomanacions de l’IBD i que passa a tenir la següent redacció:

“Reglament regulador de l’ús dels espais situats a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres com a Casal d’Entitats

Exposició de motius

L’Edifici Polivalent de Cas Serres, propietat del Consell d’Eivissa, és un immoble situat al carrer d’Ernest Ehrenfeld, 2, a la barriada de Cas Serres, terme municipal d’Eivissa, i té la qualificació jurídica de bé de domini públic, servei públic.

L’aleshores Consell Insular d’Eivissa i Formentera va construir l’edifici en 1988 i acull diferents serveis com l’auditori i la Biblioteca Pública Insular d’Eivissa. A més durant anys ha estat la seu de l’Escola de Turisme, s’hi va ubicar provisionalment el Conservatori Professional de Música i Dansa de les Illes Balears o s’hi impartien les classes de la UNED.

Recentment s’ha reformat l’edifici i és necessari que es regulin els nous usos a què estarà destinada part de l’edifici, en concret la primera planta (amb una superfície total de 1.148,88 m2), amb l’objectiu principal de fomentar la trobada, la informació, la comunicació, la difusió i la producció cultural i social de la població en general i de les seues entitats, afavorir la seua formació i promoure l’associacionisme i la cohesió social a l’illa d’Eivissa.

L’article 4 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, atribueix a les entitats públiques de caràcter territorial, i dins d’aquestes a les illes, la potestat reglamentària i d’autoorganització. I és en aquest marc en què el Consell d’Eivissa vol desplegar la seua acció de foment, mitjançant la cessió voluntària de l’ús esporàdic i puntual dels espais esmentats i dels equipaments que es troben a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres.

Amb l’objectiu que aquest espai sigui un lloc de trobada i d’intercanvi, el Consell d’Eivissa (CIE) vol oferir a la ciutadania uns espais adequats per a l’atenció i els serveis a col·lectius de caràcter cívic i/o social sense ànim de lucre, i correspon al CIE decidir quines entitats i associacions podran ser beneficiàries de la cessió atenent a criteris objectius i de disponibilitat d’espais, i sobre la tutela i la fixació de les normes bàsiques d’organització, sense perjudici de l’autonomia que aquestos col·lectius puguin tenir, i és per això que es crea el Casal d’Entitats, i es regula l’ús dels espais situats a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres (TM d’Eivissa).

 

Capítol I
Disposicions generals

Article 1

Objecte

Aquest Reglament té per objecte la regulació de:

a) La gestió de l’anomenat Casal d’Entitats, amb la finalitat de promoure la participació ciutadana, potenciar la cohesió social i millorar el desenvolupament social, cultural i d’oci a l'illa d’Eivissa.

b) La cessió esporàdica i temporal de l’ús dels espais i les instal·lacions que integren la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres, que conformen l’esmentat Casal d’Entitats i que es detallen a l’article 2 d’aquest Reglament.

c) L’aprofitament i l’ús dels recursos materials disponibles.

Article 2

Situació, descripció i distribució dels espais del Casal d’Entitats

El servei anomenat Casal d’Entitats està ubicat a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres (carrer d’Ernest Ehrenfeld, 2, barri de Cas Serres, terme municipal d’Eivissa), propietat del Consell d’Eivissa, que es distribueix de la següent forma:

DEPENDÈNCIES OBJECTE DE CESSIÓ

SUPERFÍCIE

DESPATX 1

6,57 m²

AULA 1

73,73 m²

AULA 2

46,87 m²

AULA 3

46,87 m²

AULA 4

47,94 m²

AULA 5

48,62 m²

AULA 6

13,85 m²

AULA 7

31,01 m²

AULA 8

21,98 m²

AULA 9

30,11 m²

AULA 10

18,80 m²

AULA 11

18,98 m²

AULA 12

18,52 m²

AULA 13

19,99 m²

AULA 14

93,93 m²

AULA 15

95,49 m2

Espais annexos:

DEPENDÈNCIA

SUPERFÍCIE

LAVABOS MASCULINS

18,31 m²

LAVABOS FEMENINS

19,10 m²

VESTÍBUL

30,02 m²

PAS GALERIA

154,81 m²

PASSADÍS

16,85 m²

TERRASSA EXTERIOR TRANSITABLE

276,53 m2

TOTAL PLANTA PIS

1.148,88 m²

 

 

Article 3

Funcions

Les principals funcions del Casal d’Entitats són:

  1. Facilitar espais de treball i de reunió, així com la infraestructura bàsica per a la gestió i la producció d’activitats socioculturals.
  2. Fomentar la participació ciutadana i el desenvolupament d’activitats de caràcter sociocultural.
  3. Ser un lloc de trobada i de relació d’entitats.

Article 4

Subjecte i requisits de les persones sol·licitants

4.1.- Podran fer ús del Casal d’Entitats, així com dels recursos materials disponibles, totes les associacions i les entitats sense finalitat de lucre, les persones físiques i jurídiques, així com les institucions públiques, que vulguin desenvolupar en aquests espais activitats apropiades al seu ús i instal·lacions, i que ho sol·licitin pel procediment establert en aquest Reglament i compleixin els requisits que es fixen en aquesta norma.

Es considera que una entitat o associació no té ànim de lucre encara que desenvolupi una activitat econòmica si el fruit d’aquesta activitat es destina, únicament i exclusivament, al compliment de les finalitats d’interès general establertes en els seus estatuts, sense repartiment o en benefici, directe o indirecte, dels associats o de tercers.

Les associacions i les entitats ciutadanes constituïdes per a la defensa dels interessos generals i sectorials de la ciutadania podran fer ús dels espais del Casal d’Entitats sempre que les activitats o els actes que s’hi vulguin celebrar estiguin directament relacionats amb els seus objectius i sempre que la disponibilitat d’aquests espais així ho permeti.

4.2.- Requisits de les persones sol·licitants:

Als efectes d’aquest Reglament serà necessari que les persones sol·licitants tenguin per objecte la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials de la ciutadania i, en particular, s’entendrà que compleixen aquest requisit:

  1. Les associacions i les entitats sense afany lucratiu domiciliades a l’illa d’Eivissa que tenguin com a finalitat la promoció i la difusió de les activitats artístiques, culturals, educatives, esportives, juvenils, de lleure i, en general, de l’àmbit social de l’illa d’Eivissa, i de fomentar la participació i l’associacionisme.
  2. Les persones físiques i jurídiques que organitzin activitats a Eivissa o per Eivissa que tenguin com a finalitat la promoció i la difusió de les activitats artístiques, culturals, educatives, esportives, juvenils, de lleure i, en general, de l’àmbit social de l’illa d’Eivissa, i de fomentar la participació i l’associacionisme.
  3. El Consell d’Eivissa i els seus departaments, així com altres institucions de l’illa d’Eivissa, per al desenvolupament d’activitats artístiques, culturals, educatives, esportives, juvenils, de lleure i, en general, de l’àmbit social.

Article 5

Finalitats i usos dels espais del Casal d’Entitats

El Casal d’Entitats disposa d’espais per a la cessió compartida a les persones, les associacions, les entitats i les institucions descrites a l’article 4 per organitzar activitats atenent a les seues finalitats.

Es compta amb espais polivalents que es poden fer servir com a:

  • Aules de formació per a la realització de cursos, tallers, xerrades, proves d’avaluació, etc.
  • Aules d’assaig multifuncionals, pensades especialment per a activitats com el teatre, la dansa, l’expressió corporal, etc.
  • Aules d’assaig musical, per a grups reduïts de música o solistes.
  • Despatxos per a ús com a seu social, administració, atenció a les persones, etc.

Cada associació, entitat o persona farà ús dels espais durant els dies i els horaris que li siguin autoritzats en funció de les seues necessitats.

El Consell Insular d’Eivissa vetllarà perquè no es faci ús de les instal·lacions per a la realització d’activitats de caràcter industrial, comercial o religiós, que no tenguin per objecte la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials de la ciutadania, ni aquelles de contingut antidemocràtic, incívic, discriminatori, sectari i xenòfob.

El Consell d’Eivissa podrà desestimar totes aquelles sol·licituds que segons el seu parer no s’ajustin als objectius del Casal d’Entitats i als seus espais, o que puguin posar en perill les instal·lacions i el seu personal o equipaments.

 

Capítol II
Procediment i tramitació de les sol·licituds de cessió

Article 6

Sol·licitud de cessió per a l’ús dels espais

Per utilitzar els espais del Casal d’Entitats, serà necessari presentar una sol·licitud d’ús d’espais, segons el model que figura com a annex d’aquest Reglament i degudament emplenada, a través del Registre General del Consell d’Eivissa

Aquest model es trobarà habilitat com a formulari a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa: www.conselldeivissa.es.

La presentació de la sol·licitud implicarà la plena acceptació de les condicions fixades en aquest Reglament i de les que específicament es puguin establir en la resolució corresponent.

La persona o les persones responsables de resoldre les sol·licituds podran demanar l’ampliació de la informació aportada en aquells casos en què es consideri necessària.

Article 7

Tipus de cessió dels espais i terminis de resolució

En funció de la tipologia de sol·licitant i de l’activitat a realitzar, es podrà optar a un tipus de cessió d’espai habitual o esporàdic.

  1. Cessió per a ús habitual

Podran optar a aquest tipus de cessió les entitats i les associacions que figuren a l’article 4 que sol·licitin l’ús dels espais del Casal d’Entitats com a seu social.

Aquest tipus de cessió tendrà vigència anual amb possibilitat de pròrroga per un any més, amb sol·licitud prèvia amb una antelació d’un mes a la data de finalització i sempre que no hi hagués cap tipus de queixa, ni s’hagi constatat un mal ús o un ús incorrecte dels espais cedits.

La Comissió de Direcció del Casal d’Entitats serà l’encarregada d’aprovar la sol·licitud d’ús de les instal·lacions en el termini màxim de vint dies hàbils des de l’entrega de la sol·licitud, atenent als requisits de les activitats i de les persones o les entitats sol·licitants recollits en l’article 4 del present Reglament i als següents criteris:

  • La disponibilitat d’espais, materials i recursos humans existents en el moment de la sol·licitud.
  • L’interès cultural i/o social de les activitats.
  • La trajectòria de les entitats o les associacions.
  • L’ordre de presentació de la sol·licitud.

Les autoritzacions sempre estaran supeditades a la seua possible utilització per part del Consell d’Eivissa, que tendrà preferència a l’hora de disposar-ne en cas de necessitat.

  1. Cessió per ús esporàdic

Podran optar a l’ús esporàdic les entitats i les persones descrites a l’article 4 que utilitzin el Casal d’Entitats de manera esporàdica per portar a terme un projecte o una activitat en concret.

Les sol·licituds d’ús esporàdic d’espais, les resoldrà la persona responsable del Casal d’Entitats que designi la consellera o el conseller responsable del Departament que gestioni les matèries d’educació, patrimoni, cultura,esports i/o joventut, d’entre el personal adscrit al departament. Aquesta persona responsable haurà de resoldre les sol·licituds en estricte ordre cronològic d’arribada en el termini de deu dies hàbils, atenent als requisits de les persones o les entitats sol·licitants establerts al present Reglament, a les característiques de les activitats i als següents criteris:

  • La disponibilitat d’espais, materials i recursos humans existents en el moment de la sol·licitud.
  • L’interès cultural i/o social de les activitats.
  • La trajectòria de les entitats o les associacions.
  • L’ordre de presentació de la sol·licitud.

Les autoritzacions sempre estaran supeditades a la seua possible utilització per part del Consell d’Eivissa, que tendrà preferència a l’hora de disposar-ne en cas de necessitat.

Article 8

Cessió d’equipament audiovisual, multimèdia i altres

8.1.- Condicions i procediment de la cessió

Per al desenvolupament de les activitats de les entitats, les associacions i les persones usuàries que tenguin aprovada una cessió d’ús dels espais, el Casal d’Entitats posa a la seua disposició, en règim de cessió d’ús, els recursos, els serveis i els equipaments que figuren en aquest article. La utilització de l’equipament es realitzarà sempre al Casal, dins els espais cedits per al seu ús.

Pel que fa a les entitats, les associacions i les persones usuàries que sol·licitin una cessió d’ús esporàdica, hauran de demanar a la mateixa sol·licitud els recursos i l’equipament necessari per al desenvolupament de l’activitat.

Pel que fa a les entitats, les associacions i les persones usuàries que tenguin aprovada una cessió d’ús habitual, hauran de sol·licitar l’equipament en el moment que el necessitin i sempre amb la suficient antelació, especificant l’activitat per a la qual se sol·licita.

El Casal d’Entitats disposarà d’un formulari de cessió d’ús que s’ha d’omplir, una vegada autoritzada la cessió d’ús de l’equipament, en el moment de la cessió i prèviament al pagament de la taxa corresponent, segons el tipus d’equipament i el temps de cessió, i entregar-lo a la persona responsable del Casal.

Les entitats, les associacions o les persones autoritzades a usar equipament tenen l’obligació de tornar-lo en les mateixes condicions físiques en què es va entregar i igualment tenen l’obligació d’indicar qualsevol incidència o desperfecte que hagi pogut patir l’equipament, i hauran de respondre a les despeses econòmiques que pugui ocasionar la reparació dels desperfectes o les alteracions dels béns objecte de cessió, provocades per conductes doloses o negligents de les entitats, les associacions o les persones autoritzades al seu ús.

8.2.- Equipament i recursos disponibles per a la cessió d’ús:

  • Equip de so
  • Equip de videoconferència
  • Ordinador
  • Pantalla
  • Projector d’imatge
  • Reproductor de DVD i CD
  • Taquilles
  • Televisor

Així mateix, les entitats, les associacions i les persones usuàries tendran a la seua disposició altres recursos com fotocopiadora, impressora i accés a Internet per facilitar el seu treball, per la qual cosa no es permetrà en cap cas el seu ús per a finalitats personals.

Per a la utilització de la fotocopiadora i de la impressora s’han de seguir les instruccions de la persona responsable del Casal. Aquest equipament només podrà ser manipulat pel personal del Consell d’Eivissa.

Pel que fa als ordinadors, se cedeixen per a finalitats relacionades amb el desenvolupament de les activitats per a les quals s’hagi sol·licitat l’ús d’espais, es facilitaran amb una configuració bàsica i disposaran de les eines ofimàtiques bàsiques i d’accés a Internet. En cap cas no s’hi podrà emmagatzemar informació, realitzar modificacions en la configuració dels equips, dels arxius o dels programes propis del sistema, ni instal·lar-hi programari propi. El Casal d’Entitats no es fa responsable de la pèrdua d’informació, ni de l’ús que altres usuaris puguin fer de la informació que hagi quedat a l’equip per incompliment de les normes establertes en aquest Reglament.

8.3.- Accés a Internet

El Casal d’Entitats posa a disposició de les entitats, les associacions i les persones usuàries que tenguin autoritzada una cessió d’ús dels espais, el servei d’accés a Internet per a finalitats relacionades amb el desenvolupament de les activitats per a les quals s’hagi sol·licitat l’ús d’espais. A més proporciona accés a Internet mitjançant cobertura wireless (WIFI) perquè les persones usuàries puguin accedir-hi amb els seus dispositius portàtils.

Internet és un recurs d’accés a la informació, a la investigació, a l’aprenentatge i al lleure, i des del Casal d’Entitats està prohibit accedir a pàgines web amb continguts pornogràfics, racistes, xenòfobs, sexistes, violents o terroristes, o que atemptin contra els drets humans. A tal efecte, el Casal d’Entitats es reserva el dret a bloquejar determinades pàgines i aplicacions considerades no aptes per a l’ús en aquest espai, així com a denegar o interrompre l’accés a les persones usuàries que facin un ús inadequat d’aquest servei.

El Casal d’Entitats declina qualsevol responsabilitat deguda a possibles danys, pèrdues o corrupció de dades, desconnexions, velocitat de transmissió o caigudes de xarxa, així com perjudicis a la persona usuària per part d’un ús incorrecte d’aquest servei.

 L'entitat, l’associació o la persona autoritzada es compromet a respectar en tot moment la legislació vigent en matèria de propietat intel·lectual i a fer un ús adequat del servei i és l’única responsable de la informació que pogués recuperar o a la qual pugui accedir a través d’Internet.

Es prohibeix expressament l’ús d’aquest recurs amb propòsits fraudulents que suposin la violació de qualsevol de les lleis vigents (nacionals i estrangeres).

8.4.- Armariets

Tendran dret a l’ús d’un armariet les entitats i les associacions mencionades a l’article 4 que tenguin autoritzat l’ús habitual d’un espai del Casal d’Entitats.

La clau de l’armariet s’entregarà en el moment de la cessió de l’espai i s’haurà de retornar al personal del Consell d’Eivissa una vegada finalitzat el període de cessió de l’espai, completament buit i en perfectes condicions per al seu ús.

Si l’entitat o l’associació que té cedit un espai per a ús habitual necessités algun armariet més, se sol·licitarà segons el procediment per sol·licitar qualsevol altre equipament. Procediment que també seguiran les entitats, les associacions o les persones que sol·licitin la cessió d’ús esporàdic dels espais del Casal d’Entitats.

Article 9

Horaris i calendari

Una vegada aprovat el Reglament, la comissió de direcció del Casal d’Entitats acordarà i anunciarà la utilització, l’horari i el calendari d’usos dels espais, els quals s’indicaran en un lloc ben visible de l’Edifici Polivalent de Cas Serres, així com en la web del Consell d’Eivissa.

Una vegada aprovat l’horari i el calendari d’usos del Casal d’Entitats, excepcionalment, la comissió de direcció podrà permetre l’ús fora d’horari i/o del calendari d’atenció al públic acordat.

Article 10

Organització de les instal·lacions i òrgans gestors

S’encarregaran de l’organització i el funcionament els següents òrgans gestors del Casal d'Entitats:

a. Una persona responsable del Casal d’Entitats que designi la consellera o el conseller responsable del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut d’entre el personal del citat departament.

Les funcions de la persona responsable del Casal d’Entitats seran les d’encarregar-se de la gestió i el funcionament diari del casal i, en concret, les següents:

  • Resoldre les sol·licituds de cessió d’ús esporàdic dels espais.
  • Presidir i convocar la comissió de direcció del Casal.
  • Informar les sol·licituds que es presentin.
  • Vetllar pel bon funcionament del servei.
  • Coordinar el personal al servei del Casal.
  • Elaborar les taxes corresponents.
  • Acordar la resolució de les incidències i altres.

b. La comissió de direcció del Casal d’Entitats. Es tracta d’un òrgan col·legiat integrat per les següents persones:

- La persona responsable del Casal d’Entitats, designada a l’efecte per la presidència del Consell Insular, segons la proposta de la consellera executiva o del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, que actuarà com a president/a.

- Un/a tècnic/a del Departament de Transparència, Participació, Bon Govern, TIC, Treball i Formació, que actuarà de secretari/ària.

- Un/a tècnic/a del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions.

- Tres persones que representin la diversitat dels col·lectius del món social i cultural de l’illa d’Eivissa proposades per la consellera executiva o pel conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut.

La presidència del Consell Insular d’Eivissa nomenarà els vocals, a proposta de cada un dels departaments representats en la comissió.

Els seus vocals tendran veu i vot a les reunions. Les decisions en aquestes reunions es prendran per decisió de la majoria de vots. En cas d’empat, la persona responsable del Casal d’Entitats tendrà vot de qualitat per decidir el desempat.

La funció de la comissió de direcció del Casal d’Entitats serà la d’establir les línies de gestió i de funcionament del Casal d’Entitats, en concordança amb el que s’estableix en el present Reglament, i en concret les següents:

  • Examinar les sol·licituds de cessió d’ús.
  • Acceptar o denegar la cessió de l’ús habitual.
  • Aprovar la memòria anual del Casal.
  • Tractar i decidir sobre els temes que els seus components duguin al si de la comissió.
  • Entregar, anualment abans de finalitzar l’exercici, a la consellera o al conseller del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura,Esports i Joventut una memòria d’activitats i usos del Casal.

Capítol III
Drets i deures

Article 11

Drets i deures de les persones usuàries

Les entitats i les persones autoritzades a fer ús de les instal·lacions del Casal d’Entitats gaudiran en tot cas dels drets següents:

  • A disposar de les instal·lacions en bon estat de manteniment i neteja.
  • A rebre l’espai autoritzat en condicions adequades per a la realització de l’activitat que s’hi vulgui dur a terme.
  • A disposar de tots els mitjans materials, tècnics i humans disponibles que s’hagin autoritzat d’acord amb la sol·licitud prèvia.

D’altra banda, les entitats i les persones autoritzades a utilitzar el Casal d’Entitats s’obliguen a l’acompliment dels següents deures:

  1. De fer un bon ús de les instal·lacions i els espais autoritzats, d’acord amb les condicions establertes en aquest Reglament i en l’autorització corresponent.
  2. De mantenir les instal·lacions en el mateix estat en què es trobaven abans d’utilitzar-les. Per això haurà d’assumir qualsevol desperfecte ocasionat a les instal·lacions o al material que hi hagi utilitzat, sense perjudici d’exigir en alguns casos pòlissa d’assegurança. L’entitat sol·licitant i, en el seu defecte, la persona que la representi reposaran aquells materials o infraestructures que resultin malmeses.
  3. De respectar l’aforament d’espais, el control del qual serà responsabilitat de l’entitat sol·licitant. Així mateix, la persona sol·licitant haurà de garantir l’ordre durant l’ús i respondre de tots els aspectes organitzatius.
  4. De retirar els béns i el material propi, una vegada acabat l’ús de l’espai.
  5. De respectar les normes de funcionament intern de l’Edifici Polivalent, així com totes les seues instal·lacions i equips, havent d’atendre en tot moment les indicacions, les normes i les observacions tramitades des del Consell d’Eivissa.
  6. De complir l’horari autoritzat.
  7. De pagar les taxes que s’estableixen a l’ordenança fiscal corresponent, així com de pagar de la fiança determinada en el present Reglament.
  8. De complir les normes de bona convivència, evitant remors, molèsties o perjudicis a la resta d’usuaris del Casal d’Entitats.
  9. De comunicar al personal encarregat de les instal·lacions qualsevol incidència que pugui dificultar el bon funcionament del servei.
  10. D’incloure l’escut del Consell Insular d’Eivissa en tot el material que s’editi per a la difusió de les activitats realitzades per les entitats, les associacions o les persones usuàries del Casal d’Entitats. Escut que serà proporcionat pel mateix Casal.

Només restaran a la disposició de les entitats o associacions sol·licitants les instal·lacions durant els horaris per als quals se’ls hagi cedit l’espai. Els espais d’ús comú únicament podran ser utilitzats per al trànsit de persones i per a aquelles finalitats o funcions autoritzades expressament.

La transgressió d’aquestes normes o el seu incompliment podrà originar la suspensió immediata de l’autorització obtinguda per a l’ús dels espais.

En tot moment es respectaran les instal·lacions interiors i exteriors de l’Edifici Polivalent de Cas Serres, sense que es puguin penjar cartells, col·locar propaganda o introduir elements materials o objectes que no hagin estat autoritzats.

L'incompliment de les normes establertes i de les condicions especificades a l’autorització originarà la suspensió immediata de la cessió d’ús.

La cessió dels usos dels espais de l’Edifici Polivalent no obliga al Consell d’Eivissa a contractar cap assegurança envers les persones usuàries i, per tant, tota la responsabilitat possible derivada d’aquestos usos recaurà en les entitats, les associacions o les persones sol·licitants.

Les entitats i les associacions no podran realitzar cap tipus d’obra ni reforma en els espais cedits, ni en els béns immobles del Casal.

Queda prohibit l’accés i el consum de substàncies estupefaents i de begudes alcohòliques, així com fumar a l’interior de les instal·lacions de l’Edifici Polivalent de Cas Serres.

La manipulació dels equips o les instal·lacions de l’edifici (aire condicionat, llums, etc.) serà a càrrec exclusiu del personal del Consell d’Eivissa, excepte en aquells casos en què se cedeixi un equipament per al desenvolupament d’alguna activitat (equips de vídeo, àudio, televisors, etc.), tal com s’estableix en l’article 8 d’aquest Reglament.

Com a norma general, no es permet l’entrada d’animals excepte autoritzacions expresses. Els cans pigall tendran accés a totes aquelles zones on pugui accedir el seu responsable segons la normativa vigent.

Article 12

Facultats del Consell d’Eivissa

El Consell d’Eivissa, a través de la persona responsable i de la comissió de direcció del Casal d’Entitats, cedirà les instal·lacions sol·licitades d’acord amb la seua disponibilitat.

El Consell d’Eivissa no es farà responsable dels danys i els perjudicis ocasionats a terceres persones i coses causats pels membres, dependents i usuaris de les entitats o associacions i té, en aquests casos, la condició del tercer.

Així mateix, podrà exercir en qualsevol moment les seues potestats de tutela i inspecció, i podrà adoptar les decisions que escaiguin. Per poder exercir aquestes potestats, l’entitat cessionària proporcionarà la informació i la documentació que se li requereixi i col·laborarà en tot allò que se li demani.

El Consell d’Eivissa podrà establir restriccions pel que fa a periodicitat o nombre màxim d’usos, en funció de la demanda existent o de les necessitats de la mateixa institució.

El Consell d’Eivissa podrà revocar el permís a qualsevol entitat que no sigui respectuosa amb les instal·lacions o els equipaments cedits o que no compleixi les obligacions i els requisits fixats en aquest Reglament i en l’autorització corresponent.

Article 13

Mesures de control i seguretat

El Consell d’Eivissa, a través dels òrgans gestors del Casal d’Entitats, i les entitats cessionàries adoptaran les mesures de control adients per tal d’impedir-hi l’entrada de cap persona no relacionada amb els usos i les activitats organitzades i per garantir que ningú no accedeixi a espais que no se li han cedit o en faci ús.

L’accés als espais del Casal d’Entitats cedits per a ús esporàdic serà facilitat pel personal del CIE encarregat a l’efecte.

Amb la finalitat d’evitar qualsevol situació que pugui ser perjudicial per a les entitats o les associacions que tenen cedit un ús habitual dels espais, aquestes facilitaran en el moment de la cessió de l’espai una llista de les persones autoritzades per accedir als espais assignats, que podrà ser actualitzada, si escau, i que en cap cas no podrà superar l’aforament permès per a l’espai cedit. No es facilitaran les claus d’accés a cap altra persona usuària que ho sol·liciti i que no estigui autoritzada en la cessió d’ús habitual de l’espai.

Article 14

Finalització i rescissió

Són causes de finalització i rescissió de la cessió dels usos dels espais de l’Edifici Polivalent de Cas Serres:

  1. La finalització i no-renovació del termini de la cessió.
  2. L’impagament de la taxa corresponent.
  3. L’incompliment de les normes d’utilització dels espais.
  4. La dissolució de l’entitat o l’associació.

Article 15

Tarifes i condicions econòmiques

L’ordenança fiscal aprovada a tal efecte regularà les condicions econòmiques que han de complir les entitats, les associacions o les persones a les quals s’autoritzi l’ús dels espais del Casal d’Entitats.

15.1.- Fiança

Segons l’activitat per la qual s’autoritza l’ús dels espais del Casal d’Entitats les entitats, les associacions o les persones usuàries a les quals s’autoritzin els usos dels espais hauran d’ingressar una fiança de forma prèvia a la cessió a fi de garantir un ús adequat de les instal·lacions públiques.

Aquesta fiança, que s’establirà segons l’activitat a desenvolupar i figurarà a l’autorització d’ús, quedarà en dipòsit de la Tresoreria del Consell d’Eivissa mentre duri la utilització dels espais i fins que n’hagi estat verificada l’absència de deteriorament, de desperfectes o d’alteració dels béns objecte de cessió per conductes doloses o negligents de les persones, les entitats o les associacions autoritzades, sense perjudici de l’exigència de responsabilitat pels danys i els perjudicis que s’originin, que es tramitarà mitjançant el procediment administratiu a l’efecte.

L’ingrés s’haurà de realitzar en un termini màxim de tres dies hàbils a partir de la notificació de l’autorització, i serà un requisit indispensable per poder accedir a l’espai autoritzat.

Transcorregut aquest termini sense que s’hagi confirmat l’ingrés de la fiança, l’entitat sol·licitant perdrà tots els drets d’utilització, per entendre’s que l’esmentada entitat renuncia a l’ús de les instal·lacions.

Una vegada finalitzada la utilització dels espais i verificada la seua utilització correcta, així com l’absència de deteriorament, desperfectes o alteració dels béns objecte de cessió, es retornarà la fiança, després que la persona responsable del Casal d’Entitats previ n’emeti l’informe favorable.

15.2.- Taxes

Les taxes establertes a l’ordenança fiscal reguladora dels serveis del Casal d’Entitats tenen com a finalitat atendre el manteniment i el funcionament de les instal·lacions del Casal d’Entitats i s’establiran per raó de l’activitat, l’entitat, l’associació o la persona sol·licitant, així com pel temps de cessió.

Igualment les taxes per la cessió d’ús d’equipaments audiovisuals i multimèdia es fixaran per raó de les característiques de l’equipament i pel temps de cessió.

Disposició final

Entrada en vigor

El present Reglament entrarà en vigor als quinze dies següents al de la seua íntegra publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que disposen l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local i l’article 70, en relació amb l’article 64 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

 

SOL·LICITUD DE CESSIÓ D’ÚS DELS ESPAIS DEL CASAL D’ENTITATS

DADES DE LA PERSONA / ENTITAT SOL·LICITANT

NOM:

CIF:

DOMICILI:

LOCALITAT:

PROVÍNCIA:

CODI POSTAL:

CORREU ELECTRÒNIC:

TELÈFON:

REPRESENTANT

NOM I LLINATGES:

DNI:

ESPAI QUE SOL·LICITA (marcau amb una x)

(     ) Habitual                                                                         (     ) Esporàdic

Necessita equipament? SÍ/NO

En cas afirmatiu, indicau quin:

 

DETALL DE L’ESDEVENIMENT (descripció)

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA (marcau amb una X)

ESTATUTS                   NIF/DNI                  MEMÒRIA                ALTRES:

  

Si és el cas, juntament amb aquesta instància, haureu de presentar l’autorització preceptiva de la Societat General d’Autors i Editors d’Espanya (SGAE) i el seu corresponent pagament.

Aquesta sol·licitud està supeditada a la possible utilització de la instal·lació per part del Consell Insular d’Eivissa.

La presentació d’aquesta sol·licitud implica l’acceptació expressa del Reglament del Casal d’Entitats, regulador de l’ús dels espais situats a la primera planta de l’Edifici Polivalent de Cas Serres com a Casal d’Entitats.

Eivissa, ________ d_______________ de 20___

Signat,                                         Segell de l’entitat,

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA”.

 

El present Reglament entrarà en vigor als quinze dies següents al de la seua íntegra publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que disposen l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local i l’article 70, en relació amb l’article 64 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

Contra la disposició precedent, que posa fia a la via administrativa, es pot interposar, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la seua publicació, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears; tot això sense perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que estimeu procedent en dret, de conformitat amb els articles 10.1b, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l’article 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix, s’indica que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l’eficàcia de la disposició impugnada, ni tampoc interromp els terminis que se’n puguin derivar, excepte que l’autoritat competent ho acordi expressament.

 

Eivissa, 29 de setembre de 2016

La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut
Maria Catalina Tur Torres