Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 11071
Acord del Consell Executiu de dia 28 de setembre de 2016, relatiu a l’aprovació de l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca per a l’any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en data 28 de setembre de 2016, ha adoptat el següent acord:

“Atès:

1.- L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d’ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s’hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l’oferta d’ocupació pública, o a través d’altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.

D’altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l’oferta d’ocupació pública ha d’indicar l’escala, la subescala, la classe o l’especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l’oferta d’ocupació s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.- L'apartat U de l'article 20 de la Llei 48/2015, de 29 d’octubre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2016, de caràcter bàsic d’acord amb la previsió continguda a l’apartat Set del mateix article, determina, en relació a l’oferta d’ocupació pública, que, durant l’any 2016, únicament es podrà procedir en el sector públic delimitat a l’article 19, amb les excepcions que s’hi preveuen, a la incorporació de nou personal amb subjecció als límits i requisits que el mateix article estableix, llevat de la que es pugui derivar de l’execució de processos selectius corresponents a ofertes d’ocupació pública d’exercicis anteriors o de les places de caire militar a les quals fa referència. Aquesta limitació afecta a les places incloses als processos de consolidació d’ocupació prevists a la disposició transitòria quarta del text refós de l’EBEP.

A continuació, l’esmentat article concreta una sèrie de sectors i administracions en què, respectant, en tot cas, les disponibilitats pressupostàries del capítol I dels corresponents pressuposts de despeses, la taxa de reposició es fixa fins a un màxim del 100 per cent. Entre aquests sectors i administracions, es troben les referents a la cobertura de les places corresponents al personal dels serveis de prevenció i extinció d’incendis, sempre que, un cop constatat el compliment dels principis d’estabilitat i sostenibilitat financera, el Ple de la Corporació o l’òrgan competent sol·liciti la reposició de les places, i les corresponents a l’àmbit de l’assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics, essent possible, per aplicació de l’article 20.Sis, l’acumulació de la taxa de reposició d’efectius dels distints sectors que la norma defineix com a prioritaris o bé l’acumulació en determinats cossos, escales o categories professionals d’algun o d’alguns dels esmentats sectors. En la resta dels sectors i administracions, la taxa de reposició es fixa fins a un màxim del 50 per cent, en relació amb la qual no es preveu la possibilitat d’acumulació a als sectors considerats prioritaris (art. 20.U.3).

Al punt 4 del mateix apartat, s’estableix la forma de calcular la taxa de reposició d’efectius, assenyalant que el percentatge màxim al qual es refereix  l’apartat anterior s’aplicarà sobre la diferència resultant entre el número d’empleats fixos que, durant l’exercici pressupostari de 2015, van deixar de prestar serveis en cadascun dels sectors, àmbits, cossos o categories, prevists a l’apartat anterior i el número d’empleats fixos que s’haguessin incorporat en els mateixos en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d’ofertes d’ocupació pública, o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d’excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari o de funcionària de carrera o l’extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l’Administració en la qual se cessa.

Finalment, s’afegeix que no computaran dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d’efectius, aquelles places que es convoquin per al seu proveïment mitjançant processos de promoció interna.

3.- Per tal d’arribar fins al 100 per cent de la taxa de reposició d’efectius en el cas de les places corresponents al personal dels serveis de prevenció i extinció d’incendis, el Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 9 de juny de 2016, va adoptar un acord sol·licitant la reposició  de les places vacants, d’acord amb la previsió continguda a l’article 20.U.2.H de la Llei 48/2015, un cop constatat el compliment dels principis d’estabilitat i sostenibilitat financera.

4.- Al Consell de Mallorca, l’aplicació de la taxa de reposició d’efectius, calculada en la forma assenyalada anteriorment, permet incloure només vuit places a l’oferta d’ocupació del present exercici, de les quals sis corresponen als sectors i administracions que la norma pressupostària considera prioritaris: tres, que provenen de l’àmbit del personal que s’enquadra en l’assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics, on s’han produït un total de quatre baixes d’empleats fixos i una incorporació d’aquest tipus de personal, tres places més, que corresponen a l’àmbit del servei de prevenció i extinció d’incendis, en el qual s’han produït tres baixes i cap incorporació, i, finalment, dues places que provenen de sectors no considerats prioritaris, amb la taxa de reposició d’efectius de fins al 50 per cent, en els quals s’han produït quatre baixes i cap incorporació de personal.

No obstant l’anterior, es considera prioritari el proveïment de places del Servei de Bombers de Mallorca, especialment de les que contribueixen a garantir les dotacions mínimes dels parcs de bombers i bomberes, motiu pel qual cal que a l’oferta d’ocupació pública s’acumulin les places que corresponen a sectors i administracions amb taxa de reposició de fins al 100 per cent, la qual es concretaria en sis places de bomber -a conductor –a, sense perjudici d’incloure-hi, també, dues places d’auxiliar d’administració general, ja que en els llocs de treball d’adscripció a aquesta subescala és on es concentra el major nombre de vacants.

5.- El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en data 21 de maig de 2015, va aprovar les bases que han de regir la convocatòria de les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 5 places de bomber –a conductor –a vacants a la plantilla de personal funcionari del servei de Bombers (BOIB núm. 99, de 4 de juliol de 2015), les quals han estat modificades parcialment per distints acords de la Comissió de Govern, adoptats en sessió de 12 de maig de 2016 i publicats en el BOIB núm. 66, de 26 de maig de 2016, com a conseqüència de l’estimació parcial de distints recursos.

A dia d’avui, la convocatòria de les esmentades places es troba pendent de realització. L’enorme complexitat de l’execució d’aquestes proves selectives, que inclouen, a més de les proves psicotècniques i de coneixements del temari, la realització de proves físiques, mèdiques i la superació d’un curs selectiu teòric i pràctic de formació professional, mitjançant el nomenament de funcionaris en pràctiques dels aspirants que l’hagin de realitzar, fan aconsellable ajuntar la convocatòria de les sis places de bomber –a  conductor –a, que s’aproven dins l’oferta d’ocupació del present exercici, amb les altres cinc que, actualment, es troben pendents de convocar, per a la qual cosa cal que es regeixin per unes mateixes bases, que no poden ser altres que les ja aprovades pel Consell Executiu, en data 21 de maig de 2015, modificades parcialment pels distints acords de la Comissió de Govern, a què s’ha fet esment.       

El fet d’ajuntar la convocatòria de les places provinents d’ofertes d’ocupació pública de distints exercicis posa de manifest la necessitat d’ampliar fins a 49 el nombre previst inicialment de 28 persones candidates de la borsa, que han de ser convocades per realitzar les proves mèdiques i el curs de formació, a la qual fa referència la base 13 de les aprovades.

6.- La Mesa sectorial de l’àmbit del personal de l’àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca, en la sessió realitzada dia 14 de juny de 2016, ha acordat, per unanimitat, proposar a la Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral, l’acumulació, en l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca corresponent a l’any 2016, de les places que corresponen a sectors i administracions amb taxa de reposició de fins al 100 per cent, la qual es concretaria en sis places de bomber -a conductor –a.

La Mesa sectorial, a la mateixa sessió, també ha acordat, per majoria, la proposta relativa a què la convocatòria d’aquestes sis places es regeixi per les bases aprovades per acord del Consell Executiu, de 21 de maig de 2015 (BOIB núm. 99, de 4 de juliol de 2015), amb les modificacions parcials introduïdes per distints acords de la Comissió de Govern, de 12 de maig de 2016, d’estimació parcial de diversos recursos d’alçada interposats contra l’acord d’aprovació (BOIB núm. 66, de 26 de maig de 2016); a més d’ampliar fins a 49 el nombre de les persones candidates de la borsa, a la qual fa referència la base 13 de les esmentades anteriorment.

D’altra banda, la Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral, en sessió de 16 de juny de 2016, ha aprovat per unanimitat dels seus membres la present proposta d’acord.

7.- En data 5 de setembre de 2016, la interventora general va emetre informe de fiscalització prèvia de conformitat de la proposta d’acord d’aprovació de l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca per a l’any 2016 i, en data 19 de setembre de 2016, s’ha rebut l’informe sobre l’impacte de gènere de l’esmentada proposta d’acord, sol·licitat en compliment del previst a l’article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, com a conseqüència del qual s’han incorporat a la proposta les recomanacions que s’hi formulen en relació amb el llenguatge emprat. D’altra banda, respecte de les millores i recomanacions sobre les bases aprovades per acord del Consell Executiu, de 21 de maig de 2015 (BOIB núm. 99, de 4 de juliol de 2015), no és viable la seva incorporació per afectar un acte administratiu ferm, que, en qualsevol cas, aprova unes bases que són d’acord amb les polítiques de gènere, segons consta a l’informe emès. Tot això sense perjudici de tenir per realitzades la resta de millores i recomanacions  per a la seva presa en consideració en el moment de l’adopció dels corresponents actes administratius.

 8.- Correspon al Consell Executiu l’aprovació de l'oferta d'ocupació pública i les bases de les proves de l’oferta per a seleccionar personal, segons preveu la lletra l) de l’article 1 del Decret d’organització del Consell de Mallorca, de data 10-07-2015.

Per tot l’exposat, la consellera executiva de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca eleva al Consell Executiu la següent

PROPOSTA D'ACORD

Primer.- APROVAR la següent oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca per a l’any 2016:

FUNCIONARIS DE CARRERA.-

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració general, subescala auxiliar. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Auxiliar d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d’extinció d’incendis. Nombre de vacants: Sis. Denominació: Bomber -a  conductor -a.

Segon.- La convocatòria de les sis places de bomber –a conductor –a, que s’aproven mitjançant la present oferta d’ocupació pública, es regirà per les bases aprovades per acord del Consell Executiu, de 21 de maig de 2015 (BOIB núm. 99, de 4 de juliol de 2015), amb les modificacions parcials introduïdes per distints acords de la Comissió de Govern, de 12 de maig de 2016, d’estimació parcial de diversos recursos d’alçada interposats contra l’acord d’aprovació (BOIB núm. 66, de 26 de maig de 2016).

Es fixa en 49 el nombre de les persones candidates de la borsa que han de ser convocades per realitzar les proves mèdiques i, en cas de superar-les, per realitzar voluntàriament el curs de formació per poder comptar amb una borsa operativa una vegada finalitzat el procés, a la qual fa referència la base 13 de les esmentades al paràgraf anterior.

Tercer.- El present acord es trametrà a l'Administració General de l'Estat, a l’efecte de l’establert a l'article 56,1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'anunci de la seva aprovació es publicarà al “Butlletí Oficial de les Illes Balears”.

Quart.- Contra aquest acord, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la publicació (article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú).

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada sense haver rebut la notificació de la resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.”

      

Palma, 29 de setembre de 201

        

    Per delegació del president, el secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

   Jeroni M. Mas Rigo