Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 11065
Acord del Consell de Govern de dia 30 de setembre de 2016 pel qual es modifica l’Acord del Consell de Govern de 9 de novembre de 2012 pel qual es determinen les situacions de caràcter excepcional en les quals es reconeix un complement econòmic de la prestació reconeguda per la Seguretat Social fins a arribar a assolir, com a màxim, el 100 % de les retribucions que corresponguin a les persones afectades en cada cas
Versió PDF
El punt 3 de la disposició addicional sisena de la Llei 9/2011, de 23 de desembre, de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2012, va suspendre, durant l’any 2012, l’aplicació de l’apartat 14.2 de l’annex de l’Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2005, d’aprovació de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004, sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut. D’aquesta suspensió se n’exceptuaven els processos que requereixen intervenció quirúrgica o hospitalització, així com els derivats de malalties oncològiques, psíquiques o neurològiques greus, cardíaques, sistèmiques i les infectocontagioses que suposin un perill per als pacients i per a la resta de personal, com també les nosocomials (TBC) i, en conseqüència, durant els processos d’incapacitat transitòria per malaltia comuna o accident no laboral el Servei de Salut de les Illes Balears, llevat dels supòsits relacionats, no complementava les prestacions econòmiques que els empleats afectats rebien de la Seguretat Social.
L’article 7 del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, va estendre aquesta suspensió fins al dia 31 de desembre de 2013 a tot el personal empleat públic inclòs dins l’àmbit d’aplicació d’aquest Decret llei. Per complir aquesta previsió es va dictar l’Acord del Consell de Govern de dia 29 de juny de 2012 que només preveia la complementació en els processos que requereixen intervenció quirúrgica, hospitalització o tractament hospitalari, els que es produeixin com a conseqüència o motiu d’embaràs, els derivats de malalties oncològiques, psíquiques o neurològiques greus, cardíaques, sistèmiques, infectocontagioses i nosocomials (TBC).
Aquesta situació es va modificar amb l’article 9 del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, el qual disposa que les administracions públiques poden complementar, dins dels límits que fixa el punt 1 d’aquest article, les prestacions que percebi el personal funcionari inclòs en el règim general de la Seguretat Social i el personal laboral al seu servei, en les situacions d’incapacitat temporal. Així mateix, en el punt 5 disposa que aquestes administracions poden determinar, amb relació al seu personal, els supòsits en què, amb caràcter excepcional i degudament justificats, es pugui establir un complement fins que s’assoleixi, com a màxim, el cent per cent de les retribucions que gaudien en cada moment. A aquest efecte, es consideren, en tot cas, degudament justificats els supòsits d’hospitalització i d’intervenció quirúrgica. Com a conseqüència d’aquest canvi normatiu es va modificar l’article 7 del Decret llei 5/2010 en el sentit establert en la normativa bàsica estatal.
En aquest sentit, en data 9 de novembre de 2012, el Consell de Govern va acordar la determinació de les situacions de caràcter excepcional en les quals es reconeix un complement econòmic de la prestació reconeguda per la Seguretat Social fins a arribar a assolir, com a màxim, el 100 % de les retribucions que corresponguin a les persones afectades en cada cas.
Atès el compromís d’aquest Govern pel retorn a la normalitat després d’aquests anys de retallades dels drets dels empleats públics, en la sessió de la Mesa de Negociació dels Empleats Públics de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de dia 20 de juliol de 2016, l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals més representatives varen acordar crear un grup de treball per estudiar i analitzar, entre d’altres, la determinació de les situacions de caràcter excepcional en les quals es reconeix, en les situacions d’incapacitat temporal, un complement econòmic de la prestació reconeguda per la Seguretat Social fins a arribar a assolir, com a màxim, el 100 % de les retribucions que corresponguin a les persones afectades en cada cas.
Aquest grup de treball, reunit el dia 29 de juliol de 2016, va acordar, en relació amb el complement de baixa per incapacitat temporal, que una vegada estudiades les al·legacions presentades per les organitzacions sindicals presents, amb l’objectiu de respectar el calendari dels acords sectorials signats, l’Administració presentaria una proposta amb els criteris que han de ser referència en tots els sectors.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de dia 30 de setembre de 2016, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Modificar el punt primer de l’Acord del Consell de Govern de dia 9 de novembre de 2012 pel qual es determinen les situacions de caràcter excepcional en què es reconeix un complement econòmic de la prestació reconeguda per la Seguretat Social fins a arribar a assolir, com a màxim, el 100 % de les retribucions que corresponguin a les persones afectades en cada cas, que passa a tenir el contingut següent:
Primer. Es reconeix el dret a percebre un complement econòmic de la prestació reconeguda per la Seguretat social fins a assolir, com a màxim, el 100 % de les retribucions que corresponguin a les persones afectades per les situacions d’incapacitat temporal següents:
Segon. Aquest Acord desplegarà els seus efectes l’endemà que es ratifiqui en la mesa sectorial de cada àmbit, segons la disponibilitat econòmica financera i el calendari de retorn de drets acordat.
Tercer. Ordenar la publicació d’aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 30 de setembre de 2016
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra