Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 10938
Bases borsa Educador/a
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en sessió celebrada en data 26 de setembre de 2016, va aprovar les següents:
“BASES DE BORSA DE TREBALL PER PROVEIR AMB CARÀCTER TEMPORAL, LLOCS VACANTS DE LA CATEGORIA EDUCADOR/A A LA ESCOLETA MUNICIPAL AMB CONTRACTE LABORAL TEMPORAL MITJANÇANT CONCURS
Vistes les necessitats organitzatives de l’Escoleta Municipal, es fa necessari procedir a la convocatòria d’una borsa de treball de la categoria EDUCADOR/A pel sistema de concurs, per proveir, amb caràcter temporal, llocs vacants a l’Escoleta Municipal.
1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte de la present convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball de EDUCADOR/A per a cobrir de manera eventual les substitucions de personal que formen l’Escoleta Municipal.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l’avaluació dels mèrits degudament acreditats pels aspirants en el moment de presentació d’instàncies.
2- NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA
Modalitat: Contracte laboral temporal.
Denominació: Educador/a Escoleta Municipal
Funcions:
- Atendre les necessitats dels infants que se li encomanin, tant físiques i sanitàries (alimentació, neteja...) com socials i culturals (comunicació, aprenentatge, creació d’hàbit).
- Fer les reunions i entrevistes necessàries per informar els pares i mares de l’evolució i les necessitats dels/de les seves fills/es.
- Realitzar les programacions i memòries de les activitats fetes durant el curs.
- Totes les que la normativa estableixi.
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l’art. 57 de l’EBEP.
b) Tenir 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de persones nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, i no haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que els impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No estar sotmeses a causa d'incompatibilitat específica.
e) Titulació acadèmica:
En aplicació del Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (art. 11), els i les professionals hauran d'estar en possessió d'alguna de les titulacions o acreditacions següents:
- Títol de mestre o mestra amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau equivalent.
- Títol de tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmicament i professionalment.
- Certificat de professionalitat d'educació infantil.
- Certificació de les unitats de competència que componen la qualificació d'educació infantil.
- Professionals en possessió de qualsevol altre títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin estat habilitats per a l'atenció a nins/nes de 0-3 anys.
En cas de titulacions obtingudes a l' estranger haurà de presentar-se fotocòpia de la credencial que acrediti la seva homologació a Espanya, de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.
f) Acreditar tenir coneixements de llengua catalana amb el nivell B2. L'aspirant ha de tenir, com a mínim, el nivell de coneixements de la llengua catalana corresponent al certificat B2 o equivalent. Aquest requisit s’ha d’acreditar quan s’efectua la sol·licitud mitjançant la presentació de la documentació o, si és el cas, mitjançant la realització i superació de la prova que, amb aquesta finalitat, s'estableixi. No superar aquesta prova comporta l’eliminació de l’aspirant del procés selectiu.
Per ser admès/a i prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants hauran de manifestar en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes les condicions exigides, i presentaran declaració jurada en relació al compliment dels apartats c) i d), referida sempre a la data límit de presentació instàncies.
4. PROCÉS DE SELECCIÓ
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. El Tribunal Qualificador durà a terme l'avaluació dels mèrits, degudament acreditats en el moment de presentació d'instàncies, de les persones aspirants admeses.
La valoració es farà d'acord amb el següent barem de mèrits:
a) Experiència professional.
1. Serveis prestats en Escoles d'Educació Infantil de caràcter públic de qualsevol Administració, d'empreses públiques o d'entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o d'organismes autònoms de les administracions públiques, o de consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1,5 punts per any en jornades Completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
2. Serveis prestats en qualsevol Administració, empreses públiques o entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, organismes autònoms de les administracions públiques, consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1 punt per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part Proporcional.
3. Serveis prestats en escoles infantils o empreses d'àmbit escolar, de caràcter privat, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,75 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
4. Serveis prestats en empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,50 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.
Forma d'acreditació: En tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb les següents especificacions:
- En Administració o empresa pública: mitjançant certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte o relació i funcions exercides, expedit per l'òrgan competent de l'Administració de què es tracti.
- En empresa privada: mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, així com certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social. De forma excepcional, per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
Únicament serà valorat aquest mèrit quan de la documentació aportada es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions del lloc a cobrir.
Perquè siguin valorats els mèrits anteriors serà necessari que els candidats en presentin la documentació original acreditativa o fotocòpia acarada, dins del termini de presentació d'instàncies.
b) Coneixements orals i escrits de català:
1. Coneixements superiors a l'exigit com a requisit per participar en aquesta convocatòria:
2. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.
En el cas que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'ha d'atorgar puntuació al que acrediti majors coneixements, tret del certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu, pel qual s'han d’addicionar 0,50 punts a la puntuació de l’altre certificat acreditat.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
Forma d'acreditació: aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada, del corresponent certificat, aportat dins del termini de presentació d'instàncies.
c) Titulacions acadèmiques.
1. Es valoraran segones titulacions acadèmiques, de la mateixa o superior categoria, a raó d’un punt cadascuna. Podran ser valorades en aquest apartat les següents titulacions (sempre que no hagin estat presentades com a requisit d'accés): magisteri, psicopedagogia, logopèdia, pedagogia, psicologia, o equivalents.
2. Es valoraran títols de màster oficial universitari i títol de doctor/a relacionats amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria a raó de 0,02 punts per crèdit.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
Forma d'acreditació: Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada, del o dels corresponents títols, aportat dins del termini de presentació d'instàncies.
d) Titulacions de llengua estrangera.
1. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.
- Nivell bàsic:
1) Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1 punt.
2) Segon curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1,25 punts.
- Nivell Intermedi:
1) Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1,50 punts.
2) Segon curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1,75 punts.
- Nivell Avançat:
1) Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 2 punts.
2) Segon curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 2,25 punts.
Per a una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
La puntuació màxima d'aquest apartat d) és d’un punt.
e) Accions formatives.
Es valoraran les accions formatives, l'assistència a seminaris, congressos i jornades, així com les pràctiques de caràcter professional relacionades amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.
La valoració dels cursos serà la següent:
Accions formatives directament relacionades amb l'educació infantil, al col·lectiu de 0 a 6 anys, o educació especial: 0,02 punts per hora.
Accions formatives relacionades amb l'educació infantil en general o relacionades amb les funcions de la categoria que es convoca d'educador/a, no directament orientats a l'atenció 0 a 6 anys: 0,01 punt per hora.
Cursos generals de l'àrea de qualitat, els d’igualtat de gènere, els de aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), els cursos de prevenció de riscos laborals i els de protecció de dades de caràcter personal: 0,005 punts per hora. Aquest apartat tindrà una puntuació màxima d'un punt.
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 10 punts.
Forma d'acreditació:
- Perquè siguin valorats els mèrits anteriors serà necessari que les persones candidates en presentin la documentació original acreditativa o fotocòpia acarada, dins del termini de presentació d'instàncies.
- Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP, els cursos impartits per centres docents homologats, els impartits per universitats públiques i/o privades, així com els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
- Es valoraran en aquest apartat de formació les pràctiques de caràcter professional no laborals fetes en empreses o administracions sempre que no formin part de la formació acadèmica.
- En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s’hi hagi repetit la participació.
- Cada acció formativa tindrà la valoració màxima que s'especifica en cada apartat.
- Només es valoraran aquells certificats que contemplin la durada de l'acció formativa en hores o en crèdits. En aquest últim cas la correspondència serà de 10 hores d'acció formativa per cada crèdit, excepte en els casos dels crèdits ECTS, que s'han de valorar segons el que indiqui el certificat.
f) Entrevista personal.
Es realitzarà una entrevista personal amb les persones aspirants sobre qüestions relacionades amb les característiques del lloc a cobrir, que puntuarà fins a 5 punts.
5. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El Tribunal es constituirà de la forma següent:
President i suplent; 1 vocal i el respectiu suplent; un secretari i suplent.
Serà assessor del Tribunal per la realització de la prova de coneixements de llengua catalana un assessor lingüístic, que actuarà amb veu i sense vot.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat des seus membres, titulars o suplents.
Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se de formar part del mateix i d’intervenir quan concorrin les circumstàncies establerts a l’article 28 de la Llei 30/92, notificant-ho a l’autoritat competent.
6.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
7.- FINALITZACIÓ DEL PROCÉS SELECTIU
1.- Acabada la selecció, el Tribunal publicarà la relació de les puntuacions atorgades.
2.- Els aspirants seleccionats hauran de presentar, dins el termini de deu dies següents a l’exposició al tauler d’edictes de l’Ajuntament de la llista de les puntuacions obtingudes, els documents acreditatius de que reuneixen els requisits establerts a la base Segona.
8. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL
La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l’ordre de situació de les persones aspirants de major a menor puntuació dins el llistat.
En cas que es produeixin empats, s’han de resoldre pel tribunal qualificador en el moment de d’haver acabat les valoracions. Per resoldre aquests empats, es seguiran successivament els criteris següents:
a) Major puntuació a l’apartat d’experiència laboral.
b) Major puntuació a l’apartat de formació.
c) Si l’empat persisteix, es farà un sorteig.
Finalment, si persisteix l'empat, es determinarà per sorteig.
La borsa de treball tindrà una vigència màxima de tres anys
9. INCIDÈNCIES
En tot el no que no estigui previst en aquestes Bases s'estarà al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convocatòria i tots els actes Administratius que se’n derivin, així com l'actuació del Tribunal Qualificador, podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Així mateix, l'Administració podrà procedir, si escau, a la revisió de les resolucions del Tribunal Qualificador, conforme al previst en la citada Llei 30/92, de 26 de novembre.
“Annex 1
MODEL DE SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ
Sr/a......................................................................amb D.N.I. núm.................... i domicili a ........................................de la localitat..........................................província.................................CP................................telèfon...................................
Mitjançant el present comparec i, com millor procedeixi.
EXPOSA
Que desitja ser admès per a formar part de la borsa d’EDUCADOR/A de l’Escoleta municipal, d’acord amb la convocatòria publicada al BOIB nº .........de data.............................................
Que reuneixo totes les condicions exigides per les bases del Concurs, que declaro conèixer i acceptar.
Que aporta els següents documents dels mèrits exigits a les bases:
Per l’exposa’t SOL·LICIT ser admès/a en el procés selectiu per al borsí d’EDUCADOR/A de l’Escoleta municipal.
Llubí, ...... de/’ .....................................de 2016.
Signat:
(L’interessat/da)”
El que es fa públic per a general coneixement.
Llubí, 27 de setembre de 2016.
La Batlessa,
Magdalena Perelló Frontera