Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 10914
Modificació definitiva dels Estatuts del Consorci “Eurolocal Mallorca”
Versió PDF
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió que va tenir lloc el dia 8 de setembre de 2016, va adoptar el següent acord:
“1.- Acceptar el suggeriment de data 30 de maig de 2016 presentat durant el termini d'informació pública per la Sra. Mercè Bujosa Estarellas, com a portaveu del grup polític "MÉS PER MALLORCA" del Consell, atès que és una modificació que la Intervenció General del Consell ve reclamant en tres informes de dates 16 d'abril de 2015; 13 de maig de 2015; i 11 de maig de 2016, i així ho disposa la disposició addicional vigèsima de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el seu punt 4, en el sentit d'afegir el següent text al final de l'article 25 dels Estatuts referit al Pressupost:
"En tot cas, es durà a terme una auditoria dels comptes anuals".
2.- Aprovar definitivament, com a ens consorciat, la modificació dels articles dels estatuts del Consorci “Eurolocal Mallorca” en els termes que figuren al document adjunt.
3.- Comunicar aquest acord definitiu al Consorci abans esmentat, a la Secretaria General i a la Intervenció General del Consell de Mallorca, i publicar-lo al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).”
Palma, 22 de setembre de 2016.
Per delegació del President,
el Secretari General del Consell de Mallorca
(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015)
Jeroni M.Mas Rigo
ANNEX I
Primer.- L’article 7 dels Estatuts queda redactat de la següent manera:
ART.7.-Composició i Adscripció.
1.- Són membres del Consorci el Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Palma.
2.- El Consorci podrà subscriure convenis de col·laboració amb les entitats locals de Mallorca i amb altres institucions públiques o privades sense ànim de lucre per aconseguir les finalitats contemplades en els presents Estatuts en els termes prevists a la legislació vigent.
3.- Es podran adherir nous i noves membres al Consorci amb l’aprovació prèvia del Consell de Direcció i la ratificació de tots els ens consorciats, de conformitat amb l’establert als Estatuts i a la legislació que li és d’aplicació.
4.-El Consorci resta adscrit al Consell de Mallorca.
Segon.- L’article 11 dels Estatuts queda redactat de la següent manera:
ART.11.- Separació del Consorci.
1.- Els membres del Consorci podran separar-se del mateix en qualsevol moment. El dret de separació s'ha d'exercir mitjançant escrit notificat al Consell de Direcció.
2.- L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del Consorci llevat que el Consell de Direcció acordi la seva continuïtat i segueixin romanent en el Consorci, com a mínim, dues de les entitats consorciades.
3.- Quan l'exercici del dret de separació no comporti la dissolució del Consorci s'aplicaran les següents regles:
a) Es calcularà la quota de separació que li correspongui a qui exerceixi el seu dret de separació, d'acord amb la participació que li hagués correspost en el saldo resultant del patrimoni net, d'haver tingut lloc la liquidació, tenint en compte que es considerarà quota de separació la que li hauria correspost en la liquidació.
S'acordarà pel Consorci la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de separació, en el supòsit que aquesta sigui positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceix el dret de separació si la quota és negativa.
L'efectiva separació del Consorci es produirà una vegada determinada la quota de separació, en el cas que aquesta resulti positiva, o un cop s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa.
b) Si el Consorci estigués adscrit a l'Administració que ha exercit el dret de separació, l'haurà d'acordar el Consorci a qui, de les altres administracions o entitats o organismes públics vinculats o dependents d'una Administració que romanen en el Consorci, s'adscriu en aplicació dels criteris establerts a la llei.
Tercer- L’article 14 dels Estatuts queda redactat de la següent manera:
ART.14.-Consell de Direcció.
El Consell de Direcció és l’òrgan superior del Consorci. L’integren dues persones en representació de cada una de les entitats membres del Consorci, que són: el Consell de
Mallorca i l’Ajuntament de Palma. També assistirà a les sessions del Consell de Direcció la persona que ocupi la Gerència del Consorci amb veu i sense vot.
La Presidència del Consorci serà també la del Consell de Direcció.
Són atribucions del Consell de Direcció:
a) Elegir el/la president/a del Consorci i el/la vicepresident/a d’entre els seus membres.
b) Designar el/la gerent del Consorci.
c) Aprovar a proposta del president o presidenta i vists els informes de l’interventor o interventora, els pressuposts, les memòries i els comptes de liquidació de cada exercici econòmic. A tal efecte, de conformitat amb el que es preveu a la Disposició Addicional vintena de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, el pressupost del Consorci haurà de formar part del Pressupost de l’Administració d’adscripció, i la Compta General del mateix igualment haurà d’incloure’s la Compta General de dita Administració.
El pressupost s’aprovarà d’acord amb la normativa prevista a l’article 162 i següents del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (TRLHL). Una vegada aprovat, de conformitat amb el que es preveu a la disposició Addicional vintena de la Llei 30/1990, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, dit pressupost s’integrarà al Pressupost General de l’Administració d’adscripció, seguint la tramitació exigida al TRLHL per l’aprovació del Pressupost General.
d) Aprovar la plantilla de personal i les seves modificacions, la relació de llocs de feina, les bases per a la seva selecció i el règim de les seves retribucions.
e) Aprovar l’adquisició, l’alienació i les donacions dels béns, si fos el cas.
f) Aprovar la contractació d’obres, serveis i subministraments de conformitat amb la normativa de contractació de les administracions públiques.
g) Aprovar les ordenances i els reglaments generals.
h) Aprovar la modificació dels Estatuts del Consorci, prèvia autorització dels ens associats.
i) Aprovar la dissolució del Consorci.
j) Ratificar l’exercici d’accions judicials i administratives, la interposició de recursos i la defensa en els procediments incoats contra el Consorci, duts a terme per la Presidència.
k) Aprovar la forma de gestió dels serveis.
l) Aprovar les tarifes per prestació de serveis.
m) El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
n) Aprovar les operacions de crèdit, a llarg i curt termini, prèvia autorització del Consell de Mallorca.
o) Determinar les aportacions econòmiques ordinàries i extraordinàries dels ens consorciats.
p) La determinació de les línies generals d’actuació del Consorci.
q) La ratificació d’acomiadaments de personal del Consorci.
r) L’aprovació, si s’escau, de bases de convocatòries de subvencions i la seva resolució.
s) Aprovar el Pla d’Actuació i Memòria anual.
Quart.- L’article 15 dels Estatuts queda redactat de la següent manera:
ART.15.-La Presidència.
Són atribucions de la Presidència del Consorci:
a) Convocar, presidir i aixecar les sessions del Consell de Direcció, dirigir-ne les deliberacions i, si és el cas, dirimir els empats quan li correspongui amb el vot de qualitat.
b) Representar el Consorci, judicialment i extrajudicialment, i conferir mandats per exercir la dita representació, i també l’exercici d’accions judicials i administratives, la interposició de recursos i la defensa en els procediments incoats contra el Consorci.
c) Exercici de funcions delegades pel Consell de Direcció, concretament les corresponents als punts, b, c (dintre els límits de les hisendes locals), e, f, k (menys si la forma de gestió implica monopoli ), l, n, i r.
d) Exercir la direcció superior de tot el personal.
e) Acordar el nomenament, sancions, acomiadaments (la ratificació dels quals correspon al Consell de Direcció) i contractacions del personal.
f) La contractació i l’autorització de despeses dins els límits que s’estableixin a les bases d’execució del Pressupost així com aprovar la liquidació del Pressupost.
g)Aprovar els projectes que el Consorci presenti a Europa.
Cinquè.- L’article 22 dels Estatuts queda redactat de la següent manera:
ART.22.-Adscripció del Personal.
1.- El personal al servei del Consorci podrà ser funcionari o laboral procedent exclusivament d'una reassignació de llocs de treball de les administracions participants, el seu règim jurídic serà el de l'Administració pública d'adscripció i les seves retribucions en cap cas podran superar les establertes per llocs de treball equivalents a aquella.
2.- El Consorci podrà comptar, igualment, amb la col·laboració puntual i específica del personal que, a aquest efecte, poguessin adscriure les Corporacions Locals i Entitats consorciades per facilitar la impulsió de determinades actuacions o projectes, el qual seguirà vinculat jurídicament a la seva respectiva corporació local o Institució, i, en tot cas, finalitzarà quan acabi l’actuació o el projecte que motivi la col·laboració.
Sisè.- L’article 25 dels Estatuts queda redactat de la següent manera:
ART.25.-Pressupost
El Consorci estarà subjecte al règim pressupostari, comptabilitat i control del Consell de Mallorca, Administració pública a la qual resta adscrit, sense perjudici de la seva subjecció al que preveu la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat financera.
El Consorci formarà part dels pressupostos i s'inclourà en el compte general del Consell de Mallorca.
En tot cas, es durà a terme una auditoria dels comptes anuals.
Setè.- L’article 26 dels Estatuts queda redactat de la següent manera:
ART. 26.- Dissolució i liquidació.
1. La dissolució del consorci produeix la seva liquidació i extinció. Seran causes de dissolució:
a) Quan per qualsevol circumstància el Consorci no pugui complir els fins per als quals hagi estat constituït i, en tot cas, amb l’acord del Consell de Direcció.
b) Per acord del Consell de Direcció, a iniciativa de qualsevol dels socis.
c) La insuficiència de recursos econòmics i de personal acordada pel Consell de Direcció.
En qualsevol cas, la dissolució haurà de ser ratificada per part de les entitats consorciades.
2. El Consell de Direcció un cop adoptat l'acord de dissolució, nomenarà un liquidador. A falta d'acord, el liquidador serà l'administrador del consorci.
3. El liquidador calcularà la quota de liquidació que correspongui a cada membre del consorci de conformitat amb el que preveuen els estatuts.