Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 10652
Acord del consell executiu del Consell Insular d'Eivissa per a l'aprovació de les bases reguladores i la convocatòria d'ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l'any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la reunió ordinària de data 9 de setembre de 2016 del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, els seus membres acordaren aprovar per unanimitat, prèvia declaració d'urgència, la següent proposta:

"(...)

8. Proposta de la consellera executiva del Departament d'Interior, Comerç, indústria i Relacions Institucionals en relació amb la convocatòria d'ajudes per al foment de la Moda Adlib, per a l'any 2016 (expedient núm. IND 003/2016).

Havent-se presentat la següent proposta, prèvia declaració d'urgència:

"En data 19 de juliol de 2016 es va disposar la incoació de l’expedient per a l’aprovació de les bases reguladores i la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016, dirigides a dinamitzar i fomentar la indústria de la moda Adlib de l’illa d’Eivissa a traves de la participació en fires, passarel·les i esdeveniments que permetin la promoció de la moda Adlib, així com incentivar les actuacions encaminades a millorar la pròpia indústria.

Aquestes ajudes estan previstes al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2016, aprovat per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de data 23 de desembre de 2015 i publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 190, en data 31 de desembre de 2015.

Atès que el Decret de Presidència número 285, de 6 de juliol de 2015, publicat al BOIB número 100 de 7 de juliol de 2015, amb correcció al BOIB número 103 de 10 de juliol de 2015, atribueix al Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la gestió de les competències pròpies dels Consell Insulars en relació amb les matèries d’indústria, inclosos el foment i promoció de la moda.

Vist l'informe proposta de la cap de secció d'Indústria de data 30 d’agost de 2016, amb el vistiplau del secretari tècnic d’Economia, Hisenda, Indústria i Comerç.

Atès que segons el Decret de Presidència núm. 287/2015, de data 8 de juliol de 2015, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, per l’import total de la convocatòria (30.000,00 €) es competència del Consell Executiu l’aprovació i resolució d’aquesta convocatòria d’ajudes.

En virtud de tot l’anterior, de conformitat amb l’article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), elevo al Consell Executiu, la següent PROPOSTA D’ACORD:

PRIMER.- APROVAR la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016, les seues bases (que es transcriuen com a Document 1) i el seu extracte (que es transcriu com a Document 2), de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).

SEGON.- Designar com a membres de la comissió avaluadora prevista a la base novena de la convocatòria, les següents persones:

- Olga Torres Ribas, presidenta titular; Rebeca Miguel Climent, suplent

- Maria Torres Bonet, secretària titular; Lourdes Ferrer Ripoll, suplent

- Rebeca Miguel Climent, vocal; José Antonio Rivera Reyes, suplent

- Eulalia Guasch Torres, vocal; Isabel M. Riera Barceló, suplent

- Concepción Palomino Gallardo, vocal; Esperanza Riera Ferrer, suplent

TERCER.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €), dels quals QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €) aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.47900 i QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €) aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.77900, del vigent pressupost.

QUART.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la concessió i l’abonament de les ajudes objecte d’aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.

CINQUÈ.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions i, finalment, a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es) i al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB."

 

Eivissa, 16 de setembre de 2016

El secretari tècnic d'Economía, Hisenda, Indústria i Comerç,

Sergio Sora Pascual

 

Bases de la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016

1. Objecte i finalitat de les ajudes

L’objecte d’aquestes ajudes és el de dinamitzar i fomentar la indústria de la moda Adlib a l’illa d’Eivissa a traves de la participació en fires, passarel·les i esdeveniments que permetin la promoció de la moda Adlib, així com incentivar les actuacions encaminades a millorar la pròpia indústria de la moda Adlib.

Tot això amb la finalitat de promoure el millor coneixement de la indústria de la moda d'Eivissa a l'exterior i el millor posicionament de la mateixa en el mercat.

Aquestes ajudes estan previstes al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2016, publicat al BOIB núm. 190, de 31 de desembre de 2015.

2. Consignació pressupostària

El pressupost total per a aquesta convocatòria és de TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a 2016 i que es distribuiran de la següent manera:

- QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.47900 es destinaran a les ajudes de la línia 1 per a fomentar la participació en fires, passarel·les i esdeveniments que permetin la promoció de la moda Adlib.

- QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330. 77900 es destinaran a les ajudes de la línia 2 per incentivar les actuacions destinades a millorar la pròpia indústria de la moda Adlib.

3. Persones beneficiàries. Requisits

Podran sol·licitar les ajudes els dissenyadors de moda, complements i accessoris de moda Adlib que compleixin els requisits següents:

- Estar donat d'alta, com a societat o com autònom, a l'illa d'Eivissa.

- Tenir taller de confecció propi o contractat a l'illa d'Eivissa, especificant adreça i dades de contacte, i que aquest estigui inscrit o hagi sol·licitat la inscripció al registre industrial del Govern de les Illes Balears.

- Estar d’alta en la Seguretat Social, en tot cas en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.

- Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa i de les altres obligacions tributàries amb Hisenda i amb la Seguretat Social imposades per la normativa vigent.

- No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l’article 10 de text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. Activitats subvencionables

Seran objecte de subvenció les activitats dutes a terme entre el dia 1 de gener fins al 15 d’octubre de 2016 (ambdós inclosos), que s’incloguin les línies d’actuació següents:

4.1.- Línia 1: Participació en fires, passarel·les i esdeveniments que permetin la promoció de la moda Adlib.

Són despeses subvencionables les derivades directament de l’assistència i participació a fires, passarel·les i esdeveniments de moda a l’illa d’Eivissa o fora d’aquesta.

En aquest sentit, es consideren despeses subvencionables:

- Despeses de viatge d’una persona per a la participació a l’activitat subvencionable quan aquesta es realitzi fora de l’illa d’Eivissa, fins a un 50% del seu cost. Queda exclòs el quilometratge per desplaçaments amb mitjans propis.

- Despeses d’allotjament per a la participació a l’activitat subvencionable quan aquesta es realitzi fora de l’illa d’Eivissa, des d’un dia abans de l’inici de l’activitat fins a un dia després del final de la mateixa. Es subvencionarà únicament una habitació per import màxim de 100 euros/nit.

- Despeses derivades del material i articles promocionals (fullets, targetes de presentació, catàlegs, etc) del dissenyador o representant de l'empresa.

- Despeses de la inscripció per a la participació a la fira, passarel·la o esdeveniment, fins a un 50% del seu cost.

4.2.- Línia 2: Per a incentivar les actuacions destinades a millorar la pròpia indústria de la moda Adlib.

Són despeses subvencionables les derivades directament del desenvolupament de la pròpia activitat de la moda següents:

- Despeses per l’adquisició de maquinària, utensilis i altres tipus de materials no fungibles per a l’elaboració i confecció dels dissenys.

- Despeses per l’adquisició d’instruments de suport per a l’exposició dels dissenys.

- Despeses per la creació de pàgines web del dissenyador o l’empresa.

En cap cas, en les dos línies, seran considerades despeses subvencionables:

- Les despeses que no compleixin l’objecte de la convocatòria.

- Les despeses subvencionables, però l’import de les quals, en la seua adquisició, sigui superior al valor de mercat.

- Les despeses financeres, d’assessoria jurídica o financera, notarials i registrals.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, com és el cas de l’IVA.

5. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles entre si i també amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades.

L’import de les subvencions en cap cas no pot ser d’una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.

El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d’Eivissa (vegeu Annex 4) l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l’activitat subvencionada.

6. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d’aquesta convocatòria.

Amb les sol·licituds de subvenció s’haurà d’aportar la documentació que es requereix en aquest punt de les bases i, al mateix temps, s’aportaran també els documents requerits per a justificar l’activitat, que serà objecte de subvenció si es compleixin els requisits (punt 11 de les presents bases).

Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General d’Entrada de la mateixa Institució (avinguda d’Espanya, 49, planta baixa, tel. 971 19 59 00) o en qualsevol de les formes establertes a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació de l’extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB); així mateix, aquesta convocatòria s’anunciarà a la pàgina web del Consell (www.conselldeivissa.es) i s’exposarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.

Les sol·licituds aniran, juntament amb els documents del punt 11 de les presents bases, acompanyades de la següent documentació:

- Còpia acarada del document nacional d’identitat o NIE del/de la sol·licitant. En el cas de persones jurídiques, còpia acarada del NIF i del DNI/NIE del/de la representant legal.

- Acreditació de la representació si la sol·licitud es fa en nom d’una altra persona i còpia acarada del DNI/NIE del/de la representant.

- Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinen els estatuts, s’ha d’adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l’òrgan corresponent de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.

- Si el sol·licitant és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica pròpia, la sol·licitud haurà de ser signada per tots els integrants i adjuntar els seus DNI (o documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants), així mateix han de designar una persona com a representant únic a efectes de notificacions.

En compliment de l’article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s’hauran de fer constar expressament a la sol·licitud els compromisos d’execució de cada membre fent referència a quina part de l’activitat ha estat executada per cadascun d’ells, així com l’import de subvenció que sol·licita i que s’ha abonar a cada membre de l’agrupació, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s’haurà de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders per complir les obligacions que, com beneficiar, correspon a l’agrupació. No es podrà dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la citada llei.

- Còpia acarada de l’acreditació d’estar donat d’alta en l’IAE corresponent.

- Còpia acarada de l’alta a la Seguretat Social o, si n’és el cas, rebuts de pagament a la Seguretat Social per demostrar que ha estat d’alta en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.

- Declaració responsable signada pel/per la sol·licitant de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, segons model normalitzat que figura com a Annex 2 d’aquesta convocatòria.

- Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa, segons model normalitzat que figura com Annex 3 d'aquesta convocatòria.

- Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, segons model que figura com a Annex 4.

- Declaració responsable on el/la dissenyador/a informi si disposa de taller de confecció propi o aliè a l’illa d’Eivissa, així com, l’adreça i dades de contacte del mateix i número de inscripció o sol·licitud d’inscripció al registre industrial del Govern de les Illes Balears, segons model que figura com Annex 5.

- L’imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).

- Qualsevol altra documentació que la persona sol·licitant consideri convenient.

Les persones sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d’Eivissa pot requerir, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies, a partir del corresponent requeriment.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

7. Règim dels ajuts

La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €), que es distribuiran de la següent manera:

- QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.47900 es destinaran a les ajudes de la línia 1 per a fomentar la participació en fires, passarel·les i esdeveniments que permetin la promoció de la moda Adlib.

- QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330. 77900 es destinaran a les ajudes de la línia 2 per incentivar les actuacions destinades a millorar la pròpia indústria de la moda Adlib.

S’atorgarà una ajuda màxima de 3.000,00 € a tots els sol·licitants, en cadascuna de les línies, que reuneixin les condicions de beneficiaris segons el previst a aquestes bases.

Si la quantitat màxima prevista per cada línia d’aquesta convocatòria (N) corresponent a 15.000.-€ per línia, no resultés suficient per fer front a les sol·licituds dels beneficiaris, aquesta quantia (N) es repartirà entre tots els beneficiaris de la següent manera:

- Les subvencions s’atorgaran a cada sol·licitant seguint un criteri proporcional en funció de la suma total de les despeses justificades i subvencionables (S) entre totes les sol·licituds que es presentin a cada línia d’aquesta convocatòria i compleixin els requisits d’aquestes bases, segons la següent relació:

 K= (N) Quantia de les ajudes / (S) Suma de totes les despeses justificades subvencionables de totes   les sol·licituds

On K es una constant de proporcionalitat a obtenir en funció de les sol·licituds

La quantia a atorgar per cada sol·licitud serà la següent:

Qi Quantia a atorgar = K * Si Sol·licitud;                            Si Qi es menor a 3000€.

Si Qi es superior es limitarà a 3000€.

Una vegada realitzat el repartiment de totes les quanties corresponents per sol·licitud, en cas que hi hagi excedent, aquest excedent (N) es tornarà a repartir entre totes aquelles sol·licituds que encara no hagin arribat al límit atorgable segons el mateix criteri de repartiment.

 K= (N) excendent resultant / (S) Suma de totes les sol·licituds de les despeses justificades   subvencionables que no hagin arribat al límit atorgable

Qi Quantia a atorgar = K * Si Sol·licitud;                            Si Qi es menor a 3000€.

Si Qi es superior es limitarà a 3000€.

En el cas que torni a quedar excedent, es tornarà a realitzar un darrer repartiment segons el mateix criteri.

Les ajudes s'atorgaran previ informe del Departament instructor de les ajudes, fins esgotar la quantia màxima establerta a la partida pressupostària per cada línia d’ajudes, que és de QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €), i sempre amb el límit de TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €) per al total de la convocatòria, entre totes les sol·licituds presentades dins de termini.

En cap cas l’ajuda efectivament pagada podrà ser superior a la quantia degudament justificada, en tal supòsit la quantitat de l’ajuda es reduirà en la mateixa proporció.

Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

8. Instrucció, resolució i notificació

8.1. El Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds.

Amb fonament en l’informe de la comissió d’avaluació i en la proposta de l’òrgan instructor, les ajudes es concediran, pel Consell Executiu, a proposta de la Consellera executiva del Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 16 i següents del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

8.2. Els expedients es resoldran en un termini màxim de trenta dies a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.

La resolució expressa de concessió, que es farà junt amb la resolució de pagament, de les subvencions serà motivada i fixarà la quantia de les subvencions concedides. La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies comptadors a partir del dia següent a l’adopció de l’acord del Consell Executiu.

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant de la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

9. Comissió d’avaluació

La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb les bases establertes en aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió d’avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.

10. Obligacions dels beneficiaris/àries

10.1- Justificar degudament la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció. En aquest sentit es presentarà una memòria explicativa de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica.

10.2- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions. En aquest sentit, el Consell Insular d’Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organisme i institucions.

10.3- Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent.

10.4- Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

10.5- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

10.6- Adoptar mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s’ha d’incloure de forma visible el suport del Consell Insular d’Eivissa o es donarà difusió de l’ajuda, mitjançant mencions, en les pàgines web o altres mitjans de comunicació ordinaris (revistes, comunicats, etc.) dels què disposi el/la beneficiari/ària.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.

11. Justificació i pagament de les subvencions

Per justificar degudament les despeses subvencionables s’haurà d’aportar la següent documentació, en el moment de la sol·licitud:

11.1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme.

Línia 1: Participació en fires, passarel·les i esdeveniments que permetin la promoció de la moda Adlib:

La memòria tècnica ha d’incloure l’explicació de l’activitat, data de realització, els resultats obtinguts, quins productes es van promocionar i amb quin material publicitari (catàlegs, vídeos, etc.), fotografies de l’expositor i dels productes, i còpia de la publicitat generada per l’activitat (dossier de premsa) si n’és el cas. A més, s’haurà d’aportar certificat emès per l’organització firal o document similar probatori de l’assistència a l’activitat.

Línia 2: Per a incentivar les actuacions destinades a millorar la pròpia indústria de la moda Adlib:

La memòria tècnica ha d’incloure explicació del material adquirit, o de la pàgina web creada i imatges del mateix.

11.2. Compte justificatiu, el qual contendrà:

- liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada entre 1 de gener de 2016 i 15 d’octubre de 2016. En ella s'informarà, si n'és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel sol·licitant, segons model que figura a l'annex 7 de la convocatòria.

- relació de les factures i els justificants presentats amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar la subvenció concedida, segons el model que figura a l'annex 6 d'aquesta convocatòria.

En tot cas, s’hauran de justificar degudament la totalitat de les despeses de l’activitat subvencionable, és a dir, s’hauran d’aportar les factures corresponents per justificar totes les despeses realitzades i, per tant, la totalitat del cost de l’activitat encara que aquest cost sigui superior al de l’ajuda màxima que pugui rebre el beneficiari.

Per a aquelles despeses que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.

Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat degudament pagada en el període subvencionable (entre el dia 1 de gener de 2016 i el 15 d’octubre de 2016). Per aquest motiu, s’haurà d’acreditar el pagament de les factures en alguna de les següents formes, depenent del mitjà de pagament:

- En el cas que el pagament s’hagi realitzat per transferència bancària, s’acompanyarà documentació acreditativa de la transferència bancària.

- En el cas que el pagament s’hagi realitzat en efectiu, haurà de constar a la factura que s’ha pagat al comptat amb la signatura i el segell del proveïdor.

S’ha de presentar, juntament amb la justificació, un joc de fotocòpies de tots els documents presentats com a justificatius de despeses corresponents a l’activitat subvencionada.

Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.

El pagament de la subvenció es realitzarà una vegada pres l’acord de concessió i pagament pel Consell Executiu. En cap cas s’efectuarà el pagament si els beneficiaris no es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa.

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

12. Revocació de les ajudes concedides

D’acord amb el que disposa l’article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.

13. Règim d’infraccions i sancions

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

14. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.

15. Publicitat i vigència

Les bases de la present convocatòria s’enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la Ley 38/2003, general de subvenciones, s’enviarà la convocatòria i un extracte de la mateixa a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que en donarà trasllat de l’extracte al BOIB.

L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

Annex 1

Sol·licitud convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016

Sol·licitant

Nom:

NIF/CIF:

Domicili:

Núm.: Pis:

Població:

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Representant del/de la sol·licitant

Nom i llinatges:

NIF:

Domicili:

Núm.: Pis:

Població:

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Adreça a efectes de notificacions

Domicili del / de la sol·licitant:

Domicili del/ de la representant:

Documentació:

(   ) Còpia acarada del document nacional d’identitat o NIE del/de la sol·licitant. En el cas de persones jurídiques, còpia acarada del NIF i del DNI/NIE del/de la representant legal.

(   ) Acreditació de la representació si la sol·licitud es fa en nom d’una altra persona i còpia del DNI/NIE del/de la representant.

(   ) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinen els estatuts, s’ha d’adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l’òrgan corresponent de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.

(   ) Si el sol·licitant és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica pròpia, la sol·licitud haurà de ser signada per tots els integrants i adjuntar els seus DNI (o documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants), així mateix han de designar una persona com a representant únic a efectes de notificacions.

En compliment de l’article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s’hauran de fer constar expressament a la sol·licitud els compromisos d’execució de cada membre fent referència a quina part de l’activitat ha estat executada per cadascun d’ells, així com l’import de subvenció que sol·licita i que s’ha abonar a cada membre de l’agrupació, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s’haurà de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders per complir les obligacions que, com beneficiar, correspon a l’agrupació. No es podrà dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la citada llei.

(   ) Còpia acarada de l’acreditació d’estar donat d’alta en l’IAE corresponent.

(   ) Còpia acarada de l’alta a la Seguretat Social o, si n’és el cas, rebuts de pagament a la Seguretat Social per demostrar que ha estat d’alta en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.

(   ) Declaració responsable signada pel/per la sol·licitant de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, segons model normalitzat que figura com a Annex 2 d’aquesta convocatòria.

(   ) Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa o autorització a l’òrgan instructor per comprovar aquestes dades. Annex 3

(   ) Declaració responsable en què es fan constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, segons model que figura com a Annex 4.

(   ) Declaració responsable on el/la dissenyador/a informi si disposa de taller de confecció propi o aliè a l’illa d’Eivissa, així com, l’adreça i dades de contacte del mateix i número de inscripció o sol·licitud d’inscripció al registre industrial del Govern de les Illes Balears, segons model que figura com Annex 5.

(   ) L’imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).

(   ) Qualsevol altra documentació que el/la sol·licitant consideri convenient.

Els/les sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.

La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular ........................................................................................

Eivissa, ____ d _____________________ de 201__

(Signatura del/de la sol·licitant)

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa

Annex 2

Convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016

El Sr./La Sra._________________________________________________

amb DNI/NIE número _________________

(en qualitat de representant legal de _______________________________

amb DNI/NIE número_________________)

Domicili a____________________________________________________

CP__________________

Telèfon_______________

Adreça electrònica_____________________________________________

Declara responsablement

Que la persona sol·licitant ...................................................................... reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.

La persona interessada,

Eivissa, ____ de________________de 201_

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa

Annex 3

Convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016

El Sr./La Sra._________________________________________________

amb DNI/NIE número _________________

(en qualitat de representant legal de _______________________________

amb DNI/NIE número_________________)

Domicili a____________________________________________________

CP__________________

Telèfon_______________

Adreça electrònica_____________________________________________

Declara responsablement

Que la persona sol·licitant ...................................................................... està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa.

(   ) Autoritz a l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social, així com a comprovar al Consell Insular d’Eivissa que s’està al corrent de les obligacions econòmiques amb aquesta institució.

La persona interessada,

Eivissa, ____ de________________de 201_

Sr. President del Consell Insular d'Eivissa

Annex 4

Convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016

Declaració sobre altres ajuts i subvencions

Nom i llinatges:

Càrrec:

DNI/NIE/Passaport:

En representació del/la sol·licitant:

NIF:

Declar

(   ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.

(   ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

Entitat o situació

Quantia

(   ) Que el/la sol·licitant ha estat beneficiari/ària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:

Entitat

Quantia

[Firma]

Eivissa, _____ de __________________ de 201__

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa

Annex 5

Convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016

El Sr./La Sra._________________________________________________

amb DNI/NIE número _________________

(en qualitat de representant legal de _______________________________

amb DNI/NIE número_________________)

Domicili a____________________________________________________

CP__________________

Telèfon_______________

Adreça electrònica_____________________________________________

Declara responsablement

(   ) Que la persona sol·licitant ...................................................................... disposa de taller de confecció propi a l’illa d’Eivissa.

(   ) Que la persona sol·licitant ...................................................................... treballa amb un taller de confecció contractat a l’illa d’Eivissa.

I que l’adreça i dades del mateix són les següents:

Nom del taller:

CIF del taller:

Núm. inscripció registre industrial/ núm. sol·licitud inscripció registre industrial:

Adreça:

Email:

Telèfon:

Persona de contacte:

La persona interessada,

Eivissa, ____ de________________de 201_

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa

Annex 6

Convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016.

Relació de despeses de l’activitat

Any:

Nom i llinatges sol·licitant:

Fra. núm.

Creditor

NIF

Concepte

Import

%

Import

CIE

Data d’emissió

Data de pagament

Activitat

Total

Declar, responsablement, que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d’Eivissa per justificar l’ajuda concedida.

Firma del/de la sol·licitant,

Eivissa,

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa

Annex 7

Convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016

Declar responsablement a l’òrgan instructor que la liquidació d’ingressos i despeses de l’objecte de subvenció és la següent:

LIQUIDACIÓ D’INGRESSOS I DESPESES

Nom i llinatges sol·licitant:

INGRESSOS

Procedència

Concepte

Import

Data

Activitat

TOTAL INGRESSOS: __________________________________________________ €

DESPESES

Fra. núm.

Creditor

NIF

Concepte

Import

%

Import

CIE

Data d’emissió

Data de pagament

Activitat

Total

TOTAL DESPESES: __________________________________________________ €

Firma del/de la sol·licitant,

Eivissa,

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa”

DOCUMENT 2

“Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 9 de setembre de 2016 de la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016.

De conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l’extracte de la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2016.

Primer.- Justificació:

L'artesania es competència pròpia d'aquest Consell Insular d'Eivissa, per la Llei 8/1999 de 12 d’abril, d’atribució de competències als Consells Insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera (BOCAIB núm. 51 de 24/04/1999) en matèria d'agricultura, pesca i artesania i que la moda Adlib és una indústria referent de l’artesania de l’illa d’Eivissa on participen molts dels oficis inclosos en el Repertori d’Oficis Artesans de les Illes Balears.

El Decret de Presidència número 285, de 6 de juliol de 2015, publicat al BOIB número 100 de 7 de juliol de 2015, amb correcció al BOIB número 103 de 10 de juliol de 2015, atribueix al Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la gestió de les competències pròpies dels Consells Insulars en relació amb les matèries d’indústria, inclosos el foment i promoció de la moda.

La participació dels dissenyadors i creadors de complements i accessoris de moda Adlib a fires, mostres i altres activitats, tant a Eivissa com fora de l’illa, suposa una gran promoció d’aquesta reconeguda indústria i, per aquest motiu, es justifica l’atorgament d’ajudes per a recolzar aquestes participacions per tal de seguir potenciant el sector i obrir nous canals de comercialització per a la indústria de la moda.

Segon.- Objecte i beneficiaris:

L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades al foment de la moda Adlib mitjançant dos línies d’ajuda diferents:

Línia 1. Que s'atorgaran als dissenyadors de moda, complements i accessoris de moda Adlib de l'illa d'Eivissa per la seva participació en fires, passarel·les i esdeveniments per a la promoció d'aquest sector de la moda, que es realitzin a l’illa d’Eivissa i fora d’aquesta.

Poden concórrer a aquesta convocatòria els dissenyadors de moda, complements i accessoris de moda Adlib que tinguin la seua activitat industrial a l’illa d’Eivissa i que realitzin activitats d’assistència i participació a fires, passarel·les i esdeveniments de promoció de la moda Adlib a l’illa d’Eivissa o fora d’aquesta, entre el dia 1 de gener i el 15 d’octubre de 2016 (ambdós inclosos).

Línia 2. Que s’atorgaran als dissenyadors de moda, complements i accessoris de moda Adlib de l’illa d’Eivissa per a incentivar les actuacions destinades a millorar la pròpia indústria de la moda Adlib.

Poden concórrer a aquesta convocatòria els dissenyadors de moda, complements i accessoris de moda Adlib que tinguin la seua activitat industrial a l’illa d’Eivissa i que realitzin activitats de millora de tallers, de botigues, compra de maquinària, creació de pàgines web i adquisició de material no fungible adreçat a la modernització i millora de la indústria, entre el dia 1 de gener i el 15 d’octubre de 2016 (ambdós inclosos).

Tercer.- Dotació econòmica

La quantitat econòmica destinada a aquesta convocatòria és de TRENTA MIL EUROS (30.000,00 €) que es distribuiran de la següent manera:

QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.47900 es destinaran a les ajudes de la línia 1 per a fomentar la participació en fires, passarel·les i esdeveniments que permetin la promoció de la moda Adlib.

QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330. 77900 es destinaran a les ajudes de la línia 2 per incentivar les actuacions destinades a millorar la pròpia indústria de la moda Adlib.

L’import màxim per beneficiari, a cadascuna de les línies, és de 3.000,00 €.

Quart.- Termini de presentació de sol·licituds:

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació de l’extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).”