Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 10577
Bases reguladores per a la concessió d'ajudes a colles i grups de ball pagès de l'illa d'Eivissa per al foment del folklore i la cultura popular, any 2016
Versió PDF
De conformitat amb allò establert a l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a colles i grups de ball pagès de l'illa d'Eivissa per al foment del folklore i la cultura popular, any 2016, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 16.09.2016, següents:
BASES PER A LA CONCESSIÓ D’AJUDES A COLLES I GRUPS DE BALL PAGÈS DE L’ILLA D’EIVISSA PER AL FOMENT DEL FOLKLORE i LA CULTURA POPULAR, ANY 2016
Primera. Objecte de la convocatòria
El Consell Insular d’Eivissa convoca aquesta línia d’ajudes per donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, als grups de folklore, constituïts com a associacions sense ànim de lucre, que desenvolupin la seua activitat a l’àmbit de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2016.
En aquest suport a les colles i als grups folklòrics d’Eivissa s’inclouen ajudes per al manteniment i la recuperació dels aspectes ètnics, per donar a conèixer part de la nostra cultura tradicional mitjançant cançons, gaites, caramelles, balls, tallers d’instruments diversos, robes tradicionals, etc., així com viatges fora d’Eivissa.
Les subvencions podran finançar despeses que es realitzin durant el període comprès entre l’1 d’octubre de 2015 i el 30 de setembre de 2016.
Segona. Participants
Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles associacions folklòriques sense ànim de lucre que dediquin la seua activitat al món del folklore i la cultura popular, que tenguin àmbit d’actuació a l’illa d’Eivissa i que reuneixin els següents requisits:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre d’Associacions i Fundacions del Govern de les Illes Balears.
b) Quedaran excloses de la condició de beneficiàries aquelles associacions en què concorri alguna de les causes previstes a l’article 10.1 i 2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de la CAIB.
Tercera. Publicitat de la convocatòria i termini de presentació
Una vegada aprovades aquestes bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetran la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
El termini per a presentar les sol·licituds serà de vint dies naturals a comptar des del següent al de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOIB. La convocatòria serà objecte de publicitat a la web www.conselldeivissa.es, a la web www.eivissacultural.blogspot.com i s’ha de publicar un anunci de l’inici del termini d’aquesta convocatòria a la premsa local.
Quarta. Presentació de les sol·licituds
4.1. Fulls de sol·licitud i llocs de presentació
Els impresos per demanar aquests ajuts vénen adjunts en aquestes bases (Annex I) i també es podran recollir a les dependències del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular, av. d’Espanya, 49, 2n pis, i baixar-se de la pàgina web www.conselldeivissa.es. S’han de presentar degudament emplenats, amb la documentació adjunta que es demana a la base 4.2 següent, al Registre General d’Entrada del Consell Insular o en els llocs establerts a l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).
4.2. Documentació a presentar
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar la següent documentació:
a) Document que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
b) Estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
c) DNI del representant de l’entitat, així com un document que acrediti aquesta representació.
d) CIF/NIF de l’entitat.
(A l’efecte d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35.f de la LRJ-PAC, en el cas d’associacions que ja hagin aportat la documentació esmentada en els apartats anteriors, davant del Consell Insular d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament, exceptuant els casos en que hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva aportació. En aquestos casos, serà imprescindible que tota aquesta documentació sigui novament presentada al Consell Insular, d'acord amb l'article 23.3 de la Llei 30/2003, General de Subvencions).
e) Memòria de la trajectòria històrica del grup.
f) Memòria de les seues activitats durant l’any 2016, amb pressupost.
g) Factures originals o altres documents acreditatius de les despeses realitzades en el termini establert (entre l’1 d’octubre de 2015 i el 30 de setembre de 2016), juntament amb els justificants de pagament (factures originals o acarades, en aquest últim cas si han estat presentades o s’han de presentar a alguna altra administració de les despeses realitzades que siguin objecte d’aquesta convocatòria).
h) Declaració de l’entitat sol·licitant de no incórrer en prohibicions per ser beneficiària de les ajudes (art. 13 de la Llei general de subvencions) (Annex II)
i) Declaració d’haver sol·licitat o no altres ajudes a entitats publiques o privades per a les seues activitats (Annex III)
j) Liquidació d’ingressos i despeses (Annex IV)
Cinquena. Dotació
La dotació d’aquesta línia d’ajudes per a l’exercici 2016 és de trenta mil euros (30.000,00 €) de l’aplicació pressupostària 3340.48900.
Sisena. Activitats subvencionables
Els conceptes subvencionables seran els següents:
Activitats musicals tradicionals pitiüses, realització de muntatges, foment de l’associacionisme folklòric, activitats formatives, manteniment de l’associació, drets d’autor, així com altres despeses que es derivin de les activitats pròpies de l’associació.
En cap cas serà subvencionable el pagament de tributs, ni activitats ja subvencionades enguany per aquest Departament, o que siguin objecte de convocatòries específiques d’altres línies de subvenció.
Setena. Compatibilitat de les ajudes
Les ajudes seran compatibles amb altres ajuts o subvencions. En cap cas la quantia de l’ajuda no podrà superar, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat realitzada (v. annex III).
Vuitena. Criteris de valoració
El barem de criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent:
a) Per les característiques de l’activitat, fins a un màxim de 200 punts.
Es valorarà el tipus d’activitat, la seua complexitat, el nombre de participants, etc. per cada un dels aspectes valorats en els següents apartats:
· Aspectes formatius: fins a un màxim de 40 punts.
· Activitats obertes a la integració cultural: fins a un màxim de 40 punts.
· Activitats relacionades amb la recuperació de la cançó tradicional d'Eivissa: fins a un màxim de 40 punts.
· Activitats de recuperació d'altres valors culturals tradicionals (ballades a pous i fonts, recuperació de jocs tradicionals eivissencs, etc...): fins a un màxim de 40 punts.
· Activitats amb impacte popular: fins a un màxim de 40 punts.
b) Per la projecció exterior de l’associació folklòrica fins a un màxim de 80 punts. Es valorarà a raó de 20 punts per cada activitat realitzada fora de l’illa d’Eivissa entre l’1 d’octubre de 2015 i el 30 de setembre de 2016.
c) Pel nombre d’activitats a realitzar o ja realitzades durant l’any 2016, fins a un màxim de 50 punts. Es valorarà a raó de 10 punts per activitat.
d) Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i/o cultural acreditades per les entitats sol·licitants, no incloses als apartats anteriors, que es puguin considerar motivadament, fins a un màxim de 50 punts. Es valorarà a raó de 10 punts cadascuna.
La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant la distribució de la dotació econòmica assignada a aquesta convocatòria en funció de la puntuació obtinguda pels sol·licitants d’acord amb els criteris de valoració establerts en aquestes bases. Podran obtenir subvenció aquelles entitats que reuneixin els requisits exigits a la convocatòria.
L’import de la subvenció a cada associació no superarà els 1.750 euros. En cas de no existir prou consignació pressupostària per atendre totes les sol·licituds es prorratejarà en funció de les despeses efectuades pels sol·licitants.
Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
Novena. Comissió d’avaluació
9.1. Funcions
La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
a) Reunir-se en el termini màxim de trenta dies naturals després de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.
b) Avaluar que siguin adients les sol·licituds presentades a les activitats subvencionables (base sisena)
c) Informar l’òrgan instructor perquè, al seu torn, formuli la proposta de resolució per a l’òrgan competent (art. 24.4, Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).
9.2. Composició
President: Joan-Albert Ribas Fuentes, tècnic del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut; suplent Jose V. Garibo Redolat, tècnic del mateix Departament.
Dos vocals:
-Maria Antònia Costa Costa, tècnica del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut; suplent: Cristina Palau Costa, tècnica del mateix Departament.
-José Antonio Pareja López, aux. administratiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut;. Azucena García Alonso, aux. administrativa del mateix Departament.
Secretari:
-Joan Carles Serra Costa, auxiliar administratiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut; suplent: Marilina Serra Cardona, administrativa del mateix Departament.
Desena. Instrucció i resolució de les subvencions
El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell d’Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds.
El conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut resoldrà la concessió d’aquestes subvencions, per delegació del Consell Executiu, una vegada que la comissió avaluadora hagi emès la seua proposta, a través de l’òrgan instructor.
Així mateix, la concessió de les ajudes es notificarà personalment a les entitats beneficiàries i es farà pública a la pàgina web del Consell www.conselldeivissa.es i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
L’acord que resolgui aquesta convocatòria expressarà la relació d’entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda.
Les persones sol·licitants tendran 15 dies naturals a partir del següent en què hagin rebut la notificació de la concessió de la subvenció com a data màxima per justificar la seua activitat (mitjançant la presentació de factures originals o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, així com un full d’ingressos i despeses respecte a les activitats subvencionables, per aquells casos en els que, una vegada avaluades les sol·licituds, s'hagi produït alguna reducció en l'import a concedir respecte de l'import sol·licitat.
Tot això d'acord amb el que es disposa a l’art. 30.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’art. 39.4 del Decret 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB).
Onzena. Pagament de les subvencions
El Consell Insular farà efectiu el pagament de l’ajuda una vegada comprovada l’execució de la inversió i la presentació de la factura o les factures corresponents i la liquidació d’ingressos i despeses, a més de la documentació fiscal que es demana en aquestes bases.
Dotzena. Obligacions de les entitats beneficiàries
12.1 Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
a) Dur a terme les activitats objecte de la subvenció.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui determinar el CIE.
c) Facilitar tota la informació que li sigui requerida pel CIE.
d) Incorporar de forma visible a la publicitat que s’efectuï per a la difusió de les activitats subvencionades, la indicació que aquestes activitats s’han realitzat amb el suport del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del CIE, seguint els criteris d’imatge corporativa del Consell així com les pautes que es fixin.
e) Justificar l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, en la forma i en els terminis establerts a les bases reguladores.
En tot cas, el CIE podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, aportació de nous documents, aclariments, etc. per a l’aplicació correcta de l’ajuda concedida.
12.2. L’incompliment no esmenable de les disposicions establertes en aquesta convocatòria per part de les entitats beneficiàries donarà dret a la Presidència del CIE a resoldre la pèrdua del benefici i les ajudes corresponents. Els beneficiaris restaran obligats al reintegrament de les quantitats rebudes i dels interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.
En qualsevol cas, el CIE es reserva el dret de disminuir o revocar l’ajuda concedida en cas de la utilització incorrecta de la subvenció.
Tretzena. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment de les obligacions establertes en aquesta convocatòria pot donar lloc al règim d’infraccions i sancions establerts a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de la CAIB, i en altra normativa que hi sigui d’aplicació.
Catorzena. Règim de recursos
Les resolucions del conseller executiu, dictades per delegació, i que s’han de considerar dictades per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu) no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, en el termini d’un mes comptador des de la notificació de la resolució, de conformitat amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Quinzena. Règim jurídic
Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions en tot allò que hi sigui d’aplicació i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.
Eivissa, 16 de setembre de 2016
La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura,
Educació, Patrimoni, Esports i Joventut.
Maria Catalina Tur Torres
Annex I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS FOLKLÒRIQUES A CÀRREC D’ASSOCIACIONS FOLKLÒRIQUES SENSE ÀNIM DE LUCRE D’EIVISSA PER A L’ANY 2016
El Sr./la Sra ............……………… amb DNI …………………………… en representació d …………………............. amb CIF/NIF …………………………….., amb domicili al carrer o plaça ..........................................……, població ............................................................... …………………………………………………. CP….........., telèfon/fax ……………….…, telèfon mòbil ......................, correu electrònic ................................
Expòs
Que assabentat/ada de la convocatòria pública del Consell Insular d’Eivissa de subvencions per a activitats folklòriques i de foment del folklore, i d’acord amb el que preveuen les seues bases
Sol·licit
Acollir-se a la convocatòria de subvencions per a la realització d’activitats folklòriques per a l’any 2016 i per això demana una subvenció econòmica per la quantitat de ................................................... euros per: .........................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Eivissa, ....d .............. de 2016.
(signatura)
( ) Autoritz el Consell a accedir a la informació fiscal i la d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social de l’entitat interessada.
( ) Declar que la següent documentació de l'Associació ja ha estat presentada en anteriors convocatòries al Departament i data indicats: Justificant d'alta al Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears, Estatuts de l'Associació, CIF de l'Associació, DNI del representant de l'Associació.
- Departament al qual s'ha presentat: ......................
- Data de presentació: ..............................................
Hble. Sr. president del Consell Insular d’Eivissa
Annex II - DECLARACIÓ RESPONSABLE
..................................................................................... (nom), amb DNI.: .............................., domicili a .................................................................., municipi de .................................... declar que no estic incurs en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions d’acord amb el que estableix l’article 13 de la Llei de subvencions 38/2003 de 17 de novembre, circumstàncies que s’enumeren a continuació.
................................................................. (nom), amb DNI: ......................., actuant en representació de l’entitat .................................................................................., amb CIF: .........................., i domicili a ......................................................................., municipi de ........................................., declar que aquesta entitat no es troba sotmesa en cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions d’acord amb el que estableix l’article 13.2 de la Llei de subvencions 38/2003 de 17 de novembre, circumstàncies que s’enumeren a continuació:
1. Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.
2. Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estar inhabilitats conforme a la Llei concursal sense que s’hagi conclòs el període d’inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
3. Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte celebrat amb l’Administració.
4. Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tinguin la representació legal d’altres persones jurídiques, estiguin sotmesos en algun dels supòsits de la Llei 5/2006 de 10 d’abril, de regulació dels conflictes d’interessos dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l’Administració General de l’Estat; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que estableixi aquesta normativa o la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.
5. No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, o amb el Consell Insular, o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini per reglament.
6. Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.
7. No estar al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.
8. Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons aquesta Llei o la Llei general tributària.
D’acord amb l’article 13.3 d’aquesta llei no podran obtenir la condició de beneficiàries de subvencions regulades en aquesta llei les associacions sotmeses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació o per haver-se suspès el procediment administratiu d’inscripció per trobar-se indicis racionals d’il·licitud penal, article 30.4 de la mateixa llei, mentre no recaigui sentència judicial ferma en virtut de la qual pugui practicar-se la inscripció en el corresponent registre; situació a la qual no em trob sotmès/ no s’hi troba sotmesa l’entitat a la qual represent.
signatura:
data:
Annex III - DECLARACIÓ RESPONSABLE
.................................. (nom), amb DNI.: ............., actuant en representació de l’entitat ................................................, amb CIF. .............., i domicili a ................................, declar
· que no s’han sol·licitat altres ajudes a cap altre òrgan del Consell Insular d’Eivissa ni a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció.
· que sí s’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que estan pendents de resolució per l’òrgan competent:
Ens: ............................. Import:........................
Ens: ............................. Import: ........................
(signatura)
Eivissa, ...... d............... de 2016
Annex IV - LIQUIDACIÓ D'INGRESSOS I DESPESES
NOM DE L’ENTITAT:
CIF:
Ingressos: Despeses:
(Aportació entitat)
(Aportació Consell)
(Altres aportacions)
TOTAL: TOTAL:
(INGRESSOS = DESPESES)
Titular o representant:
DNI:
Data:
Signat,