Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 10515
Publicació del Conveni de col·laboració per executar els programes d’inserció laboral (processos d’acompanyament a l’ocupació) de la renda mínima d’inserció per a l’any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l’article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, fa públic el següent conveni:

 

“CONVENI DE COL·LABORACIÓ PER EXECUTAR ELS PROGRAMES D’INSERCIÓ LABORAL (PROCESSOS D’ACOMPANYAMENT A L’OCUPACIÓ) DE LA RENDA MÍNIMA D’INSERCIÓ PER A L’ANY 2016

Parts

Iago Negueruela i Vázquez, president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en virtut del Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears i de l’article 5.3 de la Llei 7/2000, de 15 de juny, de creació del SOIB modificada per la disposició final setena de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015 (BOIB núm. 178, de 30 de desembre) i per delegació de signatura del president de les Illes Balears, pel Decret 25/2003, de 24 de novembre.

Jaume Ferrer Ribas, president del Consell Insular de Formentera, qui actua en nom i representació d’aquest, amb CIF núm. P-0702400-C i amb domicili social a la plaça de la Constitució núm. 1, de Sant Francesc Xavier, en virtut de l’Acte del Ple del Consell Insular de Formentera de data 13 de juny de 2015, i d’acord amb el que disposa l’article 136 del Reglament orgànic del Consell Insular de Formentera (ROC), els articles 34 i 41.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i l’article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

Antecedents

1.-La renda mínima d’inserció és una prestació econòmica dirigida a la cobertura de les despeses bàsiques per a la supervivència. Els programes d’inserció laboral tenen com a objectiu facilitar la inserció i la reinserció de les persones que es troben en situació d’exclusió social, independentment que la seva situació econòmica els permeti accedir a la prestació de la renda mínima d’inserció. L’objectiu d’aquests programes és millorar les condicions d’accés al mercat laboral normalitzat.

2.-Tant la renda mínima d’inserció com els programes d’inserció social i laboral es regulen mitjançant el Decret 117/2001, de 28 de setembre (BOIB núm. 120, de 6 d’octubre).

3.-D’acord amb l’article 18 del Decret 117/2001, els programes d’inserció laboral s’estructuren mitjançant la configuració d’un procés d’inserció específic que combina actuacions d’informació, orientació, habilitats bàsiques, formació ocupacional i d’acompanyament laboral. En l’àmbit autonòmic és d’aplicació la Resolució de la Secretaria d’Estat d’Ocupació, de 29 de juliol de 2015, per la qual es publica l’Acord del Consell de Ministres de 24 de juliol de 2015, pel qual s’aprova el Pla Anual de Política d’Ocupació per 2015 (PAPE), segons el que estableix l’article 4.ter de la Llei 56/2003, de 16 de desembre, d’ocupació, fixa per la comunitat autònoma de les Illes Balears, dins l’eix 3 PP00069, referent a oportunitats d’ocupació, el programa de processos d’inserció de col·lectius vulnerables en risc d’exclusió social.

4.-De conformitat amb l’article 1 de l’annex del Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, modificat pel Decret 79/2015, de 4 de setembre, la finalitat primordial d’aquesta entitat és la planificació, la gestió i la coordinació de les polítiques actives d’ocupació, executant accions i actuacions d’informació, orientació i intermediació en el mercat laboral, foment de l’ocupació en tots els vessants i desenvolupament de la formació professional per a l’ocupació (article 2).

A més, de conformitat amb el que disposa el paràgraf quart de l’article 18 del Decret 117/2001, de 28 de setembre, pel qual es regula la renda mínima d’inserció, la Conselleria de Treball i Formació (actualment el Servei d’Ocupació de les Illes Balears) és el responsable d’establir els criteris i els procediments de regulació dels programes d’inserció laboral.

5.-De conformitat amb el que disposen els paràgrafs cinquè i sisè de l’article 18 del Decret 117/2001, de 28 de setembre, els programes d’inserció laboral de la renda mínima d’inserció els gestionen els consells insulars, de forma directa o indirecta i els responsables de la gestió dels programes d’inserció laboral han d’establir els mecanismes de coordinació necessaris per donar una resposta eficient a les necessitats d’inserció dels destinataris de la renda mínima d’inserció.

6.-D’acord amb el Decret de Presidència del Consell Insular de Formentera de 22 de juny de 2015, de delegacions de competències del president a favor dels membres de l’equip de Govern, es deleguen en la consellera de Benestar Social i Recursos Humans, entre d’altres, les competències sobre Serveis socials i assistència social; desenvolupament comunitari i integració; política de protecció i atenció a persones dependents; complements de la seguretat social no contributiva; voluntariat social; polítiques d’atenció a les persones i els col·lectius en situació de pobresa o necessitat social i servei d’orientació, d’ocupació i desenvolupament laboral de la població.

7.-El 14 de desembre de 2015 es va signar un Conveni de col·laboració entre el SOIB i el Consell Insular de Formentera per a l’execució, durant l’any 2015, dels programes d’inserció laboral de la renda mínima d’inserció per un import total de 40.000,00 €.

8.-Per tal de donar continuïtat a les accions d’inserció laboral de les persones en situació d’exclusió social i per la continuïtat del programa esmentat, atès l’ interès social i per donar cobertura a un col·lectiu amb especials dificultats d’integració, el Consell Insular de Formentera va presentar el 27 de novembre de 2015 una sol·licitud al Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per continuar duent a terme durant l’any 2016 la col·laboració entre ambdues administracions en l’execució del programa d’inserció laboral en el marc de la renda mínima d’inserció.

9.-Del cost total del projecte presentat, amb un pressupost de 40.000,00 €, el Consell Insular de Formentera aporta 10.000,00 €, a més dels serveis tècnics específics i propis, els dispositius d’inserció que estan actualment en funcionament i la coordinació i el seguiment de les diferents accions que s’han de fer que són necessàries per dur a terme els programes d’inserció laboral de la renda mínima d’inserció i el SOIB aporta 30.000,00 €.

10.-L’ 11 de desembre de 2015 la Comissió Interinsular de la Renda Mínima d’Inserció va informar favorablement sobre la proposta d’aprovació dels projectes d’inserció laboral corresponents a l’any 2016 presentada pel Consell Insular de Formentera, tal com requereix l’article 18 del Decret 117/2001, de 28 de setembre.

11.-D’acord amb el que estableix l’article 2.3.e de l’annex del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), no tenen la consideració de subvenció i s’han de regir per la normativa que els sigui aplicable les aportacions dineràries a favor d’altres administracions públiques o de les entitats que en depenen que s’hagin de fer efectives en virtut de plans i programes o de convenis de col·laboració formalitzats, d’acord amb la legislació de règim jurídic aplicable a les administracions públiques.

12.-D’acord amb l’article 78 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’administració de la nostra comunitat pot subscriure convenis de col·laboració amb les altres administracions públiques en l’àmbit de les competències respectives.

13.-De conformitat amb l’article 80.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, correspon al president de la comunitat autònoma la signatura dels convenis de col·laboració que es firmin amb òrgans estatutaris (com es consideren els consells insulars), competència que va delegar mitjançant Decret 25/2003, de 24 de novembre, en els titulars de les conselleries competents per raó de la matèria que constitueix l’objecte dels convenis esmentats.

14.-D’acord amb l’article 4.1.c del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, els convenis de col·laboració que se celebrin entre comunitats autònomes o organismes autònoms i entitats locals que per la seva naturalesa no tenguin la consideració de contractes subjectes a aquesta Llei, queden exclosos del seu àmbit d’aplicació.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents

Clàusules

1.-Objecte

L’objecte d’aquest conveni de col·laboració és dur a terme els programes d’inserció laboral per a persones en situació en risc d’exclusió i especialment en els col·lectius beneficiaris de la prestació de la renda mínima d’inserció en l’àmbit de l’illa de Formentera.

L’execució d’aquests programes s’ha de dur a terme des de l’1 de gener de 2016 fins al dia 31 de desembre de 2016. Les actuacions que hagin estat executades des de l’1 de gener de 2016 fins a la signatura d’aquest Conveni s’hi entenen incorporades.

2.-Objectius específics

Per a la consecució dels objectius anteriors, les parts signants acordam el desenvolupament i execució dels objectius específics i activitats següents en l’àmbit de l’illa de Formentera:

a.-Desenvolupar el Procés d’acompanyament a l’ocupació per al col·lectiu de persones amb risc d’exclusió social i amb especials dificultats d’inserció laboral, prioritzant el col·lectiu de persones perceptores de la renda mínima d’inserció fent processos d’ajuda individual, personalitzada i integral, en els quals la persona, mitjançant l’acompanyament, construeix un projecte professional amb l’objectiu final d’incorporar-se al mercat de treball ordinari de manera regular i de qualitat, tal com defineix el Marc teòric bàsic per desenvolupar processos d’ocupació per a col·lectius vulnerables en l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que s’integren dins la Xarxa d’atenció als col·lectius vulnerables del SOIB.

b.-Coordinar els programes i els recursos que es financin amb aquest conveni amb la xarxa de serveis socials existent a Formentera.

3.-Responsabilitat i aportacions de les parts

Per executar els objectius anteriors, les parts signants assumim les responsabilitats següents:

-El Servei d’Ocupació de les Illes Balears assumeix la direcció del Pla amb la col·laboració del Consell Insular de Formentera.

- De forma específica, el Consell Insular de Formentera assumeix la funció d’entitat contractant dels recursos humans i materials que es considerin necessaris per dur a terme les accions objecte de conveni.

- Les dues entitats signatàries posam a disposició del conjunt els serveis tècnics específics propis i dispositius d’inserció actualment en funcionament, infraestructures i locals així com una aportació econòmica.

4.   Finançament

Les obligacions econòmiques d’aquest conveni ascendeixen a 40.000,00 €, corresponents al total del pressupost d’execució dels programes.

a) Van a càrrec del pressupost del Servei d’Ocupació de les Illes Balears les despeses de les actuacions objecte de conveni fins a un import màxim de 30.000,00 €, imputables als exercicis 2016 i 2017. La despesa imputable al pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017 queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient.

b) Corren a càrrec del Consell Insular de Formentera les despeses de les actuacions objecte d’aquest conveni fins a un import màxim de 10.000,00 €, imputables a l’exercici 2016.

Les despeses que poden ser finançades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears són les següents:

4.1. Costs de personal

El cost brut dels conceptes retributius que siguin susceptibles de cotització a la Seguretat Social, amb inclusió de les assegurances socials del personal necessari —tècnics que desenvolupen les accions, tècnics que fan tasques de coordinació i personal de suport tècnic. Se n’exceptuen les despeses derivades de la situació de baixa laboral.

En concepte de tècnic o tècnica que dugui tasques de coordinació es pot imputar una jornada completa per projecte sempre que el servei tingui com a mínim 10 professionals a jornada completa, incloent-hi la persona coordinadora. En qualsevol cas, s’ha d’ajustar la quantia imputada en concepte de coordinador o coordinadora proporcionalment al nombre de tècnics, a la jornada laboral d’aquests i als mesos efectivament treballats de l’any natural.

En concepte de personal de suport tècnic es pot imputar una jornada completa per projecte sempre que el servei tingui com a mínim 8 professionals (tècnics i coordinador/a) a jornada completa. En qualsevol cas, s’ha d’ajustar la quantia imputada en concepte de personal de suport tècnic proporcionalment al nombre de tècnics, a la jornada laboral d’aquests i als mesos efectivament treballats de l’any natural.

En concepte de tècnic o tècnica que executi tasques de coordinació es pot imputar com a màxim una mitjana de 37.800 € per any i persona tècnica coordinadora.

En concepte de tècnic o tècnica que executi processos d’acompanyament a l’ocupació es pot imputar, com a màxim, una mitjana del cost laboral total de 35.000 € per any i tècnic o tècnica.

En concepte de personal de suport tècnic es pot imputar, com a màxim, una mitjana del cost laboral total de 23.123,00 € per any i treballador.

En tots els casos el personal coordinador i tècnic imputat ha de ser titulat universitari o ha d’estar habilitat degudament pel col·legi professional competent.

Excepcionalment i motivat pel pagament de triennis i complements d’antiguitat del personal, les quantitats màximes fixades per a cada categoria de personal (tècnic o tècnica coordinadora, tècnic o tècnica que executi processos d’acompanyament, personal de suport tècnic) pot superar-se sempre que l’import total imputat per excés en una categoria es pugui compensar amb l’import total estalviat en alguna de les altres categories que no han arribat al límit establert.

Qualsevol canvi de treballador/a durant l’execució del projecte ha de ser sol·licitat prèviament i autoritzat expressament.

Les quantitats han de fer referència a una jornada laboral completa, per tant, en cas que la prestació de serveis sigui a temps parcial, aquestes quantitats s’han d’ajustar proporcionalment a la jornada o als mesos efectivament treballats de l’any natural.

Dietes i transport del personal tècnic i de coordinació:

En concepte de dieta per quilometratge es pot imputar fins a un import màxim de 0,24 €/km en cotxe i de 0,13 €/km en moto, sempre que la causa del desplaçament estigui degudament justificada.

4.2. Costs directes i costs indirectes

Aquestes despeses exceptuant-ne les de direcció i administració, no poden superar el

25 % del pressupost del projecte.

4.2.1.Costs directes

  • Arrendaments
  • Arrendaments financers (lísing)
  • Assegurança
  • Assistència tècnica (fins a un màxim de 2.000 €)
  • Publicitat (fins un màxim 5 % del pressupost)
  • Material didàctic
  • Material fungible

El material didàctic i la publicitat ha d’haver obtingut amb caràcter previ el vistiplau del Servei Tècnic d’Orientació i Foment de l’Ocupació.

4.2.2. Costs indirectes

  • Direcció i administració (han de ser menors o iguals al 20 % del pressupost)
  • Assessoria fiscal i laboral
  • Subministraments de béns i serveis: llum, aigua, electricitat, telèfon, seguretat, neteja, missatgeria publitramesa (fins un màxim del 7 % del pressupost)
  • Amortització d’equips i immobles i similars

Són finançables amb càrrec a aquest conveni les despeses relacionades, sempre que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat objecte del conveni i resultin estrictament necessàries. Ha d’existir una relació directa entre aquestes despeses i la realització de les activitats objecte del projecte.

Únicament són finançables amb càrrec a aquest conveni les despeses meritades en el període d’execució del projecte, d’acord amb els terminis d’execució determinats en la clàusula 1 d’aquest conveni i, per tant, per a una imputació correcta, s’ha de calcular la part proporcional de la despesa corresponent, si escau.

 5.  Forma de pagament

El Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha d’abonar al Consell Insular de Formentera fins a un import màxim de 30.000,00 € de la manera següent:

a) Un 25 % (7.500,00 €) de l’import màxim finançat pel SOIB, per avançat, amb càrrec a la partida 76101.322D04.46100.40 del pressupost vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que s’abona amb la signatura del conveni.

b) Un 25 % (7.500,00 €) de l’import màxim finançat pel SOIB, per avançat, amb càrrec a la partida 76101.322D04.46100.40 del pressupost vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el mes de novembre de 2016.

c)   Fins a un 50 % (15.000,00 €) de l’import màxim finançat pel SOIB amb càrrec a la partida 76101.322D04.46100.40 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017, sempre que hi hagi crèdit pressupostari adequat i suficient, prèvia presentació pel Consell Insular de Formentera, en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data límit d’execució de les accions objecte d’aquest conveni, d’una sol·licitud d’abonament i de la documentació justificativa relacionada en la clàusula sisena.

D’acord amb l’article 25.3.d del Decret 75/2004, de 27 de agost (BOIB núm. 122, de 2 de setembre), de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s’eximeix el Consell Insular de Formentera de presentar aval.

6.   Justificació

En acabar les accions objecte de conveni, i com a data límit el 31 de març de 2017, el Consell Insular de Formentera ha de presentar la documentació següent:

- Certificat d’acabament del projecte

- Memòria final del projecte

- Certificat de la persona responsable de les despeses dutes a terme, amb el detall, així com que tenen en la seva custòdia els justificants econòmics corresponents.

El Consell Insular de Formentera ha de retornar, si escau, al SOIB les quantitats que resultin de la comprovació de la documentació justificativa que s’estableix en aquesta clàusula.

 7.   Vigència

Aquest conveni tindrà vigència fins al 31 de març de 2017.

En tot cas, qualsevol pròrroga s’ha de formalitzar per escrit amb la possibilitat de revisar les aportacions econòmiques de les parts previstes en la clàusula quarta, que s’instrumentalitzarà mitjançant addenda en la qual s’han de concretar les accions que s’han de dur a terme, el cost de la modificació i la tramitació de l’expedient de despesa corresponent, d’acord amb la normativa general d’aplicació.

8. Seguiment

El seguiment, el control i l’avaluació del programa objecte d’aquest Conveni ho fa el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

9. Rescissió

Son causes de rescissió d’aquest Conveni:

- El mutu acord de les parts, que s’ha de formalitzar per escrit.

- L’incompliment greu o manifest de les obligacions d’una de les parts signants.

- La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l’objecte del conveni.

10. Naturalesa i jurisdicció

Aquest conveni de col·laboració té naturalesa administrativa.

Els signants d’aquest document ens comprometem a intentar resoldre de comú acord les diferències que puguin sorgir en l’aplicació i la interpretació d’aquest Conveni. Si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin sorgir en la interpretació i compliment del conveni les ha de resoldre la jurisdicció contenciosa administrativa.

11. Altres obligacions de les parts

Cadascuna de les parts s’obliga davant l’altra a complir les obligacions derivades d’aquest conveni i de la normativa vigent que l’afecti. A més, tota la publicitat que es derivi d’aquesta activitat i en la qual aparegui el logotip de suport del Govern de les Illes Balears ha de ser, com a mínim, en català, i s’hi ha de fer constar el cofinançament del SOIB, seguint els criteris d’imatge corporativa d’aquest organisme.

Com a mostra de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars.

Palma, 11 d’agost de 2016

Pel SOIBPel Consell Insular de Formentera”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Formentera,  7 de setembre de 2016

El president del Consell Insular de Formentera
Jaume Ferrer Ribas