Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 10423
Aprovació definitiva del Reglament de la Comissió Municipal de Festes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Finalitzat el termini d’exposició pública per a la presentació de reclamacions contra l’acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament, en sessió de dia 30 de maig de 2016, d’aprovació inicial del Reglament de la Comissió Municipal de Festes, publicada en el BOIB núm. 89 de dia 14 de juliol de 2016, sense que s’hagi formulat cap reclamació, queda definitivament aprovat el Reglament següent, de conformitat amb el que preveu l’article 70.2 de la Llei 7/85, reguladora de les Bases del Règim Local:

REGLAMENT DE LA COMISSIÓ MUNICIPAL DE FESTES

Article 1. Definició

La Comissió Municipal de Festes es constitueix com a òrgan d’assessorament,  coordinació, debat, consulta i elaboració de propostes d’activitat de festes i si s’escau ajudar en la realització, sense personalitat jurídica pròpia, amb l’objectiu d’afavorir la participació ciutadana en l’organització dels diferents programes festius com poden esser: Nadal, darrers dies, Sant Salvador, Sant Pere, Sant Roc i altres…) i alhora treballar per garantir la definició i, posteriorment, la consolidació d'un model propi de festes, responsabilitzant-se de la programació dels actes festius.

Article 2. Funcions

Les funcions de la Comissió Municipal de Festes són:

1. Assessorar i canalitzar la participació dels diferents grups i entitats del municipi que la formen en la programació de les festes que se celebren al municipi d’Artà.

2. Elaborar l’organització del disseny i la programació de les festes i aportar idees per millorar-les a partir del pressupost municipal anual.

3. Coordinar l’organització dels diferents actes i activitats de les entitats que actuen a les festes, afavorint la participació ciutadana.

4. Fer propostes d’actuació, organització i programació relatives a esdeveniments festius.

5. Participar, assessorar, coordinar i fer propostes en la programació de qualsevol altre acte festiu de les festes organitzades per l’Ajuntament en què la comissió demani, a proposta de qualsevol dels seus membres.

6. Conèixer i valorar els pressupostos corresponents a les festes, així com la liquidació, detalladament, de l’any anterior.

La Comissió Municipal de Festes d’Artà podrà sol·licitar informació a les administracions i organismes públics competents per dur a terme les seves funcions.

Article 3. Composició

La Comissió Municipal de Festes d’Artà està composta per:

a) El Regidor/a delegat/da de Festes.

b) El/la Tècnic/a del Departament de Festes.

c) Un representant de cada entitat d’Artà inscrita al Registre Municipal d’Entitats.

d ) Qualsevol persona a títol personal que vulgui participar.

e) Especialistes. Puntualment, es podrà requerir l’assessorament i l’assistència d’algun treballador de l’Ajuntament d’Artà o d’alguna persona especialista en qualsevol àmbit que tingui relació amb l’organització de les festes.

Article 4. El òrgans de la Comissió

1. La Comissió Municipal de Festes està formada pels òrgans següents:

- President

- Portaveu

- Secretaria

- Grups de Treball

1. President:

La Comissió Municipal de festes d’Artà  estarà presidida pel regidor/a delegat/da de Festes o regidor en qui delegui.

Són funcions del president:

a) Convocar i presidir les reunions

b) Moderar els debats.

c) Vetllar per l’execució dels acords presos.

2. Portaveu:

a) Representar a la Comissió en els actes i procediments necessaris. Signar els escrits oficials. Per a cada acte/activitat/tasca/procediment, es podrà designar un o diferents portaveus, per representar la Comissió allà on sigui necessari.

3. Secretari/a

Actuarà com a secretari de la Comissió de Festes el tècnic de Festes de l’Ajuntament o persona en qui delegui.

El secretari/a, amb veu però sense vot, aixecarà acta de les reunions i la farà arribar als membres de la comissió, recollint els acords aprovats en les reunions.

4. Grups de treball:

Els Grups de Treball es poden crear per acord de la Comissió Municipal de Festes i tenen com a funció preparar estudis, propostes o treballs sobre alguna qüestió concreta o organitzar algun esdeveniment.

La seva composició i funcions seran determinats per l’acord que les creï i podran estar formats, a més de per membres de la Comissió , per persones especialistes o expertes en els diferents temes objecte d’estudi o organització.

Els resultats dels Grups de Treball s’hauran de presentar davant de la Comissió Municipal de Festes per ser inclosos, si cal, dins el programa de festes.

Article 5. Funcionament dels òrgans de la Comissió

La Comissió Municipal de Festes es reunirà com a mínim un pic cada trimestre i en tot cas sempre que ho consideri necessari el president/a. En cada reunió hi haurà un ordre del dia.

La Comissió Municipal de Festes pot convocar una reunió extraordinària sense que el president la convoqui, sempre que ho demani un 25 % dels assistents de la darrera reunió i ho argumenti entrant una petició al registre d’entrada de l’Ajuntament.

La Comissió Municipal de Festes tindrà, per al desenvolupament dels seus objectius, les atribucions següents:

a) Confeccionar la programació que en matèria de festes li correspongui.

b) Elaborar plans i propostes per al desenvolupament festiu d’Artà.

c) Avaluació, tant de l’organització com de l’execució de les programacions festives treballades.

d) Proposar una consulta popular en cas que ho consideri oportú.

d) Qualsevol altra atribució que li proposi l’Ajuntament en matèria de festes.

Es crearan grups de treball especialment orientats a promoure la participació de diversos sectors (infantil, juvenil, tercera edat...) per a les activitats a programar que tinguin relació amb col·lectius no presents en la Comissió. La Comissió vetllarà per la participació d’aquests col·lectius en l’organització de la programació que els afecti.

L´Ajuntament exercirà les funcions de control i tutela de la Comissió Municipal de Festes.

Les comissions acabaran la seva feina amb un informe de valoració de les tasques realitzades i el resultat de l’execució del diferents programes d’actes.

Article 6. Suport tècnic i econòmic

L’Ajuntament d’Artà donarà el suport tècnic i econòmic necessari, dins de les limitacions pressupostàries, per tal que la Comissió Municipal de Festes d’Artà pugui desenvolupar les seves competències.

Article 7. Actes de les reunions de la Comissió

El primer punt de l’ordre del dia de les diverses comissions serà l’aprovació de l’acta anterior. Una vegada aprovada l’acta es farà publica a qualsevol espai públic que la pròpia Comissió consideri necessari o que determini l’Ajuntament d’Artà, com pot esser la web municipal.

Article 8. Quòrum, votacions i funcionament

Per constituir la comissió és necessari com a mínim l’assistència de les persones que realitzin les funcions de presidència i secretària o que en cada cas els substitueixi.

Per norma general les decisions es prendran per consens, o al manco el vot favorable del 80% dels assistents a la reunió que aprovi el programa.

Cas de que la comissió no arribi a un consens o al 80% per a la seva aprovació les qüestions no consensuades podran esser duites a consulta popular.

Article 9. Ordre del dia

Les sessions s'hauran de convocar acompanyades de l'ordre del dia corresponent. L'ordre del dia serà presentat pel President i s'haurà de fer arribar als membres de la Comissió amb una antelació mínima de dos dies hàbils, abans de la celebració mitjançant suports electrònics i xarxes socials.  També l’ordre del dia serà exposat a la web municipal.

DISPOSICIÓ FINAL

Tot allò que no estigui previst en aquest Reglament es deixarà a consens de la comissió o amb un acord d’un 80% o si no hi ha aquest acord a criteri de l’Equip de Govern.

  

Artà, 13 de setembre de 2016

El batle

Bartomeu Gili Nadal