Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 10205
Aprovació definitia Ordenança reguladora del Préstec de Béns Mobles de titularitat municipal
Versió PDF
L’Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 18 de juliol de 2016, va acordar l’aprovació provisional de la modificació de l’Ordenança reguladora del “Préstec de béns mobles de titularitat municipal”.
Publicat anunci sobre dita aprovació al BOIB núm. 93 de data 23-07-2016 i havent transcorregut un mes sense presentació de reclamacions ni al·legacions, l’aprovació de dita Ordenança és definitiva, quedant el text íntegre de la següent manera:
“ORDENANÇA REGULADORA DEL PRESTEC DE BÉNS MOBLES DE TITULARITAT MUNICIPAL
Article 1r. Concepte
L’objecte d’aquesta Ordenança es regular el préstec de taules, cadires, carpes, senyals de trànsit, torradores, garlandes de llum i altres béns mobles de titularitat municipal.
Com a norma general, el material només serà prestat a les associacions domiciliades o persones empadronades al municipi de Llubí i per activitats que es duguin a terme municipal. Així mateix, l’Ajuntament podrà prestar el material a altres administracions, que quedaran exemptes del compliment de la present ordenança.
Article 2n. Fet imposable
Constitueix el fet imposable de l’ordenança realitzar un dipòsit pecuniari per a la utilització privativa o aprofitament particular de diversos elements de titularitat municipal com taules i banquetes, cadires, carpes, tanques, torradores, garlandes de llum, senyal de trànsit i altres elements, per a la seva reposició en cas de pèrdua o ruptura
Durant les festes de Sant Feliu, festes i fires locals sols es deixaran els elements descrits anteriorment, si hi ha disponibilitat, ates que s’han d’emprar per les activitats municipals que es duguin a terme.
Article 3r. Obligats al dipòsit.
Estan obligats al dipòsit de les tarifes d’acord amb aquesta ordenança les persones físiques o jurídiques o entitats a favor de les quals s’autoritzi la prestació, abans de retirar el material concedit, i les que se'n beneficien de l'aprofitament.
L’Ajuntament eximirà del pagament a entitats de dret públic, grups polítics municipals i associacions per a actuacions pròpies, sense perjudici del deure de retornar el material prestat a l’Ajuntament o de la reposició del material a la situació originària.
Article 4t. Quantia dels dipòsits
4.1.Les quantitats a dipositar pel sol·licitant abans de recollir el material són les següents:
a) Dipòsit per cada cadira: 0,50 euros.
b) Dipòsit per cada taula ( inclosa la banqueta de suport): 1 euro.
c) Dipòsit per cada senyal de trànsit, tanca, escala, torradora, garlanda de llum o altres: 15 euros.
d) Dipòsit per cada carpa:25 euros
Pels conceptes inclosos aquest apartat la fiança màxima serà de 300 euros.
4.2. En el casos en que no es torni algun material, es torni defectuós o espenyat o no es correspongui plenament amb el deixat, se sancionarà fins els següents imports:
a) Per cada cadira o banqueta espatllada o perduda, 10 euros.
b) Per cada taula, senyal, tanca, escala, torradora, garlanda de llum tornada espatllada o perduda, fins a 60 euros.
c) Per cada carpa espanyada o bruta, fins a 100 euros.
Article 5è. Normes de gestió
1. Els dipòsits corresponents, es faran a la caixa municipal, en el moment de presentar la sol·licitud, i podrà ser recollit a les oficines quan acrediti mitjançant document municipal el retorn de tot el material en perfecte estat. Quan l’interessat recollirà la fiança, se’l descomptaran les quantitats del material no tornat o defectuós d’acord amb l’article anterior.
2. Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta ordenança han de sol·licitar-ne prèviament la prestació amb una antelació mínima de 7 dies. Una vegada autoritzada la petició i dipositat l’aval, es determinarà el nombre de dies del préstec i el corresponent cost que haurà de liquidar la persona o entitat interessada.
3. Els diversos elements hauran de ser retirats i entregats per les pròpies persones o entitats interessades en horari i el lloc indicat a l’efecte.
4. Les sol·licituds hauran de tramitar-se per instància oficial que es registrarà adientment. De cada acte s’estendrà el corresponent rebut, document indispensable per a justificar el dipòsit o reclamació.
5. Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran cedir-se o subarrendar-se a tercers. L'incompliment d'aquest precepte provocarà l’anul·lació de la llicència i la pèrdua íntegra de l’import de l’aval com a penalització.
6. No es realitzaran préstecs dels serveis personals, materials o vehicles de titularitat municipal .
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança Fiscal s’aplicarà a partir del dia següent al de la seva publicació i estarà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.”
El que es fa públic per a general coneixement.
Llubí, 6 de setembre de 2016
La Batllessa
Magdalena Perelló Frontera