Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 10175
Ajudes per desplaçament 2016
Versió PDF
Ajudes per insularitat a famílies amb estudiants que hagin de desplaçar-se fora de l'illa
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 11 d’agost de 2016, va aprovar les bases que es transcriuen a continuació:
Bases de la convocatòria d'ajudes per insularitat a famílies amb estudiants que hagin de desplaçar-se fora de l'illa al territori nacional per cursar estudis que no puguin realitzar a Eivissa durant el curs 2015-2016
1. Justificació
L’educació, els estudis tècnics i la formació acadèmica de les persones és un eix prioritari en el desenvolupament personal i social d’una comunitat. A Eivissa, l’oferta formativa d’estudis tècnics superiors i de grau no és prou àmplia i una bona part dels estudiants han d'anar i residir fora de l’illa per estudiar les titulacions desitjades de forma presencial. Aquest desplaçament obligatori, accentuat per la insularitat, comporta una elevada despesa per a les famílies.
Per tal que les famílies que tenguin alumnes estudiant una formació que no puguin realitzar a Eivissa – i que, per tant, s’hagin de desplaçar obligatòriament fora de l’illa al territori nacional - tenguin les mateixes oportunitats per exercir el seu dret a l’educació que la resta d’estudiants, l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ofereix una línia d’ajudes que pal·liï, en part, la insularitat.
2. Objecte de la convocatòria
2.1. Aquesta convocatòria està destinada a famílies amb estudiants presencials universitaris, d’estudis tècnics superiors, d’estudis de formació professional, cicles de grau mitjà i grau superior o de qualsevol ensenyament reglat que s’hagi de fer presencialment al territori nacional i no es pugui cursar a les Pitiüses.
2.2. En el cas d’estudis de formació professional, cicles de grau mitjà i grau superior i altres ensenyaments reglats no superiors també s’ha de donar la condició que no hi hagi cap centre docent adequat a les Pitiüses o, en cas de ser-hi, s’ha de demostrar que no s’hi ha obtingut plaça.
3. Dotació econòmica
3.1. L'Ajuntament destina a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria la quantitat màxima de 11.000 euros, amb càrrec a la partida 010-3260-489013 de l’exercici pressupostari de l’any 2016.
3.2. La concessió de les ajudes és competència de la Regidoria Cultura, Educació, Patrimoni i Noves Tecnologies.
3.3. S’atorgaran 35 ajudes d’una quantia màxima de 300 € per a cada una; i una a l’excel·lència acadèmica al millor expedient, de 500 €.
4. Beneficiaris
Poden acollir-se a aquesta convocatòria les famílies amb estudiants que compleixin els següents requisits:
4.1. Que l’estudiant estigui empadronat al municipi de Sant Antoni de Portmany amb una antiguitat mínima de tres anys.
4.2. Requisits acadèmics:
|
Cursos |
Rama de coneixement |
Per obtenir l’ajuda |
|---|---|---|
|
Primer curs |
Totes |
Haver aprovat el curs anterior al 100 % |
|
Resta dels cursos |
Ensenyaments tècnics, Enginyeria i Arquitectura |
Haver aprovat com a mínim el 70 % dels crèdits matriculats en el curs anterior |
|
Ciències |
Haver aprovat com a mínim el 80 % dels crèdits matriculats en el curs anterior |
|
|
Ciències de la Salut |
Haver aprovat com a mínim el 80 % dels crèdits matriculats en el curs anterior |
|
|
Ciències Socials i Jurídiques, Arts i Humanitats |
Haver aprovat com a mínim el 80 % dels crèdits matriculats en el curs anterior |
|
|
Cicles formatius |
Haver aprovat com a mínim el 90 % dels crèdits matriculats en el curs anterior |
(Vegeu els criteris de baremació a l’annex II).
4.3. Els estudiants emancipats que es presentin com a unitat familiar independent han d’acreditar mitjans econòmics i d’habitatge propis i suficients (declaració de la renda i documentació d’un habitatge a nom seu o contracte de lloguer).
4.4. Tenen prioritat els alumnes que cursin una primera titulació.
4.5. No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiaris de subvencions establertes a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4.6. No tenir deutes amb l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, fet que s'ha d’acreditar mitjançat certificació o autoritzant-ne la consulta als serveis econòmics municipals.
5. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
5.1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 30 dies naturals des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
5.2. Les sol·licituds s'han de presentar al registre general d’entrada de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), a la planta baixa de la seu municipal, Passeig de la Mar 16, de 8.30 a 14 hores, de dilluns a divendres.
5.3. Per a informar-se, orientar-se i consultar les bases es pot acudir al Centre d’Informació Jove de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, c/ Ramón y Cajal 19, tel. 971803163, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, així com al lloc web municipal www.santantoni.net.
6. Sol·licitud i documentació necessària
Tota la documentació presentada ha d’estar degudament compulsada o, si no, es pot presentar l'original i una fotocòpia per compulsar-la.
6.1. Les sol·licituds s'ha de registrar mitjançant el model d’instància, degudament emplenat, que l’Ajuntament faciliti (annex I).
6.2. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:
7. Règim de les ajudes
7.1. La concessió de l’ajuda es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
7.2. S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit d'aquest procediment d’atorgament de les beques, el tauler d’anuncis del Centre d’Informació Jove, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i el lloc web de l’Ajuntament www.santnantoni.net.
8. Termini per a esmena d’errors
Finalitzat el termini de presentació, en un termini de 15 dies hàbils es publicarà la llista provisional de concessió de beques al tauler d’anuncis de l’Ajuntament, al tauler d’anuncis del Centre d’Informació Jove i al lloc web de l’Ajuntament (www.santantoni.net).
Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, hi manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, hi haurà un termini de 10 dies hàbils a partir del dia d’exposició de la llista provisional per fer les esmenes que correspongui, amb l'advertiment que, en cas de no fer-ho, la petició es consideraria desestimada, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJPAC.
Transcorregut aquest termini es dictarà resolució definitiva i s’esgotarà la via administrativa. La llista definitiva per ordre de puntuació s’exposarà en els taulers d’anuncis esmentats així com al lloc web suplint les notificacions individuals.
9. Composició i funcions de la comissió avaluadora
9.1. Composició:
La composició de la comissió serà paritària sempre que sigui tècnicament viable.
9.2. Funcions:
10. Criteris per a la concessió de les ajudes
10.1. Les ajudes es concedeixen d’acord amb els criteris a qualificar per la comissió avaluadora segons els annexos II i III.
10.2. La comissió ha d'estudiar totes les sol·licituds presentades i establir una puntuació per a cada sol·licitud lliurada, tenint en compte els límits i els mínims establerts en l’annex II.
10.3. La comissió està autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.
10.4. De la partida pressupostària destinada, es reserva un màxim de tres beques per a aquelles sol·licituds que, encara que no arribin a la puntuació acadèmica mínima necessària per rebre-la, es consideri, a partir d'un informe del Departament dels Serveis Socials, que és justificada la concessió de l’ajuda. En cas de no concedir-se s’inclouran en la convocatòria general.
11. Resolució definitiva
La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local a proposta de la comissió avaluadora en el termini màxim d’un mes, una vegada acabats els corresponents terminis de presentació de sol·licituds i esmena d’errors. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), de conformitat amb l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
12. Incompliment de les condicions de concessió
12.1. Qualsevol alteració de les condicions establertes per a la concessió de l’ajuda pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió, a proposta de la Regidoria d’Educació, Cultura, Patrimoni i Noves Tecnologies, amb informe previ de la comissió avaluadora, que ha d'atenir-se al principi de proporcionalitat.
12.2. L’import de la quantitat a percebre pel sol·licitant pot minorar-se si s'incompleixen les condicions imposades amb motiu de la concessió de les ajudes. Aquests incompliments queden qualificats com a lleus (reducció del 10 % de l’ajuda), greus (reducció d'entre el 10 % i el 60 % de l'ajuda) i molt greus (reducció d'entre el 60 % i el 100 % de l'ajuda).
13. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establerts en el Títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en tot allò que sigui d’aplicació, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
14. Reintegraments
14.1. Procedeix reintegrar total o parcialment l’ajuda concedida i, en el seu cas, l’exigència de l’interès de demora, el els següents casos:
14.2. El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d'ofici per resolució de l’òrgan competent i ha de regir-se pels articles 36 a 41 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Títol III, del Reial decreto 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de novembre, general de subvencions.
14.3. Las quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
15. Gradació de les sancions
Les sancions per les infraccions es graduaran segons els articles 60 a 63 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions.
16. Normativa aplicable
En tot allò no previst en aquestes bases, és d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de novembre, general de subvenciones, i el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.
17. Publicació
Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.
Clàusula informativa
D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, les dades recollides durant el procediment s’incorporaran al fitxer de dades personals de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, amb la finalitat de tramitar els expedients de subvenció, ajudes i beques que concedeix la Regidoria d'Educació, Cultura, Patrimoni i Noves Tecnologies.
S’exposa el públic a efectes de l’article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común
Sant Antoni de Portmany, 7 de septiembre de 2016
L’alcalde
José Tur Torres
ANNEX I
SOL·LICITUD D'AJUDES PER INSULARITAT 2015-2016
A) DADES PERSONALS
Nom i llinatges:
DNI/NIF de la persona sol·licitant:
Adreça: Població i codi postal:
Telèfon fix: Telèfon mòbil:
Adreça electrònica:
B) DADES ACADÈMIQUES
Estudis que heu cursant el 2015-2016:
Curs: Branca o especialitat:
Nombre d’assignatures o crèdits de què us matriculareu:
Universitat o centre en el qual els curseu i localitat
Teniu cap títol universitari o de grau superior?: Especifiqueu quin:
C) DADES ECONÒMIQUES
- S’autoritza l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany a accedir a la informació fiscal dels membres computables de la unitat familiar. SI NO
D) NÚMERO DE COMPTE BANCARI PER FER LA TRANSFERÈNCIA EN CAS DE CONCESSIÓ
IBAN_________________________________________________________________________
E) ALTRA DOCUMENTACIÓ QUE APORTAU AMB LA SOL·LICITUD
- Altre document acreditatiu de la situació econòmica familiar: Quin?:
Sant Antoni de Portmany de/d' de 2016.
Clàusula informativa:
D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, les dades aquí recollides s’incorporaran a un fitxer de dades personals, del qual és responsable l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, amb la finalitat de tramitar els expedients de subvenció, ajudes i beques que concedeixen les àrees de Joventut i Educació de l’Ajuntament.
ANNEX II
CRITERIS DE BAREMACIÓ
a) La situació econòmica familiar
1. Ingressos fins a 12.000 euros 10 punts
2. Ingressos entre 12.000 i 15.000 euros 8 punts
3. Ingressos entre 15.000 i 18.000 euros 6 punts
4. Ingressos entre 18.000 i 21.000 euros 4 punts
5. Ingressos entre 21.000 i 24.000 euros 2 punts
6. Ingressos superiors a 24.000 euros fins a 35.000 euros 1 punt
7. Superiors a 35.000 euros 0 punts
b) Nombre de germans menors d’edat que componen la unitat familiar o majors d’edat amb discapacitat física, psíquica o sensorial
1. Germans amb discapacitat 5 punts
2. Més de 3 germans 4 punts
3. 3 germans 3 punts
4. 2 germans 2 punts
5. 1 germà 1 punts
c) Nombre d’estudiants de la unitat familiar que realitzin els seus estudis fora d’Eivissa.
1. Tres o més estudiants 10 punts
2. Dos estudiants 6 punts
3. Un estudiant 3 punts
d) Qualificacions de l’expedient acadèmic (valoració específica de cada assignatura matriculada en el curs anterior per obtenir la nota mitjana de l’últim curs realitzat)
1. Matrícula d’honor 10 punts
2. Excel·lent (de 9 a 9.99) 9 punts
3. Notable (de 7 a 8.99) 8 punts
4. Bé (de 6 a 6.99) 6 punts
5. Aprovat (de 5 a 5.99) 5 punts
6. Suspens (de 0 a 4.99) 0 punts
Les assignatures a les quals el sol·licitant no s’hagi presentat es consideraran com una assignatura més i es baremaran, per a la nota mitjana, com a assignatura suspesa.
ANNEX III
CRITERIS DE DESEMPAT
En el cas que les sol·licituds acceptades siguin superiors al nombre d’ajudes aprovades, el desempat es dirimirà amb la consideració específica de la major puntuació obtinguda segons els criteris de baremació de l’annex II i per aquest ordre:
a) Major puntuació obtinguda en el criteri de situació econòmica familiar.
b) Major puntuació obtinguda en el criteri de nombre de germans menors d’edat que componen la unitat familiar o majors d’edat amb discapacitat física, psíquica o sensorial
Major puntuació obtinguda en el criteri nombre d’estudiants de la unitat familiar que realitzin els seus estudis fora d’Eivissa.
Major puntuació obtinguda en el criteri de qualificacions de l’expedient acadèmic (valoració específica de cada assignatura matriculada en el curs anterior per obtenir la nota mitjana de l’últim curs realitzat)
En hipotètic cas que, una vegada puntuats tots els criteris anteriors, persisteixi l’empat es resoldrà per sorteig públic realitzat a la seu de l'Ajuntament.
ANNEX IV
DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL CAP DE FAMILIA
LLINATGES I NOM:
DNI:
Declar:
Que visc a (via pública o nom de la casa): Numero:
Localitat: Codi postal:
Que conviuen els següents membres al domicili familiar:
|
NOM I LLINATGES |
DATA DE NAIXEMENT |
DNI/NIE |
|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Declaració jurada que efectua a l’efecte de la Convocatòria d’ajudes per la insularitat 2015-2016 de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany
(Signatura del pare, mare o tutor responsable)
Sant Antoni de Portmany, de/d' ______________ de 2016