Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 10059
Resolució del conseller d’Educació i Universitat per la qual es convoquen ajuts econòmics de la Conselleria d’Educació i Universitat per al finançament del transport escolar adaptat per als alumnes amb necessitats educatives especials per als dos darrers trimestres del curs escolar 2015-2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i la Conselleria d’Educació i Universitat iniciaren un conveni de col·laboració l’any 2009 per fer front a la necessitat de transport adaptat per a alumnes amb necessitats educatives especials. Aquesta col·laboració entre l’IMAS i la Conselleria d’Educació seguí mitjançant altres convenis de col·laboració entre els anys 2010 i 2015.

Així, arran de l’experiència assolida durant els anys anteriors, i per fomentar els ajuts per al transport escolar adaptat per als alumnes amb necessitats educatives especials, convé continuar amb la línia d’una convocatòria d’ajuts econòmics.

D’aquesta manera, es proposa una convocatòria d’ajuts econòmics mitjançant la qual els centres d’educació especial sostinguts amb fons públics que atenen alumnes amb necessitats educatives especials rebin uns ajuts per al transport escolar adaptat.

Aquesta convocatòria està prevista en l’apartat 4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de maig 2016.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té, en matèria d’ensenyament no universitari, la competència exclusiva, entre d’altres, en el règim de beques i ajuts amb fons propis, així com en serveis educatius, d’acord amb el que indica l’article 36 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears (Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears). D’acord amb l’actual estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració autonòmica, definida en el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, la Conselleria d’Educació i Universitat és la que exerceix les competències en aquesta matèria.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té atribuïdes les competències en matèria d’educació des del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre traspàs de funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 desembre, aprova el text refós de la llei de subvencions (BOIB núm.196, de 31 de desembre).

L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm.100, d’11 de juliol).

La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, estableix en l’article 31 que les administracions públiques, en l’àmbit de les respectives competències, han de promoure i facilitar el desenvolupament de les associacions que persegueixin finalitats d’interès general, respectant-ne sempre la llibertat i l’autonomia davant els poders públics, així com establir ajuts i subvencions per dur a terme les seves activitats.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, dissenya un model educatiu basat en el respecte dels drets i les llibertats que s’hi reconeixen i inspirat en principis com la qualitat de l’educació, la garantia en la igualtat de drets i oportunitats, l’equitat, la no-discriminació, la inclusió educativa o la flexibilitat per adequar l’educació a la diversitat d’aptituds, interessos, expectatives i necessitats dels alumnes, entre d’altres.

La Llei 17/2006, de 13 de novembre, regula l’atenció i dels drets de la infància i l’adolescència de les Illes Balears.

El Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, regula les condicions bàsiques d’accessibilitat i no-discriminació per a l’accés i utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat.

El Decret 39/2011, de 29 d’abril, regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.

La Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears, mitjançant la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa exerceix les competències, entre d’altres, d’atenció a la diversitat, d’acord amb l’article 2.4 e del Decret 24/2015, de 7 d’agost.

Per tot això, a proposta del director general d’Innovació i Comunitat Educativa, emès l’informe preceptiu de la Direcció General de Pressuposts i Finançament i amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent:

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria de subvencions per al transport escolar adaptat d’alumnes usuaris amb necessitats educatives especials en centres d’educació especial privats sostinguts amb fons públics per als dos darrers trimestres del curs escolar 2015-2016.

Segon

Aprovar els termes de la convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

Destinar a aquesta convocatòria un import total de cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), a càrrec a la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per a l’any 2016.

Quart

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 25 de juliol de 2016

El conseller
Martí X. March Cerdà

 

  

ANNEX 1
Convocatòria

Objecte, finalitat i bases reguladores

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és establir els ajuts econòmics destinats a finançar el transport escolar adaptat dels alumnes usuaris amb necessitats educatives especials de centres d’educació especial, ubicats a Mallorca, des del domicili al centre que correspongui i viceversa, amb la finalitat de promoure l’autonomia de les persones amb discapacitat funcional perquè puguin desenvolupar una vida independent i, en conseqüència, gaudir dels mateixos drets que la resta de ciutadans.

2. Aquesta convocatòria d’ajuts es regeix, a més de pel règim aplicable, per l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

3. L’àmbit d’aplicació d’aquesta convocatòria és l’illa de Mallorca, de forma que únicament se subvencionen projectes que contenguin activitats que s’hagin desenvolupat en aquesta illa.

2. Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari

L’import màxim que es destina a la convocatòria és de 150.000,00 €, a càrrec a la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per a l’any 2016.

3. Beneficiaris 

1. Poden sol·licitar les subvencions que s’estableixen en aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre que gestionen centres d’educació especial privats sostinguts amb fons públics per a persones amb necessitats educatives especials, en règim de concert o col·laboració amb l’administració pública competent, que ofereixen un servei de transport escolar adaptat.

2. Els requisits que han de complir les entitats sol·licitants són els següents:

a. Tenir domicili social (representació o delegació) a l’illa de Mallorca.

b. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, o fer una declaració responsable sobre aquesta circumstància.

c. Tenir capacitat jurídica i d’obrar.

d. Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributaries davant la Hisenda autonòmica.

e. Tenir concert educatiu en educació especial per al curs acadèmic 2015-2016.

f. Tenir els alumnes matriculats a l’ensenyament obligatori.

g. Acreditar que tots els treballadors disposen del certificat negatiu de delictes sexuals.

3. No poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions:

a. Les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar.

b.Les entitats esmentades en l’article 2.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Actuacions objecte de subvenció

1. Són objecte de subvenció les actuacions que s’hagin duit a terme entre el 8 de gener i el 22 de juny de 2016 que tenguin per finalitat el transport escolar adaptat des del domicili o residència habitual dels alumnes usuaris al centre d’educació especial corresponent. Els tipus de transport poden ser:

a. Transport local ordinari (TLO): transport ordinari d’alumnes amb necessitats educatives especials a una distància igual o inferior als 10 quilòmetres des del domicili de l’usuari al centre.

b. Transport comarcal ordinari (TCO): transport ordinari d’alumnes amb necessitats educatives especials a una distància superior als 10 quilòmetres des del domicili de l’usuari al centre.

2. La consideració o no de la condició de transport escolar adaptat la determinen les disposicions de l’annex VIII del Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d’accessibilitat i no-discriminació per a l’accés i utilització dels mitjans de transport per a alumnes amb necessitats educatives especials. No obstant això, i únicament a l’efecte d’aquesta convocatòria, la Conselleria d’Educació i Universitat pot considerar com a transport especial aquells projectes de transport ordinari que acreditin degudament en la justificació la utilització d’ajuts tècnics al transport que suposin la inclusió de qualsevol mitjà que faci d’intermediari amb la persona amb mobilitat reduïda i que possibiliti l’eliminació efectiva de tot allò que dificulti l’autonomia individual de l’usuari.

3. La Conselleria d’Educació i Universitat podrà comprovar la condició local o comarcal dels alumnes usuaris declarats per les entitats a les sol·licituds a través dels mitjans tècnics i humans que consideri oportuns.

4. Les despeses que es consideren objecte d’ajut fins a la totalitat de l’import de l’ajut concedit són les següents:

a. Despeses del personal necessari per dur a terme el transport: nòmines i justificants d’ingrés de les quotes de la Seguretat Social i d’ingrés de les retencions per IRPF.

b. Altres despeses directes del servei de transport: assegurances de vehicles, combustible, manteniment de vehicles i assimilats.

c. Factures de proveïdors de transport i ajuts tècnics en el transport ordinari.

d. Subcontractació del servei.

 

5. Presentació de les sol·licituds i termini

1. Les entitats que compleixin els requisits generals que determinen les bases reguladores i els específics d’aquesta convocatòria, o que estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar-les d’acord amb els models normalitzats que figuren als annexos d’aquesta convocatòria.

2. En qualsevol cas les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal i han d’anar acompanyades de la resta de la documentació que s’indica en l’apartat 6 d’aquest annex.

3. Les sol·licituds s’han d’adreçar a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa i es poden presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat i a qualsevol dels llocs que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud es tramet per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a l’oficina de correus en un sobre obert per tal que el personal de Correus dati i segelli l’exemplar destinat a la Conselleria d’Educació i Universitat abans que es certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat.

5.  En cas que la sol·licitud es presenti a les oficines de Correus i es trameti per correu certificat, s’ha de trametre per fax a l’atenció del Servei d’Atenció a la Diversitat (al número 971 17 68 60) el full de la sol·licitud, amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini, fins a les 24 hores següents a l’acabament d’aquest termini.

6. El termini de presentació de les sol·licituds és de deu dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent. 

7. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, es requerirà la persona o entitat sol·licitant perquè, en un termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb l’advertiment que, si no ho fa així, es considera que desisteix de la seva sol·licitud, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

8. Un cop examinades les sol·licituds, el director general d’Innovació i Comunitat Educativa emetrà una proposta de resolució en què es notificarà a les entitats interessades si han estat admeses o excloses, dins el termini que estableix l’article 13 de l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura. La proposta de resolució no crea cap dret a favor del beneficiari que es proposi davant l’Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui.

9. Les dades consignades a la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades. 

6. Documentació que s’ha de presentar

Juntament amb la sol·licitud, presentada segons el model normalitzat que estableix l’annex 2, s’ha de presentar la documentació següent:

a. Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat i el seu DNI.

b. Fotocòpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat.

c. Fotocòpia compulsada dels estatuts legalitzats degudament, en què consti explícitament la inexistència de l’ànim de lucre.

d. Projecte de l’activitat desenvolupada.

e. Acreditació de l’exempció de l’IVA, quan escaigui.

f. Declaració de no estar sotmès a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 3).

g. D’acord amb l’article 22.4 del reglament de la Llei 38/2003, de 17 de juliol, la presentació de la sol·licitud per a l’obtenció de l’ajut comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que la concedeix obtingui de forma directa l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària, de la Seguretat Social i amb la Hisenda autonòmica mitjançant certificats electrònics (annex 4).

h. Declaració que faci constar totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 5).

i. Relació dels alumnes que han rebut altres ajuts per al mateix concepte, és a dir, transport escolar i quantia percebuda. En cas contrari, relació dels alumnes que no han rebut aquest ajut.

j. Compte justificatiu (annex 6).

k. Document de transferència bancària per als pagaments (annex 7).

l. Itinerari del transport escolar adaptat (annex 8).

m. Declaració responsable de la contractació de personal sense antecedents penals per delites sexuals (annex 9).

7. Import de la subvenció

1. La concessió de subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

2. L’import de les subvencions que s’atorguin s’han de determinar segons el supòsits següents:

a. Si l’alumne i/o entitat no ha rebut cap altre ajut econòmic pel mateix concepte, l’import serà el següent: 

Ruta

Preu per alumne i dia

TLO

5,50 €

TCO

7,80 €

b. Si l’alumne i/o entitat ha rebut algun altre ajut econòmic pel mateix concepte, sempre que la suma dels ajuts econòmics no superi el cost total del servei, l’import no es modifica.

Si l’entitat rep algun ajut, aquest s’ha de dividir pel nombre d’alumnes per saber quina quantia li correspon a cadascun, segons la relació dels alumnes del punt 6 i de l’annex 1 de la convocatòria.

Si l’ajut rebut per l’entitat i/o alumne és per curs escolar, s’ha de tenir en compte només la part proporcional dels mesos que componen la convocatòria, és a dir, de gener a juny.

c. Si l’alumne i/o entitat ha rebut algun altre ajut econòmic pel mateix concepte i la suma dels ajuts supera el cost total del servei, l’import ha de patir una reducció. Aquesta reducció es determina segons l’altre ajut rebut, de manera que no se superi el cost total del servei.

8. Comissió Avaluadora

1. D’acord amb el que disposa l’article 19 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de constituir una comissió avaluadora que ha de comprovar i avaluar totes les sol·licituds admeses i n’ha d’emetre un informe que serveixi de base a la persona titular de l’òrgan instructor per fer la proposta de resolució de concessió.

2. La Comissió Avaluadora està composta pels membres següents:

a. President: el director general d’Innovació i Comunitat Educativa o persona en qui delegui.

b. Vocals: la cap del Servei d’Atenció a la Diversitat o persona en qui delegui, un tècnic o tècnica del Servei d’Atenció a la Diversitat i la cap de departament de Gestió Econòmica o persona en qui delegui.

c. Secretari: un tècnic o tècnica del Servei d’Atenció a la Diversitat.

9. Instrucció del procediment

L’òrgan instructor és la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, que ha de dur a terme les actuacions establertes en el marc del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura i ha de formular la proposta de resolució.

10. Subcontractació

1. La subcontractació és possible fins al 100 % de l’import de la subvenció concedida. Quan l’import de la despesa subvencionada superi la quantia de 18.000,00 euros, l’entitat beneficiària ha de sol·licitar almenys tres ofertes de diferents proveïdors abans de contreure el compromís per a la prestació del servei o per al lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

2. L’elecció entre les ofertes presentades, si s’escauen, s’ha d’aportar en la justificació de la sol·licitud de la subvenció; s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficiència i d’economia, i, quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, s’ha de justificar expressament en una memòria.

 

11. Obligacions dels beneficiaris i justificació econòmica

1. Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005.

2. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

3. Les entitats beneficiàries han de justificar davant la Conselleria d’Educació i Universitat l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament per a la concessió de la subvenció.

4. No s’entén del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.

5. S’ha de presentar una única justificació de la subvenció (que ha d’estar composta d’un compte justificatiu relatiu al període gener-juny de 2016), la qual ha d’anar acompanyada de les factures o els documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents.

6. El pagament de la subvenció es fa amb la justificació prèvia mitjançant el compte justificatiu. 

7. Les despeses s’han d’acreditar mitjançant factures o documents amb valor probatori equivalent, o mitjançant qualsevol altre sistema que acrediti la realització efectiva de la despesa. 

8. Les factures corresponents a les despeses efectuades han d’expressar clarament el nom complet i el CIF de l’entitat expedidora i de la persona o entitat receptora, el número, la data, el concepte i l’IVA, si correspon. 

9. L’acreditació de les despeses també es pot fer mitjançant factures electròniques sempre que compleixin els requisits d’acceptació exigits a l’àmbit tributari. 

10. En aquells supòsits que, d’acord amb la normativa vigent, no sigui necessari formalitzar la corresponent relació laboral contractual, la prestació dels serveis s’ha de justificar mitjançant l’emissió dels rebuts, amb la retenció corresponent de l’IRPF i amb expressió de la data i el concepte de l’activitat duita a terme. 

11. Les factures i/o justificants de les despeses han d’estar efectivament pagades abans de l’acabament del període de justificació. La justificació del pagament s’ha de fer mitjançant la presentació d’extractes bancaris o documents de càrrec similars.

12. No es poden imputar inversions materials en equipaments o maquinària amb càrrec a la subvenció concedida, atès que aquesta sols finança despesa corrent. No obstant això, es poden imputar les amortitzacions corresponents al període dels elements de transport necessaris per al desenvolupament del servei, sempre que l’adquisició no hagués estat subvencionada íntegrament. En el cas que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, es pot imputar l’amortització resultant de descomptar al cost d’adquisició la subvenció concedida.

Per a això, s’ha d’aportar la factura o una còpia compulsada de l’adquisició de l’element, el pla d’amortització calculat d’acord amb coeficients d’amortització fiscalment admesos i, en el cas que l’adquisició hagués estat subvencionada parcialment, la resolució de la concessió de subvenció.

13. Els imposts indirectes (quotes per IVA suportat) no es consideren subvencionables quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l’entitat beneficiària. En cas contrari, l’entitat beneficiària de la subvenció ha d’acreditar l’exempció fiscal corresponent.

14. Quan, a més de la subvenció, les activitats tenguin finançament provinent de fons propis, altres subvencions, ingressos d’usuaris o altres recursos, en la justificació s’han d’acreditar l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats subvencionades. En cap cas l’import de la subvenció concedida pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, superi el cost total de l’activitat que ha de dur a terme l’entitat beneficiària.

15. La memòria tècnica final del projecte ha d’especificar les actuacions que s’han duit a terme i les persones i alumnes que hi han participat, a l’efecte d’acreditar l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de base per a la concessió de la subvenció. 

16. S’ha d’aportar a la Conselleria d’Educació i Universitat tota la informació que permeti un seguiment adequat de la realització de l’activitat subvencionada.

 

12. Resolució de concessió

1. L’òrgan competent per resoldre la concessió de les subvencions és el secretari general de la Conselleria d’Educació i Universitat, per delegació del conseller (Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 19 d’octubre de 2015; BOIB núm. 156, de 27 d’octubre de 2015).

2. La resolució de concessió ha de seguir el que estableix l’article 10 de l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

3. La resolució de concessió ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cadascuna de les subvencions concedides. Així mateix, la notificació de la resolució ha d’informar dels recursos administratius pertinents. 

4. La resolució de l’expedient de concessió o de denegació dels ajuts s’ha de notificar individualment a les entitats.

13. Pagament

1. La Conselleria d’Educació i Universitat abonarà l’import de la subvenció un cop l’entitat hagi fet la justificació.

2. El pagament de la subvenció s’ha de fer amb la justificació prèvia de l’entitat, mitjançant el compte justificatiu.

3. Segons indica l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005, no s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.

14. Revocació

1. D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament. 

15. Reintegrament

1. L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos previstos a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte a la legislació de finances, en els quals es garanteix l’audiència a les persones interessades.

3. Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

16. Infraccions o sancions

L’incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

17. Control financer de la subvenció

1. Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.

2. Els òrgans de l’Administració educativa han d’exercir un control rigorós que asseguri la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.

3. Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a la qual es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques. 

 

18. Informació i models de documents a la pàgina web

 La direcció general d’Innovació i Comunitat Educativa publicarà aquesta Resolució, així com també els annexos, a la pàgina web de Servei d’Atenció a la Diversitat.

Documents adjunts