Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 10011
Resolució del conseller d’Educació i Universitat per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador adreçat als alumnes amb necessitats educatives especials per al curs 2015-2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 D’acord amb les dades de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, des de l’any 2007 se subscrivia un conveni instrumental de subvenció entre la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i l’Asociación de Personas con Necesidades Especiales de Eivissa y Formentera (APNEEF) per dur a terme els programes amb infants i joves amb necessitats educatives especials derivades d’algun tipus de discapacitat d’entre 0 i 18 anys, escolaritzats a partir dels 3 anys en centres educatius d’infantil, primària i secundària d’Eivissa i Formentera sostinguts amb fons públics. Aquests programes, controlats per una persona especialitzada en psicomotricitat terapèutica a les illes d’Eivissa i Formentera, comprenien la psicomotricitat terapèutica, l’equinoteràpia, l’estimulació multisensorial, tallers de manualitats, la hidroteràpia o qualsevol altra teràpia tant d’estimulació com rehabilitadora que contribuís al desenvolupament físic, psíquic, social i cognitiu.

 Des de l’any 2005 se subscrivia un conveni instrumental de subvenció entre la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i l’Associació de Pares de Nins Oncològics de Balears (ASPANOB) per dur a terme el Programa de Suport Escolar per a Infants amb Càncer de Balears i els seus Germans.

 La Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca és una fundació paritària composta pel Consell Insular de Menorca, tots els ajuntaments de Menorca i diverses associacions que treballen en l’àmbit de la discapacitat. La seva funció és gestionar serveis d’atenció a persones amb discapacitat. Es va crear el 2008 i va assumir els serveis que gestionaven les associacions que en són membres. Aquell mateix any es va subscriure el conveni instrumental de subvenció amb la Conselleria d’Educació i Universitat per dur a terme el programa de suport en llengua de signes adreçat a alumnes sords que ho necessitassin escolaritzats en centres d’educació infantil, primària i secundària sostinguts amb fons públics de l’illa de Menorca.

 La Conselleria d’Educació i Universitat vol seguir fomentant les iniciatives de totes les entitats sense ànim de lucre de les Illes Balears que desenvolupin programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador adreçats a alumnes amb necessitats educatives especials i, per això, aquest curs es fa una convocatòria de subvenció amb publicitat i concurrència.

 La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en matèria d’ensenyament no universitari, té competència exclusiva, entre d’altres, en règim de beques i ajuts amb fons propis, i també en serveis educatius, d’acord amb el que indica l’article 36 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears (Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears). De conformitat amb l’actual estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració autonòmica, definida en el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, la Conselleria d’Educació i Universitat és la que exerceix les competències en aquesta matèria.

 La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té atribuïdes les competències en matèria d’educació des del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre en matèria d’ensenyament no universitari.

 Els articles 71.1, 71.2 i 72.5 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE) en la versió que els atorga la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre (LOMCE), especifiquen que les administracions educatives han de disposar dels mitjans necessaris perquè tot l’alumnat aconsegueixi el màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional, així com els objectius establerts amb caràcter general.

 Les administracions educatives poden establir plans de centres prioritaris per donar suport especialment als centres que escolaritzin alumnes en situació de desavantatge social, inclosos els alumnes que requereixin una atenció especial.

 Així mateix, les administracions educatives poden col·laborar amb altres administracions o entitats públiques o privades sense ànim de lucre, institucions o associacions, per facilitar l’escolarització i una millor incorporació d’aquests alumnes al centre educatiu.

 La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació esmenta en l’article 31 que les administracions públiques, en l’àmbit de les respectives competències, promouran i facilitaran el desenvolupament de les associacions que persegueixin finalitats d’interès general, respectant sempre la llibertat i l’autonomia davant els poders públics, així com l’establiment d’ajuts i subvencions per dur a terme les seves activitats.

 La Conselleria d’Educació i Universitat, mitjançant la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa exerceix les competències, entre d’altres, en matèria d’atenció a la diversitat, d’acord amb l’article 2.4 e del Decret 24/2015, de 7 d’agost.

 L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol), estableix les activitats susceptibles de ser subvencionades per fomentar una activitat d’utilitat pública o d’interès social o promoure una finalitat pública. Entre les matèries que hi preveu es troba l’atenció a alumnes amb necessitats educatives específiques de suport educatiu (article 2.3 g de l’Ordre).

 D’acord amb l’article 14 del text refós de la Llei de subvencions —aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre— el procediment per a la concessió de subvencions s’ha d’iniciar d’ofici en els casos en què la selecció dels possibles beneficiaris s’hagi de fer en règim de concurrència, mitjançant convocatòria. Segons l’article 15.1 de la mateixa norma, la convocatòria s’ha d’aprovar per resolució de l’òrgan competent i s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 Aquesta convocatòria està prevista en l’apartat 4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de dia 20 de maig 2016 (BOIB núm. 64, de 21 de maig 2016).

 Per tot això, a proposta del director general d’Innovació i Comunitat Educativa, emès l’informe preceptiu de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, i amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

 

 RESOLUCIÓ

 Primer

 Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador adreçat a alumnes amb necessitats educatives especials pel curs 2015-2016, que consta en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

  Segon

 Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

 Interposició de recursos

 Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

 Palma, 2 d’agost de 2016

 

 El conseller

 Martí X. March Cerdà

 

  

ANNEX 1

Convocatòria

 1.Objecte i àmbit d’aplicació

 L’objecte d’aquesta convocatòria és l’establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre de les Illes Balears per finançar les despeses derivades del funcionament dels serveis següents: 

a.Oferir programes tant d’estimulació com rehabilitadors que ajudin al desenvolupament integral d’infants i joves de les Illes Balears que presenten necessitats educatives especials derivades d’algun tipus de discapacitat escolaritzats en centres educatius d’infantil, primària o secundària sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, preferentment a les illes d’Eivissa, Formentera i Menorca.

b.Dur a terme actuacions educatives i de suport educatiu i familiar per facilitar als alumnes oncològics de les Illes Balears convalescents el seguiment constant i adequat de les activitats docents, amb la finalitat d’aconseguir una millor reintegració en la tasca educativa i al centre escolar després del període de convalescència.

c.Oferir un programa de suport en llengua de signes adreçat als alumnes sords o amb deficiència sensorial auditiva escolaritzats en centres educatius d’infantil, primària o secundària sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, preferentment a les illes d’Eivissa, Formentera i Menorca.

 2.Línies de subvenció i àmbit temporal

 1. D’acord amb l’objecte d’aquesta convocatòria s’estableixen les línies de subvenció que s’indiquen a continuació.

a. Línia 1. Programes d’estimulació i rehabilitadors que hagin ajudat al desenvolupament integral d’infants i joves que presenten necessitats educatives especials derivades d’algun tipus de discapacitat, preferentment les illes d’Eivissa, Formentera i Menorca.

Aquesta línia de subvenció s’adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que,    en l’àmbit territorial de les Illes Balears, treballen amb infants que presenten necessitats educatives especials derivades d’algun tipus de discapacitat que necessiten el màxim suport dels poders públics.

b. Línia 2. Actuacions educatives i de suport educatiu i familiar que facilitin als alumnes oncològics convalescents el seguiment constant i adequat de les activitats docents amb la finalitat d’aconseguir una millor reintegració en la tasca educativa i al centre escolar després del període de convalescència.

Aquesta línia de subvenció pretén donar suport a les entitats sense ànim de lucre que treballen amb els col·lectius esmentats per millorar la qualitat de vida de tots els infants malalts de càncer de les Balears i les seves famílies i millorar-ne l’autonomia i qualitat de vida. Les actuacions havien de tenir un caire educatiu.

c. Línia 3. Programa de suport en llengua de signes adreçat als alumnes sords o amb deficiència sensorial auditiva escolaritzats en centres educatius d’infantil, primària o secundària sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, i a les seves famílies, preferentment a les illes d’Eivissa, Formentera i Menorca.

Aquesta línia de subvenció pretén donar suport a les entitats sense ànim de lucre que hagin treballat amb persones amb discapacitat sensorial auditiva escolaritzats en centres educatius d’infantil, primària o secundària sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, i a les seves famílies.

 2. Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que s’hagin duit a terme dins el curs 2015-2016

 3.Pressupost 

 1.L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 36.000 €, amb càrrec a la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016.

 2.La quantitat esmentada es distribueixen per línies d’acord amb la imputació temporal i el desglossament següent:

  

Línia

Quantitat imputable al pressupost de l’any 2016

1

8.000 €

2

18.000 €

3

10.000€

 4.Requisits de les entitats beneficiàries

 Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s’indiquen tot seguit:

a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.

b. Estar constituïdes legalment i inscrites, en la data de publicació d’aquesta convocatòria, en el Registre Únic de Fundacions, d’acord amb el que disposa l’article 12.1 del Decret 61/2007 de 18 de maig, de regulació del Registre Únic de Funcionament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’ordenació de l’exercici del protectorat o al Registre d’Associacions de les Illes Balears, d’acord amb la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.

c. Tenir com a objecte en els estatuts activitats educatives.

d. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

e. Declarar que es troba sotmesa a les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableix l’article 10.1 d’aquesta convocatòria (annex 3).

f. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social (annex 4).

g.Declarar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si s’escau, o fer una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 5).

 5.Compromisos de les entitats beneficiàries

 D’acord amb l’article 11 de l’Ordre de la conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a. Comunicar a l’òrgan que ha emès la proposta de resolució l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la convocatòria. En qualsevol cas, l’acceptació s’entendrà com a produïda automàticament si en el termini de vuit dies des de la notificació de la proposta no es fa constar el contrari.

b.Acreditar davant l’òrgan que ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si s’escau, el manteniment de l’activitat subvencionada.

c. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal o europea, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb els ajuts concedits. Les convocatòries poden establir sistemes de control —mitjançant mostreig— del compliment de les obligacions, i també les penalitzacions o reduccions corresponents de la quantia de la subvenció.

d. Adoptar les mesures de difusió que, si s’escau, fixi la convocatòria.

e. Comunicar a l’òrgan que ha concedit la subvenció, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada, si així s’estableix en la convocatòria.

f. Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat.

 6. Despeses subvencionables

 Únicament són subvencionables les despeses derivades del funcionament dels serveis que es detallen tot seguit:

a. Les despeses corrents necessàries per dur a terme els serveis o les activitats: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet, material fungible, correspondència, difusió del projecte, auditories i prevenció de riscs laborals.

b. Les despeses corrents necessàries per al manteniment del local o dels locals on es duen a terme els serveis o les activitats: lloguer; proveïment d’aigua, electricitat i gas; comunitat de propietaris; imposts béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; neteja; manteniment de sistemes d’alarma i seguretat, i detecció i extinció d’incendis.

c. Les despeses del personal contractat per l’entitat i destinat a l’atenció directa dels beneficiaris dels serveis.

d. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l’entitat directament relacionades amb l’activitat subvencionada.

e. Les entitats que desenvolupin el projecte exclusivament amb personal voluntari no podran justificar despeses corresponents als apartats c.

 7.Presentació de sol·licituds i documentació

 1.Juntament amb la sol·licitud, segons el model normalitzat que estableix l’annex 2, s’ha de presentar la documentació següent:

a . Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat, i el seu DNI.

b. Fotocòpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat.

c. Fotocòpia compulsada dels estatuts degudament legalitzats en què consti explícitament la inexistència de l’ànim de lucre.

d. Projecte de l’activitat desenvolupada.

e. Acreditació de l’exempció de l’IVA, quan escaigui.

f. Declaració de no estar sotmès a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 3).

g. D’acord amb l’article 22.4 del reglament de la Llei 38/2003, de 17 de juliol, la presentació de la sol·licitud per a l’obtenció de l’ajut comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que la concedeix obtengui de forma directa l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i la Hisenda autonòmica mitjançant certificats electrònics (annex 4).

h. Declaració en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 5).

i. Compte justificatiu (annex 6).

j. Document de transferència bancària per als pagaments (annex 7).

k. Certificat del Registre Únic de Fundacions o el Registre d’Associacions de les Illes Balears que inclogui el número de registre i les finalitats.

l. Declaració responsable de contractació de personal sense antecedents penals per delites sexuals (annex 8).

 2. La sol·licitud, juntament amb la documentació, s’ha d’adreçar a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat en el termini de deu dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent. En el cas que el darrer dia fos dissabte, caldrà fer la presentació a qualsevol oficina de correus. Aquests documents s’han de presentar als registres que es determinen a continuació o en qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les adreces dels registres són:

a. Conselleria d’Educació i Universitat a Mallorca: c. d’Alfons el Magnànim, 29, 07004 Palma.

b. Delegació Territorial d’Educació a Menorca: c. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó.

c. Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera: Via Púnica, 23, 07800 Eivissa.

 3.Si l’entitat decideix enviar la petició per correu certificat, la sol·licitud i la documentació corresponent s’han de presentar en un sobre obert per tal que la petició es dati i s’hi faci constar el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de la Conselleria o a les dependències esmentades amb anterioritat.

 4.Si la sol·licitud es lliura en un lloc que no és el registre de la Conselleria d’Educació i Universitat s’ha de trametre a l’adreça electrònica sad@dgice.caib.es el full amb el registre i la data d’entrada dins termini a la Direcció General de d’Innovació i Comunitat Educativa durant les 48 hores següents al lliurament.

 5.El termini de presentació de les sol·licituds i la documentació adjunta és de deu dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 6.D’acord amb l’article 22.4 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de juliol, la presentació de la sol·licitud per a l’obtenció de l’ajut comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que la concedeix obtengui de forma directa l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i la Hisenda autonòmica, mitjançant certificats electrònics. Malgrat això, si el sol·licitant denega expressament aquesta autorització, ha d’aportar els certificats que ho acreditin.

 8.Examen de la documentació

 1.Els tècnics del Servei d’Atenció a la Diversitat de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa han d’examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si s’adeqüen al que estableix aquesta convocatòria. S’ha de comprovar específicament que l’entitat sol·licitant compleix els requisits generals que estableix el punt 4 i que aporta la documentació que determina el punt 7 d’aquesta convocatòria.

 2.En el cas que la sol·licitud no compleixi els requisits legals o els d’aquesta convocatòria, o no incorpori la documentació esmentada en el punt 7, s’ha de requerir l’entitat interessada perquè, en el termini de cinc dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42 de la Llei 30/1992.

 3.Un cop examinades les sol·licituds, el director general emetrà una proposta de resolució, que es notificarà a les entitats interessades. Des del moment la notificació, les entitats han de comunicar l’acceptació de la proposta de resolució dins el termini que estableix l’article 11.1 a de l’Ordre del consellera d’Educació d’1 de juliol de 2009 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura. En qualsevol cas, l’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en aquest termini no es fa constar el contrari. La proposta de resolució no crea cap dret davant l’Administració a favor dels beneficiaris que es proposin mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui.

 4.La resolució de les sol·licituds s’ha de dictar i notificar en el termini màxim de dos mesos des de l’endemà d’haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 13.1 d de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009.

 9.Comissió avaluadora

 D’acord amb el que disposa l’article 9 de l’Ordre de la conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, s’ha de constituir una comissió avaluadora, integrada pels membres següents:

a. President: el director general d’Innovació i Comunitat Educativa o persona en qui delegui.

b. Vocals:

-La cap del Servei d’Atenció a la Diversitat o persona en qui delegui.

-Un tècnic o tècnica del Servei d’Atenció a la Diversitat.

-La cap del Departament de Gestió Econòmica o persona en qui delegui.

c.Secretària: un tècnic o tècnica del Servei d’Atenció a la Diversitat.

 10.Resolució i notificació

 1.L’òrgan competent per resoldre la concessió de les subvencions és el secretari general de la Conselleria d’Educació i Universitat, per delegació del conseller (Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 19 d’octubre de 2015; BOIB núm. 156, de 27 d’octubre).

 2.La resolució de concessió ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cadascuna de les subvencions concedides. La notificació de la resolució ha d’informar dels recursos administratius pertinents.

 3.La resolució de la concessió pot incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, tot i complir les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de beneficiari, no hagin estat estimades perquè excedeixen la quantia màxima del crèdit fixat a la convocatòria, amb indicació, si escau, de la puntuació atorgada a cadascuna d’aquestes sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració previstos.

 En aquest cas, si algun dels beneficiaris renuncia a la subvenció o incompleix les seves obligacions (amb la consegüent pèrdua del dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció) l’òrgan que concedeix ha d’acordar la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents a aquell per ordre de puntuació sense necessitat de fer una nova convocatòria, sempre que amb la renúncia o incompliment per part d’algun dels beneficiaris s’hagi alliberat prou crèdit per atendre, com a mínim, una de les sol·licituds denegades. Per resoldre, l’òrgan competent ha de comunicar aquesta opció als interessats a fi que accedeixin a la proposta de subvenció i, si n’és el cas, l’acceptin, en el termini de deu dies. Una vegada acceptada la proposta per part del sol·licitant o sol·licitants s’ha de dictar l’acte de concessió i s’ha de notificar.

 4.La resolució de concessió o de denegació dels ajuts s’ha de notificar individualment a cada entitat.

 11.Obligacions dels beneficiaris i justificació econòmica

 1.Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005.

 2.Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

 3.Les entitats beneficiàries han de justificar davant la Conselleria d’Educació i Universitat l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.

 4.No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.

 5.S’ha de presentar una única justificació de la subvenció, que ha d’estar composta d’un compte justificatiu relatiu al curs 2015-2016 i de les factures o documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents.

 6.El pagament de la subvenció es farà prèvia justificació mitjançant el compte justificatiu.

 7.Les despeses s’han d’acreditar mitjançant factures o documents amb valor probatori equivalent, o mitjançant qualsevol altre sistema que acrediti la realització efectiva de la despesa.

 8.Les factures corresponents a les despeses efectuades han d’expressar clarament el nom complet i el CIF de l’entitat expedidora i de la persona o entitat receptora, número, data, concepte i IVA, si correspon.

 9.L’acreditació de les despeses també es pot fer mitjançant factures electròniques sempre que compleixin els requisits d’acceptació exigits a l’àmbit tributari.

 10.En aquells supòsits que, d’acord amb la normativa vigent, no sigui necessari formalitzar la corresponent relació laboral contractual, la prestació dels serveis s’ha de justificar mitjançant l’emissió de rebuts, amb la corresponent retenció de l’IRPF i expressió de la data i el concepte de l’activitat duita a terme.

 11.Les factures i/o justificants de les despeses han d’estar efectivament pagats abans de l’acabament del període de justificació. La justificació del pagament s’ha de fer mitjançant la presentació d’extractes bancaris o documents de càrrec similars.

 12.No es poden imputar inversions materials en equipaments o maquinària amb càrrec a la subvenció concedida, atès que aquesta sols finança despesa corrent. No obstant això, es poden imputar les amortitzacions corresponents al període dels elements de transport necessaris per al desenvolupament del servei, sempre que la seva adquisició no hagués estat subvencionada íntegrament. En el cas que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, es pot imputar l’amortització resultant de descomptar al cost d’adquisició la subvenció concedida.

 S’ha d’aportar factura o còpia compulsada relativa a l’adquisició de l’element, el pla d’amortització calculat conforme a coeficients d’amortització fiscalment admesos i, en el cas de que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, resolució de la concessió de subvenció.

 13.Els imposts indirectes (quotes per IVA suportat) no es consideren subvencionables quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l’entitat beneficiària. En cas contrari, l’entitat beneficiària de la subvenció n’ha d’acreditar l’exempció fiscal corresponent.

 14.Quan, a més de la subvenció, les activitats tenguin finançament provinent de fons propis, altres subvencions, ingressos d’usuaris o altres recursos, en la justificació s’han d’acreditar l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats subvencionades. En cap cas l’import de la subvenció concedida pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, superi el cost total de l’activitat que ha de dur a terme l’entitat beneficiària.

 15.La memòria tècnica final del projecte ha d’especificar les actuacions que s’han duit a terme, a l’efecte d’acreditar l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de base per a la concessió de la subvenció.

 16.S’ha d’aportar a la Conselleria d’Educació i Universitat tota la informació que permeti un seguiment adequat de la realització de l’activitat subvencionada.

 12.Pagament

 1.La Conselleria d’Educació i Universitat abonarà l’import de la subvenció un cop l’entitat hagi fet la justificació.

 2.El pagament de la subvenció s’ha de fer amb la justificació prèvia de l’entitat mitjançant el compte justificatiu.

 3.Segons indica l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005, no s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.

 13.Criteris de valoració

 -Bloc 1. Qualitat tècnica del servei de les línies 1 i 3 (màxim 57 punts)

a. Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 3 punts).

b. Descripció de les situacions de necessitat sobre les quals es pretén actuar (de 0 a 3 punts).

c. Definició del servei (de 0 a 2 punts).

d. Presentació de l’objectiu general de referència del servei (de 0 a 2 punts).

e. Presentació dels objectius específics (de 0 a 2 punts).

f. Estratègies d’entrada o acollida en el servei (de 0 a 2 punts).

g. Model o protocol de derivació al servei (1 punt).

h. Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 3 punts).

i. Adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius (de 0 a 3 punts).

j. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (de 0 a 2 punts).

k.Experiència de l’entitat en l’execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 30 punts; es valorarà a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria.)

l. Experiència de l’entitat en l’execució de projectes a les illes de preferència. La puntuació s’ha d’atorgar de la manera següent (de 0 a 4 punts):

i. A les tres illes preferents (Eivissa, Formentera i Menorca): 4 punts.

ii. A dues illes de les tres preferents: 3 punts.

iii. A una illa de les tres preferents: 1 punt.

iv. Si el projecte no s’executa a cap de les tres illes preferents: 0 punts.

 -Bloc 1. Qualitat tècnica del servei de la línea 2 (màxim 57 punts)

 a.Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 3 punts).

b. Descripció de les situacions de necessitat sobre les quals es pretén actuar (de 0 a 3 punts).

c. Definició del servei (de 0 a 2 punts).

d. Presentació de l’objectiu general de referència del servei (de 0 a 2 punts).

e. Presentació dels objectius específics (de 0 a 2 punts).

f. Estratègies d’entrada o acollida en el servei (de 0 a 2 punts).

g. Model o protocol de derivació al servei (1 punt).

h .Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 3 punts).

i. Adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius (de 0 a 3 punts).

j. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (de 0 a 2 punts).

k.Experiència de l’entitat en l’execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 34 punts; es valorarà a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria.)

 -Bloc 2. Capacitat operativa i tècnica de l’entitat sol·licitant (màxim 12 punts)

a.Estructura d’organització i funcionament. Descripció de l’entitat, inclòs el servei subvencionat (de 0 a 1 punt).

b.Disponibilitat d’espais i mitjans materials amb què compta l’entitat (de 0 a 5 punts).

c.Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 5 punts).

d.Previsió de formació del personal que ha de participar en el servei (de 0 a 1 punt).

 -Bloc 3. Documentació i registre de l’activitat (màxim 10 punts)

a.Aportació, com a annex, dels registres d’activitat de la intervenció (2 punts).

b.Explicació de l’ús del registre d’activitat (de 0 a 3 punts).

c.Ús de mesures de protecció de dades (0,5 punts per cada mesura, màxim 5 punts).

 -Bloc 4. Pressupost del servei (màxim 10 punts)

a. Presentació d’un pressupost desglossat per tipus de despesa: de personal, corrent i d’inversió (de 0 a 5 punts).

b. Presentació d’un pressupost realista i ajustat (de 0 a 5 punts).

 -Bloc 5. Avaluació del servei (màxim 7 punts)

a. Utilització de l’ítem “Prevenció de riscs laborals” (per cada mesura 0,5 punts, màxim 2 punts).

b. Previsió d’activitats per conèixer el nivell de satisfacció dels usuaris i altres persones beneficiàries indirectes (de 0 a 5 punts).

 14. Determinació de l’import de la subvenció

 1.Per determinar l’import de la subvenció s’ha de valorar cada projecte de 0 a 96 punts, d’acord amb els criteris que estableix el punt 12 d’aquesta convocatòria.

 2.La puntuació mínima necessària d’un projecte per accedir a la subvenció és de 50 punts.

 3.La determinació de la quantia a subvencionar per cada projecte es farà entre els que concorrin a la mateixa línia. Si la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes d’una mateixa línia no supera l’import màxim previst al punt 3.2, i sempre que les entitats hagin obtingut la puntuació mínima prevista en el punt 13.2 d’aquesta convocatòria, s’ha d’atorgar a les entitats el 100 % de l’import sol·licitat. En qualsevol cas, una mateixa entitat només pot optar a una sola línea.

 15. Revocació

 1.D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

 2.Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

 16. Reintegrament

 1.L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual se n’acordi el reintegrament, en els casos previstos a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

 2.Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte a la legislació de finances, d’acord amb els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.

 3.Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

 17. Infraccions o sancions

 L’incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

 18. Informació i models de documents a la pàgina web

 La direcció general d’Innovació i Comunitat Educativa ha de publicar aquesta Resolució, així com també els annexos, a la pàgina web de Servei d’Atenció a la Diversitat.

Documents adjunts