Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 9998
Acord del Consell de la Sindicatura, pel qual s'aprova la convocatòria per a la provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc de treball de cap d'Àrea d'Auditoria de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 28.2 de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, disposa que el personal al servei de la Sindicatura es regeix pel que estableixen aquesta Llei i el Reglament de règim interior; en allò que no s’hi preveu, li és aplicable el règim establert amb caràcter general per al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L’article 75.1 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que els llocs de treball adscrits a personal funcionari s’han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant convocatòria pública.

D’altra banda, l’article 79 de la Llei 3/2007 disposa les categories de llocs que s’han de proveir pel sistema de lliure designació, pel fet que impliquen una responsabilitat elevada o requereixen una confiança personal per exercir-ne les funcions i tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de treball.

L’article 29 de la Llei 4/2004 disposa que l’SCIB s’estructura en àrees funcionals al capdavant de les quals hi ha un cap d’àrea. Els llocs de cap d’àrea s’han de proveir entre funcionaris públics que pertanyin a cossos o escales de característiques adequades, d’acord amb el que estableixi la relació de llocs de treball.

La Relació de llocs de treball de l’SCIB disposa la cobertura dels llocs de treball de cap d’àrea d’auditoria mitjançant el sistema de lliure designació entre funcionaris de qualsevol administració pública.

El Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març, dedica el capítol III a regular el procediment que s'ha de seguir per proveir els  llocs de treball pel procediment de lliure designació.

D'acord amb el que estableix la disposició transitòria primera de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, per participar en aquesta convocatòria s'ha d'acreditar estar en possessió d'un certificat de coneixement de llengua catalana de nivell C1, o equivalent.

Atesa la normativa legal esmentada, constitueix l’objecte d’aquest Acord aprovar la convocatòria per proveir, mitjançant personal funcionari, un lloc de treball de cap d’àrea d’auditoria de la Sindicatura de Comptes, vacant i dotat pressupostàriament.

Atès que el lloc de treball de cap d'àrea esmentat s'adscriu a l'àrea d'auditoria de la Comunitat Autònoma, es valora especialment l'experiència en aquesta matèria dins d'aquest àmbit subjectiu.

En virtut de tot això, i d’acord amb la competència que li atribueix l’article 16.k de la Llei 4/2004, el Consell de la Sindicatura 

 

ACORDA

Primer. Aprovar la convocatòria per proveir, mitjançant el procediment de lliure designació, un lloc de treball de cap d’àrea d’auditoria de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, les característiques i els requisits del qual s’assenyalen en l’annex I.

Segon. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex I, així com el model de sol·licitud que consta en l’annex II .

Tercer. Ordenar que aquest Acord es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 2 de setembre de 2016

El Síndic major
Joan Rosselló Villalonga 

   ANNEX  I
BASES

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, mitjançant personal funcionari, el lloc de treball de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, vacant i dotat pressupostàriament, que s'assenyala:

1 CAP D’ÀREA D’AUDITORIA.

Característiques:

Grup: A1. Complement de destinació: 30. Complement específic: 29.807,08 euros. Observacions: rendiment i dificultat tècnica, incompatibilitat, horari i dedicació especial, i disponibilitat i desplaçament.

Funcions: segons les directrius del síndic corresponent: Planificar cada fiscalització i elaborar el programa de treball.  Dirigir, coordinar i supervisar els treballs que du a terme el personal de l’àrea. Durant el procés de fiscalització, relacionar-se amb els responsables tècnics de l’entitat fiscalitzada, així com informar el síndic de qualsevol incidència que es produeixi en el desenvolupament de la fiscalització i traslladar-li les consultes o propostes necessàries per tal d'obtenir la informació pertinent, tant de l’entitat fiscalitzada com d’altres àrees o òrgans de la Sindicatura de Comptes. Redactar els avantprojectes d’informe amb els resultats de les fiscalitzacions. Dur a terme les verificacions que consideri oportunes.

Requisits:

Grup A1.

Administració de procedència: totes les administracions. Cos de procedència: tots els cossos o escales del grup A1.

Acreditar experiència com a funcionari en alguna de les àrees següents: fiscalització interna o externa, intervenció, tresoreria, contractació administrativa, gestió pressupostària o tributària, o com a docent universitari en àrees de dret o economia.

Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana de nivell C1, o equivalent.

SEGONA. FORMA DE PROVEÏMENT I REQUISITS

1. El proveïment del lloc de treball objecte d’aquesta convocatòria es du a terme pel procediment de lliure designació. La convocatòria s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Poden participar en aquesta convocatòria els funcionaris de carrera de totes les administracions,  sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat de la suspensió ferma, sempre que compleixin el requisits que disposa la Relació de llocs de treball, descrits en la base primera.

TERCERA. DISCAPACITATS

1. Els funcionaris amb alguna discapacitat reconeguda davant l’Administració poden instar en la sol·licitud l'adaptació del lloc de treball que no suposi una modificació substancial del context de l'organització.

2. L’SCIB ha de demanar a la persona interessada la informació que consideri necessària, i també el dictamen dels òrgans tècnics de l’Administració, sobre la procedència de l'adaptació i sobre la compatibilitat d’aquesta amb les tasques i funcions del lloc de treball.

3. En la resolució que posa fi al proveïment del lloc de feina, s’ha de resoldre, així mateix, l'adaptació sol·licitada del lloc, si escau.

QUARTA. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

1. Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de formular en el model oficial  que s’adjunta a l’annex II.

 2. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils, comptadors des de l’endemà de publicar-se la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds i la resta de documentació s’han de presentar en el Registre General de la Sindicatura de Comptes (c/ de Sant Feliu, 8A – 07012 Palma, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores), adreçades al síndic major. També es poden presentar en qualsevol de les formes que estableix l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

No s'admeten les sol·licituds registrades fora del termini establert, que s'arxiven.

3. A la sol·licitud s'ha d’adjuntar una còpia del document nacional d’identitat, i la documentació i els certificats acreditatius del compliment dels requisits exigits a la convocatòria per a l’exercici del lloc de feina.

Així mateix, s’ha d’adjuntar un curriculum vitae on constin les titulacions acadèmiques, l’antiguitat, els llocs de treball ocupats en l'Administració pública i en l'empresa privada, els estudis i els cursos realitzats, i qualsevol mèrit que es consideri oportú posar de manifest. Es valora especialment els mèrits relacionats amb la fiscalització externa del sector de la Comunitat Autònoma.

Les fotocòpies que s'hi adjuntin han d'estar compulsades.

4. La data de referència per complir els requisits exigits i posseir els mèrits al·legats és el dia que finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

CINQUENA. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

1. El termini per resoldre la convocatòria és d'un mes, comptador des de l’endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El síndic major  pot ampliar aquest termini fins a un mes més.

2. D’acord amb l’article 24.e de la Llei 4/2004, correspon al síndic major resoldre aquesta convocatòria, i també adjudicar l'esmentat lloc de treball.

3. La resolució del síndic major d’adjudicació del lloc de treball objecte d’aquesta convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

SISENA. PRESA DE POSSESSIÓ

1. El termini per prendre possessió de la nova destinació obtinguda és de tres dies hàbils, si la destinació és a la mateixa localitat a la qual ja estava destinat, o d'un mes, si la nova destinació és en una localitat distinta.

En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, el síndic major li pot concedir una pròrroga del termini, tal com exposa l'apartat 3 d'aquesta base.

2. El termini de presa de possessió comença a comptar l’endemà del cessament, el qual s'ha d'efectuar dins els tres dies hàbils següents a la publicació de l’adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. El síndic major pot, excepcionalment, prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari a la nova destinació si implica canvi de localitat i s’al·leguen i acrediten raons justificatives de la pròrroga sol·licitada

4. El còmput dels terminis possessoris, en tot cas, s'inicia quan finalitzen els permisos o les llicències que s’han concedit a la persona interessada, tret que, per causes justificades, l'òrgan competent acordi suspendre’n el gaudi.

SETENA. NORMA FINAL

D’acord amb el que estableix la disposició addicional primera de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, aquesta convocatòria i els actes administratius que se’n derivin poden ser impugnats en els casos i en la forma establerta per aquesta Llei i el Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes i, supletòriament, els són aplicables les disposicions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i també les de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

 

ANNEX II
MODEL DE SOL·LICITUD

CONVOCATÒRIA PROVISIÓ LLOC DE TREBALL DE CAP D’ÀREA D’AUDITORIA

1. DADES PERSONALS

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:                                                  Data naixement:

Adreça:

Localitat:                                            Província:                  

Telèfon:

2. DADES PROFESSIONALS :

Cos o escala:

Administració:

Centre directiu:

Lloc de treball:

Nivell:          Grau consolidat:

Telèfon:

3. DISCAPACITATS

Tipus d’adaptació (si sol·licitau adaptació de mitjans):

SOL·LICIT: prendre part en la convocatòria per proveir, pel procediment de lliure designació, el lloc de treball de cap d’àrea d’auditoria, i declar que complesc tots els requisits exigits en la convocatòria i que n'accept les bases, aprovades pel Consell de l’SCIB el dia 2 de setembre de 2016.

                                                          ,           de                                   de 2016

SÍNDIC MAJOR

DE LA SINDICATURA DE COMPTESDE LES ILLES BALEARS