Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FERRERIES
Núm. 9976
Aprovació definitiva del Reglament d'organització i funcionament de la mesa general de negociació del personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Ferreries
Versió PDF
En el BOIB núm. 92 de data 21.07.2016, es va publicar l'acord de Ple de l'Ajuntament de Ferreries de data 26 de maig de 2016, de l'aprovació inicial del Reglament d'organització i funcionament de la mesa general de negociació del personal laboral i funcionari de l'Ajuntament.
Un cop finalitzat el termini d'exposició pública sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord ha resultat elevat a definitiu i es transcriu el text íntegre del Reglament, en el qual s'inclouen les recomanacions de l'informe emès per a l'Institut Balear de la Dona sobre l'impacte de gènere:
“Reglament d'organització i funcionament de les meses negociadores de l'Ajuntament de Ferreries
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Amb l'aprovació del recent Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP), es dóna la regulació a la negociació col·lectiva en l'àmbit de les administracions públiques prevista en el capítol IV del títol III tant per al personal funcionari com per al personal Laboral, i ateses les previsions del RDL 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, en la seva redacció donada pel recent Reial decret llei 7/2011, de 10 de juny, de mesures urgents per a la reforma de la negociació col·lectiva, que regula les normes de negociació col·lectiva aplicables en exclusiva al personal laboral.
Així, a la previsió d'una mesa general de negociació del personal funcionari es preveu, respecte del personal laboral, a més del sotmetiment a la legislació laboral, l'aplicació dels preceptes de l'EBEP que ho determinin. En aquest sentit, resulta nova la previsió expressa d'una mesa general conjunta de personal funcionari i personal laboral per a la negociació de les matèries i condicions de treball comunes de tot el personal, ja sigui en règim de funcionari o en contractació laboral. La seva constitució i posada en funcionament ha de suposar la superació de negociacions parcials amb cada un dels dos col·lectius que formen el personal de l'Ajuntament amb resultats i acords sovint diferents per a unes mateixes matèries i condicions de treball. L'avanç que aquesta Mesa pot representar en la reducció de desigualtats i la simplificació de la negociació col·lectiva, evitant duplicitats actuals, resulta significatiu.
Es pretenen recollir en el present reglament l'estructura de la negociació col·lectiva en el si de les relacions laborals amb els empleats públics de la corporació de forma global atenent per tant la normativa vigent, i mantenint però les competències i especificitats negociadores que corresponen a cada col·lectiu, amb l'objectiu de dotar la voluntat de consens i de diàleg entre l'Administració municipal i la representació del personal municipal dels instruments necessaris i l'àmbit adequat on expressar-se.
Així, es constitueixen la Mesa General de Negociació del Personal Funcionari i la Mesa General de Negociació del Personal Laboral, amb les competències de negociació de les condicions del seu àmbit específic, que s'hauran de coordinar, si es el cas, amb la Mesa General de Negociació Conjunta del Personal Funcionari i Laboral per a les matèries comunes.
Capítol preliminar
Article 1
Objecte
És objecte del present reglament la regulació de l'estructura de la negociació col·lectiva a l'Ajuntament de Ferreries amb el personal funcionari i laboral en els termes previstos a l'Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), així com a l'Estatut dels treballadors.
Article 2
Àmbit d'aplicació
El present reglament té caràcter municipal i serà d'aplicació a les meses de negociació de l'Ajuntament de Ferreries.
Capítol I
Mesa General de Negociació del Personal Funcionari
Article 3
Naturalesa de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Funcionari és l'òrgan previst a l'article 34 del text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic per a la negociació col·lectiva amb el personal funcionari de l'Ajuntament de Ferreries.
Article 4
Composició de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Funcionari tindrà la següent composició:
a) Un/a per cada organització sindical representada.
b) En nombre equivalent per part de l'Administració.
Article 5
Competències de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Funcionari tindrà les següents competències:
Capítol II
Mesa General de Negociació del Personal Laboral
Article 6
Naturalesa de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Laboral és l'òrgan encarregat de la negociació col·lectiva del personal laboral de l'Ajuntament de Ferreries en els termes de l'Estatut dels treballadors i la resta de la legislació laboral aplicable.
Article 7
Composició de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Laboral tindrà la següent composició:
a) Un/a per cada organització sindical representada.
b) En nombre equivalent per part de l'Administració.
Article 8
Competències de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Laboral tindrà les següents competències:
Capítol III
Mesa General de Negociació del Personal Funcionari i Laboral
Article 9
Naturalesa de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Funcionari i Laboral és l'òrgan previst a l'article 36 del text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic per a la negociació col·lectiva de totes aquelles matèries i condicions de treball comunes a tot el personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Ferreries.
Article 10
Composició de la Mesa
a) Un/a per cada organització sindical representada.
b) En nombre equivalent per part de l'Administració.
Article 11
Competències de la Mesa
La Mesa General de Negociació del Personal Funcionari i Laboral tindrà les següents competències:
Capítol IV
Funcionament de les meses
Article 12
Presidència
Exercirà la presidència de les meses de negociació l'alcalde o alcaldessa o regidor o regidora en qui delegui.
Les funcions de la presidència són les següents:
Article 13
Secretaria
Assistirà a les meses de negociació un secretari o secretària nomenat d’entre els funcionaris municipals.
Les funcions del secretari o secretària seran:
i redactar l’acta corresponent.
Article 14
Convocatòria
Article 15
Sessions
En la sessió de constitució, les meses negociadores establiran el seu respectiu calendari de reunions ordinàries previstes, que, a falta que s’acordi el contrari, seran reunions ordinàries mensuals. Totes les altres sessions tindran caràcter extraordinari.
Article 16
Ordre del dia
El president o presidenta fixarà l’ordre del dia de cada sessió ordinària, on figurarà necessàriament:
Com a regla general no es podran tractar assumptes no inclosos en l’ordre del dia, tret que hi hagi acord unànime d’inclusió d’un determinat tema. En aquest cas, el o la proponent haurà de justificar i fonamentar la urgència que aconselli l’estudi o la deliberació immediata de l’assumpte.
Al torn de Precs i preguntes no es podrà adoptar cap acord, a excepció feta que hi siguin presents tots els membres de la Mesa i s’acordi expressament per unanimitat.
Article 17
Acta de la sessió
De cada reunió de la Mesa s’ha d’aixecar una acta, la qual ha d’incloure com a mínim:
Article 18
Comissions de treball
Es podran constituir comissions de treball, a instàncies de la Mesa negociadora. Aquestes comissions tindran per objecte tractar temes concrets i puntuals, i la seva composició s'acordarà a la mateixa Mesa de la qual depenguin, que en cap cas tindrà per cada part un nombre de membres superior al previst per la respectiva Mesa negociadora. Una vegada aconseguides les oportunes conclusions les elevaran a la Mesa negociadora.
Article 19
Constitució
Per constituir vàlidament les meses serà necessària la majoria de la representació de cada part.
Les variacions en la representativitat de les organitzacions sindicals, a efectes de modificació de la composició de les meses de negociació, seran acreditades per les organitzacions sindicals interessades mitjançant el corresponent certificat de l'Oficina Pública de Registre competent, cada dos anys a partir de la data inicial de constitució de les citades meses.
En tot cas, correspondrà la revisió de la composició com a resultat de noves eleccions locals i als òrgans de representació del personal de l'Ajuntament de Ferreries.
Article 20
Quòrum
Serà vàlida la reunió de la Mesa de Negociació si compta amb la presència de la representació de l'Ajuntament amb capacitat de decisió i amb l'assistència de la majoria dels representants de la part social.
Article 21
Acords, consens, votacions i vots particulars
a) Formació de la voluntat de cada una de les dues parts:
b) Acords i consens:
c) Vots particulars
Article 22
Validesa i eficàcia jurídica dels acords
La validesa i eficàcia jurídica dels acords adoptats per les meses negociadores queden condicionats a la seva aprovació definitiva per l'òrgan corresponent de l'Ajuntament.
L’Ajuntament de Ferreries tindrà la obligació d’aprovar degudament tots els acords adoptats per les meses negociadores i de notificar-ho expressament a totes les parts.
El present reglament entrarà en vigor l’endemà de la data de la seva signatura i serà publicat en el BOIB.
Una vegada llegit per totes les parts, se signa en prova de conformitat i compliment.”
Ferreries, 31 d'agost de 2016
El batle
Josep Carreres Coll