Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 9975
Bases reguladores de la convocatòria de beques formatives en matèria de museus i arxius per a persones amb necessitats especials, any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert a l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores de concessió d’ajudes per a beques formatives en matèria de museus i arxius per a persones amb necessitats especials, any 2016, aprovades per Resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut de data 23 d’agost de 2016, següents:

«BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA DE BEQUES FORMATIVES EN MATÈRIA DE MUSEUS I ARXIUS PER A PERSONES AMB NECESSITATS ESPECIALS, ANY 2016.

1. Finalitat i justificació

El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa convoca aquesta línia de beques formatives amb matèria de museus i arxius, per a persones amb necessitats especials, que hagin participat en el programa FIOP del Govern Balear o en el programa SAIL-PD del Consell Insular d’Eivissa i, per tal de facilitar la seua inserció laboral.

Aquesta convocatòria de beques formatives figura al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2016, aprovat pel Consell Executiu el dia 23 de desembre de 2015 (BOIB núm. 190, de 31 de desembre de 2015), i especialment en la seua modificació aprovada per Resolució 2016000045 del conseller executiu del Departament d’Economia i Hisenda de data 26 d’abril de 2016 (BOIB núm. 55 de 3 de maig de 2016).

2. Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és formar a persones amb necessitats especials que hagin participat en els programes FIOP del Govern Balear, o SAIL-PD del Consell Insular d’Eivissa, en funcions museístiques i arxivístiques, per tal de facilitar la seua inserció laboral, al mateix temps que es promou el coneixement i l’estudi del patrimoni històric i cultural eivissenc per al foment, la investigació i la difusió del patrimoni, perquè pugui ser gaudit pels ciutadans i pugui ser transmès en les millors condicions a les generacions futures, tal i com estableix l’art. 1 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

Són objecte exclusiu d’aquesta convocatòria:

- 2 beques formatives per aprendre funcions museístiques, al Museu Etnogràfic d’Eivissa, a can Ros, Puig de Missa de Santa Eulària des Riu.

- 2 beques formatives per aprendre funcions arxivístiques, a l’Arxiu d’Imatge i So del Consell Insular d’Eivissa, a l’antic edifici de Comandància Militar (c/ Calvari, núm.1)

3. Règim de les ajudes

Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria podran ser compatibles amb alguna altra ajuda de caire assistencial, però no seran compatibles amb un salari derivat d’un contracte de feina. Els beneficiaris hauran de presentar una declaració jurada de què no reben cap salari, i comunicant les possibles ajudes assistencials de les que s’estiguin beneficiant.

4. Beneficiaris

Podran sol·licitar aquestes ajudes les persones amb algun tipus de necessitat especial, física, psíquica i/o sensorial, i que hagin format part dels programes formatius FIOP del Govern Balear, o SAIL-PD del Consell Insular d’Eivissa; que hagin complit els 18 anys; siguin residents de l’illa d’Eivissa i siguin espanyols o d’algun dels països de l’Unió Europea. Tot i així es requerirà que no tenguin impediments per a les tasques específiques a realitzar a l’Arxiu d’Imatge i So i al Museu Etnogràfic d’Eivissa.

5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

Aquesta convocatòria està dotada econòmicament al Pressupost de l'exercici 2016, amb una quantitat màxima de 7.500,00 € de l'aplicació pressupostària 3360-48100, de Premis, beques i pensions d’estudis i investigació, tal i com figura en el Pla Estratègic de 2016. Es preveu una distribució inicial de 1.875,00 € per cada beca, concretament:

  • 2 beques formatives per funcions museístiques........... 3.750,00 €
  • 2 beques formatives per funcions arxivístiques............ 3.750,00 €

En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi les quantitats que s’hi han destinat, el sobrant de l’import podrà incorporar-se a altres línies d’ajudes del Departament de Cultura i Patrimoni.

6. Forma de presentació de les sol·licituds i documentació a aportar

Els interessats formalitzaran la sol·licitud d’ajuda mitjançant instància, segons el model que figura a l’Annex 1 d’aquesta convocatòria.

Les instàncies es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa (avinguda d’Espanya, 49, tel. 971 195900 o en la forma establerta a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC), i les hauran d’acompanyar copia dels següents documents:

- Fotocòpia del DNI.

- Currículum on s’especifiqui la formació i pràctiques realitzades.

- Certificat de residència en vigor de qualsevol municipi de l’illa d’Eivissa.

- Document acreditatiu del tipus i grau de discapacitat.

- Document acreditatiu d’haver cursat el FIOP o el SAIL-PD.

- Informe del responsable dels programes FIOP i SAIL-PD que consti que el sol·licitant és apte per a les mencionades pràctiques.

- Declaració jurada de no tenir ninguna relació contractual que impliqui cobrament de nòmina.

- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat Espanyol i amb la Seguretat Social. O bé, a la sol·licitud, autoritzar el Consell Insular d’Eivissa a obtenir directament el certificat acreditatiu d’aquesta circumstància.

-Declaració responsable de no estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició d’obtenir subvencions, de conformitat amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons el model que figura a l’Ànnex 2 d’aquesta convocatòria.

No caldrà presentar el DNI dels sol·licitants, ni el NIF, ni els documents de nomenament del representants de les associacions o entitats, quan aquesta documentació ja consti al Consell Insular d'Eivissa i sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar.

En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, se’n requeririen la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, la persona sol·licitants, l’associació o l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que la persona sol·licitant interessada desisteix de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

7. Termini de presentació de les sol·licituds

S’estableix un termini de presentació de 10 dies naturals que s’inicia l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

8. Selecció dels beneficiaris

S’estableix el concurs com a via de selecció dels beneficiaris. S’entén per concurs “el procediment mitjançant el qual la concessió de subvencions es fa a través de la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre elles d’acord amb els criteris de valoració fixats en les presents bases”.

No podran obtenir beca aquelles persones que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a 15 punts de conformitat amb els criteris de valoració establerts a la clàusula anterior.

En cas de no existir crèdit suficient per atendre totes les sol·licituds, es consideraran en primer lloc aquelles que hagin obtengut una major puntuació, és a dir, les sol·licituds s’aniran resolent per ordre rigorós de puntuació fins a exhaurir la partida pressupostària.

9. Obligacions dels beneficiaris i condicions

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa, a més de l’acceptació plena de les bases d’aquesta convocatòria, el compliment de les següents condicions:

a) La beca haurà d’anar destinada obligatòriament als conceptes que s’exposen en la memòria i en el pressupost, seguint sempre les condicions i les prescripcions que es facin en cada cas concret. Qualsevol incidència s’haurà de comunicar per escrit al Departament d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa.

b) Els beneficiaris hauran de seguir les indicacions de la Directora de l’Arxiu d’Imatge i So i del Museu d’Etnografia d’Eivissa, qui haurà de presentar cada mes un informe de compliment de la feina feta.

c) Serà obligació del beneficiari, atendre amb interès la formació impartida i complir amb les tasques encomanades; ser formal i puntual amb l’horari que s’estableixi en cada cas.

d) Els beneficiaris han d’avisar el Departament esmentat més amunt en cas de produir-se qualsevol incidència que afecti el desenvolupament previst de les pràctiques formatives. En cas d’haver de renunciar a la beca ho haurà de comunicar per escrit i per Registre General d’Entrada. En cas d’haver-hi suplents, i seguint l’ordre fixat per la Comisssió Avaluadora, es podrà designar un suplent per acabar la pràctica. El primer beneficiari tendrà dret a la part proporcional de la pràctica realitzada, tret del cas que la Directora de la pràctica formativa, informi que la interrupció afecta la continuació de la pràctica formativa per part d’algun suplent.

e) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d’Eivissa.

f) I, en qualsevol cas, complir amb el disposat a l’article 13 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora) i a l’article 14 (Obligacions dels beneficiaris) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Criteris que han de servir de base per a la concessió de les beques formatives

Es tendran en compte a l’hora de valorar les peticions els següents criteris o valoracions:

a ) L’adeqüació del currículum presentat en relació a les tasques museístiques i arxivístiques: fins a 10 punts

b ) Valoració del perfil del sol·licitant: fins a 10 punts

c) Tenir experiència demostrable amb el tema plantejat: fins a 5 punts

d) Coneixement parlat i escrit del català: fins a 5 punts

e) Coneixements informàtics: fins a 5 punts

f) Per qualsevol altra circumstància relacionada amb l'objecte d'aquesta convocatòria, apreciada motivadament pel la comissió avaluadora: fins a 5 punts

11. Instrucció i resolució

El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell d’Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds. Amb fonament en l’informe de la comissió d’avaluació i en la proposta de l’òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut i expressarà la relació de persones subvencionades i la quantia de l’ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses, s’indicarà la causa d’exclusió.

Els expedients es resoldran en un termini màxim d’un mes des de la finalització del termini de presentar les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En compliment de l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de beneficiaris i la quantia de l’ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.

12. Comissió avaluadora

La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts a la base desena d’aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió avaluadora estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.

13. Publicitat

Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

14. Justificació i pagament de la subvenció

El pagament es farà de forma fraccionada, prèvia presentació per part de la Directora de l’Arxiu d’imatge i So i del Museu Etnogràfic d’un informe mensual, el 30 de cada mes, valorant el compliment de les pràctiques formatives de cada beneficiari.

Cada beneficiari cobrarà 1875,00 €, dividits en tres pagaments mensuals de 625,00 €.

El termini màxim de temps previst per a la realització d’aquestes pràctiques formatives i per a la seua justificació definitiva serà el 31 d'octubre de 2016, data límit que ha d’abastar la realització completa de l’actuació i del seu cost total.

Amb l’informe favorable de la Directora de l’Arxiu d’Imatge i So i del Museu Etnogràfic d’Eivissa del Departament d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut sobre el compliment de les bases quarta i novena d’aquesta convocatòria i amb el vistiplau de la secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut, es faran efectius els pagaments dels imports corresponents de les beques d’investigació concedides.

15. Revocació

Les beques concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, una vegada emesa la proposta de la cap de Secció d’Educació, Patrimoni i Cultura.

Pertoca revocar la concessió de la beca quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la beca, i així ho informi la directora de la beca formativa.

16. Reintegrament de l’ajuda

Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos previstos en l’article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones o entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

17. Control

El Consell Insular d’Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com entrevistes amb els beneficiaris, sol·licitud d’aclariments o d’informes o de documentació suplementària, etc. per a l’aplicació correcta de la beca concedida.

18. Règim de recursos

Les resolucions del conseller executiu, dictades per delegació, i que s’han de considerar dictades per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu) no esgoten la via administrativa i contra elles podeu interposar, davant la Comissió de Govern el recurs d’alçada previst als articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini d’un mes des de l’endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre de consells insulars i l’article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa. El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

19. Disposicions supletòries

La present convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que hi sigui d’aplicació.

 

ANNEX 1
SOL·LICITUD DE BEQUES FORMATIVES EN MATÈRIA DE MUSEUS I ARXIUS PER A PERSONES AMB NECESSITATS ESPECIALS D’EIVISSA, ANY 2016

El Sr./La Sra. ......................................, amb DNI....................., amb domicili ................................., població.................................…, CP..........., telèfon/fax ..................…......., telèfon mòbil………….....…,

EXPOSA:

Que assabentat/ada de la convocatòria pública del Consell Insular d’Eivissa de beques formatives en matèria de Museus i Arxius, per a persones amb necessitats especials d’Eivissa, any 2016, i, d’acord amb el que preveuen les seues bases,

SOL·LICITA:

Acollir-se a la convocatòria de beques formatives en matèria de Museus i Arxius, per a persones amb necessitats especials d’Eivissa, any 2016, segons la base segona de la present convocatòria:

  • Ha realitzat el programa SAIL-PD
  • Ha realitzat el programa FIOP

(marcar amb una X el programa que ha realitzat)

Documentació que s’adjunta

(relació segons la base sisena de la convocatòria)

..............................................................................................................................................................................................................................

□ Autoritza el Consell Insular d’Eivissa, per al compliment de la base novena d’aquesta convocatòria, a accedir a la informació necessària per comprovar si el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d’Eivissa.

....................................................................., ............. d ...................................... de 2016

(signatura)

En el cas que li sigui atorgada, el beneficiari es compromet al compliment estricte i a l’acceptació de les bases d’aquesta convocatòria, i també a facilitar al Consell Insular d’Eivissa qualsevol actuació de control com sol·licitud d’aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l’aplicació correcta de l’ajuda concedida.

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

 

ANNEX 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE

El Sr./La Sra.................................., amb DNI .................…, amb domicili al carrer o plaça .....................

................., població ..........................…, CP .........., telèfon ................, correu electrònic ......................,

declar sota la meua responsabilitat que, en relació amb el procediment per a l’obtenció d’una beca formativa en matèria de Museus i Arxius d'Eivissa, per a l'any 2016, que no incorrc en cap de les causes d’incompatibilitat o prohibició per obtenir subvencions, que figuren a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

I perquè consti i tengui efecte davant l’òrgan que convoca la concessió de beques formatives esmentada, sign aquesta declaració responsable.

...................................., ...... d ............................. de 2016»

 

Eivissa, 26 d’agost de 2016

El secretari tècnic d’Economia i Hisenda, Industria i Comerç,
en substitució de Maria Catalina Tur Torres,
secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut
(Decret de Presidència 2016000959 de 16/08/2016),
Sergio Sorá Pascual