Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 9938
Consell Executiu. Aprovació de la convocatòria de l'any 2016, de l'ajut per al foment i la divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el consell Executiu del Consell Insular de Menorca en sessió ordinària de dia 1 d'agost de 2016, va adoptar el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts de minimis del CIM per al teixit empresarial i associatiu de Menorca.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2016, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall.

Partida

Quantia màxima

46200.4790080 per al foment i divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca

20.000€

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L'instructor d'aquest expedient i el responsable del seu seguiment serà l'enginyer tècnic Manel de Juan Andreu, tècnic del Consell Insular de Menorca adscrit a l'Àrea d'Innovació i Noves Tecnologies

Tercer.- Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE MINIMIS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL FOMENT I LA DIVULGACIÓ EN INNOVACIÓ PER AL TEIXIT EMPRESARIAL I ASSOCIATIU DE MENORCA

1. OBJECTE

L'objecte d'aquest ajut de minimis és:

- Fomentar la divulgació en innovació i noves tecnologies, mitjançant l'organització de fires, jornades i congressos a l'illa de Menorca.

- Donar suport a les associacions empresarials de Menorca o agrupacions d'associacions empresarials de Menorca, les agrupacions empresarials innovadores i els clústers basats en el coneixement o tecnològics de Menorca, per tal de millorar la visibilitat a l'exterior de productes i/o serveis oferts a l'illa de Menorca mitjançant la migració de les seves plataformes tecnològiques per a la seva promoció.

Les actuacions s'han de realitzar en el període comprés entre dia 1 de gener i dia 30 de novembre de 2016.

2. FINALITAT

El Consell Insular de Menorca, d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2016, vol donar suport al foment de la divulgació en innovació i noves tecnologies a l'illa de Menorca mitjançant una convocatòria d'ajuts de minimis.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes de mínimis que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES

En el marc d'aquests ajuts, s'establiran dues línies d'ajuts:

Línia 1. Ajuts per a les empreses:

L'organització de fires, jornades i congressos que s'organitzin a l'illa de Menorca.

L'activitat subvencionable en aquesta línia és l'organització de fires, jornades i congressos, el qual tenen com a eix principal la innovació i les noves tecnologies. En cap cas serà subvencionable l'organització de fires, jornades i congressos la finalitat dels quals sigui un producte o servei que ofereix la mateixa entitat organitzadora, ni tampoc l'assistència a fires, jornades i congressos organitzats per altres empreses o entitats.

Línia 2. Ajuts per les associacions empresarials o agrupacions d'associacions:

La migració i l'evolució de plataformes tecnològiques per a millorar la visibilitat a l'exterior dels productes i serveis oferts a l'illa de Menorca. Aquesta migració pot preveure tant la millora com l'actualització de les plataformes tecnològiques per a la promoció dels seus productes.

El període objecte de subvenció serà de dia 1 de gener de 2016 a dia 30 de novembre de 2016.

5. NATURALESA DE L'AJUT DE MINIMIS I COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual, i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, les persones físiques o jurídiques que tenguin un ajut del Consell Insular de Menorca no poden ser beneficiàries d'aquests ajuts. Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos que pugui rebre per realitzar el mateix projecte, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte.

2. Per a la línia 1, en virtut de la seva naturalesa específica, s'aplicarà el que preveu el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, que estableix, entre altres coses, que l'entitat beneficiària no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2014, 2015 i 2016), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics per un import superior a 200.000 €.

3. Per a la línia 2, s'aplicarà el Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, mitjançant el qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (Reglament d'excepció).

4. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts empresaris, siguin pime o no, segons la definició prevista en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. En concret, per a cadascuna de les dues línies:

1. Per a la línia 1: poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica que estiguin donats d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent.

No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les administracions públiques o entitats afins a aquestes.

2. Per a la línia 2: les associacions empresarials de Menorca, agrupacions d'associacions empresarials, confederacions d'associacions empresarials o similars, les agrupacions empresarials innovadores i els clústers basats en el coneixement o tecnològics, amb la finalitat de fomentar i impulsar la transferència del coneixement i la innovació en els sectors productiu i empresarial, i contribuir a executar l'Estratègia Regional de Recerca i Innovació per a l'Especialització Intel·ligent de les Illes Balears (RIS3) o contribuir a les àrees estratègiques definides en el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017 considerades d'interès i rellevància especials.

3. Els beneficiaris han de desenvolupar la seva activitat dins l'àmbit territorial de Menorca i mantenir l'activitat durant un any (annex I).

4. No obstant això, no poden ser-ne beneficiàries:

a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (Annex II)

b) Les empreses que, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, per part de l'òrgan instructor, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

c) Les empreses que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2014, 2015 i 2016), ajuts públics o d'ens privats, finançats a càrrec de pressuposts públics, en concepte de minimis, per un import superior a 200.000 €.

d) Les entitats que estiguin incloses dins la categoria d'empreses en crisi, com les defineix l'apartat 18 de l'article 2 del Reglament núm 651/2014 de la Comissió. Tampoc poden ser-ne beneficiàries les empreses que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió de la Comissió que tengui declarada una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Si el sol·licitant és persona física, còpia acarada del NIF.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l'escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

c) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia acarada del CIF del sol·licitant.

d) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en cas que el signi una persona diferent (annex I).

e) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

f) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre, i còpia del NIF del representant.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).

h) Per la línia 1: Declaració de mínimis (annex III)

i) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

j) Document de designació de compte bancari de l'empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

k) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social.

Documentació específica

l) Per a la línia 1: còpia del document d'alta de l'impost d'activitats econòmiques i darrer rebut de pagament o document que acrediti que està exempt del pagament.

m) Per a la línia 1: pressupost i memòria signats en què es relacionin els esdeveniments que es volen dur a terme (fires, jornades i congressos), tot especificant-ne la data i el lloc. El pressupost ha d'indicar l'IVA desglossat, equilibrat, signat i detallat per partides de cada projecte, amb indicació de les despeses que ha de suposar i dels ingressos amb els que s'ha de finançar. (S'entendrà que el pressupost presentat és sense IVA si no es menciona res al respecte).

n) Per la línia 2: pressupost i memòria signats en què es relacionin les tasques que es volen dur a terme per a la migració de la plataforma tecnològica, especificant clarament la finalitat i objectius que es volen assolir. El pressupost ha d'indicar l'IVA desglossat, equilibrat, signat i detallat per partides de cada projecte, amb indicació de les despeses que ha de suposar i dels ingressos amb els que s'ha de finançar. (S'entendrà que el pressupost presentat és sense IVA si no es menciona res al respecte).

Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c i j en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat anterior s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d'Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d'aquest servei. Així mateix ,es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l'establert en l'art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació presentada tenen cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.

8. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s'atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l'ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment segon l'import subvencionable que compleixin els requisits fins al límit màxim d'ajut individual establert en aquestes bases.

3. Per a la línia 1: els ajuts totals màxims per aquesta línia són de 12.500 €.

Se subvencionarà fins al 50 % de les despeses que suposen:

- El lloguer de l'espai o recinte on s'organitzarà la fira, jornada o congrés. En cap cas se subvenciona el lloguer d'espais o estands individuals.

- El disseny i muntatge/desmuntatge de l'espai o recinte i la infraestructura on s'organitzarà l'esdeveniment, per tal de posar aquests espais a disposició dels assistents a la fira.

- Despeses de personal extern necessari per a la organització de l'esdeveniment.

- Despeses de comunicació i publicitat de la fira, jornada o serveis de consultoria especialitzada per a la organització de l'esdeveniment.

4. Per la línia 2: els ajuts totals màxims per aquesta línia són de 7.500€.

Se subvencionarà un 50 % de les despeses que suposen:

- Les feines de programació i disseny de la plataforma.

- Els serveis de consultoria especialitzada.

5. Només es concedirà un únic ajut per sol·licitant per a cada línia. En el cas que un sol·licitant resultés adjudicatari per a més d'una sol·licitud, se li concedirà únicament la de major puntuació.

En el supòsit que es presenti una única sol·licitud per línia, aquesta proposta podrà obtenir el 100 % del pressupost assignat a la línia, sempre que el pressupost sol·licitat sigui del 100 % de la quantia.

6. Criteris de valoració per a la concessió dels ajuts.

a) Per a la Línia 1:

Criteris de valoració qualitativa:

- Impacte de la acció que es vol realitzar (de 0 a 20 punts)

- Abast territorial de l'acció que es vol realitzar (de 0 a 15 punts)

- Qualitat de l'acció que es vol realitzar (de 0 a 15 punts)

Criteris de valoració quantitativa:

- Nombre d'activitats del programa (0 a 15 punts)

- Nombre d'empreses participants (0 a 15 punts)

- Nombre de ponents i professionals participants en la programació (0 a 10 punts)

- Assistència prevista de públic (de 0 a 10 punts)

b) Per a la Línia 2:

Criteris de valoració qualitativa:

- Justificació i adequació de la necessitat (de 0 a 20 punts)

- Proposta tècnica (de 0 a 20 punts)

- Impacte de la migració tecnològica (de 0 a 15 punts)

- Qualitat dels diferents tipus de tràmits que permet la plataforma (0 a 10 punts)

Criteris de valoració quantitativa:

- Nombre d'accions de difusió de la plataforma (0 a 10 punts)

- Usuaris previstos de la nova plataforma (de 0 a 10 punts)

- Nombre de llengües en les quals estarà la plataforma (0 a 5 punts)

- Grau d'accessibilitat a la plataforma per a gent amb discapacitats (0 a 5 punts)

- Nombre de tràmits que permet la plataforma (0 a 5 punts)

7. Per poder optar als ajuts, els sol·licitants han d'obtenir un mínim de 50 punts en el total de la línia a què opten. El repartiments dels ajuts de cada línia es farà entre els sol·licitants que tenguin 50 o més punts.

8. L'assignació de punts dels criteris de valoració subjectiva es durà a terme de forma comparativa entre les diferents propostes presentades, assignant el màxim punts a la proposta que millor compleix els criteris, i assignant la resta de punts de forma comparativa a aquesta. Quant a l'assignació de punts per criteris quantificables, es farà de forma proporcional assignant el màxim de punts a la millor proposta.

9. El repartiment d'ajuts es farà de forma proporcional a la puntuació obtinguda.

9. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE.

1. Són despeses justificables d'aquesta convocatòria:

Línia 1:

- Despeses de lloguer de l'espai o el recinte on s'organitzarà l'esdeveniment, en cap cas se subvencionara el lloguer de l'espai o dels estands individuals. L'objecte d'aquest ajuts és l'organització de fires, jornades i congressos, en cap cas l'assistència a esdeveniments organitzats per tercers.

- Despeses per a la disposició de la connexió a Internet.

- El disseny dels espais i muntatge de la fira, jornada o congrés, així com les despeses del muntatge del show-room o exposició. Aquests espais no són en cap cas per a ús de l'entitat organitzadora, sinó que són per a posar a disposició dels assistents a la fira, jornada o congrés.

- Les despeses de la contractació de serveis externs necessaris per a la organització de l'esdeveniment (hostesses, neteja, personal auxiliar de coordinació, etc.).

- Les despeses de la contractació d'un servei extern especialitzat en la organització d'aquest tipus d'esdeveniments, per a la redacció d'un pla d'execució d'aquest.

- Despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació, xarxes socials, pàgines web, informació en revistes i presència en fullets publicitaris, així com la contractació d'un servei extern per a la difusió de l'esdeveniment.

Línia 2:

- Despeses de programació i disseny, inclosos els costos de imatgeria necessària, per a la migració de la plataforma.

- Despeses de la contractació d'un servei extern especialitzat per a l'assessorament tecnològic o de màrqueting de la nova plataforma.

- Despeses de redacció dels continguts i de traducció a altres llengües (excloses castellà/català).

S'acceptaran factures i pagaments respecte a actuacions realitzades en el període de dia 1 de gener de 2016 a dia 30 de novembre de 2016.

2. D'acord amb l'establert a l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable, i per tant forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es faci dins el termini establert en aquestes bases.

3. Només es pot considerar com a despesa realitzada, i per tant subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda de minimis. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base catorzena: Justificació de les despeses.

En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte, en concepte d'inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en el Reial secret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, mitjançant el qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic per a la contractació menor (serveis o subministraments per import inferior a 18.000 €), el beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seves especials característiques no hi hagi en el mercat suficient nombre d'entitats que el realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagués realitzat anteriorment a la sol·licitud de la subvenció.

5. En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

- Despeses que no compleixin els requisits esmentats a l'apartat 1 d'aquesta base.

- Les despeses de nòmines i Seguretat Social del personal de l'empresa.

- Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.

- Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs, les sancions administratives i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renda.

- Les assegurances.

- Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o altres de semblants.

6. Quan el document justificatiu de la despesa s'hagi emès a través de mitjans electrònics, l'entitat beneficiària ha d'adjuntar una declaració responsable sobre el fet que l'import total d'aquests justificants o, en el seu cas, la part que se li imputa a la subvenció no s'ha utilitzat ni s'utilitzarà per justificar altres subvencions.

10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva. La Comissió pot instar a l'òrgan instructor per a què requereixi a les entitats sol·licitants els informes o aclariments que consideri convenients.

2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: conseller executiu d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals titulars:

  • José R. Carbonell Acedo, director insular de Joventut, Ocupació i Innovació
  • J. Manel de Juan Andreu, tècnic d'Innovació i Noves Tecnologies del CIM
  • un tècnic informàtic del CIM
  • Francisca Llabrés Riudavets, tècnica del CIM

11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara endavant BDNS) i es publicarà a l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'article 20.8 de la LGS.

Per altra banda i en quant a les ajudes de la línia 2 i d'acord amb el que estableix el Reglament UE 651/2014 en el seu article 11, aquestes s'hauran de publicar al BDNS (lloc web) d'acord amb el format normalitzat establert a l'annex II d'aquest reglament.

3. La instrucció correspondrà a un funcionari del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, que es determinarà en la convocatòria i li correspondrà realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l'obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

12. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE

1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants al projecte, és a dir, que no alterin els objectius ni aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca l'abans possible o, en tot cas, en el moment de la justificació.

2. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

3. Les modificacions de projecte previstes en les bases d'aquesta convocatòria es refereixen al fet de sol·licitar un ajut per organització d'una fira, jornada o congrés determinats i en el moment de la justificació presentar els documents de despesa d'una altra fira, jornada o congrés. Si el que es modifica són les partides de despesa dintre d'una mateixa fira, jornada o congrés no es considerarà modificació del projecte.

13. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s'abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podrà sol·licitar al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d'obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció.

3. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries de l'Estat, del Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social.

4. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'estar al que estableix la base 6. No obstant, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que es senyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f TRLGSIB).

5. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

6. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

14. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El termini per a justificar les despeses objecte de subvenció acaba dia 12 de desembre de 2016.

2. En el cas de la línia 1, la justificació de la realització del projecte subvencionat, s'ha de realitzar de forma individual per cada una de les fires, jornades o congressos organitzats i que han estat objecte de subvenció, i ha d'acreditar de la consecució dels objectius de la subvenció, així com el compliment de les obligacions que determini, si escau, l'acte de concessió de l'ajut; és la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha fet el projecte d'acord amb com el va sol·licitar inicialment o amb la introducció dels canvis que prèviament ha comunicat al Departament. S'ha de fer d'acord amb l'establert en l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions a través d'un compte justificatiu simplificat, que ha de tenir el següent contingut:

a) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i suport documental d'aquestes i altres aspectes que siguin rellevants. En relació amb els ajuts per fires, jornades i congressos, s'indicarà en la memòria les dades concretes dutes a terme durant l'esdeveniment, indicant de forma clara la relació de xifres previstes en els criteris de valoració quantificables i el grau de consecució d'aquests. S'han d'ajuntar fotografies de l'esdeveniment en què es pugui veure la utilització dels logos i es pugui entreveure el compliment dels criteris quantificables. En relació amb els ajuts per a la migració de plataformes tecnològiques, a la memòria ha de constar de forma clara la relació de xifres previstes en els criteris de valoració quantificables i el grau de consecució d'aquests. S'ha d'adjuntar una imatge de la nova plataforma en què es pugui veure la utilització dels logos i es pugui entreveure el compliment dels criteris quantificables. Aquestes fotografies han de venir signades per el beneficiari indicant la fira, jornada o congrés a la qual corresponen i la data (s'ha de poder comprovar la difusió indicada a la base 15.l.

En cas que no s'hagi executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria ha d'exposar les causes i s'ha d'explicar la resta del projecte realitzat.

b) Relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i document, import, data d'emissió i data de pagament. Tots els pagaments han de comptar amb els justificants de pagament bancari corresponent. Tots els fulls d'aquest document s'han de signar (model annex IV)

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i procedència. (model annex IV)

d) Un exemplar, en el seu cas, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, en què s'ha de fer constar el patrocini del Consell Insular de Menorca.

e) Una declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 i 33 LGS) (model annex IV).

f) Si escau, una declaració responsable de l'entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l'IVA (art. 31.8 LGS) (model annex IV)

g) Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida per l'entitat beneficiària amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

3. En el cas de la línia 2, la justificació de la realització del projecte subvencionat, s'ha de realitzar mitjançant la presentació d'una memòria tècnica de les tasques realitzades per a la migració i evolució de la plataforma tecnològica objecte de la subvenció. S'han de lliurar també dades estadístiques i numèriques, en relació a abans de la migració i posteriorment, dels criteris de valoració objectiva d'aquesta convocatòria per a aquesta línia.

4. Si la sol·licitud o la documentació presentades tenen cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.

5. Si la despesa justificada per cada una de les línies subvencionades és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

Si es deixa d'executar el 10 % de l'import concedit, es penalitzarà l'import correctament justificat en un 1 %. Si es deixa d'executar un 20 %, es penalitzarà en un 3 %. Si es deixa d'executar en un 30 %, la penalització serà del 5 %. Si es deixa d'executar en un 40 % la penalització serà del 8 %.

Si es deixa d'executar el 50 % o més, la penalització serà del 10 %.

Si les xifres previstes en la memòria de sol·licitud i que són criteris de valoració quantificable no es compleixen i el beneficiari acrediti una actuació inequívocament tendent a complir els seus compromisos, es penalitzarà de la següent forma:

- Si la xifra global dels criteris és inferior fins a un 20 %, no es penalitzarà.

- Si la xifra global dels criteris és inferior entre un 20 % i un 35 %, es penalitzarà amb un 10 %.

- Si la xifra global dels criteris és inferior entre un 35 % i un 50%, es penalitzarà amb un 20 % .

- Si la xifra global dels criteris és inferior entre un 50 % i un 75%, es penalitzarà amb un 30 %.

- Si la xifra global dels criteris és inferior en més del 75 %, es penalitzarà amb un 40 %.

6. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podrà requerir al beneficiari, mitjançat tècniques de mostreig, els justificants de despesa seleccionats.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

8. Si el beneficiari no adopta les mesures de difusió adequades per a donar publicitat al finançament públic del projecte, d'acord amb l'establert a l'article 31.3 b de l'RLGS, l'òrgan instructor el farà un requeriment per a què les adopti en un termini no superior a 15 dies, amb l'advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l'article 37 de l'LGS.

15. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris hauran de complir les obligacions següents:

a) Dur a terme el projecte subvencionat en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si fos el cas, amb les modificacions prèviament comunicades, d'acord amb l'establert a la base 12.

b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les illes Balears.

d) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

e) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos ajudes per al mateix projecte.

f) Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de mantenir l'activitat durant un termini mínim d'un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se'ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

g) Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

h) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca

i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics

j) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

k) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

l) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades. (en cas de fires que tinguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO.

m) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

16. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions contemplades en aquestes bases o incorre en alguna de les causes de les causes de l'article 37 de l'LGS o altera les condicions, aspectes o característiques rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per a concedir l'ajut, l'òrgan competent ha de revocar la concessió de la subvenció.

En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret al cobrament o, l'haurà de reintegrar, d'acord amb l'establert respecte a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

2. Amb caràcter general, en cas d'incompliment, s'ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i s'ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència han de ser regides per l'establert en l'article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

3. S'haurà de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment i si aquest és a causa d'actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe en aquest. La gradació del reintegrament serà major quan l'incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

4. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

5. Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut, i consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del següent criteri de gradació següent:

a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè sigui inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases o per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.

c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

d) Si no es compleix amb el manteniment d'un (1) any de l'activitat, se'ls podrà exigir la devolució parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

7. En cas que l'import de la suma dels ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 200.000€ en els tres darrers exercicis fiscals, l'import de revocació parcial de la subvenció ha de ser de la quantitat que excedeixi de l'import anteriorment esmentat.

8. En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l'interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

9. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

10. L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

17. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

18. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d'interposar-hi recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears

- Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 ,relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)

- Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, mitjançant el qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (Reglament d'excepció).

Annex I: Sol·licitud d'ajudes de minimis del Consell Insular de Menorca per al foment i la divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca (consta en l'expedient)

Annex II: Model de declaració responsable pre-2016 (consta en l'expedient)

Annex III: Ajut de minimis del Consell Insular de Menorca per al foment i la divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca (consta en l'expedient)

Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del Consell Insular de Menorca per al foment i la divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca 2016 (consta en l'expedient)

 

Maó, 30 d'agost de 2016

El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón