Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 9928
Bases que regulen la concessió d'ajuts per a l'adquisició de llibres de text per al curs 2016-2017
Versió PDF
En sessió ordinària celebrada dia 29 de juliol de 2016, el Ple de l’Ajuntament de Alcúdia ha aprovat las bases reguladores de les Beques de llibres de text, exercici 2016.
D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.
Alcúdia, 25 d’agost de 2016
El batle,
Antoni Mir Llabres
“BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT, I EXCEPCIONALMENT MATERIAL ESCOLAR, PER AL CURS 2016/2017
1.-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte de la convocatòria Beques llibres de text és l’atorgament, per part de l’Ajuntament d’Alcúdia, d’ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material escolar lectiu, per al curs 2016-2017 a les famílies amb fills fins a 18 anys que cursen ensenyament obligatori, és a dir, Educació Primària i Educació Secundària.
Aquests ajuts tenen la finalitat de donar suport econòmic a les famílies del municipi d’Alcúdia, per la despesa que suposa l’adquisició de llibres de text i està destinada a la compra de llibres de caràcter obligatori per l’alumne i excepcionalment, material escolar. S’entén per material escolar lectiu el conjunt format per tots aquells documents, fotocòpies i altres materials que substitueixen els llibres de text, sempre que aquest sigui el mètode que utilitza de forma unànime el centre escolar on cursa els estudis l’alumne/a.
Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i alhora facilitar la reutilització dels llibres de text.
2.-REQUISITS
3.-DESTINATARIS DE LES AJUDES
Podran sol·licitar les ajudes o beques el pare, la mare o tutor legal empadronat/a a Alcúdia, d’aquells alumnes empadronats a Alcúdia també, i matriculats a qualsevol curs d’Educació Primària o Secundària Obligatòria en els centres públics i concertats del municipi d’Alcúdia, durant el curs escolar 2016/2017, en representació de l’alumne.
4.-DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
Als pressuposts municipals de l’Ajuntament d’Alcúdia per a l’any 2016 existeix una partida destinada a cobrir aquests ajuts EN 326 481001 Beques llibres de text, dotada amb 15.000€
5.-FORMA I DOCUMENTACIÓ DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les persones interessades en sol·licitar un ajut s’han d’adreçar al registre general de l’Ajuntament d’Alcúdia i aportar la següent documentació:
Les dades relatives a l’empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades pel propi Ajuntament d’Alcúdia i per tant, no es necessari aportar els certificats. La sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l’ajuntament d’Alcúdia per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.
Les factures a què fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:
Les beques se sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit al batle d’Alcúdia i subscrit pel tutor legal de l’alumne/a en representació d’aquest, al Registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia. La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’Ajuntament d’Alcúdia, perquè en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les ajudes, singularment per demanar als centres escolars el certificat acreditatiu d’estar matriculats els fills dels sol·licitants.
6.-TERMINI DE PRESENTACIÓ
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la convocatòria en el BOIB.
7.-DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR
- A efectes d’aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:
- Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.
- En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant, tindrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.
La separació o divorci s’acreditarà de la següent manera:
- A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els pares i/o els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent, situació que s’haurà d’acreditar fefaentment.
8.- RENDA PER CÀPITA
La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a Rendiments del treball (010) + Total ingressos íntegres del Capital mobiliari (033+043) + Activitats econòmiques (096) del 2015.
9.-QUANTIA I NOMBRE D’AJUDES
El nombre d’ajuts s’establirà en funció de la Base 10 de les presents bases.
La quantia a atorgar serà:
El total de la partida dividit entre el número d’ajudes aprovades per la comissió de valoració.
Les ajudes no excediran en cap cas del 80% del cost dels llibres.
10.-CRITERIS DE VALORACIÓ
Per a la concessió de les beques o ajudes s’aplicarà la següent fórmula:
Salari Mínim Interprofessional de l’any anterior a la sol·licitud, multiplicat pel número de membres de la unitat familiar, aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir:
· ...
Les sol·licituds que compleixen la fórmula anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixen quedaran excloses.
11.-COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT
La Comissió de Valoració estarà formada per dos tècnics i un auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura, Educació i Festes, o persones en qui deleguin:
La Tècnica de Cultura i Educació o persona en qui delegui.
TAE d’Intervenció o persona en qui delegui.
Secretari: Auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura (amb veu però sense vot)
Les funcions de l’esmentada comissió seran les següents:
1. Avaluar cada una de les sol·licituds presentades
2. Baremar cada una de les sol·licituds presentades
3. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s’emmarquen a les presents bases.
4. Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:
Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista provisional d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta la resolució per part de la Regidora Delegada d’Educació, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.
Aquesta llista provisional s’exposarà a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Els sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d’ésser presentada al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia en horari d’atenció al públic.
12.-RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de 3 dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes. Aquest expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.
El batle, a vista de l’informe, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a n’aquestes bases.
13.-PAGAMENT DE LES BEQUES
El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.
14.-COMPATIBILITAT DE LES BEQUES
Les beques concedides en virtut d’aquesta convocatòria no són compatibles amb qualsevol altre ajut que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex 2). En cas que el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps, haurà de procedir al reintegrament de la beca.
15.-RÈGIM DE RECURSOS
Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.”
“(ANNEX 1)
SOL·LICITUD
CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT
CURS 2016/2017
Jo,............................................................................................................................
(nom i llinatges)
com a ( ) Pare ( ) Mare ( ) Tutor legal
que visc (ADREÇA)......................................................................................................
Telèfon fix: ........................................Telèfon mòbil: ..............................................
amb DNI: ............................................. i les següents dades bancàries:
|
IBAN |
CODI BANC |
CODI OFICINA |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
EXPÒS:
Que estic interessat en sol·licitar a l’Ajuntament d’Alcúdia l’ajut per a l’adquisició de llibres de text per al curs escolar 2016/17 pels següents alumnes dels quals en som el seu representant legal (pare/mare o tutor):
Nom i Llinatges: .........................................................................................................
Escola: ........................................... curs: ....... ( ) Primària ( ) ESO
Nom i Llinatges: .........................................................................................................
Escola: ........................................... curs:......... ( ) Primària ( ) ESO
Nom i Llinatges: .........................................................................................................
Escola: ........................................... curs: ....... ( ) Primària ( ) ESO
Nom i Llinatges: .........................................................................................................
Escola: ........................................... curs: ....... ( ) Primària ( ) ESO
Que el nombre de membres de la unitat familiar a la qual pertanyem la conformen un total de ............ persones .
Que les persones que integren la unitat familiar són (a excepció dels alumnes abans detallats):
|
|
NOM I LLINATGES |
DNI/NIE |
Relació amb l’alumne (pare, mare, padrí/na...) |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
Per això,
DEMAN
Que s’accepti a tràmit aquesta sol·licitud d’ajuda en els termes que regula la convocatòria de Beques per a la compra de llibres de text per als curs 2016-2017.
Alcúdia, ........... de .................................... de 2016
Signatura:
Senyor Batle – President de l’Ajuntament d’Alcúdia
(ANNEX 2)
DECLARACIÓ RESPONSABLE
Jo, ............................................................................................................................ amb DNI ....................................
Declar que
( ) Sí He sol·licitat un altre ajut per a la mateixa finalitat a una altra entitat pública.
( ) No He sol·licitat un altre ajut per a la mateixa finalitat a cap altra entitat pública.
I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a
Alcúdia, ........... de ....................................... de 2016
ANNEX 3
AUTORITZACIÓ
Jo, ................................................................................. amb.DNI..................................
Autoritz a l’Ajuntament d’Alcúdia a consultar a l’Agència Tributària les dades econòmiques de qualsevol membre de la unitat familiar que no estigui subjecte a declaració de la renda, per la qual cosa adjunt el número de compte del qual en som titulars.
|
NOM I LLINATGES |
DADES BANCARIES (24 digits) |
|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Així mateix, declar que els ingressos de la unitat familiar (veure clausula 7 de les Bases) corresponents al 2015, han estat de _________________________ euros
I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a
Alcúdia, ........... de ....................................... de 2016
(ANNEX 4)
FULL DE COMPROMÍS
Jo, ......................................................................................................................... amb DNI ...................................., com a pare/mare/tutor/a de ......................................................................................., alumne/a de l’escola ..........................................................................., em compromet a acollir-me al programa de reutilització de llibres de text del centre escolar del qual el meu fill/a és alumne/a i a dipositar-los en el mateix centre en acabar el curs.
I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a
Alcúdia, ........... de ....................................... de 2016”