Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 9928
Bases que regulen la concessió d'ajuts per a l'adquisició de llibres de text per al curs 2016-2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada dia 29 de juliol de 2016, el Ple de l’Ajuntament de Alcúdia ha aprovat las bases reguladores de les Beques de llibres de text, exercici 2016.

D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.

 

Alcúdia, 25 d’agost de 2016

El batle,
Antoni Mir Llabres

“BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT,    I EXCEPCIONALMENT MATERIAL ESCOLAR, PER AL CURS 2016/2017

1.-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte de la convocatòria Beques llibres de text és l’atorgament, per part de l’Ajuntament d’Alcúdia, d’ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material escolar lectiu, per al curs 2016-2017 a les famílies amb fills fins a 18 anys que cursen ensenyament obligatori, és a dir, Educació Primària i Educació Secundària.

Aquests ajuts tenen la finalitat de donar suport econòmic a les famílies del municipi d’Alcúdia, per la despesa que suposa l’adquisició de llibres de text i està destinada a la compra de llibres de caràcter obligatori per l’alumne i excepcionalment, material escolar. S’entén per material escolar lectiu el conjunt format per tots aquells documents, fotocòpies i altres materials que substitueixen els llibres de text, sempre que aquest sigui el mètode que utilitza de forma unànime el centre escolar on cursa els estudis l’alumne/a.

Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i alhora facilitar la reutilització dels llibres de text.

2.-REQUISITS

  • Els sol·licitants han d’estar empadronats al municipi d’Alcúdia, amb una antiguitat de tres mesos anteriors a la sol·licitud.
  • Els alumnes han d’estar matriculats a centres escolar ubicats al municipi d’Alcúdia.
  • Els sol·licitants s’han de comprometre a reutilitzar els llibres escolars pels quals siguin becats. Si el centre escolar, on estan matriculats els alumnes, o l’APIMA, compta amb programa de reutilització de llibres de text, s’hi dipositaran en el mateix centre en acabar el curs.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, l’Estat i l’Ajuntament d’Alcúdia.
  • No trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions  públic.
  • No trobar-se sotmès dins cap causa de prohibició contemplada a l’article 13 de la Llei de Subvencions.

3.-DESTINATARIS DE LES AJUDES

Podran sol·licitar les ajudes o beques el pare, la mare o tutor legal empadronat/a a Alcúdia, d’aquells alumnes empadronats a Alcúdia també, i matriculats a qualsevol curs d’Educació Primària o Secundària Obligatòria en els centres públics i concertats del municipi d’Alcúdia, durant el curs escolar 2016/2017, en representació de l’alumne.

4.-DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Als pressuposts municipals de l’Ajuntament d’Alcúdia per a l’any 2016 existeix una partida destinada a cobrir aquests ajuts EN 326 481001 Beques llibres de text, dotada amb 15.000€

5.-FORMA I DOCUMENTACIÓ DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones interessades en sol·licitar un ajut s’han d’adreçar al registre general de l’Ajuntament d’Alcúdia  i aportar  la següent documentació:

  • Sol·licitud (annex 1)
  • Fotocòpia acarada del DNI, NIE o passaport  del sol·licitant
  • Fotocòpia acarada del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors
  • En cas de fills amb discapacitats, fotocòpia acarada del document oficial acreditatiu.
  • Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici 2015 del pare i la mare de l’alumne o dels seus representants legals i persones que conformin la unitat familiar (vegeu Base 7a). En cas de famílies monoparentals justificants com mentre la pàtria potestat recau en un sol progenitor.
  • En cas de no estar obligat a presentar la declaració de la Renda s’ha de signar un document (Annex 3) pel qual s’autoritza l’Ajuntament a consultar les dades econòmiques a l’Agència Tributària.
  • En cas de separació dels pares, sentència judicial i règim de manutenció.
  • Factura original o acarada justificativa d’haver abonat el preu dels llibres de text o del material escolar substitutiu.
  • Document bancari en el què constin les dades del compte i el titular d’aquest. S’acreditarà amb una fotocòpia de la llibreta .
  • Declaració jurada de no haver rebut cap altre ajut pel mateix concepte (Annex 2).
  • Compromís signat en què s’especifiqui que l’alumne/a beneficiari, en acabar el curs, dipositarà els llibres en el Centre (Annex 4).
  • Certificat del Centre Educatiu que acrediti que els alumnes utilitzen material escolar lectiu substitutori dels llibres de text. Aquest certificat ho sol·licitarà l’Ajuntament.

Les dades relatives a l’empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades pel propi Ajuntament d’Alcúdia i per tant, no es necessari aportar els certificats. La sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l’ajuntament d’Alcúdia per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.

Les factures a què fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:

  • Les factures hauran d’estar pagades i degudament justificades (segell, justificant bancari...)
  • Que facin referència als llibres de text, o material escolar substitutiu del curs 2016-2017
  • Ser originals (no fotocòpia) i contenir les dades de l’emissor i el número de factura

Les beques se sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit al batle d’Alcúdia i subscrit pel tutor legal de l’alumne/a en representació d’aquest, al Registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia. La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’Ajuntament d’Alcúdia, perquè en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les ajudes, singularment per demanar als centres escolars el certificat acreditatiu d’estar matriculats els fills dels sol·licitants.

6.-TERMINI DE PRESENTACIÓ

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la convocatòria en el BOIB.          

 7.-DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR

- A efectes d’aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:

  • els pares i, si s’escau, el tutor o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, no separats legalment.
  • Els fills menors d’edat, amb excepció dels emancipats.
  • Els fills majors d’edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial, o incapacitats judicialment.
  • Els fills fadrins menors de vint-i-cinc anys i que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.
  • Els ascendents dels pares que justifiquin la residència en el mateix domicili que els anteriors a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

- Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.

- En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant, tindrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.

La separació o divorci s’acreditarà de la següent manera:

  • en la separació de fet, s’haurà de presentar un document justificant d’interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.
  • si la separació és legal o divorci, s’haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador on consti la custòdia del menor.

- A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els pares i/o els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent, situació que s’haurà d’acreditar fefaentment.

8.- RENDA PER CÀPITA

La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a Rendiments del treball (010) + Total ingressos íntegres del Capital mobiliari (033+043) + Activitats econòmiques (096) del 2015.

9.-QUANTIA  I NOMBRE D’AJUDES

El nombre d’ajuts s’establirà en funció de la Base 10 de les presents bases.

La quantia a atorgar serà:

El total de la partida dividit entre el número d’ajudes aprovades per la comissió de valoració.

Les ajudes no excediran en cap cas del 80% del cost dels llibres.

10.-CRITERIS DE VALORACIÓ

Per a la concessió de les beques o ajudes s’aplicarà la següent fórmula:

Salari Mínim Interprofessional de l’any anterior a la sol·licitud, multiplicat pel número de membres de la unitat familiar, aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir:

  • Unitat familiar de 2 membres fins a un màxim de   18.160,80 euros
  • Unitat familiar de 3 membres fins a un màxim de   27.241,20 euros
  • Unitat familiar de 4 membres fins a un màxim de   36.321,60  euros
  • Unitat familiar de 5 membres fins a un màxim de   45.402,00  euros
  • Unitat familiar de 6 membres fins a un màxim de   54.482,40  euros

· ...

Les sol·licituds que compleixen la fórmula anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixen quedaran excloses.

11.-COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT

La Comissió de Valoració estarà formada per dos tècnics i un auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura, Educació i Festes, o persones en qui deleguin:

La Tècnica de Cultura i Educació o persona en qui delegui.

TAE d’Intervenció o persona en qui delegui.

Secretari: Auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura (amb veu però sense vot)

Les funcions de  l’esmentada comissió seran les següents:

1. Avaluar cada una de les sol·licituds presentades

2. Baremar cada una de les sol·licituds presentades

3. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s’emmarquen a les presents bases.

4. Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:

Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista provisional d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta la resolució per part de la Regidora Delegada d’Educació, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista provisional s’exposarà a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Els sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d’ésser presentada al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia en horari d’atenció al públic.

12.-RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de 3 dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de  base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes. Aquest expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.

El batle, a vista de l’informe, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a n’aquestes bases.

13.-PAGAMENT DE LES BEQUES

El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.

14.-COMPATIBILITAT DE LES BEQUES

Les beques concedides en virtut d’aquesta convocatòria no són compatibles amb qualsevol altre ajut que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex  2). En cas que el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps, haurà de procedir al reintegrament de la beca.

15.-RÈGIM DE RECURSOS

Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.”

 

“(ANNEX 1) 
SOL·LICITUD

CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT

 CURS 2016/2017

Jo,............................................................................................................................

(nom i llinatges) 

com a   (   ) Pare    (   ) Mare    (   ) Tutor legal

que visc (ADREÇA)......................................................................................................

Telèfon fix: ........................................Telèfon mòbil: ..............................................

amb DNI: ............................................. i les següents dades bancàries:

IBAN

CODI BANC

CODI OFICINA

E

S

EXPÒS:

Que estic interessat en sol·licitar a l’Ajuntament d’Alcúdia l’ajut per a l’adquisició de llibres de text  per al curs escolar 2016/17 pels següents alumnes dels quals en som el seu representant legal (pare/mare o tutor):

Nom i Llinatges: .........................................................................................................

Escola: ........................................... curs: .......  (   ) Primària                      (   ) ESO

Nom i Llinatges: .........................................................................................................

Escola: ........................................... curs:.........  (   ) Primària                    (   ) ESO

Nom i Llinatges: .........................................................................................................

Escola: ...........................................  curs: .......  (   ) Primària                   (   ) ESO 

Nom i Llinatges: .........................................................................................................

Escola: ...........................................  curs: .......  (   ) Primària                    (   ) ESO 

Que el nombre de membres de la unitat familiar a la qual pertanyem la conformen un total de ............ persones .

Que les persones que integren la unitat familiar són (a excepció dels alumnes abans detallats):

NOM I LLINATGES

DNI/NIE

Relació amb l’alumne

(pare, mare, padrí/na...)

1

2

3

4

5

6

7

8

Per això,

DEMAN

Que s’accepti a tràmit aquesta sol·licitud d’ajuda en els termes que regula la convocatòria de Beques per a la compra de llibres de text per als curs 2016-2017.

Alcúdia, ...........  de .................................... de 2016

Signatura:

Senyor Batle – President de l’Ajuntament d’Alcúdia

(ANNEX 2)
DECLARACIÓ RESPONSABLE

Jo, ............................................................................................................................ amb DNI ....................................   

Declar que 

 (   ) Sí      He sol·licitat un altre ajut per a la mateixa finalitat a una altra entitat pública.

 (   ) No     He sol·licitat un altre ajut per a la mateixa finalitat a cap altra entitat pública.

 I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a

Alcúdia,  ........... de ....................................... de 2016

 

ANNEX 3
AUTORITZACIÓ

Jo, .................................................................................  amb.DNI..................................   

Autoritz a l’Ajuntament d’Alcúdia a consultar a l’Agència Tributària les dades econòmiques de qualsevol membre de la unitat familiar que no estigui subjecte a declaració de la renda, per la qual cosa adjunt el número de compte del qual en som titulars.

NOM I LLINATGES

DADES BANCARIES (24 digits)

Així mateix, declar que els ingressos de la unitat familiar (veure clausula 7 de les Bases) corresponents al  2015, han estat de _________________________ euros

I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a

Alcúdia,  ........... de ....................................... de 2016

 

 

(ANNEX 4)
FULL DE COMPROMÍS

Jo, ......................................................................................................................... amb DNI ...................................., com a pare/mare/tutor/a de ......................................................................................., alumne/a de l’escola ..........................................................................., em compromet a acollir-me al programa de reutilització de llibres de text del centre escolar del qual el meu fill/a és alumne/a i a dipositar-los en el mateix centre en acabar el curs.

I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a

Alcúdia,  ........... de ....................................... de 2016”