Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 9788
Consell Executiu.
Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca, i de la convocatòria corresponent a l'any 2016
Versió PDF
Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària d'1 d'agost de 2016, ha adoptat el següent acord en relació amb l'assumpte:
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d’activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca, que s’adjunten en annex.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2016, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb els imports següents:
Partida: 334504890054
Quantitat màxima: 30.000€
Aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
b) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts serà de 30 dies naturals a partir de l’endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) L’import màxim que es pot sol·licitar és de 3.000 €.
d) L’òrgan instructor serà la persona que tengui atribuïdes les funcions en matèria d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PERA LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS JUVENILS, PER A LA PROMOCIÓ DEL VOLUNTARIAT I PER AL MANTENIMENT I EL FUNCIONAMENT DE LES ENTITATS JUVENILS DE MENORCA L'ANY 2016
PRIMERA. OBJECTE DELS AJUTS
L’objecte dels ajuts és donar suport ales entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut per a la realització d’activitats destinades als joves, la promoció del voluntariat, així com col·laborar amb les despeses de funcionament de les associacions juvenils de Menorca que desenvolupin activitats per als joves al llarg de l’any 2016.
SEGONA. FINALITAT DELS AJUTS
Les activitats subvencionables han de tenir com a finalitat algun dels objectius següents:
- Potenciar l'associacionisme juvenil i la participació activa dels joves i les joves en la societat menorquina.
- Afavorir la participació del jovent en activitats que compleixin les millors condicions de qualitat pedagògica.
- Promoure serveis d'interès general per a la població juvenil.
- Assegurar una oferta diversificada i àmplia d'activitats socioculturals per al jovent, accessible independentment del municipi de residència.
- Impulsar noves propostes d'oci nocturn lliure del consum d'alcohol i d'altres drogues adreçades al jovent, inclusives per als joves menors d'edat.
- Afavorir l'educació en valors a través de les activitats juvenils, amb atenció especial ala dimensió de gènere.
- Afavorir la integració social i cultural del jovent, incloent el jovent amb discapacitat, immigratsi/o en situació de risc social, millorant el coneixent de la realitat cultural de Menorca i la cohesió social.
TERCERA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin d'acord amb aquestes bases i dins la convocatòria corresponent tindran un import global màxim de 30.000 €. Aquestes ajudes estan sotmeses a la condició suspensiva que hi hagi crèdit adequat i suficient en el pressupost del Consell Insular de Menorca per a l'any 2016.
L’import màxim de les subvencions serà de 3.000 € per entitat i concepte.
Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
QUARTA. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS
1. Subvencions a activitats:
Les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut poden presentar sol·licitud de subvenció per a les activitats realitzades i previstes realitzar dins el 2016, que tenguin com a destinataris el jovent de Menorca i responguin als objectius i finalitats dels ajuts..
Les activitats subvencionables han de complir els requisits següents:
- Han d'estar realitzades o previstes realitzar entre dia 1 de gener i dia 31 de desembre de 2016.
- Els destinataris principals han de ser els joves residents a Menorca, d’entre 14 i 30 anys.
- Tenen cabuda dins aquesta convocatòria les activitats de caire predominant d'educació no formal, formatiu, i sociocultural, tot i que amb caràcter secundari puguin tenir a veure amb altres temàtiques d'interès per al desenvolupament del jovent, com ara l'esport, la música... Tot i això, les activitats prioritàries són les que estiguin circumscrites dins els àmbits següents: participació social, voluntariat, educació en valors i oci nocturn saludable.
- Les activitats que es presentin dins d'aquesta convocatòria han de complir la normativa que els sigui aplicable en cada cas: activitats de temps lliure, de caire social, esportives, etc.
- Les activitats subvencionades han de ser obertes per als joves participants, i els ingressos que es puguin obtenir amb la realització de les activitats han de ser utilitzats per a cobrir les despeses de les pròpies activitats.
2. Subvencions al manteniment de l'entitat:
Les entitats juvenils que tenguin seu a Menorca i presentin activitats juvenils dins aquesta convocatòria, poden presentar també sol·licituds de subvenció de les despeses de manteniment i funcionament ordinari.
3. Activitats excloses:
- Queden expressament excloses d'aquesta convocatòria les activitats que incideixin en l'activitat econòmica; és a dir, consistents en l'oferta de béns o de serveis en un determinat mercat, independentment de la forma jurídica de l'entitat que les dugui a terme.
- També queden excloses de subvenció les despeses de manteniment i de funcionament i les activitats realitzades o previstes realitzar que comptin amb pressuposts que excedeixin els preus mitjans de mercat.
- Les activitats que no estiguin específicament adreçades al jovent d'entre 14 i 30 anys o que comptin amb una participació de joves inferior al 80 % dels participants totals.
CINQUENA. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE
Són despeses subvencionables d'activitats les que responguin a l'establert en les clàusules segona i quarta.
Són despeses subvencionables de manteniment i funcionament ordinari: el manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques i d'imatge i so, electrodomèstics, mobiliari...), i el funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) fins a un màxim del 35 % de l'import total del projecte d'activitats; i el personal contractat per a dur a terme tasques de gestió interna de l'entitat o per executar les activitat fins a un màxim del 40 % de l'import total del projecte d'activitats per als joves presentat.
D'acord amb l'establert en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable i, per tant, forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzi dins el termini establert en aquestes bases.
Només es pot considerar com a despesa realitzada, i per tant subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base catorzena: Justificació de les despeses.
Es consideren despeses no subvencionables les que no tenen relació directa amb l'activitat objecte de la subvenció, i a més a més:
a) Els tributs que no siguin realment i definitivament suportats pel beneficiari, entenent com a tals els que puguin repercutir-se, recuperar-se o compensar-se per qualsevol mitjà.
b) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.
c) Les despeses derivades de préstecs i crèdits, així com d'obertura i manteniment de comptes corrents.
d) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
e) Les despeses de procediments judicial.
f) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
g) L'adquisició i la reparació de vehicles, la realització d'obres i l'adquisició de béns immobles, d'infraestructures i terrenys.
h) Les acreditades amb documents que no reflecteixin de manera clara el concepte de la despesa i la quantitat.
i) Les suportades en documents justificatius que no són conformes a la normativa legal vigent.
j) Les despeses en les quals falti el justificant de pagament corresponent.
k) Les despeses de personal propi de l'entitat més enllà del 40 % previst en aquesta clàusula cinquena.
l) Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants a excepció de les justificades per a les activitats que tenguin com a objectiu prioritari la cohesió social i la integració social de joves en situació de pobresa.
SISENA. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts d’altres administracions, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
2. Aquests ajuts són compatibles amb els que siguin concedits a la mateixa entitat per part d’altres departaments del Consell de Menorca per al mateix projecte.
3. L’import de les subvencions que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts i ingressos, el cost de l’activitat subvencionada.
4. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.
SETENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
Poden acollir-se a les subvencions previstes en aquesta convocatòria les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut, sense afany de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el Cens Insular o Balear d'Entitats Juvenils i d'Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut que realitzin activitats i serveis a la joventut de Menorca dins el 2016.
S'hi poden presentar també les seccions juvenils constituïdes per un grup de joves d’una associació sense ànim de lucre, que tenguin autonomia funcional, capacitat d’autoorganitzar-se per fer la seva tasca i autonomia econòmica respecte de l'entitat a la qual pertanyen i de què depenguin tant fiscalment com legalment. Aquestes seccions juvenils han d'estar inscrites en el Cens Insular o Balear d'Entitats Juvenils i d'Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut.
Poden ser beneficiàries de subvenció per a les activitats, les entitats juvenils i prestadores de serveis a la joventut que estiguin integrades en una fundació que s’hagi constituït amb una aportació majoritària, directa o indirecta, del Consell Insular de Menorca, o el patrimoni fundacional de la qual, amb caràcter de permanència, estigui format en més d’un 50 % per béns o drets aportats o cedits per l’Administració insular, sempre que compleixin els requisits dels beneficiaris prevists en aquesta clàusula setena i també els requisits i les condicions prevists en la base quarta (Activitats subvencionables: requisits i condicions). Així mateix, aquestes entitats juvenils i o prestadores de serveis a la joventut no poden en cap cas ser beneficiàries de subvenció per a manteniment i funcionament de l'entitat.
En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les persones que formen l'equip directiu de l'entitat, i tothom que treballi com a professional o com a voluntariat o persones col·laboradores en contacte amb menors, a l'hora de dur a terme les activitats per a les quals se sol·licita subvenció han de disposar d'un certificat que acrediti la manca de delictes de naturalesa sexual, en compliment del que estableix la Llei orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015, de voluntariat, que estableixen l'obligació que s'aportin certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.
VUITENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. La sol·licitud l'ha de signar la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat.
S'ha de presentar dins del termini de 30 dies naturals a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB).
2. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.
3. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general
a) Còpia acarada del document d’identificació fiscal de l’entitat sol·licitant (NIF o CIF).
b) Còpia de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.
c) Acreditació de la representació de l'entitat.
d) Còpia acarada del DNI/NIF de la persona representant legal de l'entitat.
e) Acord de l'òrgan competent per a sol·licitar els ajuts.
f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat de compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social (annex 2).
g) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
h) Document de designació de compte bancari de l’entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 3), llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.
i) Certificat de l'associació/entitat sobre la llista dels socis (només les inicials del nom i els cognoms), fent constar les dates de naixement, i dels membres de la junta directiva fent constar el càrrec i les dates de naixement.
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b, c, d i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i no hi hagi hagut cap canvi respecte al darrer any. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts
a) Descripció detallada de les activitats juvenils per a les quals es demana l'ajut, signada per la persona responsable de l'entitat i emplenant el model que s’adjunta com a annex 4, que es podrà ampliar amb documentació complementària. S'hi ha d'incloure el pressupost anual, detallat i desglossat de, les activitats juvenils per a les quals es demana l'ajut. Aquest pressupost ha de preveure tant els ingressos com les despeses, tenint en compte també els ingressos que es prevegi que puguin produir les mateixes activitats juvenils, l’aportació de l’associació i les ajudes sol·licitades i concedides per altres institucions.
b) En el cas que es presenti petició d'ajuda per manteniment i de funcionament de l'entitat, cal presentar també una descripció de les activitats de manteniment i funcionament de l'entitat signada per la persona responsable de l'entitat, emplenant el model que s’adjunta com a annex 5, que es podrà ampliar amb documentació complementària. S'hi ha d'incloure el pressupost anual, detallat i desglossat de les activitats de manteniment i funcionament per a les quals es demana l'ajut. Aquest pressupost ha de preveure tant els ingressos com les despeses, tenint en compte també els ingressos que es prevegi que puguin produir les mateixes activitats juvenils, l’aportació de l’associació i les ajudes sol·licitades i concedides per altres institucions.
4. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.
5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de quinze dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.
NOVENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
En la concessió d’ajuts es tindran en compte els aspectes que s’enumeren a continuació, amb la valoració següent:
A) Per a l'organització d'activitats
1. Activitats realitzades o previstes realitzar (característiques, metodologia, objectius, recursos, avaluació...: fins a 20 punts (0 punts: cap adequació de la programació de les activitats als objectius d'aquestes, 20 punts: correcta adequació de la programació de les activitats als objectius d'aquestes). La correcta adequació de la programació de les activitats implica la concordança amb els objectius i la finalitat dels ajuts. Es valorarà el fet que estiguin destinades al jovent en general i no només a un sector reduït de la població jove (activitats en les quals participin joves de tots els ventalls d'edat, de diferents municipis i que estiguin obertes a membres aliens a l'entitat).
2 .Caràcter innovador de les activitats, fins a 5 punts (0 punts: les activitats no tenen cap aspecte innovador, 5 punts: tots els aspectes de les activitats són innovadors). Les facetes innovadores poden estar relacionades amb el contingut i els objectius de les activitats, la implicació de promotors que provenen d'entorns diferents, formes creatives i inexplorades de resoldre necessitats juvenils actuals en context insular, l'experimentació amb noves metodologies i formats de projecte o amb la difusió dels resultats.
3. Activitats que potenciïn la participació social i el voluntariat, fins a 5 punts. (0 punts: cap efectivitat en la promoció de la participació social i el voluntariat, 5 punts: alta efectivitat en la promoció de la participació social i el voluntariat). Es tindrà en compte si l'entitat disposa de programes de foment de la participació social o del voluntariat i si disposa de voluntaris acreditats i assegurats (d'acord amb el que preveu la Llei 3/1998, de 18 de maig, sobre voluntariat social a les Illes Balears).
4. Activitats que tenguin com a objectiu oferir alternatives d'oci nocturn saludable o prevenir de forma específica el consum d'alcohol i d'altres drogues entre els menors, fins a 10 punts (0 punts: les activitats no tenen cap efectivitat preventiva, 10 punts: les activitats que tenen una alta efectivitat preventiva).
5. Que les activitats prevegin de forma explícita la dimensió de gènere en les activitats: en els objectius específics, en el disseny, en l'us del llenguatge i les imatges dels materials, etc., fins a 5 punts (0 punts: cap integració de la dimensió de gènere en les activitats, 5 punts: total integració de la perspectiva de gènere en les activitats).
6. Que les activitats afavoreixin la cohesió social i la integració del jovent amb discapacitat, immigrat o en situació de risc social, fins a 5 punts (0 punts: cap efectivitat en la millora de la cohesió social i la integració de col·lectius de joves amb dificultats especials, 5 punts: alta efectivitat en la millora de la cohesió social i la integració de col·lectius de joves amb dificultats especials).
7.Pressupost destinat al conjunt de les activitats presentades dins aquesta convocatòria de subvenció, fins a 20 punts (0 punts: grau més baix d'adequació de l'import total i del detall dels conceptes del pressupost a les característiques de les activitats, 2 0punts: correcta adequació de l'import total i del detall dels conceptes del pressupost a les característiques de les activitats)
8. Elements de difusió de les activitats (adreça electrònica específica, web, blog, facebook, twitter, sms...), fins a 5 punts (0 punts: cap element de difusió de les activitats, 5 punts: màxima quantitat, varietat i qualitat d'elements de difusió de les activitats).
9. Participació d'Injove i dels serveis d'informació jove en la difusió de les activitats presentades en la convocatòria, fins a 5 punts (0 punts: cap participació d'Injove o dels serveis d'informació jove insulars en la difusió de les activitats, 5 punts: màxima participació d'Injove i dels serveis d'informació jove en la difusió de les activitats).
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 80 punts.
B) Per a manteniment i funcionament de les entitats juvenils
1. Nombre de socis i sòcies o inscrits d'entre 14 i 30 anys i nombre de membres de la junta directiva, fins a 6 punts (0,5punt per cada 5 socis i per cada membre de la junta directiva d'entre 14 i 30 anys).
2. Hores de dedicació de personal contractat o de personal voluntari acreditat i assegurat (d'acord amb el que preveu la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat) a tasques de manteniment i de funcionament, fins a 3 punts (1 punt per cada 4 h de dedicació/mes).
3. Que l'entitat tengui altres fons de finançament per a tasques de manteniment i de funcionament públiques o privades: fins a 3 punts (0,5 punts per cada font de finançament.).
4. Participació de l'entitat en projectes municipals o insulars: fins a 2 punts (0,5 punts per cada projecte).
5. L'ús de noves tecnologies per comunicar-se amb el jovent associat o amb el jovent destinatari de les activitats de l'entitat, fins a 6 punts (0 punts per cap element de difusió específic de les activitats, 6 punts pel màxim nombre possible d'elements de difusió específics de les activitats. Per exemple: adreça electrònica, pàgina web, blog, facebook, twitter, sms...).
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 20 punts.
DESENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds és el següent:
a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb l’apartat 9 d’aquestes bases.
b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.
c) Divisió de la quantitat assignada que fixi la convocatòria entre la suma de punts adjudicats a les entitats sol·licitants, a fi d’obtenir el valor econòmic del punt.
d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que s’hi hagin adjudicat pel valor del crèdit, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada.
e) El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència d’aquesta correcció es podrà repartir de forma proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licituds de la convocatòria.
ONZENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
3. L’òrgan instructor serà la persona que tengui atribuïdes les funcions en matèria de Joventut al Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Una vegada examinades les sol·licituds per la persona responsable de la instrucció, aquesta presentarà la informació davant la Comissió Avaluadora per tal que n'emeti l'informe en el qual es concreti el resultat.
5. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon admetre, examinar i avaluar les sol·licituds de subvenció i emetre l'informe que ha de servir de base perquè el/la conseller/a d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports elevi la proposta de resolució al Consell Executiu .
La Comissió Avaluadora està formada per:
President:
- El conseller executiu d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports
Secretari/ària:
- La persona que tengui atribuïdes les funcions de suport administratiu de l'àrea de Joventut del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports
Vocals:
- El/la director/a insular de Joventut, Ocupació i Innovació
- Un/a tècnic/a d'INJOVE
- El/la tècnic/a del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports que tengui atribuïdes les funcions en matèria de Joventut
6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’informe de la comissió d'avaluació sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es pot reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.
9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
DOTZENA. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE
1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants al projecte, és a dir, que no alterin els objectius ni aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca l'abans possible o, en tot cas, en el moment de la justificació.
2. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que alterin la naturalesa, finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.
TRETZENA. ABONAMENT DELS AJUTS
1. Els ajuts s’abonaran a la bestreta, el 75 % un cop que s’hagi aprovat la seva distribució entre els beneficiaris en atenció a la convocatòria anual i el 25 % restant quan el beneficiar hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.
2. En qualsevol cas, l'ajut no es podrà abonar fins que l'entitat no hagi acceptat, expressament o tàcitament la subvenció concedida d'acord amb el que preveu la lletra b de la clàusula quinzena.
3. L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats a partir de la data d'acceptació de la subvenció en el primer pagament, i en el segon pagament des de la data de justificació correcta i completa de l’activitat, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.
CATORZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit abans del 31 de gener de l’any 2017.
2. La justificació de la subvenció s'ha de ser mitjançant un compte justificatiu simplificat, segons l'article 75 del RGLS. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:
a) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats juvenils realitzades, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats. (Annex 6)
b) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats de manteniment i funcionament de la entitat realitzades, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats. (Annex 7)
c) Memòria econòmica signada pel representant de l'entitat, amb la descripció del pressupost de l’activitat amb tots els ingressos i despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. (Annex 8)
d) Memòria econòmica signada pel representant de l'entitat, del manteniment i funcionament pel que s'ha demanat subvenció, amb tots els ingressos i despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. (Annex 8)
S'ha de justificar el 100 % del pressupost presentat a la convocatòria de subvenció i no només la quantitat atorgada.
e) En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost estimat, s'han d'indicar les possibles desviacions esdevingudes.
f) Si escau, carta de pagament de reintegrament en el cas de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'aquest.
g) Fotografies de les activitats subvencionades.
h) Elements publicitaris de les activitats per a les quals es demana subvenció, en els quals aparegui la col·laboració del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca mitjançant l’ús del seu logotip (sense perjudici del que estableix la lletra j del la clàusula quinzena.
3. En el cas que totes o part de les activitats per a les quals se sol·licita ajuda s'hagin realitzat, es podrà presentar, juntament amb la documentació de sol·licitud d'ajut, la documentació acreditativa de justificació de l'activitat que s'especifica en aquesta base catorzena.
4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada del cost total del projecte és més d'un 20 % inferior a l’import del pressupost presentat, s'haurà de reintegrar l'excés.
5. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de quinze dies hàbils.
6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
QUINZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:
a) Dur a terme el projecte subvencionat en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si fos el cas, amb les modificacions prèviament comunicades, d'acord amb l'establert a la base dotzena, justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
b) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les illes Balears.
c) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l’obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos ajudes per al mateix projecte.
d) Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.
e) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca
f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
i) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'ha de fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es, en la realització de les activitats subvencionades, així com el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO.
j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
SETZENA. REVOCACIÓ DELS AJUTS I REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES
D’acord amb el que disposen l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en el qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, quedarà sense efecte totalment o parcialment l’acte de concessió i pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
D’acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l’entitat beneficiària haurà de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si escau, l’interès de demora en els casos següents:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu aquesta normativa.
b) Incompliment total o parcial de l’objectiu, de l’activitat o del projecte, o la no-adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Incompliment de l’obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en la normativa aplicable i en les normes reguladores de la subvenció.
d) Incompliment de l’obligació d’adoptar las mesures de difusió a què es refereix aquesta normativa.
e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en aquesta normativa, així com l’incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d’això es derivi la impossibilitat de verificar-ne l’ús que se n’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o de la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
f) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiàries, així com dels compromisos assumits per aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com han de aconseguir-se els objectius, realitzar l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
g) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits por aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan d’això derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
h) No-acreditació d’haver obtingut, si escau, l’autorització administrativa corresponent abans dels terminis fixats en les bases reguladores.
i) Altres casos previstos en la normativa reguladora de la subvenció.
Per reintegrar les subvencions s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte en els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, segons els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.
En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració d’acord amb la naturalesa de l’incompliment. S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si es deu a actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe.
La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, per contra, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.
Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari.
En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en els apartats anteriors és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.
DISETENA. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
DIVUITENA. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)
Annex I: Sol·licitud d'ajuts per a la realització d'activitats juvenils, promoció del voluntariat i manteniment i funcionament de les entitats juvenils de Menorca per a l'any 2016 (consta en l'expedient)
Annex II: Declaració responsable de compliment de les condicions de beneficiari de subvencions públiques (consta en l'expedient)
Annex III: Document de designació de compte bancari (consta en l'expedient)
Annex IV: Descripció de les activitats juvenils per a les quals es demana l'ajut l'any 2016 (consta en l'expedient)
Annex V: Descripció de les activitats de manteniment i de funcionament de l'entitat pèr a les quals es demana l'ajut l'any 2016 (consta en l'expedient)
Annex VI: Memòria de les activitats juvenils per a les quals s'ha demanat l'ajut l'any 2016 (consta en l'expedient)
Annex VII: Memòria de les activitats de manteniment i de funcionament de l'entitat per a les quals es demanada l'ajut l'any 2016 (consta en l'expedient)
Annex VIII: Memòria econòmica. Relació nominativa de les despeses de la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a entitats juvenils i prestadores de serveis a la joventut 2016 (consta en l'expedient)
Maó, 24 d'agost de 2016
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón