Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA

Núm. 9871
Resolució de la consellera de Presidència per la qual es nomena a la notària adjudicatària d’una notaria a Es Mercadal en l’àmbit de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant la Resolució de 23 de maig de 2016 (BOE núm. 133 de 2 de juny), la Direcció General dels Registres i del Notariat del Ministeri de Justícia va convocar un concurs per a la provisió de notaries vacants. Entre les places ofertes, hi havia les vacants de les notaries corresponents en l’àmbit de les Illes Balears, segons la relació annexa a la documentació tramesa.

2.  La Direcció General dels Registres i del Notariat va resoldre el concurs el dia 29 de juliol de 2016 (BOE núm. 193, de 11 d’agost) i, en l’àmbit de les Illes Balears, va proveir una notaria a Es Mercadal  (Menorca), vacant per haver quedat deserta en un concurs precedent, que s’adjudicà a la senyora Alejandra Esteban Pardo.

Fonaments de dret

1.  Atès el que estableix l’apartat 2 de l’article 99 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, correspon a la Comunitat Autònoma la facultat de nomenar els notaris que han de prestar els seus serveis a les Illes Balears. Amb la finalitat de complir aquest precepte legal, la Direcció General dels Registres i del Notariat ha tramès a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’expedient del concurs esmentat.

2.  L’article 12.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que si alguna disposició atribueix competència a una administració pública, sense especificar l’òrgan que l’ha d’exercir, s’entén que la facultat d’instruir i resoldre els expedients correspon als òrgans inferiors competents per raó de la matèria. En virtut del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Conselleria de Presidència, a través de la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior, és competent quant a les relacions amb els operadors jurídics.

3.  En data 24 d’agost de 2016, el director general de Relacions Institucionals i Acció Exterior va fer la proposta de resolució d’aquest nomenament.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1.  Nomenar  a la senyora Alejandra Esteban Pardo notària adjudicatària d’una notaria a Es Mercadal (Menorca).

2.  Donar trasllat d’aquest nomenament a la interessada, al degà del Col·legi Notarial de les Illes Balears i a la Direcció General dels Registres i del Notariat del Ministeri de Justícia.

3.  Disposar la publicació d’aquest nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Presidència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 25 d’agost de 2016

La consellera
Pilar Costa i Serra