Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 9833
Convocatòria d'ajudes i subvencions de les Àrees de Cultura, Educació i Joventut per a l'any 2016
Versió PDF
Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària cel·lebrada dia 5 d'agost de 2016, la convocatoria per ajudes i subvencions, es fa públic dit acord:
CONVOCATÒRIA D'AJUDES I SUBVENCIONS DE LES ÀREES DE CULTURA EDUCACIÓ I JOVENTUT
PER A L'ANY 2016
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les ajudes i subvencions públiques que concedeix l'Ajuntament d'Andratx durant l'any 2016 a entitats i organismes, els serveis dels quals o activitats, completin o supleixin els atribuïts a la competència local.
SEGONA.- PETICIONARIS.
Podran sol·licitar subvencions:
a) Entitats i associacions sense finalitat de lucre inscrites en el Registre Municipal d'associacions de l'Ajuntament i el domicili social del qual estigui situat a Andratx que s'incloguin en algun dels àmbits següents:
A- CULTURA.
B- EDUCACIÓ.
C- JOVENTUT.
TERCERA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS.
1.- Estar empadronats en el municipi d'Andratx o, en el cas d'Entitats i Associacions, estar inscrites en el Registre Municipal d'associacions de l'Ajuntament.
2.- Estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari.
Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari.
Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tindran 5 dies hàbils per esmenar la deficiència detectada.
En general, no podran ser beneficiaris de la subvenció les persones que es trobin culpables en algun dels motius establerts en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003.
3.- Haver justificat les subvencions rebudes en anys anteriors.
QUARTA.- ACTIVITATS OBJECTE DE SUBVENCIÓ.
PRIMER.- Conforme al crèdit previst en el Pressupost per a l'any 2016, seran subvencionables els projectes d'activitat que:
De manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, s'efectuïn en el termini establert en aquesta convocatòria i en cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor del mercat.
A.-Cultura.
1. Afavorir programes d'activitats culturals innovadors i que comportin la relació entre col·lectius i/o entitats de la població.
2. Potenciar activitats de recuperació i manteniment d'aspectes vinculats a la cultura popular i tradicional de la població.
3. Potenciar activitats de recuperació i/o conservació d'aspectes del patrimoni cultural local.
4. Donar suport a propostes que complementin aspectes de l'oferta cultural generada des de l'administració, i que es puguin gestionar individual o conjuntament.
5. Dona suport a activitats obertes de caire públic, gestionades per entitats, que suposin una aportació a l'oferta cultural de la població.
6. Potenciar les activitats culturals de caire integrador, que es caracteritzin per:
B.- Educació.
1. Les activitats promogudes per les APIMAS de caràcter educatiu o formatiu adreçades a l'alumnat del centre docent i/o obertes al públic en general.
2. Les activitats promogudes per les APIMAS, que recullin i tractin en el seu propi plantejament la multiculturalitat, fent de la diversitat cultural un valor positiu de coneixement i enriquiment personal.
3. Les activitats innovadores i formatives, que comportin la relació i col·laboració entre diferents APIMAS del municipi.
4. Les activitats o iniciatives recollides dins el Projecte Educatiu de Centre, que hagin estat generades o promogudes per les APIMAS, i que per exemple tinguin per objectiu el suport a la Biblioteca de l'escola i/o a les aules de música entre d'altres.
5. Activitats educatives i/o formatives per el conjunt de la població per part d'associacions sense finalitat de lucre.
C.- Joventut.
1. Promoure l'educació en el lleure.
2. Fomentar les activitats encaminades al coneixement i la integració en el medi natural.
3. Creació de les noves entitats i/o propostes de dinamització de la gent jove de la vila.
4. Propostes d'activitats i/o actuacions conjuntes entre diverses entitats.
5. Afavorir les propostes que complementin els projectes i les activitats que es duen a terme de l'Ajuntament.
6. Afavorir les propostes que avancin en la implantació de les TIC (tecnologies, informació i comunicació) com a eines de relació i comunicació.
7. Afavorir propostes i activitats que avancin en la formació amb l'objectiu de millorar i promocionar l'associacionisme la participació ciutadana a la vida de la població o del barri.
8. Afavorir les propostes que avancin en la publicació elaboració de materials per a la divulgació dels diferents projectes.
9. Promocionar la integració de joves en activitats culturals, esportives, educatives i de temps lliure.
SEGON.- Si durant l'execució del Projecte o activitat finançat en aquesta convocatòria de subvencions, per causa de força major, es produís la impossibilitat d'executar part del mateix, s'haurà de comunicar amb caràcter immediat a l'Ajuntament, a l'efecte d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposat.
Ateses les disponibilitats pressupostàries, l'import màxim de la subvenció a concedir als peticionaris de les àrees de Cultura,Educació i Joventut no podrà ser superior a 6.000,00 euros, per cada entitat, associació o particular.
CINQUENA.- ACTUACIONS NO CONTEMPLADES.
Particularment, queden exclosos els programes referits a:
a) Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos i sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
SISENA.- QUANTIA.
L'import de les ajudes i subvencions a concedir dependrà del crèdit previst per a les distintes àrees en el Pressupost de l'any 2016, que està distribuït de la següent forma:
SETENA.- TERMINI PER A FORMULAR LES SOL·LICITUDS.
Una vegada aprovades les presents bases de la convocatòria per la Junta de Govern Local, seran objecte de publicació en el BOIB. Els 20 dies hàbils següents a la publicació serviran de termini general per a la presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds corresponents a activitats culturals, juvenils i educatives puntuals i esporàdiques es podran admetre, fora de termini, si reuneixen els següents requisits:
VUITENA.- LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.
Les sol·licituds d'ajudes i subvencions s'han de presentar en el Registre General d'entrada de documents de l'Ajuntament d'Andratx (S.A.C.). i a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
NOVENA.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR.
Tota la documentació relativa a la present convocatòria es presentarà al Servei d'atenció al ciutadà (SAC).
Els peticionaris hauran de presentar els següents documents:
DESENA.- PROCEDIMENT.
El procediment ordinari de concessió de subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una relació entre les mateixes d'acord amb els criteris de valoració prèviament fixats en les bases reguladores i en la convocatòria, i adjudicar, amb el límit fixat en la convocatòria dintre del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels anomenats criteris.
Prèvia proposta motivada de la Regidora delegada competent , la Junta de Govern resoldrà la concessió de les ajudes i subvencions.
ONZENA.- CRITERIS PER A L'ASSIGNACIÓ DE SUBVENCIONS.
A) De forma general, els criteris per a l'atorgament i fixació de la quantia de les ajudes i subvencions seran per a totes les àrees els següents:
D'acord amb el % obtingut amb el projecte presentat, aquest mateix % serà el que es rebrà de la subvenció sol·licitada i mai superior a 6.000€, en cas de no existir crèdit pressupostari suficient, totes les subvencions es prorratejaran per tal de poder donar el màxim de cobertura a totes
DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
1.- Són obligacions dels beneficiaris.
a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta al punt 14 de la present convocatòria.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.
d) En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo al fi concret pel al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.
e) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació deurà efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
f) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaries i de la Seguretat Social.
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligències i altres documents degudament auditius en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.
i) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats.
j) Les activitats o serveis subvencionats hauran d'estar realitzats abans del 31 de desembre de l'any de la seva concessió.
k) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió “amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx”.
2. La rendició de comptes al Tribunal de Comptes, dels preceptors de subvencions, s'instrumentarà mitjançant el compliment de l'obligació de justificació a l'òrgan concedent o entitat col·laboradora.
TRETZENA.- ÒRGAN COMPETENT PER A CONCEDIR LES SUBVENCIONS I FORMA DE PAGAMENT.
Una vegada finalitzat el termini per a la prestació de les distintes sol·licituds de subvenció, prèvia proposta motivada de la Regidora delegada competent, la Junta de Govern Local resoldrà en el termini màxim de 3 mesos, la concessió de les ajudes i subvencions de conformitat amb els criteris assenyalats en aquestes bases.
Transcorregut aquest termini sense que la Junta de Govern Local hagués resolt, els interessats podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratius, sense perjudici de la resolució per part de l'Ajuntament amb posterioritat al venciment del termini per a resoldre.
En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.
CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS.- EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA.
1.- Aportacions de finançament del projecte subvencionat.
El pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, serveix de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, que es calcula com un percentatge del cost final de l'activitat. Així el finançament públic es calcula prenent com a referència la proporció que ha d'assolir l'esmentada aportació pública respecta al cost total.
2.- Forma i termini de justificació.
Tota la documentació relativa a la present convocatòria es presentarà al Servei d'atenció al ciutadà (SAC). i a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Amb anterioritat al 31 de desembre de l'any en curs, cal haver realitzat la totalitat del projecte o activitat subvencionada i presentar en el SAC mitjançant instància de justificació,segons model, adjuntant a la mateixa el compte justificatiu de la despesa efectuada (Annex 6)), que contendrà :
A) MEMÒRIA detallada de l'activitat realitzada i declaració que no han percebut ni s'ha sol·licitat cap altra subvenció pública o privada per l'activitat objecte de subvenció.
B) JUSTIFICANTS DE LA DESPESA.
- Factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el trànsit jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa..
- Requisits que han de reunir les factures:
a) Ser originals o fotocòpies compulsades per l'Ajuntament.
b) ¨Tenir el concepte de la despesa relacionat amb el pressupost presentat en base al qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.
c) Estar datades durant l'any que s'hagi concedit la subvenció i si es tracta d'una activitat puntual en la data corresponent a l'esmentada activitat.
d) Contenir el codi o nombre d'identificació fiscal del preceptor.
e) Contenir el segell de la casa subministradora i/o la signatura.
f) Estar clarament especificat o demostrable que les factures estan pagades
En el cas que el total dels documents justificatius presentats fora inferior al Projecte Pressupost presentat pel sol·licitant de forma que es deduís que la quantia de la subvenció concedida fora superior al percentatge concedit per la Junta de Govern Local, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.
C) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I D'ALTRES SUBVENCIONS REBUDES (Annex 7).
QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS.
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i desè de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.
SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE.
En tot el no previst a la presents Bases, serà d'aplicació:
La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement
Andratx, 22 d'agost de 2016
El Batle,
Jaume PORSELL ALEMANY