Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 9827
Resolució de la directora gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca per la qual s’aprova la convocatòria per promoció interna temporal una plaça de Gestió de la Funció Administrativa de l’Hospital Comarcal d’Inca (Expdt. PIT 01/2016)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’article 35 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc de personal estatutari dels serveis de salut s’estableix que  “ per necessitats del servei i en els supòsits i sota els requisits que a l’efecte s’estableixin en cada servei de salut, es podrà oferir al personal estatutari fix l’acompliment temporal i, amb caràcter voluntari, de funcions corresponents a nomenaments d’una categoria del mateix nivell de titulació o de nivell superior, sempre que ostenti la titulació corresponent.”

2. Mitjançant el Pacte, de 24 de febrer, pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears ( BOIB núm. 31 de 28/02/2012) i correcció d’errors ( BOIB núm. 36 de 08/03/2012).

En virtut de les consideracions anteriors i d’acord amb la Resolució del director general del Servei de Salut del les Illes Balears, 13 de gener de 2016, de delegació de competències en matèria de personal estatutari de la sanitat publica autonòmica en la persona titular de la Direcció de Recursos Humans  del Servei de Salut i en les persones titulars de les gerències territorials (BOIB núm.10, de 21 de gener de 2016), dict la següent,

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per promoció interna temporal, d’una plaça de Gestió de la Funció Administrativa.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’Annex I d’aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta resolució.

Interposició de recurs

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, davant l’òrgan que el dicta, d’acord amb els articles 116 i 117 de la llei 30/1992 , de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions publiques i procediment administratiu comú, en relació amb l’article 57 de la llei 3/2003, de 26 de març, de regim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les illes balears; o, en el seu cas, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la notificació, d’acord amb el disposat a l’article 8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en relació amb l’article 46 de la mateixa llei. Tot això, sense perjudici de qualsevol altre recurs que s’estimi procedent interposar per a millor defensa dels seus interessos.

  

Inca,  18 de juliol de 2016

La directora gerent de l’Hospital Comarcal  d’Inca
Soledad Gallardo Bonet
PD. Conseller d’Administracions Publiques (BOIB núm. 10/2016)

    

 

ANNEX I
BASES DE LA CONVOCATORIA

1. Plaça convocada.

Una plaça del Grup de Gestió de la Funció Administrativa el qual el titular es troba en situació de comissió de serveis, adscrita a l’Hospital Comarcal d’Inca.

2. Característiques.

a. Lloc i centre de treball

Hospital Comarcal d’Inca, situat a la Carretera de Llubí s/n d’Inca.

b. Tipus de nomenament.

A la persona seleccionada per ocupar la plaça indicada se li expedirà un nomenament de personal estatutari per promoció interna temporal d’una plaça de Grup de Gestió de la Funció Administrativa el qual el titular es troba en situació de comissió de serveis.

c. Funcions o tasques principals.

La plaça es troba adscrita a la Unitat de Control de Gestió i té assignades les funcions pròpies de la categoria i , en especial les que es relacionen a continuació:

  • Tractament i explotació de l’activitat assistencial:

- Informes mensuals de l’activitat assistencial.

- Quadre de comandaments mensuals per a reportar als facultatius i la Gerència amb els indicadors més importats de cada unitat.

- Generació de llistats i Estadístiques baix demanda dels diferents serveis assistencials i de la direcció.

  • Seguiment de llistes d’espera:

- Informes mensuals de les distintes llistes d’espera: quirúrgica, consultes, radiologia i gabinet.

- Control i seguiment de llistes d’espera, per tal de complir els objectius del Servei de Salut de les Illes Balears mensualment.

- Control i seguiment de les derivacions quirúrgiques i de  consultes.

  • Seguiment del contracte de gestió:

- Control i seguiment de la part assistencial del contractes de gestió firmats anualment entre el Servei de Salut de les Illes Balears i l’hospital.

- Control i seguiment dels contractes de gestió firmats anualment entre els serveis o especialitats i la Gerència de l’hospital.

  • Datawarehouse i Informàtica.

- Ajuda al manteniment del Datawarehouse de l’hospital (Pentaho), eina que s’empra per a l’extracció de les dades i indicadors assistencials.

- Suport a la generació de les selects SQL sobre les bases de dades de l’HCIN que el departament d’informàtica necessita per a la generació dels aplicatius informàtics.

- Revisió i manteniment de FIC (ús de l’eina Business Objects)

  • Elaboració d’indicadors del CMBD i indicadors de qualitat assistencial.

d. Regim Jurídic.

Durant el temps que la persona interessada ocupi una plaça en promoció interna temporal, el regim jurídic es el següent:

a. Es mantindrà en la situació de servei actiu i amb la reserva de plaça en la seva categoria d’origen.

b. Percebrà les retribucions corresponents a les funcions acomplertes, excepte el triennis, que seran el corresponents a la seva categoria d’origen.

c. No suposarà cap consolidació de cap dret de caràcter retributiu o en relació amb l’obtenció de nou nomenament sense perjudici de la possible consideració com a mèrit en els procediments selectius i de provisió.

3. Requisits.

1. La persona sol·licitant ha de complir els requisits que s’indiquen a continuació:

a. Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut i prestar serveis a l’Hospital Comarcal d’Inca.

b. Pertànyer a grups de classificació inferiors o diferents categories i/o especialitats del mateix grup que la plaça que es vulgui convocar.

c. Estar en la situació de servei actiu.

d. Tenir el títol de diplomat, graduat, enginyer tècnic o equivalent, o en condicions d’obtenir-lo. No patir cap malaltia ni estar afectades per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria professional a la qual s’accedeixi en la promoció interna temporal.

e. Els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria s’han de complir en el terme final del termini per presentar-hi sol·licituds i s’han de mantenir fins a la presa de possessió. La persona aspirant ha d’acreditar-los fefaentment en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Sol·licituds.

1. Les persones interessades en cobrir la plaça convocada han de presentar la sol·licitud corresponent.

2. Les sol·licituds s’han d’acompanyar de la documentació que s’especifica a les bases de la convocatòria que s’hauran d’acreditar mitjançat fotocopia compulsada i es valoraran fins a la data immediatament anterior a la data de publicació d’aquesta convocatòria.

La documentació que s’ha d’acompanyar és la següent:

a. Certificat de serveis prestats. Els serveis prestats a l’Hospital Comarcal d’Inca es comprovaran i acreditaran d’ofici per la Direcció de Recursos Humans.

b. Titulació Acadèmica.

c. Cursos de formació específica i perfeccionament.

d. Coneixements de llengua catalana.

3. La consignació de dades falses a la sol·licitud o la falsedat de documentació, produirà l’expulsió immediata del procediment,  sense perjudici de l’adopció d’altre mesures que es considerin oportunes.

4. El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria.

5. Les sol·licituds s’han de presentar al Registre de l’Hospital Comarcal d’Inca o bé mitjançant qualsevol mitjançant previst en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú.

6. El domicili que figuri en la sol·licitud ha de ser vàlid a l’efecte de notificació. D’altra banda, són responsabilitat exclusivament de la persona sol·licitant els errors al consignar el domicili i el deure de comunicar a la Comissió de Selecció qualsevol canvi d’adreça.

7. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, es procedirà a la publicació de la llista d’ admesos i exclosos, obrint-se un termini de presentació d’al·legacions de deu dies naturals comptadors des de la data de la publicació en els taulers d’anuncis i a la pagina web de l’Hospital Comarcal d’Inca.

5. Criteris de selecció i desenvolupament del procés selectiu.

1. El selecció es farà pel procediment de concurs de mèrits i amb una prova teòrica practica especifica de les funcions que cal acomplir.

A . Fase de baremació.

La fase de baremació consistirà en la valorar els següents mèrits:

1. Experiència professional. Màxim 30 punts

2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió de coneixement. Màxim 20 punts.

3. Coneixement de llengua catalana. Màxim 5 punts

La puntuació màxima d’aquesta fase és de 55 punts.

1. Experiència professional. ( màxim 30 punts)

a. Experiència professional general ( 20 punts ) . Es computaran els temps de serveis prestats que els aspirants tenguin reconeguts llevat dels que es valoren a l’apartat B, d’acord amb el barem següents:

- Per cada mes de serveis prestat en institucions sanitàries publiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s’opta o en places amb el mateix contingut funcional. 0,14 punts

- Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unio Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,105 punts.

- Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitaris publiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent a la categoria a la qual s’opta. 0.07 punts.

- Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries publiques de la Unió Europea ocupant un lloc directiu. 0.14 punts.

b. Experiència professional en les funcions que consten en el punt 2.c d’aquestes bases. ( 10 punts màxim) . Es computa el temps de serveis prestats que els aspirants tenguin reconeguts fins a la data de publicació de la convocatòria,  d’acord amb el barem següents:

- Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries publiques com a personal estatutari, funcionari o laboral: 0,14 punts

- Per cada mes de serveis de prestats en centres públics no sanitaris com a funcionari o laboral: 0.105 punts.

Per a valorar aquest apartat 1) s’ha de tenir en compte el següents:

-Un mateix període no pot ser valorat per més d’un dels subapartats que l’integren.

-El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la formula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats a cada un dels subapartats anteriors i el resultat es divideix  entre el 365. El coeficient resultant es multiplica per 12, es menyspreen els decimals del resultat d’ obtingut i s’hi aplica el valor assignat el mes complet en el subapartat corresponent.

-Tenen la consideració d’institucions sanitàries publiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l’INGESA, els de l’extint INSALUD i els organismes equivalents de la Unió Europea.

2. Formació. ( màxim 20 punts). Es valoren els cursos, seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb les funcions de la plaça convocada d’acord amb els criteris següents:

- Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública o per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. Si l’activitat ha estat organitzada per una entitat de dret públic conformement amb l’article 2.2. de la Llei 30/1992, l’aspirant ha d’acreditar aquesta condició .

- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions publiques o amb universitats, o bé hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

- Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions publiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrits aquests acords.

- Els diplomes o certificats es valoren de la següent manera:

Quan acreditin l’assistència o aprofitament: 0.1 punts per crèdit.

Quan acreditin impartició: 0.2 punts per crèdit

Si en el diploma o certificat figura el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorgarà un crèdit per cada deu hores. Si hi figuren simultàniament crèdit i hores, la valoració es farà sempre pels crèdits certificats. Si no s’especifiquen ni hores ni crèdits, no es valorarà l’activitat.

3. Coneixement de llengua catalana.

Es computarà aquells coneixements certificats per la Direcció de Política Lingüística o l’EBAP, de la manera següent:

- Nivell B o B2 . 2 punts

- Nivell C o C1. 3 punts

- Nivell D o C2. 4 punts

- Nivell E o Llenguatge Administratiu. 1 punts

Únicament es computarà un dels nivells de l’A al D, amb l’excepció del nivell E que podrà computar-se de forma addicional.

B. Prova Teòrica Practica.

La prova versarà sobre les funcions descrites en el punt 2.c) d’aquesta convocatòria i es considerarà a mode orientatiu que formen part del temari de la prova les següents:

 

Llistes d’espera

- Reial decret 605/2003, de 23 de maig, pel qual s'estableixen mesures per al tractament homogeni de la informació sobre les llistes d'espera en el Sistema Nacional de Salut.

- Reial decret 1039/2011, de 15 de juliol, pel qual s'estableixen els criteris marc per garantir un temps màxim d'accés a les prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut

Explotació del CMBD:

- La Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat.

- Llei 16/2003, de 28 de maig, de Cohesió i Qualitat del Sistema Nacional de Salut.

- Reial decret 1658/2012, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Pla Estadístic Nacional 2013-2016.

- Decret 69/2008, de 20 de juny, que regula el conjunt mínim bàsic de dades (CMBD) d'alta hospitalària i activitat ambulatòria de la CAIB.

- Reial decret 69/2015, de 6 de febrer, pel qual es regula el Registre d'Activitat d'Atenció Sanitària Especialitzada.

LOPD i Consentiments Informats

- La Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i normativa de desemnvolupament.

- Llei 41 2002, de 14 de novembre, d’Autonomia el Pacient.

Comptabilitat pública

- La Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària.

- L’Ordre EHA/1037/2010, de 13 d'abril, per la qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública.

- La Resolució d'1 de juliol de 2011, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual s'aprova l'adaptació del Pla General de Comptabilitat Pública, a les entitats que integren el sistema de la Seguretat Social (BOE núm. 168, dijous 14 de juliol de 2011).

- El Reial decret 1514/2007, de 16 de novembre, per el qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat.

- La Resolució de 26 de març de 2013, de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, per la qual s'aprova el Pla de Comptabilitat de les entitats sense finalitats lucratives (BOE núm. 86, dimecres 10 d'abril de 2013).

- L’Ordre de 23 de desembre de 1996, per la qual s'aproven l as normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les empreses d'assistència sanitària (BOE núm. 5, dilluns 6 gener 1997).

- La Llei 14/2014 , de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

La prova teòric pràctica pot valer un màxim de 45 punts i consistirà  respondre 50 preguntes tipus test sobre el contingut del temari que s’exposa en el punt anterior.

1. El desenvolupament del procés selectiu es realitzarà de la forma següent:

a. Llista provisional d’aspirants admesos en la convocatòria.

Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en la intranet  i en la web de l’Hospital Comarcal d’Inca la resolució de la directora gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca amb les llistes provisionals que contendran els aspirants admesos, els exclosos- indicant la causa d’exclusió – i els qui han d’esmenar deficiències de la sol·licitud.

b. Llista definitiva d’ admesos.

En els 10 dies hàbils següents la director gerent de l’Hospital dictarà una resolució amb les llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos- fent-hi constar la causa d’exclusió- i es publicarà a la web i intranet de l’Hospital, en la qual també s’establirà el lloc, dia i hora en que hauran de fer la prova teòrica practica.

c. Llista provisional de puntuacions totals.

Una vegada que s’hagi realitzat la prova teòrica practica i que la Comissió de Selecció hagi baremat els mèrits dels candidats es dictarà una resolució de la directora gerent de l’Hospital de llista provisional de puntuacions totals de la prova i dels mèrits que es publicarà a la web i la intranet de l’Hospital. 

d. Llista definitiva de puntuacions totals

A proposta de la Comissió de Selecció la directora gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca dictarà una resolució per la qual s’aprova la llista definitiva de puntuacions totals que es publicarà a la web i la intranet de l’Hospital.

6. Comissió de Selecció.

Es constituirà una Comissió de Selecció integrada pels membres següents:

Pau Vidal Pinya. President

Javier Ureña Morales. Vocal

Maria Pilar Guasp Bergas. Secretari

7. Resolució.

Una vegada finalitzat el procés selectiu, la Comissió de Selecció elevarà una proposta de resolució vinculant al director gerent per a resoldre la convocatòria, el qual ha de dictar resolució definitiva en un termini màxim de tres dies. Aquesta resolució es publicarà al BOIB, a la web i la intranet de l’Hospital Comarcal d’Inca.

8. Nomenament i presa de possessió.

La pressa de possessió quedarà condicionada a presentar un informe mèdic que acrediti i l’aptitud psicofísica per a l’acompliment del lloc adjudicat.

9. Publicitat de la convocatòria.

Aquesta convocatòria es publicarà al BOIB i les resolucions i els anuncis subsegüents es publicaran en la pagina web www.hcin.es, a la intranet i en els taulers d’anuncis de la gerència Sector Sanitari Tramuntana ( Hospital Comarcal d’Inca).