Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 9522
Bases per a borsa d'arquitectes per a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca
Versió PDF
Les següents bases, van ser aprovades per acord de Junta de Govern en Sessió Ordinària de dia 27/07/2016 en el punt núm. 29:
PRIMERA. OBJECTE I PROCEDIMENT
És objecte de la present convocatòria la selecció de persones candidates per formar part d'una borsa de treball d'arquitecte municipal per a possibles nomenaments com a personal funcionari interí, del subgrup de classificació A1, de l'escala tècnica d'administració especial.
El sistema de selecció serà per mitjà de concurs oposició.
SEGONA. CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats en els quals sigui d’aplicació la lliure circulació de persones treballadores.
b) Tenir complerts 16 anys d’edat.
c) No haver estat separades del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitades per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment, no estar sotmeses a sanció disciplinària ni condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l’accés a la funció pública si es tracta de persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix el punt a) d’aquestes condicions.
d) Posseir la capacitat funcional física i psíquica per al normal desenvolupament de les funcions del lloc de treball.
e) Estar en possessió de la titulació d'arquitecte o en condicions d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
f) Acreditar el coneixement adequat, oral i escrit, de la llengua catalana i, en concret, o bé estar en possessió del certificat B2 de la Direcció General de Política Lingüística (DGPL) o de qualsevol altre que sigui equivalent. Aquests coneixements han de ser acreditats aportant el títol o el certificat oficial corresponent, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedit o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears. En cas que hi hagi persones aspirants que no disposin d’aquesta titulació o certificat, l'Ajuntament organitzarà, abans de les proves específiques, una prova de català del nivell abans esmentat. En aquest darrer cas, el resultat de la prova serà apte o no apte. Sols les persones que en siguin aptes es podran sotmetre a la resta de proves i optar a ser incloses, si escau, en la borsa objecte d’aquesta convocatòria.
g) Disponibilitat per a una possible incorporació immediata.
TERCERA. FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL
Tasques pròpies de la professió per a les quals estan titulades. Funcions, en general, de gestió, estudi i proposta de caràcter tècnic de nivell superior. Funcions d'informe amb proposta de resolució amb relació a les sol·licituds de llicències d'obres. Ús de noves tecnologies. Comprovacions tècniques i altres tasques encomanades pels càrrecs superiors.
QUARTA. INSTÀNCIES
Les sol·licituds s'hauran d'adreçar a Alcaldia.
S'hauran de presentar en el Registre General i el termini de presentació serà fins a les 14 hores del 15è dia hàbil comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per ser admeses i prendre part en les proves bastarà que les persones aspirants manifestin a les seves instàncies que tenen totes i cadascuna de les condicions exigides.
Si escau, hauran de presentar, juntament amb la instància, la relació de mèrits a l'efecte de valoració a la fase concurs, i hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats per les persones aspirants en la forma indicada no seran valorats.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà la resolució corresponent, on declararà aprovada la llista de persones admeses i excloses. La relació de les persones admeses i excloses s’exposarà en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament. Hi constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, el número de document nacional d’identitat i la causa de la no-admissió. A l’esmentada resolució, també s’hi indicarà el nomenament dels membres que formaran part del Tribunal Qualificador, així com el lloc, la data i l’hora de realització de les proves.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Les persones aspirants excloses podran al·legar el que estimin oportú en el termini de tres dies a partir de la publicació de la llista.
SISENA. TRIBUNAL
El Tribunal estarà compost per:
El Tribunal podrà decidir la incorporació a les seves tasques de persones assessores especialistes per a les proves per a les quals sigui necessari. Aquestes es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques; tindran veu però no vot.
SETENA. PROCÉS SELECTIU
FASE DE CONCURS
a) Valoració dels llocs ocupats. La puntuació total màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 6 punts:
Per a l’exercici lliure de la professió d'arquitecte, 0.05 punts per mes, amb un màxim de 4 punts.
Per serveis prestats com a arquitecte o arquitecta per a qualsevol administració pública, 0,06 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.
Per serveis prestats com a arquitecte o arquitecta per a l’administració local, 0,10 punts per mes, amb un màxim de 6 punts.
Un mateix mèrit solament es podrà valorar en aquell apartat en el qual obtengui la major puntuació. En tots els anteriors apartats es valoraran igualment tant els serveis prestats a l’Administració com a personal funcionari com els prestats com a personal laboral amb funcions equivalents a les quals s’assenyalen. L’experiència laboral s’haurà d'acreditar mitjançant certificat d’empresa, contracte o document que l’òrgan de selecció consideri suficient i on hi constin la data d’inici, la data de finalització de la relació laboral, la categoria i/o el lloc de treball, i acompanyat en tot cas de la vida laboral expedida per la Seguretat Social.
b) Formació: la puntuació total màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 8 punts.
- Per estar en possessió d’una altra titulació a més de la presentada com a requisit:
Es valorarà només la titulació amb major puntuació.
- Estar en possessió d’alguna modalitat de postgrau, màster, doctorat, curs o d'estudis d'especialització organitzats o promoguts per universitats, relacionats o d’interès per al lloc de treball:
- Per assistència a cursos, seminaris o jornades de matèries relacionades o d’interès per al lloc de treball: 0,001 punts per hora de curs, fins a un màxim d'1 punt. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.
- Per l’assistència a cursos, seminaris i jornades, etc sobre matèries d’interès o relacionades amb el lloc, sense còmput d’hores i no valorats en altres apartats, a valorar a raó de 0,05 punts per certificat presentat fins a un màxim de 0,5 punts. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.
- Coneixements orals i escrits de català. Es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:
1) Coneixements Certificat C1: 1 punt.
2) Coneixements Certificat C2: 2 punts.
3) Coneixements Certificat E: 1 punt.
Es valorarà només un certificat; llevat del cas del certificat E, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
FASE D’OPOSICIÓ
La incompareixença de la persona aspirant a qualsevol de les proves determinarà automàticament la pèrdua del dret a participar en la prova o fase següent i la seva exclusió del procediment selectiu.
1. Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en la realització d’exercicis de coneixements de la llengua catalana d’acord amb l’establert a la base segona. N’estaran exemptes aquelles persones que hagin acreditat estar en possessió del certificat B2 de coneixements de català de la DGPL o bé qualsevol altre que sigui equivalent. L’acreditació es farà mitjançant l’aportació d’una fotocòpia compulsada del títol o del certificat oficial corresponent expedit per l’EBAP o expedit o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.
En cas de fer la prova, la qualificació d’aquesta podrà ser: apte o no apte. Només les persones que acreditin els coneixements abans esmentats o que hagin estat declarades aptes podran seguir el procediment selectiu. En cas contrari, en quedaran eliminades.
2. Prova obligatòria eliminatòria consistent a respondre un test de 40 preguntes relatives al temari annex, en un termini màxim de 60 minuts. Per a cada pregunta hi haurà 4 possibles respostes (apartats a, b, c, d), de les quals només 1 serà la correcta. La persona aspirant haurà d'encerclar la lletra (a, b, c, d) corresponent a la resposta que cregui que és la correcta.
La puntuació màxima d'aquest exercici és de 10 punts. Es puntuarà a raó de 0,25 punts per cada resposta correcta. Les respostes incorrectes no descompten punts. Tampoc descomptarà punts si es deixa una pregunta sense contestar.
Quedaran eliminades les persones que no assoleixin un mínim de 5 punts, un cop sumades les puntuacions de les respostes que hagin contestat correctament.
3. Prova obligatòria eliminatòria consistent a desenvolupar, durant un termini màxim de 90 minuts, dos supòsits pràctics proposats pel Tribunal. Aquest exercicis seran supòsits, dels habituals que han de ser resolts pels arquitectes municipals en l'exercici de les seves funcions. S'hauran de realitzar d'acord amb el temari adjunt a aquestes bases. Els aspirants, per al realització d'aquesta prova pràctica, podran portar i consultar la normativa que és d'aplicació.
Cada exercici serà qualificable fins a un màxim de 10 punts (20 punts màxim per a ambdues proves); en quedaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 10 punts entre ambdós exercicis.
VUITENA. RÈGIM JURÍDIC
Les persones aspirants que hagin estat admeses passaran a formar part de la borsa de treball i seran cridades per ordre de puntuació per a la cobertura temporal de llocs de treball d’acord amb les necessitats del servei.
Si una persona inclosa a la borsa de treball és requerida i no contesta o desestima l’oferta de nomenament, perdrà la seva situació en l’ordre de la llista i passarà al darrer lloc d'aquesta.
L'administració es reserva el dret de realitzar una nova convocatòria per a la cobertura de llocs. La nova borsa vigent anul·la l'anterior.
La persona que sigui cridada haurà de presentar al Departament de Recursos Humans de l’Ajuntament els documents acreditatius de les condicions que es demanin en la present convocatòria. Tret de casos de força major degudament justificats, si la persona aspirant proposada no presentàs els requisits exigits no podria ser contractada, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en les quals haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància.
En l’exercici de la seva relació laboral, serà aplicable a la persona treballadora la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual la persona aspirant, abans d’incorporar-se al servei de la corporació, ha d’efectuar una declaració d’activitats, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat d’acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
Les persones candidates que hagin presentat documentació original juntament amb la instància de participació en podran sol·licitar la devolució una volta finalitzat el procés de selecció. En cap cas es retornaran les fotocòpies compulsades.
NOVENA. INCIDÈNCIES
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tot allò que aquestes bases no preveuen.
ANNEX
TEMARI
1. Règim de les valoracions urbanístiques. Regles generals de valoració (RD 1492/2011, de 24 d'octubre, del Reglament de valoracions de la Llei del sòl).
2. La Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes i el seu reglament. Modificacions de la Llei 2/2013, de 29 de maig.
3. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial. La Llei 6/1999, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.
4. El Pla territorial insular de Menorca. La norma territorial transitòria.
5. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, per mitjà del qual s'aprovà el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.
6. El Títol preliminar de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: disposicions generals.
7. El Títol I de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: règim urbanístic del sòl.
8. El Títol II de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: planejament urbanístic. El Reglament de planejament urbanístic.
9. El Títol III de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: gestió i execució del planejament. El reglament de gestió urbanística.
10. El Títol IV de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: intervenció en el mercat del sòl.
11. El Títol V de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: execució de les facultats relatives a l'ús i edificació del sòl.
12. El Títol VI de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: expropiació forçosa per raó d'urbanisme.
13. El Títol VII de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: la disciplina urbanística.
14. El Títol VIII de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: les infraccions urbanístiques i les sancions.
15. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
16. La Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques de les Illes Balears. La Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluacio ambiental.
17. La Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears.
18. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal.lació, accés i exercici d'activitats de les Illes Balears. Classificació de les activitats. Procediment aplicable a les activitats permanents.
16. Habitabilitat: concepte. El Decret 145/1997, de 21 de desembre, pel qual es regulen les condicions d'amidament, higiene i d'instal·lació per al disseny i d'habitabilitat dels habitatges així i com l'expedició de les cèdules d'habitabiltat.
El decret 2/1997, de 16 de gener, de capacitats de població.
Ciutadella de Menorca, 09 d'agost de 2016
L’alcaldessa
Joana Maria Gomila Lluch