Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 9264
Aprovació inicial de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació de serveis en matèria turística

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 29 de juliol de 2016, aprovà inicialment la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística. El text aprovat inicialment diu el següent:

   

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PELS SERVEIS ADMINISTRATIUS EN MATÈRIA TURÍSTICA

Article 1

Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Consell estableix la taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística i expedició de documents administratius, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 57 de l'esmentat Text refós.

Article 2

Fet imposable

1.- Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa:

a) La tramitació de la declaració responsable d’inici d’activitat turística relativa a l’obertura d’establiments turístics i de comunicacions relatives a canvis de titularitat, variacions, baixes temporals, tancament i canvi d’ús, canvis de categoria d’establiments turístics i qualsevol modificació de les dades inscrites en els registres turístics, com també l’habilitació i l’expedició dels carnets i el reconeixement de qualificacions professionals de les professions turístiques reglades.

b) L’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui l’Administració.

c) L’emissió d’informes tècnics i l’expedició de certificats en matèria de turisme.

2.- A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici tot i que no hagi mediat sol·licitud expressa de la persona interessada.

3.- No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions de la Corporació de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realitzacions d’activitats de competència de la Corporació i la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns de domini públic del Consell, que estiguin gravades per una altra taxa o pels que exigeixi un preu públic aquest Consell Insular.

Article 3

Exempcions

La taxa s’ha d’exigir sempre que es verifiqui el fet imposable, sense cap tipus d’exempcions objectives ni subjectives.

Article 4

Subjecte passiu

Són subjectes passius d’aquesta taxa els que sol·licitin la realització d’una activitat administrativa de les descrites en el fet imposable i prestada per la conselleria competent en matèria turística o qualsevol ens dependent, o bé els que en siguin afectats o beneficiats.

Article 5

Quantia

La quota tributària d’aquesta taxa es determina per l’aplicació de les tarifes següents:

  • hostals, hostals residència, pensions, posades, cases d’hostes, albergs, refugis i hostatgeries

A) Allotjaments

A1.- Obertura d’establiments, variació del nombre de places, canvi de grup i/o categoria:

- Hotels, hotel apartaments, apartaments, hostals, hostals residència, posades, pensions i establiments d’aprofitament per torns de béns immobles:750 euros fins a 30 places i 24,84 euros per cada plaça addicional.

- Hotels rurals, albergs, refugis i hostatgeries, agroturismes i turisme d’interior, 750 euros.

- Habitatges turístics vacacionals i estades turístiques en habitatges: 414,10 euros fins a 2 places i 24,84 euros per a cada plaça addicional fins a 12 places.

- Renovació d´inscripció d´estades turístiques en habitatges: 414,10 euros fins a 2 places i 24,84 euros per a cada plaça addicional fins a 12 places.

A2.- Comunicació de baixes temporals, inscripció comercialitzadors i successives modificacions, canvi d’explotadors i/o propietaris i tancaments definitius: el 30 % de la taxa prevista en el supòsit A1.

A3.- Canvi d’ús de l’establiment : el 50 % de la taxa prevista en el supòsit A1.

A4.- Canvi de denominació: 159,27 euros.

A5.- Informes de viabilitat, per establiment: 1.500 euros.

A6.- Altres informes tècnics: 41,40 euros.

A7.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71 euros.

A8.- Inserció en catàleg anual i al web de promoció turística de Formentera: 101,22 euros.

B) Agències de viatges, empreses de mediació turística: agències de viatges, mediadors turístics i central de reserves

B1.- Obertura d’establiment: 414,10 euros.

B2.- Obertura d’un segon establiment i els següents, inclosos els establiments virtuals, per unitat: 152,36 euros.

B3.- Comunicació de canvi de titularitat, canvi de local o oficines: 207,05 euros.

B4.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71.

B5.- Canvi de denominació: 41,40 euros.

C) Guies turístics

C1.- Habilitació i expedició del carnet, renovació i reconeixement de qualificacions professionals: 41,40 euros.

D) Oferta de restauració (restaurants, cafeteries i bars)

D1.- Obertura:

  • Restaurants, cafeteries i bars: 414,10 euros.

D2.- Comunicació de canvi de titularitat, o de categoria, per establiment: el 30 % de la taxa d’obertura prevista en l’apartat D1.

D3.- Informes tècnics: 41,41 euros.

D4.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71 euros.

D5.- Segellat de preus: 3,19 euros.

D6.- Canvi de denominació: 90,71 euros.

E) Empreses que tenen per objecte activitats d’entreteniment, recreatives, esportives, culturals o lúdiques, o totes les que tenguin una naturalesa complementària en el sector turístic

E1.- Obertura:: 414,10 euros.

E2.- Comunicació de canvi de titularitat, o de categoria, per establiment: el 30 % de la taxa d’obertura prevista en l’apartat E1.

E3.- Informes tècnics: 41,41 euros.

E4.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71 euros.

E5.- Canvi de denominació: 90,71 euros.

F) Serveis administratius en general

F1.- Expedició de certificats, informes o similars, per expedient consultat: 8,28 euros.

F2.- Qualsevol modificació de les dades inscrites en els registres turístics diferents de les exposades en els punts anteriors: 8,28 euros.

F3.- Per fotocòpia d’un plànol DIN A1: 2,05 euros.

F4.- Per fotocòpia d’un plànol DIN A0: 2,85 euros.

F5.- Models oficials d’impresos de la Conselleria de Turisme:

- Instància de declaració responsable i/o modificació de dades:0,36 euros.

- Relació d’habitacions: 0,36 euros.

- Instància per a apartaments turístics: 0,36 euros.

- Enumeració d’allotjaments: 0,36 euros.

- Cartell de recepció per a establiments hotelers: 0,36 euros.

- Cartell de recepció per a apartaments turístics: 0,36 euros.

- Cartell d’habitacions per a establiments hotelers: 0,36 euros.

- Cartell d’apartaments turístics/ques: 0,36 euros.

- Instància per a guies turístics/ques: 0,36 euros.

- Llibre d’Inspecció: 3,10 euros.

- Full de Reclamació: 0,36 euros.

- Llista oficial de preus hostaleria : 0,36 euros.

- Carta de begudes: 0,24 euros.

- Carta per a restaurants, cafeteries, bars, de menús, vins, tapes, gelats, entrepans, i pastisseria: 0,24 euros.

F6.- Altres documents administratius de caràcter general:

Les tarifes establertes en punt seran d’aplicació als documents administratius emesos per l’àrea de Turisme del Consell Insular de Formentera i no regulats a cap altre epígraf específic.

- Per cada full útil, certificat emès per a qualsevol dependència del Consell Insular, quan es refereixi a fets o acords amb antiguitat inferior a cinc anys: 3,56.- euros.

- Per cada full útil, certificat, emès per qualsevol dependència del Consell Insular, quan es refereixi a fets o acords amb antiguitat superior a cinc anys: 6,56.- euros.

- Per diligència o per compulsar documents, per full: 1,24.- euros.

- Per validació de poders: 13,28.- euros.

- Per la consulta d’expedients a l’arxiu general, amb antiguitat inferior a cinc anys: 2,49.- euros.

- Per la consulta d’expedients a l’arxiu general, amb antiguitat superior a cinc anys: 4,53.-euros.

- Per fotocòpia realitzada pel Departament de l’àrea de Turisme: 0,30.- euros

 

Article 6

Bonificacions de la quota

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d’aquesta taxa.

Article 7

Meritació

La taxa es merita en el moment de presentar la declaració responsable o comunicació, quan se sol·licita el servei a què es refereix el fet imposable o quan el servei es presta en els casos en què l’activitat administrativa sigui d’ofici.

Article 8

Declaració i ingrés

1.- La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació, mitjançant la fixació en el document d’una impressió, produïda per qualsevol mitjà, que permeti a la intervenció controlar en tot moment els imports cobrats.

2.- Les certificacions o documents que expedeixi l’administració del Consell en virtut d’ofici de jutjats o tribunal per tota classe de plets, no s’entregaran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 9

Infraccions i sancions

En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin en cada cas, s’estarà al disposat en els articles 77 i següents de la Llei general tributària.

Disposició addicional

L’actualització de les tarifes, sempre que no superin la variació de l’índex de preus al consum, s’efectuarà mitjançant els pressupostos generals anuals.

Disposició final

La present Ordenança fiscal entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i estarà en vigor fins la seva modificació o derogació expressa”.

Per la qual cosa es sotmet a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils, per tal que les persones interessades puguin examinar l’expedient i formular reclamacions, conforme al que estableix l’article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprovà el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. Si se’n presenten, seran resoltes per la Corporació i, si no se’n presenten, la modificació de l’Ordenança Fiscal es considerarà aprovada definitivament.

La consulta de l’expedient es realitzarà al Departament de Secretaria del Consell Insular de Formentera, Plaça de la Constitució, 1, 1r. Sant Francesc Xavier (Formentera), en horari d’atenció al públic (de 9.00 a 14.00 hores) i de dilluns a divendres.

 

Formentera, 2 d’agost de 2016

El president,
Jaume Ferrer Ribas