Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 9095
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears d'arxiu, per caducitat, de l'expedient núm. 35487/2012 relatiu al Pla parcial Sistemes generals SG-04, finca s’Hostalet
Versió PDF
Fets
1. En data 19 d’octubre de 2012 té entrada la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori ofici de l’Ajuntament de Calvià pel qual sol·licita el tràmit de consulta per tal de determinar l’amplitud, abast i nivell de detall de la informació que ha de constar a l’informe de sostenibilitat ambiental d’acord amb l’article 88 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.
2. En data 28 de desembre de 2012 s’emet informe tècnic de la CMAIB sobre l’amplitud, abast i nivell de detall de l’informe de sostenibilitat ambiental.
3. En data 16 de gener de 2013 es realitza la reunió per evacuar les consultes d’acord amb el que preveu l’article 88 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques de les Illes Balears (en davant Llei 11/2006, d’AIA i AAE de les Illes Balears).
4. En data 13 d’agost de 2013 té entrada a la CMAIB ofici de l’Ajuntament de Calvià pel qual s’adjunta l’informe de sostenibilitat ambiental.
5. En data 3 d’octubre de 2013 s’emet informe tècnic de la CMAIB sobre l’informe de sostenibilitat ambiental.
6. En data 19 de març de 2015 té entrada a la CMAIB ofici de l’Ajuntament de Calvià pel qual s’adjunta les còpies de les consultes realitzades, els informes emesos, el certificat de la informació pública, les al·legacions rebudes i la memòria ambiental.
7. En data 23 de setembre de 2015 es comunica a l’Ajuntament de Calvià l’acord del Ple de la comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de dia 17 de setembre de 2015 al qual es requereix que s’esmenin una sèrie d’aspectes:
“1. S’hauran de valorar i incorporar les prescripcions necessàries dels informes rebuts de les següent administracions: la Direcció general d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic, la Comissió Insular de Patrimoni Històric i la Direcció insular de Carreteres del CIM.
2. S’hauran d’obtenir i valorar els següents informes:
a. El de l’Administració hidrològica sobre disponibilitat d’aigua potable, en quantitat i qualitat, i suficiència de la capacitat de la xarxa de sanejament i depuració, en relació a la població servida actual i a la prevista pel planejament que es proposa, així com sobre la protecció del domini públic hidràulic. Per aquest motiu s’haurà d’aclarir el consum previst d’aigua potable (i també el volum d’aigües residuals produït).
b. El del servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl.
c. Servei d’Aigües Superficials de la DG de Recursos Hídrics.
d. Departament de Territori del Consell Insular de Mallorca.
3. En cas de que no es puguin garantir que es compleixen els nivells màxims de renou admesos per als diferents usos prevists en l’àmbit del pla, s’haurà de presentar una zonificació alternativa i més detallada per tal que s’ubiquin els usos més permissius en les àrees més exposades, apantallant i protegint els usos més restrictius (equipament sociocultural, assistencial i sanitari).
4. Es considera que s’haurà d’aclarir si hi haurà un ús residencial en l’àmbit del pla o no. En cas de que hi hagin habitatges tutelats, s’haurà de definir el seu ús, zonificar-ho i reflectir-ho en la normativa del pla parcial. S’hauran de modificar certs punts de la memòria ambiental, com ara el relatiu a la mobilitat, doncs en ell es diu que “El sector carece propiamente de población residente”. Si per el contrari no hi haurà ús residencial s’haurà de modificar tant la memòria ambiental com el pla parcial per tal de no fer esment a aquest ús.
5. S’ha d’incloure en la normativa del pla la definició i característiques de les xarxes de servei de les infraestructures definides en la memòria del Pla parcial. També ha de quedar recollit en la normativa altres aspectes que no hi estan, com ara els aparcaments, l’edificabilitat, etc.
6. S’haurà d’incloure en la normativa del Pla parcial les mesures correctores i preventives del projecte d’urbanització contingudes en la memòria ambiental (“Recomanacions i criteris per al desenvolupament del projecte d’urbanització” i “Vigilància execució projecte d’urbanització”).
7. S’haurà de recollir en la normativa del Pla parcial la prescripció relativa a la MP 05/2011 de l’informe del servei d’Aigües Superficials en relació a la zona de policia (100 m) segons la qual en aquesta zona no es podran executar obres que impedeixin el pas per les mateixes (edificacions, tancaments, etc.).
8. S’haurà d’aclarir si els itineraris de vianants seran pavimentats o bé seran de materials terrosos. En cas de que hagin de ser pavimentats, s’haurà d’aclarir que es pugui comptabilitzar la superfície de l’itinerari de vianants com a espais lliure públic, o per altra banda, ha de ser comptabilitzat com a vial. En aquest cas, s’haurà de comprovar si s’arriba a la superfície mínima d’espai lliure públic del sector (segons el punt 3.7.4 del pla, la fitxa de característiques del sector SG-04 determina que els ELP hauran de tenir una superfície superior o igual a 9.921,77 m2, sense comptabilitzar APT de carreteres, i ara és de 10.007,96 m2) . En cas de que no sigui així, s’haurà de plantejar la seva ampliació. En la normativa del pla parcial s’haurà de definir clarament com seran aquests itineraris de vianants.”
8. En data 3 de març de 2016 (RS 3302) es comunica mitjançant ofici, rectificat en data 16 de març de 2016 (RS 4136), a l’Ajuntament de Calvià l’obertura d’un termini de tres mesos, d’acord amb l’article 92 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per aportar, amb l’advertència de què en cas contrari es procedirà a declarar la caducitat i l’arxiu de l’expedient, la documentació sol•licitada anteriorment.
9. Atès que no consta a l'expedient de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears que hagi tingut entrada resposta al tràmit assenyalat al punt anterior.
Fonaments de dret
1. L'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, relatiu a l'obligació que té l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la.
2. L'article 87 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, preveu que posaran fi al procediment la resolució, el desistiment, la renúncia al dret en què es fonamenta la sol•licitud, quan aquesta renúncia no estigui prohibida per l'ordenament jurídic, i la declaració de caducitat.
3. L’article 92 de la Llei 30/1992, preveu que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitzi per causa que sigui imputable a aquesta, l’Administració li ha d’advertir que, transcorreguts tres mesos, se’n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per a reprendre la tramitació, l’Administració ha d’acordar l’arxivament de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada. Contra la resolució que en declari la caducitat, són procedents els recursos pertinents.
4. L'Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de data 30/10/2015 de delegació de competències del Ple en el seu President (1.b. Declarar, previ informe jurídic, la caducitat del procediment d’avaluació d’impacte ambiental i del procediment d’avaluació ambiental estratègica.). BOIB núm.168 de 14/11/2015.
Per tot això, i vist l’informe jurídic amb proposta de resolució de 18 de juliol de 2016, dict la següent:
RESOLUCIÓ
1. Declarar la caducitat del procediment relatiu al Pla parcial Sistemes generals SG-04, finca s’Hostalet, per no haver presentat la informació i documentació requerida.
2. Arxivar l'expedient núm. 35487/2012.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució - que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 18 de juliol de 2016
El President de la CMAIB
Per delegació del Ple (BOIB núm. 168, 14/11/2015)
Antoni Alorda Vilarrubias