Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 8845
Consell Executiu - Aprovació de les bases i convocatòria dels ajuts de minimis del Consell Insular de Menorca al sector Equí 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 6.6.2016, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases d'ajuts de minimis que han de regir la concessió d'ajuts del departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports al Sector Equí de Menorca, i els seus annexos, que s'adjunten.

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2016, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en ell punt anterior, d'acord amb les següents condicions:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall

Partida

Quantia màxima

5.41900.4890041 Ajuts al sector equí de Menorca

70.000€

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) La instrucció d'aquesta convocatòria correspon al senyor Ibai Martinez Eceolaza, tècnic del Consell Insular de Menorca.

Tercer. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE MINIMIS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL SECTOR EQUÍ DE MENORCA

1. OBJECTE

L'objecte d'aquests ajuts de minimis és donar suport a les actuacions de promoció i divulgació dutes a terme des de dia 2 de desembre de 2015 a 1 de desembre de 2016 pels agents del sector equí de Menorca per tal d'impulsar i dinamitzar aquest sector.

2. FINALITAT

El Consell Insular de Menorca, en l'exercici de les seves competències i d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2016, vol impulsar i dinamitzar el sector equí de Menorca mitjançant una convocatòria d'ajuts de minimis per incrementar la productivitat i la viabilitat econòmica de les empreses del sector equí.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes de mínimis que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES

Són objecte de subvenció les activitats següents realitzades des de dia 2 de desembre de 2015 a dia 1 de desembre de 2016:

a) Borses de viatge

b) Promoció i divulgació

c) Jornades formatives

5. NATURALESA DE L'AJUT DE MINIMIS I COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos que pugui rebre l'entitat beneficiària per realitzar el mateix projecte, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte.

2. En virtut de la seva naturalesa específica, com ajuts de minimis, estan sotmeses, depenent de l'activitat econòmica de cada sol·licitant, als requisits i les exigències següents:

a) Per als sol·licitants que estiguin donats d'alta únicament al règim agrari o que no demostrin separació d'activitats entre sector primari i altres activitats: el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea de les ajudes de minimis en el sector agrícola, la qual cosa implica, entre d'altres coses, que l'entitat beneficiaria no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2014, 2015 i 2016), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressupost públics, per un import superior a 15.000€ .

b) Per als sol·licitants que no tinguin relació amb l'activitat primària i els sol·licitants que garantissin la separació d'activitats o la distinció de costos i que les activitats del sector primari no es beneficiïn d'aquests ajuts: el del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre d'altres coses, que l'entitat beneficiària no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2014, 2015 i 2016), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 200.000 €.

S'ha de tenir en compte el Reglament UE núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, en el qual es declaren determinades categories d'ajudes en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, que degut a què va entrar en vigor dia 1 de juliol de 2014 encara no s'ha desenvolupat a nivell estatal. No obstant, segons la normativa dels ajuts de minimis, els ajuts de minimis rebuts es poden acumular amb altres ajudes concedides fins al límit màxim establert en la normativa.

El Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 1407 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, contempla l'exempció de notificació per tretze categories d'ajuda, una de les quals es refereix a les ajudes a les pymes per la seva participació en fèries comercials. D'acord amb l'article 4 d'aquest Reglament, estan exemptes de notificació les ajudes per la participació de les PYME en fèries comercials per davall dels 2 milions d'euros per empresa i per any. (els sol·licitants hauran de declarar a la seva sol·licitud la seva condició de PYME, si n'és el cas)

3. Els ajuts que rebin les associacions (entitats no incloses en la definició de pyme segons l'article 1 de l'annex I del Reglament UE 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014), no estan sotmesos als reglaments anteriors.

4. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes convocades mitjançant aquesta resolució les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica que en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'ajuda tenguin els equins a explotacions de bestiar equí, degudament inscrites en el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA).

La comprovació de la inscripció en el Registre d'explotacions ramaderes (REGA) es realitzarà d'ofici, excepte manifestació contrària del peticionari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització. El titular haurà de facilitar el nombre de REGA.

2. Els beneficiaris hauran de desenvolupar la seva activitat dins l'àmbit territorial de Menorca. (Annex I)

3. No obstant això, no poden ser-ne beneficiaris:

a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (Annex II)

b) Els sol·licitants que, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria per part de l'òrgan instructor, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

c) Les persones físiques o jurídiques que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2014, 2015 i 2016), ajuts públics o d'ens privats, finançats a càrrec de pressuposts públics, en concepte de minimis, per un import superior a 15.000 € o 200.000 € (segons li sigui d'aplicació la base 5.2).

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Si el sol·licitant és persona física, còpia acarada del NIF.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l'escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

c) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia acarada del CIF del sol·licitant.

d) Passaport del cavall.

e) Targeta sanitària equina.

f) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua el signant de la sol·licitud i, en el seu cas, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en cas que el signi una persona diferent.

g) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

h) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre.

i) Còpia del NIF del representant.

j) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).

k) Declaració de minimis (annex III).

l) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

m) Document de designació de compte bancari de l'empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

n) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social.

Documentació específica

o) Pressupost i memòria signat on es relacionin les actuacions per a les quals es sol·licita l'ajut. El pressupost ha d'indicar l'IVA desglossat, equilibrat, signat i detallat per partides de cada projecte, amb indicació de les despeses que ha de suposar i dels ingressos amb els quals s'ha de finançar. (S'entendrà que el pressupost presentat és sense IVA si no es menciona res al respecte)

p) Número de REGA de la situació de cada equí.

q) Acta de la competició o qualsevol altre document que acrediti la participació en la carrera subvencionada.

Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, h i i en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat anterior s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d'Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta, a Sa Granja o als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d'aquest servei. Així mateix es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l'establert en l'art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la recepció del requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.

8. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE.

1. Són despeses justificables d'aquesta convocatòria:

- Despeses de lloguer de l'espai i el muntatge de l'estand.

- Despeses de transport i estades d'hotel.

- Despeses d'estabulació (en cas de no estar detallada aquesta despesa dins la factura d'inscripció es tindrà en compte un 33 % de la despesa d'inscripció).

- Despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació (premsa, ràdio i TV), publicitat, informació en revistes especialitzades i presència en fulletons publicats.

- Factures de jornades formatives impartides per genets i entrenadors de categoria nacional o internacional.

- Quilometratge (s'haurà d'aportar el passatge de l'embarcament del cotxe i el remolc per comprovar que s'ha desplaçat fora de Menorca)

2. D'acord amb l'establert a l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable i, per tant, forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, el que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzin dins el termini establert en aquestes bases.

3. S'acceptaran factures i pagaments realitzats amb anterioritat a dia 2 de desembre de 2015 quan corresponguin a fires efectivament realitzades en el període de dia 1 de gener a 2 de desembre de 2015

4. A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base tretzena justificació de les despeses.

En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte:

- Inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.

5. En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

- Despeses que no compleixin els requisits esmentats a l'apartat 1 d'aquesta base.

Compra d'equipació, utensili i utillatges.

- Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.

- Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i sancions administratives, i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renta.

- Els costos indirectes de llum, telèfon i internet.

- Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants.

6. La data d'emissió de les factures o dels justificants ha d'anar compresa dins els 3 mesos posteriors a la data d'execució del projecte i en tot cas fins dia 1 de desembre de 2016 com a límit.

7. A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda de minimis. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base catorzena justificació de les despeses.

En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte, les inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.

9. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s'atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l'ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment a l'ajut que li correspondria d'acord amb la seva sol·licitud presentada.

3. Se subvencionarà:

- Per les associacions i els hipòdroms, fins el 100 % de les despeses que suposa el desplaçament fora de Menorca, per assistir a fires, carreres, competicions i actes promocionals del sector.

- Per la resta de sol·licitants, fins el 100 % de les despeses que suposa el desplaçament fora de Menorca per assistir a fires, carreres i actes promocionals del sector. Els límits seran els següents (4.a):

a) Actes que tenguin lloc a Mallorca i a Eivissa: 550 €

b) Actes d'àmbit estatal: 1.200 €

c) Actes que tenguin lloc a l'estranger: 2.000 €

d) Actes de caràcter col·lectiu (volteig o similars) d'àmbit estatal o a l'estranger: 2.500 €

e) Quilometratge: es subvencionarà a raó de 0,25 € per quilòmetre.

En cas d'assistir a una fira comercial i complir la condició de pime, s'aplicaran els límits establerts al Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 1087 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. (50% de despeses de lloguer e l'espai, muntatge de l'estant i muntatge de showroom o exposició i 100 % en la resta de despeses). Annex I.

Es poden presentar despeses de trasllats i allotjament, quilometratge, despeses d'estables, despeses d'estands o de lloguer d'espai.

Per aquest concepte poden rebre un import màxim de 4.000€ .

4. La realització o organització per part d'associacions o hipòdroms de jornades formatives fins a un màxim total de 3.500€.

En cas de complir amb la definició de pime establerta en Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 1087 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, s'aplicaran els límits establerts en l'article 31.4 (60 % per a la mitjana empresa i 70 % per a petites empreses)

5. Se subvencionarà fins al 70 % de les despeses de publicitat amb un màxim de 8.000 € per a les associacions i els hipòdroms i amb un màxim de 3.000 € per a la resta de sol·licitants. (Punt 4.b).

Es poden presentar despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació (premsa, ràdio i TV), publicitat, informació en revistes especialitzades i presència en fullets publicats.

6. L'import màxim total que podrà les associacions i els hipòdroms en el marc d'aquesta convocatòria és de 12.000 € i la resta de sol·licitants de 7.200 €, sens perjudici que per aplicació dels reglaments de minimis resulti d'un import ajut inferior.

L'import final serà incrementat en un 20 % en cas que l'equí sigui de raça menorquina.

7. En cas que una associació o un hipòdrom i un dels seus socis sol·licitin un ajut per la mateixa activitat, l'ajut es concedirà únicament a l'associació o a l'hipòdrom.

10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva. La Comissió pot instar a l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o aclariments que consideri convenients.

2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- Presidenta: la consellera executiva d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

Titulars:

- Miquel Company Pons, director insular de Projecció Econòmica i Esports

- Ibai Martínez Eceolaza, tècnic del CIM

- José Maria Mir Orfila, tècnic del CIM

- Fca. Llabrés Riudavets, tècnica del CIM

11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant, BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS.

3. La instrucció correspondrà a un funcionari del Departament d'Economia, Medi Ambient i Caça, que es determinarà en la convocatòria i al qual correspondrà realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la Comissió Avaluadora.

Anteriorment a l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, el tècnic encarregat de la instrucció de l'expedient emetrà un informe en el qual s'acrediti, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda, el seu import i el Reglament de minimis aplicable.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'órgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones, en compliment de l'art. 20.8 b de l'LGS i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l'obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

12. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE

1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants al projecte, és a dir, que no alterin els objectius ni aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca l'abans possible o, en tot cas, en el moment de la justificació.

2. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que alterin la naturalesa, finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

13. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s'abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d'obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció.

3. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries de l'Estat, del Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social.

Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'estar a l'establert a la base 6. No obstant, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que es senyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f) TRLGSIB)

4. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

5. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

14. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El termini per a justificar les despeses objecte de subvenció acaba el dia 1 de desembre de 2016.

2. La justificació de la realització del projecte subvencionat, s'ha de realitzar de forma individual per cada una de les actuacions subvencionades, i ha d'acreditar de la consecució dels objectius de la subvenció, així com, el compliment de les obligacions que determini, si escau, l'acte de concessió de l'ajut; és la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha fet el projecte d'acord amb com el va sol·licitar inicialment o amb la introducció dels canvis que, prèviament ha comunicat al Departament. S'ha de fer d'acord amb l'establert a l'article 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions a través d'un compte justificatiu simplificat, que ha de tenir el següent contingut:

a) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i suport documental d'aquestes i altres aspectes que siguin rellevants. En cas que no s'hagi executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria haurà d'exposar les causes i s'haurà d'explicar la resta del projecte realitzat.

b) Relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i document, import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. Totes les despeses que es relacionin en aquest document han de ser factures que reuneixin els requisits i formalitats legals i han de comptar amb els justificants de pagament bancari corresponent. En cas que el pressupost s'atorgui d'acord a un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions esdevingudes. (annex V amb caràcter orientatiu )

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i procedència.

d) Un exemplar, en el seu cas, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, en la qual s'ha de fer constar el patrocini del Consell Insular de Menorca.

e) Una declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 i 33 LGS)

f) Si escau, una declaració responsable de l'entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l'IVA (art. 31.8 LGS)

g) Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida per l'entitat beneficiària amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

3. Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la recepció del requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.

4. Si la despesa justificada per cada una de les fires subvencionades és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podrà requerir al beneficiari, mitjançat tècniques de muestreig, els justificants de despesa seleccionats.

6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

7. Si el beneficiari no adopta les mesures de difusió adequades per a donar publicitat al finançament públic del projecte, d'acord amb l'establert a l'article 31.3 b) del RLGS, l'òrgan instructor el farà un requeriment per a què les adopti en un termini no superior a 15 dies, amb l'advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l'article 37 de la LGS.

15. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

b) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la seva notificació.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos i ajudes per al mateix projecte.

e) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si en poden afectar el cost total.

f) Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de mantenir l'activitat durant un termini mínim d'un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se'ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

g) Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

h) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca

i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics

j) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

k) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

l) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Esports i Joventut del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades. (en cas de fires que tinguin lloc després de la convocatòria).

m) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

16. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ D POSSIBLES INCOMPLIMENTS

1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions contemplades en aquestes bases o incorre en alguna de les causes de les causes de l'article 37 de l'LGS o altera les condicions, aspectes o característiques rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per a concedir l'ajut, l'òrgan competent ha de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret al cobrament o, l'haurà de reintegrar, d'acord amb l'establert respecte a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

2. Amb caràcter general, en cas d'incompliment, s'ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i s'ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència han de ser regides per l'establert en l'article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

3. S'haurà de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment, si aquest s'ha degut a actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

4. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

5. Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut, i consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del criteri de gradació següent:

a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè sigui inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases, per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'imp ort de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1% per cada dia de retard.

c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

d) Si no és manté l'activitat durant 1 any de l'activitat se'ls podrà exigir la devolució parcial de la subvenció abonada, segons el temps que s'hagi mantingut l'activitat, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

7. En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l'interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

8. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

9. L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

17. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

18. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d'interposar-hi recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears

Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Runcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)

Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Guncionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)

Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 1407 i 108 del Tractat.

 

Annex I: Sol·licitud d'ajudes de minimis del Consell Insular de Menorca per al sector equí de Menorca, 2016 (consta en l'expedient)

Annex II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

Annex III: Declaració responsable d'altres ajuts rebuts de la convocatòria d'ajuts de minimis del CIM per al sector equí, 2016 (consta en l'expedient)

Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts de minimis del CIM per al sector equí, any 2016 (consta en l'expedient)

Annex V: Declaració responsable relativa al Reglament comunitari de minimis aplicable (consta en l'expedient)

 

Maó, 20 de juliol de 2016

 

El Secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón