Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 8837
Consell Executiu - Aprovació de les bases i convocatòria dels ajuts del Consell Insular de Menorca en matèria cinegètica 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 6.6. 2016, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats en matèria cinegètica i els seus annexos.

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2016, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria:

Partida

Quantia màxima

6.41910.4890017 Ajut associacions caça

15.000€

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) La instrucció correspon al senyor José Maria Mir Orfila, tècnic del Consell Insular de Menorca.

Tercer. Remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre la present convocatòria, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de forma prèvia a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA EN MATERIA CINEGÈTICA

1. OBJECTE

L'objecte d'aquests ajuts és donar suport a determinades activitats sense ànim de lucre dutes a terme al territori de Menorca en matèria cinegètica entre dia 1 de desembre de 2015 i dia 30 de novembre de 2016, i que contribueixen a millorar la capacitat, l'aprofitament i la sostenibilitat dels recursos que són objecte d'explotació.

2. FINALITAT

D'acord amb el principi de gestió sostenible del patrimoni faunístic i dels seus hàbitats, gestió qualificada d'interès públic per la Llei 6/2006, de 12 d'abril , de caça i pesca de les Illes Balears, la finalitat d'aquesta convocatòria és socioambiental, i va destinada a fomentar iniciatives sense afany de lucre que promoguin la millora ambiental i de la gestió de terrenys cinegètics, la millora de la seva capacitat i la sostenibilitat dels recursos.

Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de la competència de foment que correspon al Consell Insular en matèria de caça, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70,17 i 73). El Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca (PES) del CIM per l'any 2016 preveu la convocatòria d'ajuts en matèria cinegètica amb l'objectiu específic previst a la base 1a.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i l'import màxim que s'estableixin a la convocatòria.

4. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES I DOTACIÓ ECONÒMICA

1. Les activitats subvencionables són diverses activitats sense ànim de lucre dutes a terme pels beneficiaris, en el marc de la seva activitat cinegètica, que impliquin la millora ambiental, de qualitat o quantitat d'aprofitament dels recursos cinegètics del seu racional i sostenible ús, la formació sobre l'exercici de la caça per part dels practicants i sobre els recursos explotats i les pràctiques i modalitats tradicionals, el desenvolupament socioeconòmic de la zona on es trobin els terrenys gestionats i el funcionament i organització del beneficiari per a la consecució del seu objecte social.

2. En cap cas el valor de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

3. Les activitats han de ser les següents:

a) Vigilància i senyalització dels vedats o camps d'ensinistrament educatiu pertinents a les societats.

b) Control selectiu de predadors i espècies invasores

c) Sembres per a la caça amb varietats vegetals d'interès per a la fauna cinegètica. Les sembres per a la caça amb varietats vegetals d'interès per a la fauna cinegètica amb parcel·les identificades cadastralment que compleixin la seva funció biològica durant el període de reproducció i criança de les espècies cinegètiques, amb un màxim del 5% de la superfície del vedat fins a un màxim de 10 ha a les quals no es podrà alçar el cultiu o s'haurà de deixar dos metres a les voreres per a la fauna cinegètica fins al 15 de juliol. Per raons de tornar a sembrar, es poden llaurar aquestes parcel·les entre dia 15 d'agost i el 15 de setembre, però sempre comunicant-ho prèviament a l'òrgan administratiu competent en tramitar la sol·licitud de subvenció. Tan sols en aquests casos hi podrà entrar el ramat amb 15 dies d'antelació a la propera sembra.

d) Repoblacions amb espècies cinegètiques pròpies.

e) Activitats relacionades amb la cura dels animals de caça.

f) Promoció de les modalitats tradicionals de caça pròpies de Menorca i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans.

g) Activitats federatives i fires.

h) La millora de l'hàbitat i millores ambientals en favor de la fauna cinegètica.

i) Les activitats que comportin l'eliminació de la pressió cinegètica sobre el territori.

Poden ser subvencionades les actuacions realitzades i pagades des de l'1 de desembre de 2015 fins al 30 de novembre de 2016.

5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular en la forma establerta en aquestes bases.

2. L'import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden tenir la condició de beneficiari:

a) Associacions, societats, clubs, federacions, fundacions i qualssevol altres entitats benèfiques o sense afany de lucre.

b) Les societats de caçadors locals previstes en la Llei 6/2006 balear de caça i pesca fluvial.

Els beneficiaris referits, han d'acreditar que es troben legalment constituïdes i que la seva finalitat i l'objecte social tenen relació directe amb l'activitat cinegètica en qualsevol dels seus vessants.

2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa comú a les dues línies:

a) Còpia acarada del document d'identificació del representant (NIF).

b) Còpia acarada del document d'identificació fiscal de l'entitat (NIF).

c) Original o còpia acarada de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

d) Acreditació de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

e) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s'adjunta com a annex II d'aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat. Annex III

h) Document de designació de compte bancari de l'empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament.

i) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social davant l'administració de l'Estat. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (marcant la casella corresponent de l'annex I)

No obstant, quan l'import de la subvenció sol·licitada no superi els 3.000€, l'entitat sol·licitant podrà substituir els esmentats certificats per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries davant l'administració de l'Estat i amb la Seguretat Social (art. 11.f) TRLGSIB

Documentació especifica

j) Pla d'actuacions de les activitats a subvencionar, amb indicació del pressupost de cada una, termini de realització i característiques de cada activitat.

k) Certificat emès pel Secretari de l'entitat on constin les dades relatives als criteris de ponderació de les sol·licituds.

l) Relació de les parcel·les identificades cadastralment.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, en aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita a l'apartat anterior s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d'Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i a aquells ajuntaments de Menorca que teniu subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d'aquest servei. Així mateix es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l'establert en l'art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la data de recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre.

8. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. El percentatge màxim de subvenció per sol·licitant serà d'un 80 % del cost de les actuacions.

2. Cada sol·licitant podrà rebre un màxim de 5.000 €, excepte que es demostri que el beneficiari representa al conjunt de les entitats de caçadors de Menorca.

9. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS D'AJUTS

Si l'import global demanat entre tots els sol·licitants no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i segons l'establert en el punt anterior.

En cas que l'import de les peticions sigui superior al pressupost establert en aquesta convocatòria, entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits, i un cop establert l'import subvencionable, es distribuirà l'import total, de cada una de les línies, en proporció als punts obtinguts i sempre respectant els criteris següents:

1. El nombre de socis de les entitats sol·licitants, fins a 5 punts.

2. Superfície gestionada per el sol·licitant com a terreny de caça, fins 5 punts

3. Qualitat del Pla d'Actuacions, fins a 15 punts.

4. Valoració de les varietats vegetals d'interès per a la fauna cinegètica, fins a 5 punts.

5. Activitats que suposin millores d'hàbitat, fins a 5 punts.

6. Sol·licituds que incloguin modalitats tradicionals de caça i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans fins a 5 punts.

L'import de la subvenció es repartirà de forma proporcional als punts obtinguts per els sol·licitants.

10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

- Miquel Truyol Olives, director insular de Medi Rural i Marí i Caça del CIM

- José Maria Mir Orfila, tècnic del CIM

- Joan Juaneda Franco, tècnic del CIM

- Fca. Llabrés Riudavets, tècnica del CIM

11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, mitjançant el prorrateig de l'import global màxim destinat a la convocatòria entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris; o, en el supòsit de què aquest import sigui insuficient, per mitjà del procediment de concurrència competitiva d'acord amb els criteris establerts en la base 9a.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. Una vegada conclòs el procés de tramitació de la convocatòria i immediatament abans de la seva publicació en el diari oficial, s'haurà de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions la informació corresponent a la convocatòria, en els termes establerts en l'article 20 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. La persona a qui correspongui la instrucció es determinarà en la convocatòria i li correspondrà realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

El requisit d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca, es verificarà d'ofici mitjançant la Tresoreria del Consell Insular.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de dos mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de notificar de forma individual a les persones interessades.

10. S'haurà de remetre informació sobre la resolució de concessió dels ajuts que recaigui, a la Base de Dades Nacional de Subvencions, en els termes establerts en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

12. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s'abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. L'ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats des de la justificació correcta i complerta de l'activitat i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

3. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i en front a la Seguretat social

13. JUSTICACIÓ DE LES DESPESES

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l'ajut econòmic concedit fins a dia 30 de novembre de l'any de la convocatòria, llevat que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin, que els beneficiaris hauran d'al·legar per escrit. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

2. Els ajuts es justificaran mitjançant l'aportació dels documents següents:

Compte justificatiu simplificat:

- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- Relació nominativa de les despeses realitzades i pagades i detalls d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat. Aquestes despeses han de ser factures a nom del beneficiari de la subvenció i que reuneixin els requisits i formalitats legals i han de comptar amb els justificatns de pagament bancari corresponent. (annex IV)

S'admetran pagaments en efectiu fins el màxim de 300 €. Per tal de justificar els pagaments de factures en efectiu, les factures han d'incorporar l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A tals efectes ha de quedar consignada a la factura la data de cobrament, la identificació, amb indicació del nom, NIF i signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa -aquest darrer és facultatiu en cas que l'emissor sigui una persona física-

En la fase de comprovació de la despesa realitzada es sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d'obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció.

3. Son despeses justificables:

Les despeses de vigilància i senyalització dels vedats o camps d'ensinistrament educatiu pertinents a les entitats sol·licitants. S'entén per vigilància, a part de la vigilància en si, la gestió ambiental dels terrenys de caça, despeses derivades de la formació, import d'adquisició d'equipaments i les compres del material necessari per dur a terme aquestes tasques.

Les despeses necessàries per portar a terme el control selectiu de predadors i espècies invasores.

Les despeses generades per les sembres objecte de subvenció.

Les repoblacions amb espècies cinegètiques pròpies. Engloba les despeses de compra, transport, alimentació associada i de millores d'infraestructures associades a la repoblació

Les despeses necessàries per portar a terme la promoció de les modalitats tradicionals de caça pròpies de Menorca i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans. Inclou:

Despeses derivades de l'organització i relació de proves funcionals, diades i activitats de promoció de cans de caça autòctones i modalitats tradicionals.

Despeses d'ormeigs propis de l'activitat: adquisició i reparació, destinats als beneficiaris definits en la base 6.1, inventariables i gestionats per la societat (s'ha de presentar certificat del beneficiari que acrediti aquest punt)

Despeses generades per les activitats federatives (actes, campionats, conferencies....), sempre i quan compleixin amb l'objectiu d'aquesta convocatòria (base 1)

Despeses de participació i assistència en fires d'àmbit local, sempre i quan compleixin amb l'objectiu d'aquesta convocatòria (base 1)

Despeses per la millora de l'hàbitat i millores ambientals en favor de la fauna cinegètica.

Activitats que comportin l'eliminació sobre el territori de la pressió cinegètica (qualsevol actuació encaminada a què no realitzin una pressió sobre el medi ambient)

En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable:

- Despeses que no compleixin els requisits d'aquestes bases.

- Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i sancions administratives, i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos.

- Les assegurances

- Els costos indirectes de llum, telèfon i internet.

- Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants.

- Les despeses de personal

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

5. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada.

6. Si la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

14. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Han de complir les obligacions següents:

a) Fer constar, de manera expressa, el patrocini i la imatge corporativa del Consell Insular Menorca, així com la pàgina web www.cime.es i a fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, en la realització de les activitats subvencionades.

b) Els beneficiaris d'aquesta convocatòria facilitaran en qualsevol moment la informació que li sol·liciti el CIM sobre les tasques que desenvolupin.

c) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

d) Realitzar l'activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s'estableixi.

e) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

g) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

i) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

15. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENT

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d'incompliment s'ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'incompliment. Per a la determinació del percentatge s'haurà de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment, si aquest és a causa d'actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i s'ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència han de ser regides per l'establert a l'article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

La gradació del reintegrament serà major quan l'incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe; en canvi, s'anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts a l'article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1% per cada dia de retràs.

Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 5% l'import de la subvenció correctament justificada.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l'interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i se'ls pot aplicar la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

16. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 'octubre, de consells insulars.

17. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears

Annex I: Sol·licitud d'ajuts del Consell Insular de Menorca en matèria cinegètica, any 2016 (consta en l'expedient)

Annex II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

Annex III: Declaració responsable d'altres ajuts rebuts de la convocatòria d'ajuts del CIM en matèria cinegètica, 2016 (consta en l'expedient)

Annex IV: Relació nominativa de les despeses del ajuts del CIM en matèria cinegètica per l'any, 2016 (consta en l'expedient)

 

Maó, 20 de juliol de 2016

 

El Secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón