Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 8829
Acord del Ple en relació a la regulació de les absències per malaltia o accident que no donen lloc a incapacitat temporal del personal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D’acord amb les disposicions vigents, es fa públic que el Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 26 de juliol de 2016, va adoptar el següent acord:

 

APROVACIÓ DE LA REGULACIÓ DE LES ABSÈNCIES PER MALALTIA O ACCIDENT QUE NO DONEN LLOC A INCAPACITAT TEMPORAL

Antecedents:

Primer.- El Reial Decret Llei 20/2012,  de 13 de juliol, de mesures per a garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, el qual, en el seu article 9, limita la prestació econòmica en la situació d’incapacitat temporal del personal al servei de les administracions públiques, organismes i entitats dependents i òrgans constitucionals, afectant doncs, al personal de l’Ajuntament de Consell

Segon.- La disposició transitòria 15a del mencionat Reial Decret Llei, disposa que cada administració disposa de tres mesos des de la seva publicació per aprovar o desplegar el complement de la prestació amb les limitacions i excepcions indicades, així el Ple de l’Ajuntament en sessió de 25 de setembre de 2012 va adoptar el corresponent acord, posteriorment modificat per acord del Ple adoptat en la sessió de 27 de desembre de 2012.

Tercer.- La disposició addicional trenta-vuitena de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2013, disposa que l’absència al treball per causa de malaltia o accident que no doni lloc a una situació d’incapacitat temporal, per part del personal al qual es refereix l’article 9 del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, comportarà l’aplicació del mateix descompte en nòmina previst per a la situació d’incapacitat temporal en els termes i condicions que estableixin respecte al seu personal cada una de les Administracions públiques. D’acord amb la previsió continguda al punt sis de l’esmentada disposició, aquest apartat té caràcter bàsic i es dicta a l’empara del previst als articles 149.1.13, 149.1.18 i 156 de la Constitució.

A l’esmentada disposició addicional, s’hi afegeix que en el cas de l’Administració de l’Estat, organismes i entitats de dret públic dependents de la mateixa i òrgans constitucionals, el descompte al que es refereix l’apartat anterior no s’aplicarà quan el nombre de dies d’absència per malaltia o accident en l’any natural no superi la xifra que s’estableixi per ordre del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i amb els requisits i condicions determinats a la mateixa.

La regulació a la qual es fa referència a l’apartat anterior s’ha dut a terme mitjançant l’Ordre HAP/2802/2012, de 28 de desembre (BOE núm. 313, de 29 de desembre de 2012), que, entre altres coses, ha fixat en quatre els dies d’absència a l’any sense deducció de retribucions, de les quals només tres podran tenir lloc en dies consecutius.

Quart.- Conforme preveu l’esmentada disposició addicional, cal regular a l’àmbit de l’Ajuntament de Consell les absències per malaltia o accident que no donen lloc a incapacitat temporal.

Cinquè.- La delegada del personal funcionari va sol·licitar l’adopció a l’àmbit municipal de la regulació feta per l’Estat sobre les absències per malaltia o accident que no donen lloc a incapacitat temporal.

Acords aprovats:

Primer.- L’absència al treball per causa de malaltia o accident que no doni lloc a una situació d’incapacitat temporal, per part del personal al servei de l’Ajuntament de Consell, amb independència de la seva vinculació i del règim de Seguretat Social al qual es trobi acollit, comportarà l’aplicació del mateix descompte en nòmina que el previst per a la situació d’incapacitat temporal.

Segon.- El descompte en nòmina, al qual s’ha fet referència a l’apartat anterior, no serà d’aplicació a quatre dies d’absències durant l’any natural, de les quals només tres podran tenir lloc en dies consecutius, sempre que estiguin motivades per malaltia o accident i no donin lloc a incapacitat temporal. Aquestes absències s’han de justificar adequadament, sense perjudici d’avisar, de forma immediata al responsable del servei.

Tercer.- Els dies d’absència al treball, que superin el límit assenyalat a l’apartat anterior, motivades per malaltia o accident i que no donin lloc a una situació d’incapacitat temporal, comportaran la mateixa deducció de retribucions del 50% prevista per als tres primers dies d’absència per incapacitat temporal, aprovada per acord del Ple en sessió de 27 de desembre de 2012, mitjançant la qual es regula la prestació econòmica en la situació d’incapacitat temporal del personal.

Quart.- La present resolució produirà efectes a partir del dia següent a la seva publicació al BOIB.

El que es fa públic per a general coneixement.

   

Consell, 28 de juliol de 2016

El Batle,
Andreu Isern Pol