Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 8733
Resolució del director general de Funció Pública i Administracions Públiques per la qual s’aprova el document de seguretat dels fitxers automatitzats i no automatitzats que contenen dades de caràcter personal, se’n designa la persona responsable de la seguretat i es deleguen en aquesta persona determinades autoritzacions atribuïdes al responsable del fitxer

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 23 d’abril de 2016 es publicà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’Ordre de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 13 d’abril de 2016 de creació i modificació de fitxers que contenen dades de caràcter personal de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.

2. D’acord amb el que estableix l’article 79 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les persones responsables dels fitxers i les encarregades dels tractaments hauran d’implantar mesures de seguretat.

3. L’article 88.1 del Reial decret esmentat estableix que la persona responsable del fitxer o del tractament ha d’elaborar un document de seguretat que ha de recollir les mesures tècniques i organitzatives d’acord amb la normativa de seguretat vigent, que el personal amb accés als sistemes d’informació ha de complir obligatòriament.

4. Segons el que estableix l’Ordre de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 13 d’abril de 2016, l’òrgan responsable dels fitxers en matèria d’actes de les juntes de govern local de les entitats locals de les Illes Balears i en matèria d’expropiacions forçoses és la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

5. La responsable de seguretat és la persona o les persones designades per la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques com a encarregades de coordinar i controlar les mesures de seguretat aplicables.

6. L’article 84 del Reial decret 1720/2007 estableix que les autoritzacions atribuïdes a la persona responsable del fitxer o tractament es poden delegar en les persones designades a aquest efecte, la qual cosa en cap cas no suposa una delegació de la responsabilitat que correspon a la responsable del fitxer.

7. En data 21 de juny de 2016 la cap del Servei de Corporacions Locals ha emès l’informe jurídic corresponent.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

2. El Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar el document de seguretat dels fitxers següents de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques creats per l’Ordre de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 13 d’abril de 2016:

— Fitxer 1. Actes de les juntes de govern local de les entitats locals de les Illes Balears.

— Fitxer 2. Expropiacions forçoses.

2. Designar com a responsable de seguretat per als fitxers assenyalats en el punt 1 el/la cap del Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

3. Delegar en la persona responsable de seguretat les autoritzacions que el Reial decret 1720/2007 i el document de seguretat atribueixen al responsable del fitxer, en els termes següents:

— Delegar l’autorització del tractament de les dades de caràcter personal fora de la seu de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

— Delegar l’autorització de les sortides de documents que contenguin dades de caràcter personal fora de les instal•lacions de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

— Delegar l’elaboració i el manteniment d’una relació actualitzada d’usuaris i perfils d’usuari i els accessos autoritzats per a cadascun d’aquests.

— Delegar l’autorització de l’execució de procediments de recuperació de dades.

4. Establir que, en cas d’absència de la persona responsable de seguretat, l’encarregada de dur a terme les autoritzacions corresponents és qui ocupi el càrrec jeràrquic immediatament inferior al de la responsable o qui aquesta determini.

5. Notificar aquesta Resolució a les persones interessades i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Funció Pública i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Marratxí, 21 de juliol de 2016

El director general de Funció Pública i Administracions Públiques

Pedro J. Jiménez Ramírez