Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 8704
Adhesió al Conveni de col·laboració exp. 418-2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que per Resolució de l'Alcaldia número 2016-0143, de data 3/05/2016, es va aprovar l'adhesió al Conveni de col·laboració entre l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) en matèria d'intercanvi d'informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria amb les entitats locals de data abril de 2003 i a l'Addenda al conveni de data desembre de 2006, per la qual cosa es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, documents que podran ser descarregats des de la Seu Electrònica http://alaior.sedelectronica.es/ i del Portal de la Transparència a l'enllaç http://alaior.sedelectronica.es/transparency/1d133934-f7d9-4c35-a000-79b80ce8a348/, i la resolució diu així:

RESOLUCIÓ D'ALCALDIA

Atesa la proposta l'adhesió al Conveni de col·laboració entre l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) en matèria d'intercanvi d'informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria amb les entitats locals de data abril de 2003 i l'Addenda al conveni de data desembre de 2006;

Vista la Providència del regidor de data 24 de setembre de 2015, amb codi de verificació 3DJ5HKMXGE6SAAYDYD7WN9YQN, en què sol·licita que els serveis tècnics analitzin el contingut del conveni;

Vista la Providència del regidor d'Hisenda de data 15 de març de 2016, amb codi de validació AY7TA93MDTDXYTS62Q5R3C4PX, en què sol·licita a diversos tècnics que informin sobre la informació que ha de subministrar l'Ajuntament a l'Agència Tributària en relació amb l'adhesió al Conveni de col·laboració entre l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) en matèria d'intercanvi d'informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria amb les entitats locals;

Vist l'informe de Tresoreria i Recaptació de data 5 d'abril de 2016, amb codi de verificació 9MWNAFFTR69A5JM6ERMHPYG6N, que consta incorporat a l'expedient;

Vist l'informe de la secretària municipal de data 17 de març de 2016, codi de verificació 764RQ27H6CS4XQYARZTZA5PSZ, que consta incorporat a l'expedient;

Vist l'informe de l'assessora d'Urbanisme de data 6 d'abril de 2016, codi de verificació 4ZNKACFNC2K4XQKTCLF375Z5E, que consta incorporat a l'expedient;

Vist l'informe d'Intervenció de data 28 d'abril de 2016, codi de verificació 9Y96WZQ67NDA9YTGXYQRZ9Q5R, que consta incorporat a l'expedient;

RESOLC:

PRIMER. Aprovar l'adhesió al Conveni de col·laboració entre l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) en matèria d'intercanvi d'informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria amb les entitats locals de data abril de 2003 i a l'Addenda al conveni de data desembre de 2006.

SEGON. Sol·licitar que l'intercanvi d'informació es realitzi mitjançant plataformes d'intercanvi d'informació o d'interoperabilitat, així com la col·laboració en la gestió recaptatòria.

TERCER. Notificar l'acord d'aprovació del conveni, d'acord amb l'establert en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a les persones interessades i citar-les per signar-lo.

Quart. Procedir a la signatura del conveni.

Cinquè. Publicar el text íntegre del conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Sisè. Incorporar el conveni al Llibre de convenis de l'Ajuntament d'Alaior i al Portal de Transparència.

Així ho mana i ho signa la batlessa, Misericordia Sugrañes Barenys, a Alaior, en la data de la signatura electrònica que consta al marge d'aquest document. I jo, Luz Sanz Villarroya, com a secretària, don fe de la data i que la signatura s'ha fet mitjançant identificació digital.

CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AGÈNCIA ESTATAL DE L'ADMINISTRACIÓ TRIBUTÀRIA I LA FEDERACIÓ ESPANYOLA DE MUNICIPIS I PROVÍNCIES EN MATÈRIA D'INTERCANVI D'INFORMACIÓ TRIBUTÀRIA I COL·LABORACIÓ EN LA GESTIÓ RECAPTATÒRIA AMB LES ENTITATS LOCALS

A Madrid, el dia 15 d'abril de 2003

REUNITS

L'Excma. Sra. Rita Barberá Nolla, presidenta de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies.

L'Excm. Sr. Cristóbal Montoro Romero, ministre d'Hisenda.

L'Excm. Sr. Estanislao Rodríguez-Ponga i Salamanca, secretari d'Estat d'Hisenda i president de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

EXPOSEN

L'Agència Estatal d'Administració Tributària (en endavant, Agència Tributària) és l'entitat de dret públic encarregada, en nom i per compte de l'Estat, de l'aplicació efectiva del sistema tributari estatal i del duaner, i d'aquells recursos d'altres administracions i ens públics nacionals o de la Unió Europea la gestió dels quals se li encomani per llei o per conveni.

La Federació Espanyola de Municipis i Províncies (en endavant, FEMP) és una associació constituïda per entitats locals, creada a l'empara de la disposició addicional cinquena de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i declarada d'utilitat pública mitjançant acord del Consell de Ministres de 26 de juny de 1985, per a la protecció i promoció dels seus interessos comuns.

Els municipis són entitats bàsiques de l'organització territorial de l'Estat i via immediata de participació ciutadana en els assumptes públics, que institucionalitzen i gestionen amb autonomia els interessos propis de les corresponents col·lectivitats.

Les províncies i les illes són entitats locals amb personalitat jurídica pròpia, que gaudeixen d'autonomia per gestionar els interessos propis de les corresponents col·lectivitats.

II

En el marc de col·laboració mútua que ha de presidir les relacions entre les administracions públiques i conforme al principi establert en l'article 4.1 c de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, els representants d'ambdues parts consideren que seria molt beneficiós per al compliment de les seves respectives finalitats establir un sistema estable i periòdic d'intercanvi d'informació tributària entre l'Agència Tributària i les entitats locals, així com convenir alguns aspectes relacionats amb la gestió recaptatòria de les citades entitats.

Igualment, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local estableix en el seu article 55 que “per a l'efectivitat de la coordinació i l'eficàcia administratives, les administracions de l'Estat i de les comunitats autònomes, d'un costat, i les entitats locals, de l'altre, en les seves relacions recíproques hauran de: c) Facilitar a les altres administracions la informació sobre la pròpia gestió que sigui rellevant per a l'adequat desenvolupament per aquestes de les seves comeses i d) Prestar, en l'àmbit propi, la cooperació i assistència actives que les altres administracions puguin necessitar per a l'eficaç compliment de les seves tasques."

El present intercanvi d'informació ve possibilitat tant per la legislació reguladora dels drets i les garanties dels contribuents com per la que regeix el subministrament d'informació tributària a les administracions públiques.

Així, d'acord amb l'article 112.1 de la Llei general tributària, totes les entitats públiques estan obligades a subministrar a l'Administració tributària totes les dades i els antecedents amb transcendència tributària recapti aquesta mitjançant disposicions de caràcter general o a través de requeriments concrets, i a prestar-li a ella i als seus agents suport, concurs, auxili i protecció per a l'exercici de les seves funcions. A més, l'apartat quart del mateix precepte, en la redacció donada per la disposició addicional quarta de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, disposa que la cessió d'aquelles dades de caràcter personal, objecte de tractament, que s'hagi d'efectuar a l'Administració tributària no requerirà el consentiment de l'afectat. En la mateixa línia, l'article 11.2 a de la mateixa Llei exceptua la regla general de la necessitat de consentiment de l'interessat per al supòsit que la cessió estigui autoritzada en una Llei.

Per la seva banda, l'article 113.1 de la Llei general tributària, després d'establir el principi general que les dades, informes o antecedents obtinguts per l'Administració tributària en l'acompliment de les seves funcions tenen caràcter reservat i només podran ser utilitzats per a l'efectiva aplicació dels tributs o recursos la gestió dels quals tengui encomanada, sense que puguin ser cedits o comunicats a tercers, enumera una sèrie d'excepcions a aquell dins les quals es troba el supòsit -apartat b- que la cessió tengui per objecte la col·laboració amb altres administracions tributàries a l'efecte del compliment d'obligacions fiscals en l'àmbit de les seves competències.

D'altra banda, en els articles 2 i 3 de la Llei 1/1998, de 26 de febrer, de drets i garanties dels contribuents, s'estableixen, d'una banda, els principis generals d'eficàcia i limitació de costos indirectes derivats del compliment d'obligacions formals que han d'articular l'aplicació del sistema tributari i, d'altra banda, que els contribuents tenen dret a sol·licitar certificació i còpia de les declaracions per ells presentades i a no aportar els documents ja presentats i que es trobin en poder de l'Administració actuant. Seguint aquesta orientació, la disposició addicional quarta de la Llei 40/1998, de 9 de desembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques i altres normes tributàries, sota el títol d'informació "per mitjans telemàtics", preveu, prèvia autorització dels interessats, el subministrament d'informació tributària per mitjans telemàtics i informàtics a favor de les administracions públiques per al desenvolupament de les funcions que tenguin encomanades, supeditant-ho als termes i a les garanties que es fixin mitjançant Ordre del ministre d'Economia i Hisenda i en el marc de col·laboració que s'estableixi.

En compliment d'aquesta habilitació legal, s'ha dictat l'Ordre de 18 de novembre de 1999 que regula el subministrament d'informació tributària a les administracions públiques per al desenvolupament de les seves funcions, així com els supòsits prevists a l'article 113.1 de la Llei general tributària (BOE núm. 286 de 30 de novembre). En l'article 2 d'aquesta Ordre es regula, en concret, el subministrament d'informació de caràcter tributari per al desenvolupament de les funcions atribuïdes a les administracions públiques, i es preveu que "quan el subministrament d'informació sigui procedent, se'n procurarà l'emplenament per mitjans informàtics o telemàtics atenent a les possibilitats tècniques tant de l'Agència Estatal d'Administració Tributària com de l'Administració cessionària, que podran convenir en cada cas concret el que estimin més convenient."

Raons d'eficàcia en l'exercici de les competències atribuïdes a les parts signatàries justifiquen l'establiment d'un sistema d'intercanvi d'informació que permeti una agilitació en la disposició de la informació i una disminució dels costos incorreguts, aprofitant al màxim el desenvolupament de les noves tecnologies. Aquest sistema es regula a través del present Conveni, atès que l'intercanvi es produirà sobre les dades d'un elevat nombre d'interessats o afectats per aquests i haurà de verificar-se d'una forma periòdica i continuada en el temps. Per això, la utilització de mitjans no informàtics ni telemàtics serà absolutament excepcional amb vista a agilitar els procediments establerts en el present Conveni.

En tot cas, el subministrament d'informació efectuat en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni haurà de respectar els drets fonamentals a l'honor i a la intimitat personal i familiar dels ciutadans i a la protecció de dades personals que prescriuen els apartats 1 i 4 de l'article 18 de la Constitució espanyola, en els termes prevists en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

Finalment, convé en tot cas precisar que el present Conveni de cap manera suposa una limitació a les facultats de cessió d'informació i deures que per a la gestió recaptatòria la legislació estableix a favor de les parts convenients.

III

En conseqüència, sent jurídicament procedent l'establiment d'un sistema estable d'intercanvi d'informació entre l'Agència Tributària i les entitats locals per mitjans informàtics o telemàtics, ambdues parts acorden subscriure el present Conveni de col·laboració que es regirà per les següents

CLÀUSULES

PRIMERA. Objecte del Conveni

1.- El present Conveni té per objecte establir un marc general de col·laboració sobre les condicions i els procediments pels quals s'ha de regir l'intercanvi d'informació i la col·laboració en la gestió recaptatòria entre l'Agència Tributària i les entitats locals que s'hi adhereixin, preservant en tot cas els drets de les persones a què es refereixi la informació.

2.- Les parts intervinents podran intercanviar-se la informació que necessitin per al desenvolupament de les seves funcions, en els termes previstos en el present Conveni. De cap manera el present Conveni suposarà una limitació a les facultats d'intercanvi d'informació que la legislació estableix.

Aquest sistema de col·laboració queda establert sense perjudici dels deures recíprocs que imposa l'article 8 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, el desplegament intern del qual a l'Agència Tributària es troba a la Circular 4/1990 de la Direcció General de Recaptació d'aquesta.

SEGONA. Subjectes intervinents

Els interlocutors institucionals i informàtics amb l'Agència Tributària als efectes exclusius de l'intercanvi d'informació seran els següents:

- Respecte del subministrament d'informació per a finalitats tributàries (o a l'empara de l'article 113 b de la LGT), de l'Agència Tributària a les Entitats Locals, els interlocutors seran cadascuna de les entitats locals que s'adhereixin al present Conveni. No obstant això, respecte del subministrament de dades identificatives caldrà ajustar-se al que es disposa en el tercer guió següent.

- Respecte del subministrament d'informació per a finalitats tributàries (o a l'empara de l'article 113 b de la LGT) de les entitats locals a l'Agència Tributària, els interlocutors seran cadascuna de les entitats locals que s'adhereixin al present Conveni.

- Respecte de la informació subministrada per l'Agència Tributària a les entitats locals per al desenvolupament d'altres funcions (les recollides en la clàusula quarta 1.B), els interlocutors seran cadascuna de les entitats locals que s'adhereixin al present Conveni, a través de l'interlocutor únic a què es refereix la clàusula setena del present Conveni.

- Respecte de l'impost sobre activitats econòmiques, tant en la informació subministrada per l'Agència Tributària a les entitats locals com en la subministrada per aquestes darreres a la primera a l'empara de l'article 113.1 b de la LGT, els interlocutors seran cadascuna de les entitats locals determinades conformement a la normativa vigent del citat impost, que s'adhereixin al present Conveni.

TERCERA. Sistema d'adhesió al Conveni

L'adhesió al present Conveni per part de les entitats locals interessades ho serà d'acord amb el següent procediment. Cada entitat local, a través del seu òrgan de govern i per conducte de la FEMP, enviarà al Departament d'Organització, Planificació i Relacions Institucionals la seva sol·licitud d'adhesió plena i sense condicions al present Conveni (s'inclou com a annex II el model de Protocol d'adhesió). L'acceptació d'aquesta adhesió, amb els informes interns oportuns previs, serà realitzada pel director de l'esmentat Departament i, posteriorment, comunicada a l'entitat local per conducte de la FEMP i al delegat especial/delegat de l'Agència Tributària de l'àmbit de l'entitat local. Per valorar adequadament la sol·licitud d'adhesió i atès que el sistema de subministrament serà amb caràcter general telemàtic, tenint en compte els principis inspiradors de la cessió d'informació, bàsicament el d'intimitat i confidencialitat necessària de les dades, el Departament esmentat valorarà l'adequació i pertinència d'aquesta autorització.

QUARTA. Intercanvi d'informació tributària

Sense perjudici del que es disposa a la clàusula setena, la resta de subministraments d'informació a què es refereix la present clàusula es duran a terme mitjançant els procediments que acordi la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment prevista en la clàusula tretzena d'aquest Conveni.

- De l'Agència Tributària a les entitats locals

El subministrament d'informació que efectuï l'Agència Tributària en el marc del present Conveni es regirà per les regles i els principis prevists a l'article 6 de l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda de 18 de novembre de 1999.

A. Informació subministrada a l'empara de l'article 113.1 b de la Llei general tributària

  • Dades identificatives

Contingut del subministrament: cognoms i nom, en el cas de persones físiques, o raó social, per a les persones jurídiques i entitats de l'article 33 de la Llei general tributària, NIF i domicili fiscal.

En el supòsit de societats civils i comunitats de béns, a més de les dades anteriors relatives a l'entitat, se subministraran les dades identificatives dels partícips i el seu grau de participació en la societat o comunitat.

Periodicitat: setmanal.

  • Cens de contribuents. El subministrament es refereix als contribuents que pertanyin a l'àmbit territorial de l'entitat local.

Contingut del subministrament: cognoms i nom, en el cas de persones físiques, o raó social, per a les persones jurídiques i entitats de l'article 33 de la Llei general tributària, NIF i domicili fiscal.

Periodicitat: semestral.

  • Cens d'obligats. El subministrament comprèn les persones físiques, jurídiques i entitats de l'article 33 de la Llei general tributària, que realitzin alguna activitat empresarial o professional, quan el domicili fiscal de l'activitat es trobi en l'àmbit territorial de l'entitat local.

Contingut del subministrament: Serà determinat per la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment prevista a la clàusula dotzena.

Periodicitat: semestral.

  • Impost sobre activitats econòmiques. La informació i periodicitat del subministrament es realitzarà conforme a la normativa vigent.

En relació amb els tres tipus de subministrament immediatament anteriors i a fi de facilitar el tractament de la informació per part de les entitats locals, en el si de la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment del Conveni s'adoptaran les mesures necessàries que permetin evitar duplicitats en les dades subministrades a través del Cens de contribuents, del Cens d'obligats i de Matrícula de l'impost sobre activitats econòmiques.

  • Cessió d'informació sobre dipòsits bancaris de la província en l'àmbit territorial on es trobi l'entitat local i la titularitat dels quals correspongui als deutors de la citada entitat local, sempre que es tracti de deutes que es trobin en fase d'embargament.

Contingut del subministrament: identificació del dipòsit bancari (entitat, sucursal i nombre de dipòsit).

Periodicitat: Trimestral.

  • Cessió d'informació sobre participacions en fons d'inversió de la província en l'àmbit territorial on es trobi l'entitat local, la titularitat dels quals correspongui als deutors de la citada entitat local, sempre que es tracti de deutes que es trobin en fase d'embargament.

Contingut del subministrament: identificació de l'entitat gestora i dipositària del fons.

Periodicitat: Trimestral.

L'àmbit a què es refereix la cessió d'informació sobre dipòsits bancaris i participacions en fons d'inversió serà ampliable mitjançant acord de la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment prevista a la clàusula tretzena del present Conveni.

B. Informació subministrada per al desenvolupament d'altres funcions

El subministrament d'informació procedent de l'Agència Tributària per a finalitats no tributàries tindrà com a finalitat exclusiva la col·laboració amb les entitats locals en el desenvolupament de les funcions que aquestes tenguin atribuïdes quan, per al seu exercici, la normativa reguladora exigeixi l'aportació d'una certificació expedida per l'Agència Tributària o la presentació, en original, còpia o certificació, de les declaracions tributàries dels interessats o de qualsevol altra comunicació emesa per l'Agència Tributària, en particular en el cas de no obligats a declarar. En aquests supòsits, la informació que ha de constar en aquests documents se sol·licitarà directament de l'Agència Tributària, sempre que resulti necessària per a l'exercici de tals funcions, es refereixi íntegrament a un elevat nombre d'interessats o afectats i hagi d'efectuar-se de forma periòdica o continuada en el temps.

Per al compliment d'aquesta finalitat s'estableixen els subministraments d'informació que es recullen a l'annex I al present Conveni, que hauran de realitzar-se amb la periodicitat i el contingut que s'hi detallen, mitjançant el tractament telemàtic de les sol·licituds efectuades.

Les peticions hauran de contenir totes les dades que siguin necessàries per identificar clarament els interessats afectats i el contingut concret de la informació sol·licitada, que haurà de ser l'imprescindible per garantir l'exercici adequat de les funcions que té atribuïdes l'ens sol·licitant de la informació.

Els subministraments d'informació tributària a què es refereix el present apartat hauran de comptar amb l'autorització expressa prèvia dels interessats, de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional quarta de la Llei 40/98, de 9 de desembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques i altres normes tributàries, en els termes i amb les garanties que s'estableixen a l'article 2.4 de l'Ordre de 18 de novembre de 1999. Si no es compta amb l'autorització prèvia de l'interessat, l'Agència Tributària podrà subministrar a l'entitat local la informació necessària per al compliment de les finalitats descrites a la lletra B de l'apartat 1 d'aquesta clàusula, sempre que aquesta cessió pugui emparar-se en l'article 113.1 de la Llei general tributària.

- De l'entitat local a l'Agència Tributària

  • Dades identificatives contingudes en el padró municipal (només en el cas d'ajuntaments).

Contingut del subministrament: cognoms i nom, NIF, data de naixement i domicili de les persones físiques que constin en el padró de l'Ajuntament.

Periodicitat: anual.

  • Altes, baixes i modificacions en l'impost sobre activitats econòmiques. La informació i periodicitat del subministrament es realitzarà conforme a la normativa vigent.
  • Liquidacions de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

Contingut del subministrament: quan el cost de l'obra superi 83.000 euros se subministraran les següents dades: número fix d'imputació de l'immoble, emplaçament de l'obra, identificació de l'amo de l'obra o promotor (cognoms i nom o raó social i NIF), identificació del constructor quan sigui diferent de l'anterior, pressupost de l'obra o cost real de l'obra o construcció, data de concessió de la llicència i data de finalització prevista, identificació dels facultatius i número de visat. Quan el cost de l'obra no superi 83.000 euros: identificació del promotor, pressupost de l'obra i ubicació de l'immoble.

Periodicitat: Anual.

  • Liquidacions de l'impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.

Contingut del subministrament: localització de l'immoble transmès, nombre fix d'imputació d'aquest, cognoms i nom o raó social i NIF de la persona que transmeti el terreny i de qui l'adquireixi, nombre d'anys transcorreguts des de l'anterior transmissió -a partir de 1994- o, en defecte d'això, antiguitat des de l'anterior transmissió, quota total a ingressar, data de la transmissió, classe de la transmissió i valor cadastral del terreny transmès.

Periodicitat: semestral.

  • Béns immobles la titularitat dels quals correspongui a persones residents a l'estranger.

Contingut del subministrament: localització de l'immoble, valor cadastral i número fix d'imputació d'aquest i identificació del titular (cognoms i nom o raó social i NIF o NIE).

Periodicitat: anual.

  • Canvis en la classificació del sòl (només en el cas d'ajuntaments).

Subministrament dels canvis en la situació urbanística del municipi, ja siguin generals o parcials i de qualsevol naturalesa que modifiquin la classificació del sòl, urbà, urbanitzable i no urbanitzable: expedients aprovats referents a programes d'actuació urbanística (PAU), plans especials de reforma interior (PERI), plans parcials i modificacions parcials de planejament.

Contingut del subministrament: identificació dels titulars de les finques afectades (cognoms i nom o raó social, domicili i NIF), especificació del tipus d'expedient de planejament urbanístic i localització de les finques afectades amb expressió de la parcel·la, polígon, nombre fix d'imputació d'aquestes, etc.

Periodicitat: anual.

  • Informació de naturalesa urbanística: llicències urbanístiques concedides: Identitat del promotor (nom o raó social i NIF), pressupost de l'obra per a la qual es concedeix la llicència i ubicació de l'immoble respecte del qual es concedeix la llicència.

CINQUENA. Destinataris de la informació subministrada

La informació cedida per l'Agència Tributària només podrà tenir com a destinataris els òrgans de les entitats locals que tenguin atribuïdes les funcions que justifiquen la cessió, inclosos els òrgans de fiscalització, en la mesura en què, per la seva normativa, participin en els procediments pels quals se subministra la referida informació. Igualment podran ser destinataris els organismes o entitats de dret públic dependents de les entitats locals que exerceixin funcions o instrueixin els procediments pels quals se subministren les dades. En cap cas podran ser destinataris òrgans, organismes o ens que realitzin funcions diferents de les quals justifiquen el subministrament.

Tot això sense perjudici de l'estricta afectació de la informació remesa per l'Agència Tributària a les finalitats que la justifiquen i per a les quals es va sol·licitar. En qualsevol cas, el destinatari no podrà cedir a tercers la informació remesa per l'Agència Tributària.

De la mateixa manera, la informació cedida per les entitats locals a l'Agència Tributària només podrà tenir com a destinataris els òrgans d'aquesta que tenguin atribuïdes les funcions que justifiquen la cessió, sense que en cap cas puguin ser destinataris òrgans que realitzin funcions diferents de les que justifiquen el subministrament.

SEXTA. Naturalesa de les dades

Les dades subministrades són les declarades pels contribuents i altres obligats a subministrar informació o els liquidats per les administracions tributàries, sense que, amb caràcter general, hagin estat sotmesos a cap activitat de verificació prèvia a la seva automatització. No obstant això, quan les citades dades haguessin estat comprovades per les administracions tributàries, es facilitaran les dades comprovades.

Tant l'Agència Tributària com les entitats locals podran sol·licitar-se recíprocament especificacions o aclariments sobre la naturalesa i el contingut de les dades objecte de subministrament.

SETENA. Procediment de subministrament d'informació per a finalitats no tributàries i de dades identificatives

Per a l'execució del previst a la clàusula quarta 1 A (Dades identificatives) i B del present Conveni, l'entitat local que s'hi adhereixi haurà de designar, mitjançant acord del seu màxim òrgan representatiu, un interlocutor únic, amb les funcions que es descriuen a continuació.

A) Fase inicial:

1.- Després de l'adhesió al present Conveni, els òrgans administratius de l'entitat local i els organismes o entitats de dret públic dependents d'aquesta, hauran de remetre al seu interlocutor únic la següent documentació:

  • Dades identificatives de l'òrgan, organisme o entitat de dret públic sol·licitant (denominació, NIF, adreça, telèfon...).
  • Objecte del subministrament d'informació.
  • Procediment o funció desenvolupada per l'òrgan sol·licitant.
  • Competència de l'òrgan, organisme o entitat de dret públic (amb referència a la normativa aplicable).
  • Tipus d'informació sol·licitada. Aquest haurà d'ajustar-se als diferents tipus d'informació establerts a l'annex I del present Conveni o al subministrament de dades identificatives, sense perjudici del que es disposa a l'apartat C d'aquesta Clàusula.
  • Adequació, rellevància i utilitat de la informació tributària sol·licitada per a l'assoliment de la finalitat que justifica el subministrament.

L'interlocutor únic de l'entitat local, rebudes totes les sol·licituds, remetrà a la Delegació de l'Agència Tributària una relació detallada de tots els òrgans i organismes sol·licitants, la normativa en la qual es recullin les funcions desenvolupades i la seva competència, així com el tipus concret de la informació sol·licitada.

2.- Una vegada examinada la documentació i comprovat que totes les sol·licituds s'ajusten al que preveu el present Conveni, el delegat de l'Agència Tributària procedirà a donar d'alta l'òrgan, l'organisme o l'entitat de dret públic en l'aplicació corresponent de subministrament telemàtic d'informació. Així mateix comunicarà aquesta circumstància a l'interlocutor únic de l'entitat local, perquè a partir d'aquest moment les peticions d'informació es realitzin d'acord amb l'establert en aquest Conveni.

3.- La incorporació posterior de nous òrgans, organismes o entitats a l'aplicació de subministrament telemàtic d'informació es realitzarà, al seu torn, conforme al previst en els apartats anteriors.

B) Subministrament d'informació:

1. Sol·licitud:

Els òrgans, els organismes i les entitats de dret públic dependents de la mateixa prèviament autoritzats i per a cada tipus de procediment, remetran a l'Agència Tributària per via telemàtica una relació de sol·licituds d'informació en la qual s'inclouran totes les dades que siguin necessàries per identificar clarament els interessats afectats i el contingut concret de la informació sol·licitada, que haurà d'ajustar-se als diferents tipus d'informació prèviament determinats per l'Agència Tributària. Així mateix, s'haurà de fer constar que els interessats en la informació sol·licitada han autoritzat expressament el subministrament de dades, sense que se n'hagi produït la revocació, a excepció dels que es realitzin a l'empara de l'article 113.1 b de la Llei general tributària, i que s'han tingut en compte les altres circumstàncies previstes a l'article 2.4 de l'Ordre de 18 de novembre de 1999 respecte d'aquesta autorització.

No es podran incorporar peticions d'informació d'òrgans, organismes o entitats de dret públic que no hagin obtingut prèvia autorització.

2. Tramitació i contestació:

Una vegada rebuda la petició, després de les verificacions i processos corresponents, la Delegació de l'Agència Tributària remetrà la informació sol·licitada en un termini no superior a set dies des de la recepció d'aquesta sol·licitud. En el supòsit que alguna petició no fos atesa en aquest termini, l'usuari podrà conèixer el motiu perquè, si escau, pugui ser objecte d'esmena.

3. Format:

Tant la sol·licitud com el lliurament de la informació es realitzarà per mitjans telemàtics. Especialment, podrà realitzar-se pels mitjans i en els termes que estableixi l'Agència Tributària per a l'expedició de certificacions tributàries electròniques per part dels seus òrgans.

C) Modificacions:

Previ acord entre el delegat de l'Agència Tributària en l'àmbit territorial de la qual estigui situada l'entitat local i l'òrgan de govern d'aquesta, podran modificar-se o ampliar-se els tipus d'informació tributària a subministrar, de conformitat amb la tipologia que a aquests efectes estableixi el Departament d'Informàtica Tributària de l'Agència Tributària i de conformitat amb el procediment descrit a l'apartat A d'aquesta clàusula, la periodicitat de les sol·licituds i la data límit de subministrament.

OCTAVA. Control i seguretat de les dades subministrades

El control i la seguretat de les dades subministrades es regirà pel que es disposa a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, en el Reial decret 994/1999, d'11 de juny, que aprova el Reglament de mesures de seguretat de fitxers automatitzats que contenguin dades de caràcter personal i en els documents de seguretat aprovats per l'Agència Tributària i l'Entitat Local que s'adhereixi al present Conveni.

S'establiran controls sobre els accessos, la custòdia i la utilització de la informació subministrada a l'empara d'aquest Conveni, tant per l'ens titular de la informació cedida, com per l'ens cessionari de la informació. El Servei d'Auditoria Interna de l'Agència Tributària podrà acordar altres actuacions de comprovació a fi de verificar l'adequada obtenció i utilització de la informació cedida i de les condicions normatives o convencionals que resulten d'aplicació.

Recíprocament, podran dur-se a terme per part de les entitats locals que disposin de serveis de control intern, actuacions de la mateixa naturalesa en relació amb la informació cedida a l'Agència Tributària, amb comunicació prèvia a aquesta en el si de la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment.

NOVENA. Obligació de sigil

Quantes autoritats, funcionaris i personal restants tenguin coneixement de les dades o informació subministrats en virtut d'aquest Conveni estaran obligats al més estricte i complet sigil respecte d'aquests. La violació d'aquesta obligació implicarà incórrer en les responsabilitats penals, administratives i civils que resultin procedents, així com la submissió a l'exercici de les competències que corresponguin a l'Agència de Protecció de Dades.

L'expedient per conèixer de les possibles responsabilitats administratives de qualsevol índole que es puguin derivar de la utilització indeguda de la informació subministrada en execució d'aquest Conveni haurà de ser iniciat i conclòs, així com exigida la responsabilitat, si escau, per l'Administració a la qual pertanyi l'autoritat, funcionari o altre personal responsable d'aquesta utilització indeguda.

DESENA. Arxiu d'actuacions

La documentació en poder de cada Administració relativa als controls efectuats sobre la custòdia i utilització de les dades cedides, haurà de conservar-se per un període de temps no inferior a dos anys. Especialment, hauran de conservar-se, per part de l'entitat local, els documents en què consti l'autorització expressa dels interessats prevista a la lletra B de l'apartat 1 de la clàusula quarta.

ONZENA. Efectes de les dades subministrades

De conformitat amb el previst a l'article 9 de l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda de 18 de novembre de 1999, en la mesura que les entitats locals puguin disposar de la informació de caràcter tributari que necessitin per al desenvolupament de les seves funcions mitjançant les vies previstes en el present Conveni de col·laboració, no s'exigirà als interessats que aportin individualment certificacions expedides per l'Agència Tributària, ni la presentació, en original, còpia o certificació, de les seves declaracions tributàries o de qualsevol altra comunicació emesa per l'Agència Tributària en el cas dels no obligats a declarar.

El subministrament d'informació emparat per aquest Conveni no tindrà altres efectes que els derivats de l'objecte i la finalitat per a la qual les dades van ser subministrades. En conseqüència, no originarà drets ni expectatives de drets en favor dels interessats o afectats per la informació subministrada, ni interromprà la prescripció dels drets o obligacions a què puguin referir-se els procediments pels quals aquella es va obtenir. D'igual manera, la informació subministrada no afectarà el que pugui resultar de les actuacions de comprovació o recerca o de la ulterior modificació de les dades subministrades.

DOTZENA. Col·laboració en la gestió recaptatòria

A fi d'establir un sistema d'embargament de devolucions que satisfaci i faci compatibles els interessos recaptatoris de les entitats locals i els interessos d'assistència al contribuent de l'Agència Tributària, s'establirà en el si de la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment del present Conveni un procediment àgil per a la trava d'aquelles devolucions tributàries sol·licitades pels contribuents i que al seu torn siguin deutors amb deutes tributaris en fase d'embargament de les entitats locals.

D'igual manera, a fi de satisfer els interessos recaptatoris de l'Agència Tributària i no entorpir els procediments d'execució pressupostària de les entitats locals, s'establirà en el si de la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment del present Conveni un procediment àgil per a la trava per l'Agència Tributària d'aquells pagaments que hagin de realitzar-se amb càrrec al pressupost de les entitats locals, els seus organismes autònoms i altres ens i empreses municipals respecte d'obligats al pagament de deutes gestionats per l'Agència Tributària.

La Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment del present Conveni adoptarà les mesures necessàries i impulsarà els treballs necessaris perquè els procediments a què es refereix la present Clàusula es trobin en ple funcionament abans de l'1 de desembre de 2003. Fins que no es dugui a terme tal desenvolupament, els embargaments a què es refereix aquesta clàusula es practicaran a través dels sistemes actualment existents.

El sistema haurà de garantir en tot cas que no es produeixin duplicitats d'ingressos que redundin en molèsties innecessàries i evitables als deutors.

TRETZENA. Organització per a l'execució del Conveni. Solució de conflictes

Amb la finalitat de coordinar les activitats necessàries per a l'execució del present Conveni, així com per dur-ne a terme la supervisió, seguiment i control, es crearà una Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment composta per tres representants nomenats pel director del Departament d'Organització, Planificació i Relacions Institucionals de l'Agència Tributària i altres tres nomenats per la Presidència de la FEMP.

En qualitat d'assessors, amb dret a veu, podran incorporar-se qualssevol altres funcionaris que es consideri necessari.

La Comissió es reunirà a instàncies de qualsevol de les parts i, almenys, una vegada cada sis mesos, per examinar els resultats i les incidències de la col·laboració realitzada.

Les controvèrsies que puguin sorgir en la interpretació i compliment del present Conveni seran resoltes per la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment, que estarà, així mateix, facultada per modificar el contingut dels subministraments acordats en els punts 1A i 2 de la clàusula quarta del present Conveni.

La Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment es regirà quant al seu funcionament i règim jurídic, respecte al no establert expressament en la present clàusula, pel que es disposa en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

CATORZENA. Termini de vigència

1.- El present Conveni tindrà una vigència inicial fins al 31 de desembre de 2003, i es renovarà de manera automàtica anualment excepte denúncia expressa de qualsevol de les parts. Aquesta denúncia haurà de realitzar-se, almenys, amb un mes d'antelació a la finalització del termini de vigència.

2.- D'altra banda, l'Agència Tributària i cada entitat local podran acordar la suspensió unilateral o la limitació del subministrament de la informació quan adverteixin incompliments de l'obligació de sigil per part de les autoritats, funcionaris o la resta de personal de l'ens cessionari, anomalies o irregularitats en els accessos o en el règim de control o incompliments dels principis i regles que han de presidir el subministrament d'informació, d'acord amb el previst en aquest Conveni. Una vegada adoptat l'acord de suspensió o limitació del subministrament se'n donarà compte immediatament a la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment, que serà oïda amb vista a la revocació o manteniment de l'acord.

QUINZENA. Naturalesa administrativa

El present Conveni de col·laboració és de caràcter administratiu i es considera inclòs en l'art. 3.1 c del Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat pel Reial decret 2/2000, de 16 de juny. Les controvèrsies sobre la seva interpretació i execució seran resoltes per la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment prevista a la clàusula tretzena.

Disposició addicional primera

En el supòsit de mancomunitats de municipis que pertanyin a més d'una província, l'òrgan de l'Agència Tributària a què es refereix la clàusula setena d'aquest Conveni, serà el delegat especial que exerceixi la competència territorial sobre aquests municipis.

En el supòsit de mancomunitats de municipis que pertanyin a més d'una comunitat autònoma, l'òrgan a què es refereix la clàusula setena d'aquest Conveni serà el director del Departament d'Organització, Planificació i Relacions Institucionals de l'Agència Tributària. No obstant això, en aquest cas, tant l'alta en l'aplicació com la resposta a les sol·licituds concretes d'informació seran duites a terme pel Departament d'Informàtica Tributària.

Disposició addicional segona

Les entitats locals que s'adhereixin al present Conveni de col·laboració no hauran d'adherir-se al Conveni de col·laboració en matèria de subministrament d'informació de caràcter tributari subscrit entre l'Agència Tributària i la FEMP.

Disposició transitòria única

Les entitats locals que, en la signatura d'aquest Conveni, es trobin donades d'alta en l'aplicació telemàtica de subministrament d'informació de l'Agència Tributària, disposaran d'un termini de tres mesos per adherir-s'hi o al de subministrament d'informació de caràcter tributari a les entitats locals. Transcorregut aquest termini sense produir-se aquesta circumstància, l'Agència Tributària suspendrà el subministrament d'informació a què es refereix el present Conveni.

I en prova de conformitat, ambdues parts el signen per duplicat en la data i lloc indicats a l'encapçalament.

La presidenta de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies

     El ministre d'Hisenda

El secretari d'Estat d'Hisenda i president de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària

Rita Barberá Nolla

     Cristobal Montoro Romero

Estanislao Rodríguez-Ponga y Salamanca

ANNEX I
AL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AGÈNCIA ESTATAL D'ADMINISTRACIÓ TRIBUTÀRIA I LA FEDERACIÓ ESPANYOLA DE MUNICIPIS I PROVÍNCIES EN MATÈRIA D'INTERCANVI D'INFORMACIÓ TRIBUTÀRIA I COL·LABORACIÓ EN LA GESTIÓ RECAPTATÒRIA AMB LES ENTITATS LOCALS

De conformitat amb el previst a la clàusula quarta 1 B del present Conveni, es recullen els següents subministraments periòdics d'informació de l'Agència Tributària a les entitats locals:

INFORMACIÓ

PROCEDIMENT

PERIODICITAT

DATA LÍMIT DEL SUBMINISTRAMENT

Situació d'estar al corrent de les obligacions tributàries

Subvencions i ajudes públiques: beneficiaris

Setmanal

7 dies des de la recepció

Situació d'estar al corrent de les obligacions tributàries

Procediment de contractació administrativa

Setmanal

7 dies des de la recepció

Dades de l'IRPF

Els procediments establerts per les entitats locals en cada cas

Setmanal

7 dies des de la recepció

 

ANNEX II
PROTOCOL D'ADHESIÓ Al CONVENI

En sessió del Ple tingut el dia ..... de .......... de 200… del/de l' (Ajuntament, Diputació Provincial, Cabildo Insular, Mancomunitat, etc.) s'ha acordat l'adhesió íntegra al Conveni subscrit entre l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies en matèria d'intercanvi d'informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria amb les entitats locals.

Data i signatura de l'alcalde/president de l'entitat local

IL·LM. SR. DIRECTOR DEL DEPARTAMENT D'ORGANITZACIÓ, PLANIFICACIÓ I RELACIONS INSTITUCIONALS DE L'AGÈNCIA ESTATAL D'ADMINISTRACIÓ TRIBUTÀRIA

(L'adhesió al Conveni es farà arribar per conducte de la FEMP)"

  

Alaior, 18 de juliol de 2016

L'alcaldessa
Misericordia Sugrañes Barenys