Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 8547
Bases per a la convocatoria de beques per a l'adquisicó de llibres de text i/o material escolar de caràcter obligatori, per al curs 2016/2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de Batlia 278 de dia 19 de juliol de 2016 es varen aprovar les següents:

Bases que regulen la concessió de beques per a l’adquisició de llibres de text i/o material escolar de caràcter obligatori, per al curs 2016-2017

1- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquesta convocatòria és l’atorgament, per part de l’Ajuntament d’Esporles, de beques per a l’adquisició de llibres de text i material escolar obligatori per al curs 2016-2017, a les famílies amb fills que estiguin cursant algun dels cursos dels distints nivells d’educació obligatòria: Educació Primària, Educació Secundària i PISE.

Les beques tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suposa la compra de llibres de text, llibres de lectura obligatoris, material escolar obligatori i/o quota de material, a les famílies del municipi d’Esporles.

Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i potenciar la reutilització de llibres de text.

2- REQUISITS

· Els sol·licitants han d’estar empadronats al municipi d’Esporles, amb una antiguitat de tres mesos anteriors a la sol·licitud.

· Els alumnes han d’estar matriculats a centres escolars ubicats al municipi d’Esporles.

· Els sol·licitants s’han de comprometre a facilitar la reutilització dels llibres i dels materials escolars, susceptibles de ser reutilitzats, pels quals siguin becats.

a) Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes o l’APIMA, compta amb programa de reutilització de llibres de text i material escolar obligatori, hi hauran d’estar  adherits.

b) Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes o l’APIMA, no compta amb programa de reutilització de llibres de text i material escolar obligatori, els llibres o material escolar obligatori susceptible de ser reutilitzat es dipositarà al centre en acabar el curs escolar. En aquest cas el centre escolar complimentarà l’annex 4 i el    remetrà a   l’Ajuntament .

· Els sol·licitants han d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, l’Estat i l’Ajuntament d’Esporles.

· Els sol·licitants no s’han de trobar sotmesos a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques.

· Els sol·licitants no s’han de trobar sotmesos dins cap causa de prohibició contemplada a l’article 14  de la Llei de Subvencions.

3- DESINATARIS DE LES BEQUES

Podran sol·licitar les beques el pare, la mare o tutor legal empadronat/da a Esporles en representació de l’alumne/a empadronat/da també a Esporles, i matriculat/da a qualsevol curs d’Educació Primària o Secundària Obligatòria en els centres públics del municipi d’Esporles durant el curs escolar 2016-2017.

4- DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Als pressuposts municipals de l’Ajuntament d’Esporles per a l’any 2016 existeix una partida destinada a cobrir aquestes beques dotada amb 6.000 €.

5- FORMA I DOCUMENTACIÓ DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

Les persones interessades a sol·licitar una beca s’han d’adreçar al registre general de l’Ajuntament d’Esporles i aportar la següent documentació:

-Sol·licitud (Annex1)

-Fotocòpia del DNI, NIE o passaport del sol·licitant.

-Fotocòpia del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors.

-En cas de fills amb discapacitat, document acreditatiu oficial.

-Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici 2015 del pare i la mare de l’alumne o dels seus representants legals i persones que conformin la unitat familiar de convivència. (vegeu base 7)

-En cas de famílies monoparentals el justificant on s’acrediti que la pàtria potestat recau en un sol progenitor.

-En cas que algun membre de la unitat familiar no estigui subjecte a fer la declaració de la renda, CERTIFICAT D’IMPUTACIONS emès per l’Agència Tributària.

-En cas de separació dels pares, cal presentar la sentència judicial i el règim de manutenció.

-Factura original i/o justificant de pagament de la compra de llibres de text, llibres de lectura obligatoris, material escolar obligatori i/o quota de material.

-Document bancari en què constin les dades del compte i el titular d’aquest.

( s’acreditarà amb una fotocòpia de la llibreta)

-Declaració jurada de no haver rebut cap altre beca o ajut pel mateix concepte. (Annex 2)

-Compromís signat en què s’especifiqui que l’alumne/a beneficiari/a, en acabar el curs, dipositarà els llibres i materials EDUCATIUS didàctics susceptibles de ser reutilitzats en el centre (Annex 3).

Les dades relatives a l’empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades pel propi Ajuntament d’Esporles i per tant, no és necessari aportar els certificats.

La Sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l’ajuntament d’Esporles per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.

Les factures i/o justificants que fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:

- Hauran d’estar pagades i degudament justificades (segell, justificant bancari...)

- Han d’estar datades durant l’any escolar en curs.

- Han de fer referència als llibres de text i/ o material escolar d’adquisició obligatòria, del curs 2016-2017.

- Han de ser originals ( no fotocòpia) i contenir les dades de l’emissor i el número de factura.

Les beques es sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit a la batlessa d’Esporles i subscrit pel tutor/a legal de l’alumne/a en representació d’aquest/a, al Registre d’entrada de l’Ajuntament d’Esporles en el termini previst.

La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’Ajuntament, perquè, en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les beques, singularment per demanar certificat als centres escolars, acreditant la matriculació dels fills/filles dels sol·licitants.

6- TERMINI DE PRESENTACIO DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de sol·licituds serà de dia  3 d’octubre a dia 24 d’octubre de 2016 ambdós inclosos.

7- DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR

A efectes d’aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:

-Els pares i, si s’escau, el/la tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, no separats legalment.

-Els fills menors d’edat, amb excepció dels emancipats.

-Els fills majors d’edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial, o incapacitats judicialment.

-Els fills fadrins menors de vint-i-cinc anys i que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

-Els ascendents dels pares que justifiquin la residència en el mateix domicili que els anteriors a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.

En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no con visqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant, tindrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant, les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.  La separació o divorci s’acreditarà de la següent manera:

-En la separació de fet, s’haurà de presentar un document justificant d’interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.

-Si la separació és legal o divorci, s’haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador a on consti la custòdia del menor.

-A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent, situació que s’haurà d’acreditar fefaentment.

8-RENDA PER CÀPITA

La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a la base imposable general + la base imposable d’estalvi, de la Declaració de IRPF de l’any 2015.

9-QUANTIA I NOMBRE DE BEQUES

El nombre i la quantia de beques, s’establirà en funció de la quantitat d’alumnes amb sol·licitud aprovada per la Comissió de Valoració i el total de la partida dels pressuposts municipals destinats a tal fi. Les beques no excediran en cap cas el 80% del cost dels llibres.

10-CRITERIS DE VALORACIÓ

Per a la concessió de les beques s’aplicarà la següent fórmula:

El Salari Mínim Interprofessional de l’any anterior a la sol·licitud (el SMI de 2015 és de 648,60 €/mes o 9.080,40 €/any, segons el Real Decret 1106/2014, de 26 de desembre, pel qual queda fixat el salari mínim interprofessional per a 2015), es multiplicarà pel nombre de membres de la unitat familiar. Aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir :

-Unitat familiar de 2 membres, fins a una renda familiar  màxima de 18.160,80 €

-Unitat familiar de 3 membres,  fins a una renda familiar  màxima de 27.241,20 €

-Unitat familiar de 4 membres, fins a una renda familiar  màxima de 36.321,60 €

-Unitat familiar de 5 membres. fins a una renda familiar  màxima de 45.402,00 €

-Unitat familiar de 6 membres, fins a una renda familiar  màxima de 54.482,40 €

...

Les sol·licituds que compleixin la condició anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixin quedaran excloses.

11-COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT

La Comissió de Valoració estarà formada per el/la Regidor/a, un/una tècnic/tècnica i un/una auxiliar administratiu/administrativa de l’Ajuntament, o persones en qui deleguin.

Les funcions de l’anomenada comissió seran les següents:

1-Avaluar cada una de les sol·licituds presentades

2-Baremar cada una de les sol·licituds presentades.

3-Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que consten en aquestes bases.

4-Pel que fa al procés administratiu de concessió de les beques, la Comissió de Valoració atendrà els següents períodes:

Una vegada examinades totes les sol·licituds, dita comissió emetrà un informe amb la llista d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta de la resolució provisional per part del Regidor Delegat d’Educació, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista es farà pública a la pàgina web, al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i al BOIB.

Els Sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d’ésser presentada al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Esporles en horari d’atenció al públic.

12-RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Una vegada la Comissió de Valoració hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de tres dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les beques, que expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de la beca atorgada, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.

La Batlessa, a vista de l’informe, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a les bases d’aquesta convocatòria.

13-PAGAMENT DE LA BECA

El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.

14-COMPATIBILITAT DE LES BEQUES

Les beques concedides en virtut de la present convocatòria no són compatibles amb qualsevol altre ajut i/o beca que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex 2). En cas de què el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps, haurà de procedir al reintegrament de la beca.

15-RÈGIM D’INTERPOSICIÓ DE RECURSOS

Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

 

Esporles, 19 de juliol de 2016.

           

La Batlessa,

Maria Ramon Salas

Documents adjunts