Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE
Núm. 8481
Bases creació borsí Educador/a per a Director/a per l'escoleta
Versió PDF
Pel coneixement públic i als efectes pertinents, s’adjunta l’acord Aprovat per la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre, reunit en sessió ordinària, celebrada el dia 20 de juliol de 2016, de les següents:
BASES ESPECIFIQUES PER A LA CREACIÓ DEL BORSÍ D’EDUCADOR/A INFANTIL MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS PER ESSER DIRECTOR/A DE L’ESCOLETA MUNICIPAL
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
És objecte d’aquesta convocatòria la creació del borsí d’interins per cobrir les vacants existents o que es puguin produir i per substituir les vacants per malaltia o altres tipus de baixa.
El personal que superi les proves, cessarà en les seves funcions una vegada es cobreixi la plaça en una propera convocatòria o retorni al seu titular de funcionari de carrera.
SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE.
Aquesta selecció i provisió es regirà pel RD Legislatiu 5/2015, 30 d’octubre, pel que s’aprova el TREBEP en tot el que disposa en referència a l’accés a l’ocupació pública i l’adquisició de relació de servei.
TERCERA.- FUNCIONS.
Seran les pròpies de la titulació, en els termes previstos en el Decret 60/2008, de 2 de maig, mitjançant el qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil i demés disposicions vigents d’aplicació als centres d’educació infantil.
Col·laboració en totes aquelles feines que poguessin sorgir pel bon desenvolupament i funcionament de l’Escoleta infantil.
QUARTA.- REQUISITS.
Per ser admeses a la realització d’aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents :
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna d’altra en el casos que d’acord amb l’article 57 de l’EBEP permeti l’accés a l’ocupació pública.
b) Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració publica, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per l’accés al cos o escala de funcionari, en el cas què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar- se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
d) Estar en possessió del títol de mestre d’educació infantil o tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents de conformitat amb l’article 11 del Decret 60/2008 de 2 de maig.
e) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l’aportació dins el termini per presentar sol·licituds del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l’Escola Balear d’Administració Publica o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti posseir el nivell B2 de coneixements de llengua catalana.
CINQUENA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES.
Els aspirant que desitgin prendre part a la selecció han de sol·licitar-ho mitjançant instància dirigida a la Batlia d’aquest Ajuntament, manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions de capacitat i requisit a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies.
A la instància s’acompanyarà fotocòpia compulsada del DNI, títol de mestre d’educació infantil i documentació acreditativa (si es presenten fotocòpies, caldrà que les mateixes estiguin degudament compulsades amb els originals) dels aspectes valorables, sense que l’òrgan seleccionador pugui valorar altres que no siguin els aportats en aquest moment. Els mèrits al·legats però no acreditats documentalment en el moment de presentar sol·licitud, no es tindran en compte a l’hora de fer la corresponent valoració.
Els cursets i jornades que s’al·leguin com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant títols oficials o homologats, fent constar el centre emissor del mateixos, així com la duració en hores.
Les sol·licituds es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran en el termini de deu dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació íntegra de les presents bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle, dictarà resolució dins el termini màxim d’un mes, per la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos i farà pública la designació del tribunal avaluador, aquesta resolució serà exposada en el tauler d’anuncis de la corporació i a la pàgina web de l’Ajuntament.
Es concedirà un termini de tres dies hàbils per a reclamacions i possibles al·legacions que pugin presentar-se i es resoldran dins el termini màxim d’un mes, transcorregut aquest termini, les al·legacions s’entendran desestimades.
La llista provisional d’aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n’hi hagués, seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s’aprova la llista definitiva, que serà exposada al tauler d’anuncis de la corporació, a la pàgina web de l’Ajuntament.
SISENA.- TRIBUNAL AVALUADOR.
1. El tribunal avaluador es constituirà per Decret de Batllia. Haurà de constar d’un president/a, d’un secretari/a i dels vocals que determini la convocatòria.
2. La designació del tribunal es farà públic en el tauler d’anuncis al mateix temps que la llista provisional d'admesos. Podran nomenar-se assessors del tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot. El Tribunal tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat del Batle.
3. Tots els membres del Tribunal hauran d’esser de categoria C1 o superior.
4. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari, que seran designats d’entre els membres del tribunal; o qui legalment els substitueixi.
5. Tots els membres del Tribunal tendran veu i vot, i les seves decisions hauran d’adoptar-se per majoria simple, en cas d'empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les Bases.
6. L'actuació del tribunal s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions dels tribunals vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
8. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
SETENA. PROVA ESPECÍFICA DE LLENGUA CATALANA
1. Amb caràcter previ per a les persones aspirants que no hagin acreditat la possessió del nivell de català exigit a la base quarta, punt e) es realitzarà una prova obligatòria que avaluarà els coneixements de català. Per a la realització d'aquest exercici, el tribunal qualificador contarà amb l'assessorament del servei d'Assessorament Lingüístic. La prova es qualificarà d’apte/a o no apte/a. La data i hora d'anunci de la prova s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
2. Una vegada realitzada la prova de llengua catalana, el tribunal qualificador emetrà resolució en la qual declararà aptes o no aptes les persones aspirants que l’hagin realitzat, i es publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació. La qualificació de no apte o la no compareixença de la persona aspirant a la prova, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.
VUITENA.- SISTEMA DE SELECCIÓ.
El sistema de selecció serà el concurs. El sistema de selecció estarà format per les següents fases:
1ª.- Fase : Concurs.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins un màxim de 15 punts, i de conformitat amb l’escala següent:
a) Serveis prestats en tasques anàlogues:
En altres administracions públiques
Fins a un màxim de 9 punts.
b) Estudis realitzats i cursets i seminaris relacionats amb la plaça a cobrir:
Fins a un màxim de 6 punts.
2a. Fase: Entrevista.
El tribunal farà preguntes a nivell professional relacionades amb la plaça que es convoca.
Es puntuarà l’entrevista fins un màxim de 10 punts.
NOVENA.- QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS.
La qualificació dels exercicis s’ha de fer segons els criteris següents:
S’han de sumar totes les qualificacions aportades per cada membre del tribunal avaluador.
Les qualificacions dels exercicis es faran públiques el mateix dia que s’acordin i s’exposaran al tauler d’edictes de la corporació i a la pàgina web de l’Ajuntament.
DESENA.- LLISTA DEFINITIVA D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
1. Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en la pàgina web, la relació provisional de les persones aspirants que hagin resultat seleccionats per accedir a les places convocades d'acord amb ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final obtinguda i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.
2. El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació, la qual no pot contenir un nombre d'aprovats superior al de les places vacants objecte d'oferta.
3. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits "dels serveis prestats". Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit "estudis realitzats, cursets i seminaris", i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.
4. El Tribunal elevarà la llista definitiva a l’òrgan competent perquè formuli proposta d’ampliació de la borsa d’Educador/a.
ONZENA.- IMPUGNACIÓ I RECURSOS
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Lloret de Vistalegre, 20 de juliol de 2016.
El Batle,
Antoni Bennàsar Pol
ANNEX I
Model d’instància dirigida al Sr. Batlle-President de l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre:
“Sr/a._________amb DNI____ i domicili a efectes de notificacions en carrer_________
núm. ___________ de __________________ CP___________
E X P O S A
Primera.- Que té coneixement de la convocatòria anunciada en el BOIB Núm. ______, de data _____________________, en relació amb les places d’EDUCADOR/A INFANTIL, conforme a les Bases publicades.
Segon.- Que reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides en les Bases referides a la data d’expiració del termini de presentació d’instàncies.
Tercer.- Que declara conèixer les Bases generals de la convocatòria relatives a les proves de selecció de personal laboral de la plantilla municipal.
Per tot això,
S O L· L I C I T A
Que sigui admesa aquesta sol·licitud per a les proves de selecció de personal referenciada.
En Lloret de Vistalegre, ______ d__________ de 2016.
El/la sol·licitant, Signatura.“
Lloret de Vistalegre, 20 de juliol de 2016.
El Batle,
Antoni Bennasar Pol