Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 8435
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació no substancial de l’autorització ambiental integrada de la CT d’Alcúdia, promoguda per Gas y Electricidad Generación SAU, consistent en l’eliminació de l’emissari de l’autorització ambiental integrada. (M03/2012)
Versió PDF
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació no substancial de l’autorització ambiental integrada de la CT d’Alcúdia, promoguda per Gas y Electricidad Generación SAU, consistent en l’eliminació de l’emissari de l’autorització ambiental integrada. (M03/2012).
En relació amb l'assumpte de referència, i en el tràmit de consulta preceptiva a l’òrgan ambiental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d’acord a l’establert a l’article 23.3 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 7 de juliol de 2016,
“ATÈS
1.Que GAS Y ELECTRICIDAD GENERACIÓN SAU ha sol·licitat una modificació de l’AAI consistent en l’eliminació de l’emissari de l’autorització ambiental integrada.
2.Que la documentació aportada justifica que es tracta d’una modificació no substancial, en compliment de l’art. 10.2 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol i de l’art. 14 del RD 815/2013.
3.Que en data 3 de maig de 2016, el director general d’Ordenació del Territori, dicta resolució a nom de la Junta d’Usuaris constituïda per a l’emissari submarí d’Es Murterar.
4.Que la mencionada resolució contempla tots els condicionants que s’imposaven a l’autorització ambiental integrada relatius a l’emissari d’abocament a la mar.
5.Que, per tant, l’abocament a la mar ja no és responsabilitat de GAS Y ELECTRICIDAD GENERACIÓN SAU sinó, que és responsabilitat de la Junta d’Usuaris que s’ha constituït a tal efecte.
ACORDA
Atorgar la modificació no substancial de l’Autorització Ambiental Integrada de la CT d’Alcúdia, consistent en l’eliminació de l’emissari de l’autorització ambiental integrada amb subjecció a les següents condicions:
1.Es modifica el condicionant 7.4 de Control d’emissions de la terra a la mar, establint només les condicions que ha de complir l’efluent que s’aboca a l’emissari i que queda amb la següent redacció:
“7.4 Control de l’efluent a l’emissari a la mar
1.Aquest efluent està compost per les aigües de procés, les d’escorrentia i les de refrigeració que procedeixen de la Central tèrmica. Els efluents aboquen a un emissari submarí a 280 m de la línia de costa i a 7,5 m de profunditat.
2.El volum anual de l’efluent a l’emissari no superarà els 550 Hm3 /any.
3.Les instal·lacions hauran de comptar amb els dispositius necessaris per a la presa de mostres i d’un sistema de mesura de cabal.
De forma mensual, es controlaran els següents paràmetres de l’efluent: Cabal, pH, Temperatura, Conductivitat, Salinitat, Sòlids en suspensió, N total, P total, Clor residual lliure, E. Coli, Enterococs intestinals.”
4.S’eliminen els condicionants 7.6 de caràcter general pels abocaments al medi hídric i marí, 7.7 de cànon d’abocament al mar i 7.8 de fiança per l’abocament terra mar. A més, el condicionant 7.9 de l’abocador de Biniatria passa a ser el condicionant 7.6 i el condicionant 7.10 d’exercici de l’activitat passa a ser el condicionant 7.7.
5.Es modifica el condicionant 10.3.2 de l’informe anual, per tal d’eliminar els controls de l’abocament a la mar al medi receptor quedant redactat de la següent manera:
“10.3.2 Informe anual
El titular de l’activitat enviarà, abans de l’1 de març, a l’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l’AAI un informe del període precedent en el que s’inclourà:
-Residus
+La declaració anual de residus d’acord amb allò que disposa l’article 41.1 de la Llei 22/2011 i l’article 18 del RD 833/1988. Aquesta memòria ha de contenir, almenys, referències suficients de les quantitats i característiques dels residus gestionats, la seva procedència i destinació, la relació d'aquells que es troben emmagatzemats així com les incidències rellevants que hagin tingut lloc l'any anterior. L’entitat explotadora ha de conservar, al lloc on realitza l’activitat, còpia de la memòria anual durant cinc any.
+Declaració anual dels aparells sotmesos a l’inventari previst al punt tercer del RD 228/2006.
+Informe anual sobre el control topogràfic de l’abocador de Biniatria, en el que s’inclourà al manco:
++Superfície ocupada pels residus
++Volum i composició dels residus dipositat
++Volum de les terres de cobertura
++Metodologia de depòsit emprada i àrea a la qual s’ha emprat
++Càlcul de la capacitat restant del depòsit
++Informació addicional que l’empresa explotadora consideri adient
++Tota la informació indicada a l’article 10 del Reial decret 1481/2001 sobre les quantitats i tipus de residus indicant l’origen, la data de entrega, el productor o el recol·lector en cas dels residus urbans, la ubicació dels residus perillosos i els resultats dels programa de control i vigilància.
++Examinada la informació remesa per l’empresa explotadora, l’òrgan competent en matèria de residus podrà reclamar informació complementaria per avaluar el correcte funcionament de l’abocador.
-Emissions i immissions atmosfèriques:
+Si s’escau, els informes resultat de la intercomparació de les mesures d’immissions de partícules front al mètode de referència.
+Les dades dels consums reals de cada combustible per a cada grup.
-La declaració sobre el compliment o no dels valors límit d’emissió a partir de les dades registrades al llarg de l’any, pels contaminants que tenen establerta la mesura en continu, amb el corresponent informe justificatiu.
+Croquis de la situació dels captadors de partícules sedimentables respecte al front d’explotació durant l’any.
-Emissions i immissions al medi hídric: es remetrà un informe sobre activitat amb les dades elaborades i que com a mínim contempli el següent:
+Estimació del volum de pluvials internes, externes i lixiviats generats a l’abocador i de les pluvials generades a la central, en base a les dades de control meteorològic. Incidències i possible afecció al volum i qualitat dels efluents generats a la activitat.
+Volum, composició i procedència d'abocaments provinents de l’abocador a torrent (pluvials internes, pluvials externes, subdrenatge), amb estimació de la quantitat anual abocada de cadascuna de les substàncies controlades. Evolució de qualitat i quantitat de, com a mínim, els darrers 5 anys. Identificació d’incidències i possibles efectes sobre la qualitat dels diferents abocaments.
+Volum, composició i procedència de lixiviats generats a l’abocador. Volum reutilitzat. Estimació de la quantitat anual abocada de cadascuna de les substàncies controlades. Evolució de qualitat i quantitat de, com a mínim, els darrers 5 anys. Identificació d’incidències i possibles efectes sobre la qualitat dels lixiviats.
+Evolució del nivell freàtic i de la qualitat de les aigües subterrànies de cadascun dels aqüífers, amb les dades disponibles de, com a mínim, els darrers 5 anys. Identificació d’incidències i possibles efectes sobre la qualitat de les aigües subterrànies.
+Evolució del volum i composició de les pluvials provinents de la CT abocades a torrent, de com a mínim els darrers 5 anys.
+Informe anual sobre les tasques de manteniment de conduccions de pluvials (internes i externes) i de la bassa de lixiviats.
+Informe anual del control de l’efluent a procedent de la central a l’emissari.
-Renous
+Informe anual en el que es remetran els controls d’emissions de renous.
-En caràcter general
+Altres controls realitzats durant l’any i mesures adoptades per a minimitzar impactes.
+Memòria explicativa de la metodologia utilitzada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España.
+Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s’hauran de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.
+L’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar les AAI trametrà a cada Direcció General o administració competent la documentació de la que tingui competències.
+Tota la informació que sigui susceptible de tractament informàtic s’aportarà en paper i en format informàtic estàndard.”
Palma, 14 de juliol 2016
El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias