Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 8430
Aprovació definitiva del Reglament dels Centres d'Estades Diürnes del terme municipal de Manacor
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària de dia 13 de juny de 2016, va adoptar l’acord que a continuació es transcriu:
“Primer. Incloure en el Reglament intern dels Centres d’Estades Diürnes de l’Ajuntament de Manacor les recomanacions de l’ús del llenguatge que ha formulat l’Institut Balear de la Dona .
Segon. Aprovar definitivament el Reglament intern dels Centres d’Estades Diürnes de l’Ajuntament de Manacor.
Tercer. Comunicar aquest acord, amb remissió del text definitiu, al Govern de les Illes Balears i a la Delegació del Govern a l’efecte previst a l’article 113 de la LMRIB, i transcorregut el termini de 15 dies hàbils des de la recepció de la còpia per dits organismes, publicar l’acord d’aprovació definitiva i el text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El text entrarà en vigor el dia de la publicació al BOIB.
ANNEX
Text del Reglament
REGLAMENT INTERN DELS CENTRES D’ESTADES DIÜRNES DEL TERME MUNICIPAL DE MANACOR
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
La competència en la prestació del servei dels centres d’estades segons la LRSAL no estaria emmarcada com a pròpia en l’article 26.c ja que els municipis més de 20.000 habitants hauran de prestar l’Avaluació e informació de situacions de necessitat social i l’atenció immediata a persones en situació de risc o d’exclusió social.
Ara bé, segons el Decret llei 2/2014, de mesures urgents per aplicar a les IB la LRSAL, exposa que les entitats locals poden exercir competències distintes de les pròpies i de les atribuïdes per delegació només quan no es posi en risc la sostenibilitat financera del conjunt de la hisenda municipal i no s’incorri en un supòsit d’execució simultània del mateix servei públic amb una altra administració pública.
És d’interès social per al municipi de Manacor l’execució del servei dels centres d’estades diürnes, ja que el col·lectiu de les persones majors de 65 anys i/o dependents tenen una sèrie de necessitats molt concretes alhora de dur a terme la seva cura personal per part de la seva família. El fet de tenir aquest centres d’estades diürnes facilita la conciliació de la vida familiar i laboral dels seus familiars i complementa la seva cura amb els serveis professionals del centres.
El suport de l’administració amb aquests centres destinats a la millora de la qualitat de vida de les persones majors i/o dependents residents al municipi de Manacor, té una incidència positiva en el municipi perquè l’activitat es fa responent als principis de descentralització, proximitat, eficàcia i eficiència, ja que al municipi no hi ha cap altre centre d’estades diürnes per a les persones majors i/o dependents.
Atesa la necessitat de clarificar els reglaments existents i unificar-los en un sol i que es derogui la normativa municipal existent fins aleshores.
Article 1. Objecte
L’objecte del reglament de règim intern dels centres d’estades diürnes del terme municipal de Manacor és el de regular les normes de funcionament dels establiments, determinant els drets i les obligacions tant de les persones usuàries del servei com de l’entitat que el presta, així com els sistemes d’admissions i de baixes i les causes de suspensió o de cessament de la prestació del servei.
Article 2. Característiques dels centres
Els centres d’estades diürnes municipals estan ubicats:
a) A Manacor, a la carretera de Bendrís, s/n.
b) A Porto Cristo, al carrer de s’Hort, 13, baixos.
2.1 Autorització i concert de places
Ambdós centres tenen la capacitat de places que l’entitat competent autoritzi a l’Ajuntament amb possibilitat de concertar places mitjançant conveni de col·laboració subscrit amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. La resta de places que l’Ajuntament no concerti, les pot ocupar o no, atenent a condicionaments mínims de compliment de la normativa vigent en matèria de prestació de serveis d’estada diürna per a persones majors dependents.
2.2 Tipologia d’estades. Definició
Estades permanents: aquestes estades estan destinades a persones que presenten situacions de necessitat referides a la manca d’autonomia personal i a la conseqüent necessitat d’atenció en les seves activitats bàsiques de la vida diària de manera prolongada i estable en el temps. La sol·licitud que fa la família és per un període de llarga durada, ja que no hi ha una expectativa de millora de l’estat de salut. La persona presenta una necessitat de cures especialitzades per mantenir o conservar les seves capacitats i la família presenta una necessitat de suport puntual en la cura del seu familiar.
El període de durada de les estades permanents és d’un any a partir de la data en què es contracta el servei, prorrogable per anualitats de forma automàtica, tenint en compte la valoració periòdica emesa per l’equip tècnic del centre d’estades diürnes respecte a la conveniència de continuar en el centre.
Estades temporals: aquestes estades estan destinades a persones que presenten situacions de necessitat referides a la manca d’autonomia personal i a la conseqüent necessitat d’atenció en les seves activitats bàsiques de la vida diària de manera delimitada en el temps. Els familiars cuidadors necessiten un suport puntual davant la incapacitat temporal de fer-se càrrec de la persona dependent per motius com: visites programades del familiar cuidador al metge, internament hospitalari de la persona cuidadora principal i/o de qualque membre de la unitat familiar, necessitat de respir, viatges programats, altres situacions sobrevingudes i no previstes que dificultin de manera temporal l’atenció a la persona dependent.
Les sol·licituds d’estades de caràcter temporal i/o puntual poden tenir una durada mínima d’un dia i màxima d’un mes, a partir de la data en què es contracta el servei. Les persones usuàries que gaudeixen d’aquest tipus d’estada tenen els mateixos drets i les mateixes obligacions que les altres persones usuàries.
S’ha de reservar un mínim d’una plaça per a sol·licituds de caràcter temporal i/o puntual per cobrir necessitats diverses dels familiars cuidadors, com ara visites al metge, compres, sortides, etc. La resta de places ha de ser per a estades permanents.
Article 3. Característiques dels centres
3.1. Tipologia i objectius del centre
Es tracta d’un centre classificat d’estades diürnes que ofereix serveis d’acolliment i de suport, amb finalitat terapèutica i rehabilitadora, durant un determinat nombre d’hores al dia, i també el servei d’assistència per a les activitats de la vida diària de persones majors amb dependències.
Els objectius i funcions són dos:
3.2. Horaris del centre
El centre ha de romandre obert de dilluns a divendres, excepte els festius legalment establerts, des de les 7.45 h del matí fins a les 18.00 h de l’horabaixa. L’Ajuntament de Manacor es reserva el dret de modificació horària per causes justificades del servei, sense necessitat de modificar aquest reglament, i també garanteix un mínim de 8 hores diàries de prestació del servei.
Durant aquestes hores les persones usuàries poden rebre visites, exceptuant l’hora de les menjades, la de descans (després de dinar) i a l’hora de complir amb el seu programa terapèutic.
Les menjades s’han de distribuir de la següent manera:
* Berenar del matí.
* Dinar.
* Berenar de l’horabaixa.
Correspon al responsable del centre determinar els horaris de les menjades.
3.3. Tipologia de serveis
Els centres d’estades diürnes han d’oferir els següents serveis d’acolliment, de suport i d’assistència:
1) Servei d’atenció personal
El personal especialitzat ajuda la persona major en el desenvolupament de les activitats de la vida diària funcionals (manteniment de la higiene personal, alimentació...), instrumentals (administració de la medicació...) i socials.
2) Servei d’atenció social
Inclou des de la simple informació general o específica de les prestacions del centre, passant per la mobilització de recursos adients segons la situació sociofamiliar de la persona usuària, fins a l’orientació i l’assessorament una vegada adquirida la condició de persona beneficiària del centre d’estades diürnes.
3) Servei d’atenció sanitària
Comprèn atenció d’infermeria: control de medicació, seguiment de cures bàsiques, tractaments, contactes amb el metge de capçalera, campanya anual de vacunació contra el grip, etc.
4) Servei de menjador
S’han de servir al menjador del centre les menjades diàries corresponents (berenar, dinar, berenar d’horabaixa) en els horaris establerts.
Diàriament s’ha de servir un menú degudament estudiat per cobrir les necessitats nutritives de les persones residents.
5) Servei de rehabilitació funcional
Es tracta que la persona beneficiària del servei desenvolupi, amb ajuda de personal especialitzat, la rehabilitació de facultats cognitives i d’autogovern perdudes i la recuperació de les potencialitats màximes, dins dels seus límits.
6) Servei d’activitats lúdiques
Compren l’organització d’activitats de temps lliure i d’oci. En queda exclòs el cost d’aquestes activitats, el qual anirà a càrrec de la persona beneficiària.
7) Servei d’informació, orientació i suport als familiars cuidadors
Les funcions d’aquest servei són les següents:
El centre pot oferir els següents SERVEIS COMPLEMENTARIS, que poden ser gratuïts o no ser-ho. Per fer ús dels serveis no gratuïts la persona usuària ha d’abonar el preu que tengui aprovat l’Ajuntament. Són serveis no gratuïts:
Aquest serveis complementaris poden ser modificats, mitjançant la supressió o bé la introducció de nous serveis, per acord de la Junta de Govern sense que sigui necessari modificar aquest reglament.
3.4. Requisits per accedir al centre
1. És necessària la manifestació prèvia i lliure del consentiment de la persona que hi hagi d’accedir o de la persona que el representi legalment. Si no és possible, s’ha de sol·licitar l’autorització judicial, la qual ha de ser prèvia a l’accés.
En cas d’urgència, s’ha de comunicar l’accés a l’autoritat judicial en un termini de 24 hores. En aquests supòsits, l’autoritat judicial ha d’examinar si les condicions d’ingrés són o no són ajustades a la legalitat i, si n’és el cas, ha d’autoritzar les restriccions que siguin imprescindibles per a la protecció de la salut, la integritat física o la vida de la persona usuària.
Quan es tracti d’una persona incapacitada i, per tant, sotmesa a tutela, el tutor o la tutora ha de sol·licitar l’autorització judicial perquè la persona pugui accedir al centre.
2. Tant per a les estades temporals com per a les permanents municipals, s’ha d’aprovar l’accés mitjançant la Comissió de Govern, amb l’informe previ de la persona tècnica encarregada de tramitar les sol·licituds del centre d’acord amb el barem d’accés, que s’estableix a l’annex 1 d’aquest reglament, i posteriorment signar el contracte per a l’accés al centre que s’hi adjunta (annexos 2 i 3).
3. Per accedir a una plaça concertada, en cas que l’Ajuntament de Manacor tengui subscrit un conveni de col·laboració amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, per a la reserva i ocupació de places, la persona usuària ha d’haver signat el corresponent Programa Individual d’Atenció (PIA), especificant el centre on vol acudir (Manacor i/o Porto Cristo). Posteriorment s’ha de signar l’acord de prestació que s’adjunta a l’annex 4 d’aquest reglament.
Article 4. Procediment de tramitació del servei
4.1. Requisits per adquirir la condició de persona usuària
Per a l’accés s’ha d’establir un període de 20 dies de prova. Finalitzat aquest període l’equip tècnic ha d’avaluar la conveniència de continuar al centre. Durant el període de prova les persones usuàries tenen els mateixos drets i les mateixes obligacions que les altres persones beneficiàries del servei.
4.2. Sol·licitud
Documentació que ha d’acompanyar la sol·licitud
Presentació de la sol·licitud
1. Totes les sol·licituds de places municipals s’han de presentar en el Registre General d’entrada de l’Ajuntament, i s’ha de concertar un cita prèvia amb la persona treballadora social encarregada del tràmit en el propi centre d’estades diürnes.
2. En el cas de les sol·licituds per ocupar una plaça municipal, la persona tècnica responsable de tramitar les sol·licituds ha d’informar i fer propostes per a l’accés al centre i les ha d’elevar a la Comissió de Govern.
3. Les sol·licituds s’han de presentar amb una antelació de 5 dies hàbils abans del dia que s’hagi d’accedir al centre.
4.3. Estudi i valoració de la sol·licitud
a. Per a places municipals
Les sol·licituds de places municipals per a centres d’estades diürnes s’han de fer a la persona treballadora social (TS). El procediment és el següent:
b. Per a places concertades
4.4. Resolució
En el cas de les places municipals i, una vegada vist l’expedient amb l’informe i la valoració de la persona tècnica responsable, s’ha de comprovar la disponibilitat de plaça en la data prevista i s’han de resoldre aquestes peticions a la Comissió de govern i comunicar-se a la persona interessada.
En els casos de no haver-hi plaça al moment de la resolució, es crearà una llista d’espera que seguirà estrictament l’ordre de puntuació, actualitzant-se periòdicament. En les estades municipals, i en cas de diverses sol·licituds en la mateixa situació sociofamiliar i mateixa puntuació obtinguda en l’aplicació del barem que inclou aquest reglament, es tendrà en compte l’ordre d’entrada en el Registre general de l’Ajuntament de la sol·licitud. (Annex 1)
Article 5. Sistema de pagament per l’estada al centre i per utilitzar el servei de transport.
La persona usuària, per ser beneficiària del servei d’assistència i estada al centre de dia, està obligada al pagament de la taxa que en cada moment tengui establerta l’Ajuntament.
Pel que fa a l’ocupació de places municipals, els preus es regeixen per l’ordenança municipal vigent. En aquests casos, es paga mensualment a través de domiciliació bancària.
Quant a les places concertades, la persona usuària ha d’abonar a l’Ajuntament de Manacor el copagament corresponent, fixat mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, d’acord amb la normativa vigent, el qual no pot superar en cap cas el cost per dia segons el grau de dependència que s’estableix en el conveni per a la plaça ocupada per a centre de dia. Aquest pagament a l’Ajuntament també es fa mensualment a través de domiciliació bancària.
Amb l’abonament d’aquesta taxa, la persona usuària té dret als següents serveis: servei d’atenció personal, servei d’atenció social, serveis d’atenció sanitària, servei de menjador, servei de rehabilitació funcional, activitats lúdiques, servei d’informació, orientació i suport als familiars cuidadors.
En el cas que els doblers líquids de la persona usuària no siguin suficients per abonar la taxa pel servei d’assistència i estada al centre de dia i/o per abonar el preu que tengui aprovat l’Ajuntament per poder utilitzar el servei de transport, en el seu cas, s’actua gradualment de la següent manera:
1) Convenir amb els familiars, hereus o qualsevol persona interessada el pagament total de la taxa o de la part que la persona usuària no pugui pagar i/o el pagament total del preu pel servei de transport o de la part que el/la resident no pugui pagar, en el seu cas.
2) En defecte de l’anterior, realització del patrimoni immoble del resident mitjançant venda directa, constitució d’hipoteca... per part de la persona usuària, dels seus familiars o de la persona interessada.
3) En defecte de les anteriors, la persona usuària podrà efectuar donació ‘mortis causa’ del seu patrimoni a l’Ajuntament.
L’Ajuntament du a terme un sistema d’ajudes, només en el cas que el pagament de la taxa i/o del preu per poder utilitzar el servei de transport, en el seu cas, no sigui possible per cap de les possibilitats descrites abans, que permetria l’estada de la persona usuària i/o la utilització del servei de transport, sense l’abonament de la taxa aprovada i/o preu aprovat pel servei de transport o mitjançant el seu pagament parcial, amb l’aprovació prèvia de la Junta de Govern.
Article 6. Deures de la persona usuària
1) La persona usuària i el familiar cuidador o el seu representant legal i un representant de l’Ajuntament han de signar el pertinent contracte assistencial.
2) Facilitar informació verídica sobre les circumstàncies personals, familiars i econòmiques, sempre que el seu coneixement sigui necessari per valorar i atendre la seva situació, i també comunicar les variacions que es produeixin.
3) Informar sobre qualsevol canvi que es produeixi quant a la seva situació personal, familiar, social i econòmica, que pugui donar lloc a modificar, suspendre o extingir la prestació.
4) S’ha d’adoptar una actitud correcta i col·laboradora en el desenvolupament de la prestació i de la convivència, així com respectar-ne el bon ús i col·laborar en el manteniment de les instal·lacions i mitjans del centre.
5) S’ha de complir el reglament de règim intern i les normes de convivència del centre que en cada moment tengui establert el centre.
6) S’ha d’assumir el cost de la prestació del servei, total o parcialment, segons contracte pertinent o PIA (en funció de la capacitat econòmica i patrimonial, és a dir, contribuir al finançament del cost del servei quan es tengui capacitat econòmica i així s’estableixi normativament.)
7) La persona usuària ha d’ésser acompanyada al centre per una persona responsable, sempre i quan no tengui contractat el servei complementari de transport especial, la qual també ha d’acudir a cercar-lo.
8) La persona beneficiària ha d’acudir diàriament al centre amb una higiene personal adequada i ha de portar una muda de roba per si, durant la seva estada, és necessari canviar-la.
9) Complir les normes, els requisits, les condicions i els procediments establerts pels serveis; seguir el programa d’atenció i les orientacions que s’hagin acordat amb el personal professional competent, i comprometre’s a participar activament en el procés.
10) Acudir a les entrevistes a les quals els cita el personal professional dels centres d’estades diürnes tant la persona usuària com els seus familiars.
11) La resta de deures que estableix la normativa reguladora vigent dels centres i serveis.
Article 7. Drets de les persones usuàries
1) Dret a accedir al sistema de serveis socials en condicions d’igualtat sense discriminació per raó de lloc de naixement, idioma, ètnia, sexe, orientació sexual, estat civil, situació familiar, edat, discapacitat, religió, ideologia, opinió o qualsevol altra condició personal o social.
2) Dret a rebre informació suficient i verídica, en termes comprensibles, sobre les prestacions i els recursos disponibles i sobre els requisits necessaris per accedir als serveis, i també sobre altres recursos de protecció social i sobre les competències de les administracions públiques en aquest àmbit. Per fer-ho efectiu, s’ha de disposar dels ajuts i els suports necessaris per comprendre la informació que els sigui donada si tenen dificultats derivades del desconeixement de la llengua, si tenen alguna discapacitat o per altres raons que ho justifiquin.
3) Dret a rebre la valoració de la seva situació i, si és procedent, la valoració de les necessitats socials dels familiars o de les persones que en tenen cura, en un llenguatge clar i entenedor.
4) Dret a rebre atenció personalitzada segons les circumstàncies i condicions particulars, és a dir, dret a disposar d’un pla individual d’atenció personal o familiar d’acord amb la valoració de la seva situació, que han d’aplicar tècnicament professionals mitjançant procediments reconeguts i acreditats.
5) Dret a estar informades del procés d’intervenció social i a participar en l’elecció dels serveis o les prestacions entre les opcions que els presentin les administracions, sempre que aquests fets no vagin en contra del normal desenvolupament de l’atenció o perjudiquin a alguna de les parts que hi intervenen.
6) Dret a rebre informació prèvia amb relació a qualsevol intervenció que els afecti, per tal que hi puguin donar consentiment específic i lliure. El consentiment ha de ser en tot cas per escrit. El consentiment de les persones incapacitades s’atorga de conformitat amb el procediment legalment establert per a aquests casos.
7) Dret a renunciar a les prestacions i als serveis concedits en els termes establerts per la legislació vigent, llevat que la renúncia afecti els interessos de les persones incapacita- des o presumptament incapaces.
8) Dret a la confidencialitat respecte la informació que coneguin els serveis socials, d’acord amb la legislació de protecció de dades de caràcter personal.
9) Dret a l’accés, en qualsevol moment, al seu expedient individual, d’acord amb el que estableix la legislació vigent, i en tot el que no vulneri el dret a la intimitat de terceres persones.
10) Dret a l’assignació de personal professional de referència, en els termes establerts reglamentàriament.
11) Dret a la participació ciutadana regulada en la present llei, mitjançant els canals de participació establerts.
12) Dret a rebre serveis de qualitat i a conèixer els estàndards establerts a aquest efecte.
13) Dret a suggerir i a fer reclamacions. Dret de queixa exercit mitjançant fulls de reclamació que hi ha a disposició de les persones usuàries i/o dels familiars.
14) Dret a la continuïtat de la prestació dels serveis en les condicions establertes o convingudes.
15) Dret a ser orientades cap a altres recursos alternatius que siguin necessaris.
16) Dret a la intimitat.
17) Dret a rebre una assistència higiènica i sanitària.
18) Dret a la comunicació personal i privada amb l’exterior.
Article 8. Obligacions de la persona titular del servei
- Vetllar perquè es respectin els drets de les persones usuàries.
- Prestar el servei amb la deguda diligència.
- Complir la normativa que els sigui aplicable.
Article 9. Pèrdua de la condició d’usuari
La condició d’usuari es perd per les següents causes:
a) Per renúncia voluntària. S’ha de fer per escrit, en un formulari.
b) Per agreujament de la salut física o psíquica que sigui incompatible amb la permanència al centre. Aquestes circumstàncies s’han d’acreditar mitjançant el corresponent informe mèdic, psiquiàtric o psicològic.
c) Per haver recaigut, resolució que imposa la sanció disciplinària per comissió d’una falta molt greu que consisteix en l’expulsió definitiva del centre.
d) Per finalització del contracte assistencial.
e) Per defunció.
Article 10. Règim disciplinari
Les persones usuàries que per acció o omissió cometen faltes poden ser sancionats.
Es consideren FALTES LLEUS:
- Faltes de respecte a les persones usuàries i al personal del centre.
- La realització d’actes perjudicials per a la reputació o el bon nom del centre.
- Deteriorament i mala utilització de les instal·lacions, mobiliari i jardins.
Es consideren FALTES GREUS:
- L’acumulació de tres faltes lleus.
- Escàndols i discussions violentes.
- La distorsió voluntària de les activitats del centre.
- L’alteració de les normes de convivència que originin situació de malestar en el centre.
Es consideren FALTES MOLT GREUS:
- Les agressions violentes a les persones usuàries i personal del centre.
- La sostracció de béns de qualsevol classe o d’objectes propietat del centre, del personal o de qualsevol persona usuària.
- L’embriaguesa habitual o l’abús d’altres drogues.
- La falsedat en declaracions o dades per a l’obtenció d’ajudes o beneficis.
- La demora injustificada de dues mensualitats en el pagament de la tarifa establerta per la seva estada al centre.
SANCIONS:
D’acord amb la gravetat de les faltes comeses i independentment de la responsabilitat de caràcter civil o penal a què es doni lloc, es poden imposar a la persona usuària les següents sancions:
1. Les faltes lleus es poden sancionar per Batlia, o l’òrgan en qui delegui, mitjançant amonestació escrita, amb l’audiència prèvia de la persona usuària, sense necessitat de tramitació del corresponent expedient disciplinari.
2. Les faltes greus es poden sancionar per Batlia, o l’òrgan en qui delegui, amb:
- Suspensió temporal de l’accés a la sala polivalent per un mínim d’un dia i fins a un màxim de cinc dies hàbils, amb l’audiència prèvia de la persona usuària, sense necessitat de tramitació del corresponent expedient disciplinari.
- Expulsió temporal del centre per un termini màxim de 15 dies, sense que la persona usuària tengui dret a sol·licitar la devolució de la part proporcional de la tarifa pel temps d’expulsió.
3. Les faltes molt greus es poden sancionar per la Junta de Govern amb l’expulsió definitiva del centre i la consegüent pèrdua de la condició de persona usuària, amb la instrucció prèvia del corresponent expedient disciplinari.
PRESCRIPCIÓ:
Les faltes lleus prescriuen als dos mesos, les greus als quatre mesos i les molt greus als sis mesos. El termini de prescripció comença a comptar des del dia que la falta s’ha comesa.
Les sancions per comissió de faltes lleus prescriuen al mes, les greus als dos mesos i les molt greus als quatre mesos a comptar des del dia següent a aquell en què adquireix fermesa la resolució per la qual s’imposa la corresponent sanció.
Article 11. Compatibilitats
El decret 86/2010 de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals del procediment pel reconeixement de la situació de dependència determina el règim de compatibilitats de serveis i prestacions. Així doncs, per a les places concertades a què fa referència el reglament anomenat anteriorment, el servei d’estada diürna és compatible amb:
Per a la resta de places, l’Ajuntament pot assumir els mateixos criteris de compatibilitat determinats pel decret abans esmentat. D’altra banda, la persona que tengui opció a accedir a una plaça concertada de centre d’estada diürna (PIA centre d’estada diürna) i per tant, tengui reconegut el dret a la prestació mitjançant resolució de la Consellera de Benestar Social, ha d’accedir al centre per aquesta via, no pot triar l’opció més avantatjosa, és a dir, si renuncia a la Llei 39/2006 de Promoció de l’Autonomia Personal no pot accedir a plaça municipal.
* Nota: la prestació de cures al domicili, atorgada per la Direcció General de Dependència, només és compatible amb les places municipals de caire temporal i/o parcial per temps determinat amb l’objecte de valorar:
Finalitzada aquesta estada a què ens referim, la persona usuària/família, amb els informes tècnics corresponents, han de triar quin recurs és l’idoni, és a dir, si es manté el Programa Individual d’Atenció amb cures o sol·liciten canvi de PIA el qual contempli com a recurs idoni, el centre d’estades diürnes.
Article 12. Mecanismes d’informació i participació democràtica
Les persones usuàries que desitgin presentar queixes o reclamacions sobre qualsevol aspecte del personal, del funcionament o dels serveis, les han de fer arribar a la direcció de l’entitat mitjançant una sol·licitud.
Les persones usuàries poden realitzar qualsevol tipus de suggeriment, que comporti una millora del servei, comunicant-ho per escrit a l’Ajuntament.
Es poden fer arribar els suggeriments o queixes mitjançant una sol·licitud a l’Ajuntament de Manacor, o per correu electrònic a l’adreça serveis-socials@manacor.org.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquest Reglament entra en vigor el dia de la publicació del text íntegre en el BOIB, que es fa una vegada comunicat l’acord d’aprovació definitiva del Reglament, amb la tramesa d’una còpia del text al Govern de les Illes Balears i a la Delegació del Govern a l’efecte previst a l’article 113 de la LMRIB, i transcorregut el termini de 15 dies hàbils des que aquests organismes reben la còpia.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
En entrar en vigor aquest Reglament, queden derogats tots aquells altres anteriors que afecten als centres d’estades diürnes de l’Ajuntament de Manacor (centre de Manacor i Porto Cristo)
ANNEXOS
ANNEX 1
Barems de valoració de la situació familiar de les persones usuàries sol·licitants de plaça municipal
Àrees de valoració, i escales de puntuació
1. Situació familiar:
- Informe social: entre 0 i 50 punts
2. Salut i autonomia: entre 0 i 50 punts
- GDS (escala de valoració global): entre 0 i 25 punts
- Índex de Barthel: entre 0 i 25 punts
3. Situació econòmica
- Taula de valoració econòmica: entre 0 i 20 punts
4. Altres factors: Criteri professional de l’equip: entre 0 i 20 punts
1. Situació Familiar: informe social. Entre 0 i 50 punts.
o Sense suport familiar: denegació
o Amb suport familiar mínim per cobrir necessitats bàsiques: 20 punts
o Viu sola, amb l’atenció necessària i té suport familiar: 30 punts
o Viu integrat dins un nucli familiar que li dóna l’atenció que necessita però l’impacte dins l’entorn familiar és baix: 40 punts
o Viu integrada dins un nucli familiar que li dóna l’atenció que necessita. L’impacte dins l’entorn familiar és alt a causa de malalties i/o responsabilitats familiars i/o laborals dels cuidadors o de l’existència de problemàtica relacional: 50 punts
2. Instrument de valoració de la situació de salut i d’autonomia
* Global Deterioration Scale (GDS)
Resultat 1: 0 punts
Resultat 2: 10 punts
Resultat 3: 20 punts
Resultat 4: 25 punts
Resultat 5: 20 punts
Resultat 6: Proposta de denegació
* Índex de Barthel
Resultat entre 0-9: 0 punts
Resultat entre 10-19: 10 punts
Resultat entre 20-34: 20 punts
Resultat entre 35-69: 25 punts
Resultat entre 70-79: 20 punts
Resultat entre 80-89: 10 punts
Resultat entre 90-100: 0 punts
3. Barem de valoració de la situació econòmica
Taula per a persones sol·licitants que viuen soles o amb família: per aplicar aquesta taula de valoració s’han de sumar els ingressos de la unitat familiar i dividir-se entre el nombre de membres de la mateixa. La quantitat resultant per persona ens dóna la puntuació de la persona sol·licitant.
|
Ingressos de la UF (any 2015) |
Puntuació |
|---|---|
|
Fins 363,20 € |
20 punts |
|
Entre 363,21 € i 410,81 € |
18 p |
|
Entre 410,82 € i 458,42 € |
16 p |
|
Entre 458,43 € i 506,03 € |
14 p |
|
Entre 506,04 € i 553,64 € |
12 p |
|
Entre 553,65 € i 608,05 € |
10 p |
|
Entre 608,06 € i 662,47 € |
8 p |
|
Entre 662,48 € i 716,88 € |
6 p |
|
Entre 716,89 € i 784,89 € |
4 p |
|
Entre 784,90 € i 852,91 € |
2 p |
|
Entre 852,92 € i 920,93 € |
0 p |
|
Entre 920,94 € i 1022,95 € |
-2 p |
|
Entre 1022,96 € i 1124,97 € |
-4 p |
|
Entre 1124,98 € i 1127,00 € |
-8 p |
|
Entre 1227,01 € i 1329,02 € |
-12 p |
|
Entre 1329,03 € i 1431,03 € |
-16 p |
|
Des de 1431,04 € |
-20 p |
Valoració de la sol·licitud pel servei d’estades diürnes municipal
Nom del/la sol·licitant____________________________________________________
Valorat/a com a persona major amb dependència ____________________________
Treballadora social _____________________________________________________
Data valoració _________________________________________________________
|
Valoració |
Puntuació |
|
Situació familiar |
|
|
Salut i autonomia |
|
|
Situació econòmica |
|
|
Altres factors |
|
|
TOTAL |
Observacions:_____________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
___________________________________________
ANNEX 2
Contracte d’assistència i estada permanent al centre d’estades diürnes municipal
REUNITS
D’una banda, el/la Sr./Sra. _________________________________amb el DNI ____________en qualitat de batle i delegat/a de l’Ajuntament de Manacor
I d'altra banda el/la Sr./ Sra. ___________________________________major d’edat, amb DNI_________________ i el/la Sr./ Sra. ______________________________, major de edat, amb DNI _________________ com a familiar cuidador.
ACORDEN LLIUREMENT amb el centre d’estades diürnes l’estada de el/la Sr./Sra. _____________________i ACCEPTEN, mitjançant el present contracte permanent d’assistència i estada al centre, les condicions que ofereix el servei i que són les següents:
Primera: El centre d’estades diürnes és un centre que ofereix els serveis d’acolliment i suport, amb una finalitat terapèutica i de promoció per a l’autonomia personal per a les activitats bàsiques de la vida diària. Per poder dur terme els seus objectius, la persona usuària i els familiars es comprometen a seguir i complir el Programa Individual d'Atenció que, segons la situació personal, elabora l’equip professional.
Segona: El servei a prestar és durant el següent horari: de dilluns a divendres de 7.45 h a 18.00 h excepte els festius legalment establerts. L’Ajuntament de Manacor es reserva el dret a modificació horària per causes sobrevingudes i justificades del servei, sense necessitat de modificar dit contracte.
Tercera: La persona usuària, familiar i /o tutor/a, coneix o coneixen les normes de règim intern i les accepten.
Quarta: Durant el temps de permanència al centre, la persona usuària es compromet a mantenir una actitud correcta, que faciliti les relacions de convivència, tant amb el personal del centre, com amb la resta de persones usuàries.
Cinquena: La persona usuària, familiar i/o tutor/a han d’abonar les següents despeses puntualment en concepte de taxa d’estada al centre i es comprometen a pagar la quantitat de _____________ € mensuals.
S’acorda que aquestes despeses seran abonades de la següent manera:
- Abonament per part de la persona usuària ____________ €
- Abonament per part dels familiars, hereus i/o altres ____________ €
- Aportació en base al patrimoni ____________ €
- Aportació en base a subvenció de l’Ajuntament ____________ €
TOTAL ____________ €
Aquesta taxa s’actualitza anualment de conformitat amb l’art. 106 de la llei 7/85, de 2 d’abril, i l’art. 20 del RD Legislatiu 2/2004 que estableix la taxa a pagar per a la prestació del servei d’assistència i estada al centre d’estades diürnes municipal.
El pagament de la taxa inclou els següents serveis: servei d’atenció personal, serveis d’atenció social a la persona usuària, servei d’atenció sanitària, servei d’alimentació/menjador, activitats de rehabilitació funcional, servei d’informació, orientació i suport als familiars cuidadors, activitats lúdiques.
D’altra banda, les persones que ocupen places concertades derivades del conveni de col·laboració subscrit amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació han d’abonar mensualment a l’Ajuntament el copagament que determini el seu Programa Individual d’Atenció dictat per resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació.
Sisena: Els sotasignats estan OBLIGATS a notificar qualsevol modificació dels ingressos mensuals de la persona usuària.
Setena: Els familiars i/o tutor/a coneixen i accepten que, pel fet de ser usuaris del centre, no se’ls eximeix de les seves responsabilitats envers la persona usuària.
Vuitena: Els familiars i/o tutor/a es comprometen a col·laborar amb aquelles activitats formatives que tenguin relació amb l’atenció integral del seu familiar, així com en aquelles activitats per a les quals el centre sol·liciti la seva col·laboració.
Novena: Els serveis d’infermeria propis del centre estan encaminats a assolir els objectius assenyalats en els programes d'atenció individual i col·lectiva que es desenvolupin en el propi Centre. Per tant, la persona usuària depèn de l'IBSALUT per a la seva atenció medicosanitària.
Desena: La permanència en el servei d’estades diürnes ve determinada pels informes emesos per l’equip tècnic del centre i estan en relació amb la situació sociofamiliar i de salut. S’estableix un període de 20 dies de prova. Finalitzat aquest període s’estableix la conveniència o no conveniència de continuar al centre.
Onzena: La persona responsable ha d’acompanyar a la persona usuària al centre i l’ha d’anar a cercar a l’hora establerta. Baix cap concepte la persona pot romandre més temps al centre. És opcional fer ús del servei de transport especial per a persones majors dependents, si l’Ajuntament té contractat aquest servei complementari per les persones usuàries dels centres d’estades diürnes, abonant la quantitat que l’Ajuntament determini per a rebre el servei. Sempre hi ha d’haver qualque persona responsable o familiar al domicili, tant a l‘anada com a la tornada del centre.
Dotzena: La persona ha d’acudir diàriament al centre de dia rentada i sanejada i ha de dur una muda per si durant la seva estada al centre és necessari rentar-la i canviar-la.
Tretzena: La persona usuària o els seus familiars responsables es comprometen a abonar a l’Ajuntament mensualment la quantia establerta i que figura l’ordenança fiscal reguladora del preu públic pel centre d’estades diürnes o, en cas d’ocupar plaça concertada el copagament que determini el seu Programa Individual d’Atenció dictat per resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació.
Catorzena: supòsits de restricció del contracte:
a) Per renúncia voluntària. S’ha de fer per escrit, en un formulari que serà facilitat pel centre.
b) Per agreujament de la salut física o psíquica que es determinin a les valoracions periòdiques i, per tant, hi hagi incompatibilitat amb la permanència al centre.
c) Per haver recaigut, resolució que imposi la sanció disciplinària per la comissió d’una falta molt greu, que consisteix en l’expulsió definitiva del centre.
d) Per finalització del contracte d’assistència i estada al centre.
e) Per defunció
f) Per necessitats, justificades o sobrevingudes a l’Ajuntament de Manacor que li faci impossible la prestació del servei.
Quinzena: El període de durada de les estades permanents és d’un any a partir de la data en què es contracta el servei, prorrogable per anualitats de forma automàtica, segons es valori periòdicament la conveniència de continuar en el centre amb informe de valoració emès per l’equip tècnic del centre d’estades diürnes
Setzena: En compliment d’allò establert a l’article 5 de la Llei orgànica 15/199, de 13 desembre, de protecció de dades de caràcter personal (en endavant, LOPD), l’Ajuntament de Manacor, l’informa que les dades de caràcter personal que ens proporcioni mitjançant aquesta sol·licitud són recollides en un fitxer del qual n’és responsable l’Ajuntament, amb la finalitat d’incorporar-les al seu expedient de Serveis Socials. La no complimentació o la complimentació parcial d’aquesta sol·licitud pot suposar que l’Ajuntament no la pugui tramitar. Li informen que té l’obligació de comunicar a l’Ajuntament qualsevol modificació d’aquestes dades perquè la informació recollida en l’expedient es trobi actualitzada i sense errades. Així mateix, se us indica que en cas de facilitar dades de caràcter personal de terceres persones, vostè ha de comptar amb el seu consentiment per fer-ho i es compromet a traslladar-los la informació d’aquesta clàusula.
Vostè podrà exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament de les seves dades personals, en els temes prevists en la pròpia LOPD, dirigint un escrit a l’Ajuntament de Manacor, carrer Convent, s/n, 07500 Manacor.
He llegit i accept les condicions.
Manacor, de de 20
L’usuari/a Familiar i/o tutor/a Sr./Sra.__________________ Sr./Sra._______________________
Com a (1) ____________________
Representant legal, fill/a, tutor/a o altres
El/la delegat/a
___________________
ANNEX 3
Contracte d’assistència i estada temporal al centre d’estades diürnes municipal
REUNITS
D’una banda, el/la Sr./ Sra. _________________________________amb el DNI _________________en qualitat de batle i delegat/da de l’Ajuntament de Manacor.
I d'altra banda el/la Sr./ Sra. ___________________________________major d’edat, amb DNI_________________ i el/la Sr./ Sra. _____________________________, major de edat, amb DNI _________________ com a familiar cuidador.
ACORDEN LLIUREMENT amb el centre d’estades diürnes l’estada de el/la Sr./Sra. _____________________i ACCEPTEN, mitjançant el present contracte permanent d’assistència i estada al centre, les condicions que ofereix el servei i que són les següents:
Primera: El centre d’estades diürnes és un centre que ofereix els serveis d’acolliment i suport, amb una finalitat terapèutica i de promoció per a l’autonomia personal per a les activitats bàsiques de la vida diària. Per poder dur terme els seus objectius, la persona usuària i els familiars es comprometen a seguir i complir el programa individual d'atenció que, segons la situació personal, elaborarà l’equip professional.
Segona: El servei a prestar és durant el següent horari: de dilluns a divendres de 7.45 h a 18.00 h excepte els festius legalment establerts. L’Ajuntament de Manacor es reserva el dret a modificació horària per causes sobrevingudes i justificades del servei, sense necessitat de modificar el contracte.
Tercera: La persona usuària, familiar i /o tutor/a, coneix o coneixen les normes de règim intern i les accepten.
Quarta: Durant el temps de permanència al centre, la persona usuària es compromet a mantenir una actitud correcta, que faciliti les relacions de convivència, tant amb el personal del centre, com amb la resta d’usuaris.
Cinquena: La persona usuària, familiar i/o tutor/a han d’abonar les següents despeses puntualment en concepte de taxa d’estada al centre es comprometen a pagar la quantitat de _____________ € mensuals.
S’acorda que aquestes despeses seran abonades de la següent manera:
- Abonament per part de la persona usuària ____________ €
- Abonament per part dels familiars, hereus i/o altres ____________ €
- Aportació en base al patrimoni ____________ €
- Aportació en base a subvenció de l’Ajuntament ____________ €
TOTAL ____________ €
Aquesta taxa, s’actualitza anualment, de conformitat amb l’art. 106 de la llei 7/85, de 2 d’abril, i l’art. 20 del RD Legislatiu 2/2004 que estableix la taxa a pagar per a la prestació del servei d’assistència i estada al centre d’estades diürnes municipal.
El pagament de la taxa inclou els següents serveis: servei d’atenció personal, serveis d’atenció social a la persona usuària, servei d’atenció sanitària, servei d’alimentació/menjador, activitats de rehabilitació funcional, servei d’informació, orientació i suport als familiars cuidadors, activitats lúdiques.
D’altra banda, les persones que ocupen places concertades derivades del conveni de col·laboració subscrit amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació han d’abonar mensualment a l’Ajuntament el copagament que determini el seu Programa Individual d’Atenció dictat per resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació.
Sisena: Els sotasignats estan OBLIGATS a notificar qualsevol modificació dels ingressos mensuals de la persona usuària.
Setena: Els familiars i/o tutor coneixen i accepten que, pel fet de ser usuaris del centre, no se’ls eximeix de les seves responsabilitats envers la persona usuària.
Vuitena: Els familiars i/o tutor/a es comprometen a col·laborar amb aquelles activitats formatives que tenguin relació amb l’atenció integral del seu familiar, així com en aquelles activitats per a les quals el centre sol·liciti la seva col·laboració.
Novena: Els serveis d’infermeria propis del centre estan encaminats a assolir els objectius assenyalats en els programes d'atenció individual i col·lectiva que es desenvolupin en el propi centre. Per tant, la persona usuària depèn de l'IBSALUT per a la seva atenció medicosanitària.
Desena: La permanència en el Servei d’estades diürnes ve determinada pels informes emesos per l’equip tècnic del centre i estan en relació amb la situació sociofamiliar i de salut. S’estableix un període de 20 dies de prova. Finalitzat aquest període, s’estableix la conveniència o no conveniència de continuar al centre.
Onzena: La persona responsable ha d’acompanyar a la persona usuària al centre i l’ha d’anar a cercar a l’hora establerta. Baix cap concepte la persona pot romandre més temps al centre. És opcional fer ús del servei de transport especial per a persones majors dependents, si l’Ajuntament té contractat aquest servei complementari per les persones usuàries dels centres d’estades diürnes, abonant la quantitat que l’Ajuntament determini per a rebre el servei. Sempre hi ha d’haver qualque persona responsable o familiar al domicili, tant a l’anada com a la tornada del centre.
Dotzena: La persona ha d’acudir diàriament al centre de dia rentada i sanejada i ha de dur una muda per si durant la seva estada al centre és necessari rentar-la i canviar-la.
Tretzena: La persona usuària o els seus familiars responsables es comprometen a abonar a l’Ajuntament mensualment la quantia establerta i que figura l’ordenança fiscal reguladora del preu públic pel centre d’estades diürnes o, en cas d’ocupar plaça concertada el copagament que determini el seu Programa Individual d’Atenció dictat per resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació.
Catorzena: supòsits de restricció del contracte:
Quinzena: El present contracte temporal té una validesa de ___________________, des de _________________ fins _____________. S’estableix un període de 20 dies de prova, finalitzat aquest, l’equip tècnic avaluarà la conveniència de continuar al centre.
Setzena: En compliment d’allò establert a l’article 5 de la Llei orgànica 15/199, de 13 desembre, de protecció de dades de caràcter personal (en endavant, LOPD), l’Ajuntament de Manacor, l’informa que les dades de caràcter personal que ens proporcioni mitjançant aquesta sol·licitud són recollides en un fitxer del qual n’és responsable l’Ajuntament, amb la finalitat d’incorporar-les al seu expedient de Serveis Socials. La no complimentació o la complimentació parcial d’aquesta sol·licitud pot suposar que l’Ajuntament no la pugui tramitar. Li informen que té l’obligació de comunicar a l’Ajuntament qualsevol modificació d’aquestes dades perquè la informació recollida en l’expedient es trobi actualitzada i sense errades. Així mateix, se us indica que en cas de facilitar dades de caràcter personal de terceres persones, vostè ha de comptar amb el seu consentiment per fer-ho i es compromet a traslladar-los la informació d’aquesta clàusula.
Vostè podrà exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament de les seves dades personals, en els temes prevists en la pròpia LOPD, dirigint un escrit a l’Ajuntament de Manacor, carrer Convent, s/n, 07500 Manacor.
He llegit i accept les condicions.
Manacor, de de 20
L’usuari/a Familiar i/o tutor/a Sr./Sra.__________________ Sr./Sra._______________________
Com a (1) ____________________
Representant legal, fill/a, tutor/a o altres
El/la delegat/a
Sr./a.________________________
ANNEX 4
Acords de prestació per a les persones que ocupen plaça concertada derivada del conveni subscrit entre l’Ajuntament de Manacor i la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació
Primera: El centre d'estades diürnes és un centre que ofereix els serveis d’acolliment i suport, amb una finalitat terapèutica i rehabilitadora, així com d’assistència per a les activitats de la vida diària. Per poder dur terme els seus objectius, la persona usuària i els familiars es comprometen a seguir i complir el programa individual d’atenció que, segons la situació personal, elabora l’equip professional.
Segona: El servei a prestar serà durant el següent horari: de dilluns a divendres de 7.45 h a 18.00 h excepte els festius legalment establerts. L’Ajuntament de Manacor es reserva el dret a modificació horària per causes justificades del servei, sense necessitat de modificar dit contracte.
Tercera: La persona usuària, familiar i /o tutor/a, coneix o coneixen les normes de règim intern i les accepten.
Quarta: Durant el temps de permanència al centre, la persona usuària es compromet a mantenir una actitud correcta, que faciliti les relacions de convivència, tant amb el personal del centre, com amb la resta de persones usuàries.
Cinquena: La persona usuària, familiar i/o tutor/a han d’abonar puntualment l’import de les estades al centre i es comprometen a pagar les quantitats que pertoquin.
La Conselleria de Serveis Socials i Cooperació determina un copagament de_______ € per dia d’assistència i estada al centre del/la Sr./a. _____________________________.
El copagament inclou els següents serveis: servei d’atenció personal, serveis d’atenció social a l’usuari, servei d’atenció sanitària, servei d’alimentació/menjador, activitats de rehabilitació funcional, servei d’informació, orientació i suport als familiars cuidadors, activitats lúdiques.
Sisena: Els sotasignats estan OBLIGATS a notificar qualsevol modificació dels ingressos mensuals de l’usuari.
Setena: Els familiars i/o tutor/a coneixen i accepten que, pel fet de ser usuaris del centre, no se’ls eximeix de les seves responsabilitats envers la persona usuària.
Vuitena: Els familiars i/o tutor/a es comprometen a col·laborar amb aquelles activitats formatives que tenguin relació amb l’atenció integral del seu familiar, així com en aquelles activitats per a les quals el centre sol·liciti la seva col·laboració.
Novena: Els serveis d’infermeria propis del centre estan encaminats a assolir els objectius assenyalats en els programes d’atenció individual i col·lectiva que es desenvolupin en el propi centre. Per tant, la persona usuària depèn de l’IBSALUT per a la seva atenció medicosanitària.
Desena: La permanència en el servei d’estades diürnes ve determinada pels informes emesos per l’equip tècnic del centre i estan en relació amb la situació sociofamiliar. S’estableix un període de 20 dies de prova. Finalitzat aquest període s’estableix la conveniència o no conveniència de continuar al centre.
Onzena: La persona responsable ha d'acompanyar la persona usuària al centre i ha d’anar a cercar-la a l'hora establerta. Baix cap concepte la persona podrà romandre més temps al centre. És opcional fer ús del servei de transport especial per a persones majors dependents, si l’Ajuntament té contractat aquest servei complementari per les persones usuàries dels centres d’estades diürnes, abonant la quantitat que l’Ajuntament determini per a rebre el servei. Sempre hi ha d’haver qualque persona responsable o familiar al domicili, tant a l’anada com a la tornada del centre.
Dotzena: La persona ha d’acudir diàriament al centre de dia rentada i sanejada i ha de dur una muda per si durant la seva estada al centre és necessari rentar-la i canviar-la.
Tretzena: La persona usuària o els seus familiars responsables es comprometen a abonar mensualment la quantia establerta i que figura l’ordenança fiscal reguladora del preu públic pel centre d´estades diürnes o, en cas d’ocupar plaça concertada el co-pagament que determini el seu Programa Individual d’Atenció dictat per resolució de la consellera de Salut, Família i Benestar Social.
Catorzena: supòsits de restricció del present acord:
1. Per renúncia voluntària. S’ha de fer per escrit, en un formulari que és facilitat pel centre.
2. Per agreujament de la salut física o psíquica que es determinin a les valoracions periòdiques i, per tant, hi hagi incompatibilitat amb la permanència al centre.
3. Per haver recaigut, resolució que imposi la sanció disciplinària per la comissió d’una falta molt greu, que consisteix amb l’expulsió definitiva del centre.
4. Per finalització del present acord de prestació.
5. Per defunció.
6. Per necessitats, justificades o sobrevingudes a l’Ajuntament de Manacor que li faci impossible la prestació de dit servei.
Quinzena: El present acord de prestació té validesa sempre i quan es compleixin els supòsits reflectits a la part catorzena del mateix i, a més a més, la persona usuària mantengui amb la Direcció General de Família, Benestar Social i Atenció a les Persones en Situació Especial, el centre d’estada diürna com a recurs aplicat al seu Programa Individual d’Atenció.
Setzena: En compliment d’allò establert a l’article 5 de la Llei orgànica 15/199, de 13 desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), l’Ajuntament de Manacor, l’informa que les dades de caràcter personal que ens proporcioni mitjançant aquesta sol·licitud són recollides en un fitxer del qual n’és responsable l’Ajuntament, amb la finalitat d’incorporar-les al seu expedient de Serveis Socials. La no complimentació o la complimentació parcial d’aquesta sol·licitud pot suposar que l’Ajuntament no la pugui tramitar. Li informen que té l’obligació de comunicar a l’Ajuntament qualsevol modificació d’aquestes dades perquè la informació recollida en l’expedient es trobi actualitzada i sense errades. Així mateix, se us indica que en cas de facilitar dades de caràcter personal de terceres persones, vostè ha de comptar amb el seu consentiment per fer-ho i es compromet a traslladar-los la informació d’aquesta clàusula.
Vostè podrà exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament de les seves dades personals, en els temes prevists en la pròpia LOPD, dirigint un escrit a l’Ajuntament de Manacor, carrer Convent, s/n, 07500 Manacor.
He llegit i accept les condicions.
Manacor, de de 20
L’usuari/a Familiar i/o tutor/a Sr./a.__________________ Sr./a.__________________________
Com a (1) ______________________
Representant legal, fill/a, tutor/a o altres
El/la delegat/a
Sr./a.________________________”
Manacor, 13 de juliol de 2016
El batle.
Pedro Rosselló Cerdà